Pacha het paard dat gered is uit de brand terug op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:24

Dit topic loopt weer uit op een slotje :j
als je het zo zielig en egoïstisch vind moet je maar even voor je houden, zo is het ook niet leuk voor TS :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:25

Arabiertje* schreef:
Ik heb mijn Arabische volbloed ook een jaar op rust gezet op aanraden van vele bokkers. Mijn paard is mij beginnen aanvallen, is bijna onhandelbaar omdat hij zich zo verveelt, en ook hij staat al een jaar op de weide. Een paard is een paard, en paarden worden ook gefokt met veel bloed in. Pacha wil werken, en als hij dat niet zou willen dan zou hij ook geen parcour van 1m20 vlotjes springen.

De zaken niet verdraaien hé, Zardo is u beginnen aanvallen omdat jij bang van hem bent en hem niet meer te baas kunt, niet omdat hij niet meer rijdt. En Zardo is uw paard, jij bent er verantwoordelijk voor, niet andere bokkers.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:25

Als je een dier aanschaft moet je ook kunnen bepalen wanneer het genoeg is geweest voor dat dier en moet je hem ook kunnen laten gaan op een bepaald moment. Als je dat niet kan, begin er dan alsjeblieft niet aan want door zulke mensen zijn er onnodig veel dieren die moeten lijden omdat hun levens maar eeuwig opgerekt moeten worden.

Hierbij wil ik het laten want ik word alleen maar enorm kwaad door dit topic.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:26

Arabiertje* schreef:
Ik heb mijn Arabische volbloed ook een jaar op rust gezet op aanraden van vele bokkers. Mijn paard is mij beginnen aanvallen, is bijna onhandelbaar omdat hij zich zo verveelt, en ook hij staat al een jaar op de weide. Een paard is een paard, en paarden worden ook gefokt met veel bloed in. Pacha wil werken, en als hij dat niet zou willen dan zou hij ook geen parcour van 1m20 vlotjes springen.

Dit vind ik niet te vergelijken met Pacha. Een jaartje op rust zetten omdat hij het jou lastig maakt (en ja dat kan zo vele redenen hebben, maar niet verveling in mijn ogen) is heel wat anders dan een paard dat zo verbrand is, gruwelijke pijn heeft en waarschijnlijk een "trauma" er aan over heeft gehouden.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:26

arabiertje, laat je niet gek maken door wat anderen zeggen :(:) , op een forum is makkelijk praten, het paard kennen ze niet in het echt.
niet gemeen bedoeld naar de anderen, maar ik vind altijd dat je iets in het echt moet zien voordat je iets erover kan zeggen, comentaar geven op een paar foto's is heel makkelijk.
het paard lijkt er geen last van te hebben, nou prima toch !! veel respect hoe liefdevol jullie geprobeerd hebben dit paard te redden dit straalt wel van je foto's en commentaar af _/-\o_

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:28

Goh wat een gezeik weer om niks, mensen, als jullie dit zo afschuwelijk vinden moeten jullie een klaagbrief naar de
dierenbescherming schrijven en niet een onodige discussie beginnen tegenover de TS .
Wat heeft de TS hier nou aan , het paard is niet eens van haar?
Ieder zijn eigen mening en iedereen zijn eigen keuze, ben wel blij dat ik niet deze keuze heb hoeven maken.
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 31-03-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:28

Chanel: Ik kan gerust respect voor uw mening opbrengen hé, maar als ge zou gezien hebben dat uw paard 9maanden later toch blij is dat ge hem hebt laten leven en terug gelukkig is zou ge dan ni spijt gehad hebben van uw keuze?

Het leven van Zardo kent ge nog niet eens voor de helft. Ik heb in het topic geschreven dat het aanvallen begonnen is nadat ik gestopt ben met rijden en op aanraden van bokkers hem een jaar op de wei moest zetten en paard laten zijn. Dat heeft hem lichamelijk goed gedaan maar mentaal NIET. Zardo verveelt zich rot, en wilt terug werken. En daar kan jezelf niet over oordelen achter je scherm want je hebt Zardo zelf nog nooit ontmoet.

Verder gaat het inderdaad Off topic. Ik had gehoopt dat het gedaan was met de discussie's. Het vorige topic is gesloten. En dit topic zal dezelfde toer op gaan.

armanike

Ik vind het al bij al wel een knap dier. :) Maar ik zou hem zelf ook hebben laten inslapen. Ik heb er helaas al teveel zien sterven om minder. En inderdaad elk paard blijft vechten, dat zit in hun bloed.
Ik heb zelfs paarden die 4 dodelijke inslaap spuiten hebben gekregen zien vechten met een gebroken been.
Dus dat is echt geen goed argument.

Maar toch vind ik het wel dapper die keuze die ze gemaakt hebben. Fijn voor het paard dat hij er nu niet meer va lijdt.

Maar ik zelf vind dit geen teken van liefde, om hem weer te bereiden en uit te brengen. Hoe graag hij het ook doet. Goed kan het niet zijn

SecretLIN

Jildau schreef:
Als je een dier aanschaft moet je ook kunnen bepalen wanneer het genoeg is geweest voor dat dier en moet je hem ook kunnen laten gaan op een bepaald moment. Als je dat niet kan, begin er dan alsjeblieft niet aan want door zulke mensen zijn er onnodig veel dieren die moeten lijden omdat hun levens maar eeuwig opgerekt moeten worden.

Hierbij wil ik het laten want ik word alleen maar enorm kwaad door dit topic.

Dit vind ik echt mooi gezegd :j ! geld niet alleen voor mensen met paarden maar is iets waar mensen bij stil moeten staan bij het aanschaffen van dieren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:30

Je had ervoor al problemen met Zardo, dat kan je niet ontkennen (weet rouwens niet waarom je Zardo er zelf heb bij betrokken?)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:31

TS, ik vind dat Pacha er alweer beter uitziet als je vorige topic.

over, te snel, te vroeg etcetc, wel/geen zadel etc laat ik mij niet over uit.
Maar vind het wel super dat de eigenaren voor het paard gekozen hebben, en niet voor het rijden-rijden...

nu zal ik wel heel bokt over mij heen krijgen :o

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:31

Dat beweer jij. Het probleem met Zardo is begonnen na dat ik gestopt ben met rijden. En niet ervoor of tijdens. En als je dan toch zo zeer Zardo '' kent ''. Kom het dan ook maar bewijzen dat je hem wel degelijk kent. Ik hoop dat je je woorden dan zal terug nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:32

_Bitje_ schreef:
Goh wat een gezeik weer om niks, mensen, als jullie dit zo afschuwelijk vinden moeten jullie een klaagbrief naar de
dierenbescherming schrijven en niet een onodige discussie beginnen tegenover de TS .
Wat heeft de TS hier nou aan , het paard is niet eens van haar?
Ieder zijn eigen mening en iedereen zijn eigen keuze, ben wel blij dat ik niet deze keuze heb hoeven maken.

Amen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:32

't Zardo-verhaal is wel erg offtopic mensen ;)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:34

Niet om vervelend te doen arabiertje, maar in je profiel heb je zelf geschreven dat je problemen had toen je nog reed met hem?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:35

Misschien hebben deze mensen ethisch gezien een verkeerde keus gemaakt... Wie zal het zeggen?

Echter hebben ze dat wel met veel overtuiging en de volle inzet gedaan, om dit paard zoveel mogelijk lijden te besparen. Op dit moment kan hij leven, rondrennen, genieten en alles wat bij een paardenbestaan hoort.

Daar heb ik veel respect voor, en of dit de verkeerde keuze was? Dat doet er eigenlijk al niet meer toe. Ethische dilemma's zullen altijd subjectief en betwistbaar blijven. ;)

Laten we kijken naar hoe het nu met dit paard gaat, en hoe het de komende tijd met hem zal gaan.
En wat dat betreft vind ik hoe hij er nu bij staat, en hoe dat beestje zich onder het zadel toont, prachtig om te zien. Het toont alleen maar van veel inzet en vooruitgang. :j

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:36

Omdat een paard moeilijk is tijdens het rijden, is dat een probleem? Heeft jouw paard dan nooit eens kuren? Zardo is altijd een moeilijk paard geweest maar hij heeft ook uithoudingsvermorgen en enorm veel bloed. Ik heb een prachtige zomer met hem gehad, ben zelfs met hem op wedstrijd geweest. Maar dit is off-topic. Ik ga hierover mijn hart niet sneller laten slagen...Ik weet hoe hij is, ik weet wat er gebeurd is. En dat is het allerbelangrijkste.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:38

tinker6 schreef:
arabiertje, laat je niet gek maken door wat anderen zeggen :(:) , op een forum is makkelijk praten, het paard kennen ze niet in het echt.
niet gemeen bedoeld naar de anderen, maar ik vind altijd dat je iets in het echt moet zien voordat je iets erover kan zeggen, comentaar geven op een paar foto's is heel makkelijk.
het paard lijkt er geen last van te hebben, nou prima toch !! veel respect hoe liefdevol jullie geprobeerd hebben dit paard te redden dit straalt wel van je foto's en commentaar af _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:39

Goof schreef:
't Zardo-verhaal is wel erg offtopic mensen ;)

Ze is er zelf over begonnen en dan zegt ze nu dat we off topic gaan

Echt, ik heb het met haar gehad, andere bokkers eigenlijk de schuld geven terwijl ze zelf zegt dat ze bang heeft van Zardo en het niet aan kan (wat niet erg is, heb bewondering voor mensen met zelfkennis). Als je haar profiel leest denk ik dat het wel duidelijk wordt dat het niet de schuld is van bokkers, die haar nog altijd maar raad gaven.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 31-03-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:40

Arabiertje* schreef:
Omdat een paard moeilijk is tijdens het rijden, is dat een probleem? Heeft jouw paard dan nooit eens kuren? Zardo is altijd een moeilijk paard geweest maar hij heeft ook uithoudingsvermorgen en enorm veel bloed.

Nee, dat is dan jouw probleem en niet dat van het paard ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:45

sorry hoor maar moet toch nog even reageren voordat op dit rell-topic een slotje komt,

Maar zoals ik het nu goed begrijp zit iedereen die tegen het verhaal van pasha is, de TS helemaal
de grond in te boren over oa hele andere offtopic zaken?
Sorry maar vind dit wel heel triest, ik zou zeggen zoek een paal waar je lekker tegen aan kunt mekkeren
over wat goed en slecht is. Iedereen kan altijd zo mooi praten, alles zo mooi zeggen en beweren, maar
ondertussen niet bedenken hoe fout ze soms zelf zitten. :n

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:46

_Bitje_ schreef:
sorry hoor maar moet toch nog even reageren voordat op dit rell-topic een slotje komt,

Maar zoals ik het nu goed begrijp zit iedereen die tegen het verhaal van pasha is, de TS helemaal
Sorry maar vind dit wel heel triest, ik zou zeggen zoek een paal waar je lekker tegen aan kunt mekkeren
over wat goed en slecht is. Iedereen kan altijd zo mooi praten, alles zo mooi zeggen en beweren, maar

Kan niet anders dan het hiermee eens zijn.. Ik heb ook met verbazing zitten lezen. >;)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:46

@ arabiertje: Mijn paard heeft zeker wel eens kuren. Ik heb twee volbloeden staan dus ik weet heus wel dat dat uithoudings vermogen heeft en veel bloed. Dat hoef je mij echt niet te komen vertellen.
En mijn arabier is ook echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Daar durf ik veel goede ruiters niet op t zetten. Dat moet klikken met haar.

Maar als ik jou verhalen lees, in topics en in je profiel. Sorry maar dan komt dat bij mij zeker over dat er al VEEL langer iets aan de hand is met die zardo en jou.
Dat is ZEKER niet begonnen met hem op wei te zetten. En een jaar rust mag echt niet leiden tot aggressief gedrag, dan zou ik de oor zaak toch ergens anders zoeken.

En aan chanel: Ik denk dat ze het zelf wel toe geeft door hem te koop te zetten niet? dus het heeft totaal geen zin om je hier flink op te liggen jagen aan iemand die je eigenlijk niet kent.
Haar mening zul jij toch niet kunnen veranderen, en ik zeker ook niet! Laat haar in haar waarde en zand erover

Verder lijkt het me intressanter om onderlinge vetes misschien via pb uit te vechten? En dit topic in zijn on topic waarde te laten.

nogmaals ts , niet de bedoeling om je te beledigen, vind het een dappere keuze die jij maakt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:47

_Bitje_ schreef:

Dat is niet helemaal waar, zijn ook mensen die het helemaal eens zijn met TS.
En daarbij weet je als je een topic van dit soort opent, je niet alleen leuke reacties krijgt van mensen die het alleen maar eens met je zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:48

Ik heb respect voor wat je gedaan hebt oor het dier ondanks dat het niet mijn keuze zou zijn, maar denk je er wel aan om je profiel aan te passen aan je antwoorden hier? Die spreken elkaar nogal tegen nl,

Ben jij op RC Gerrits geweest met dit paard? :)