Het enige positieve wat ik hieruit kan halen is dat mocht het diertje echt ziek geweest zijn hij daar nu iig geen last meer van heeft..
Cru hoor.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lifaya schreef:deze vos moest sowieso al ziek geweest zijn... ze zullen niet zo snel blijven staan als het om paarden gaat![]()
Denk dat dit uiteindelijk het meest diervriendelijke was voor de vos, vergifting is een vreselijke langdradige dood
gabjj8 schreef:Sorry, dit gaat mij echt tever!
Noem jij jezelf een dierenvriend?
Ik zit hier met walging naar te kijken. Dat dier heeft pijn moeten lijden, en jij gewoon doodweg leuk foto's maken.
Had de paarden weg laten gaan bij de vos en de vos naar de DA gebracht, dan had dat diertje nog gered kunnen worden.
De paarden hadden hondsdolheid kunnen krijgen..
Mens alsjeblieft zeg waar ben je mee bezig
Te zot voor woorden, serieus ik zit nu echt te koken vanbinnen
tamaramt schreef:tegen de tijd dat de ts beneden was geweest(ze zat immers nu op haar slaapkamer) was het waarschijnlijk toch al te laat geweest.
tevens is goed te zien dat de vos in slechte gezondheid verkeerde en gedesorienteerd was; allemaal tekenen van vergiftiging. de vos is nu snel doodgegaan maar als het gif zijn werk had moeten doen had het nog uren kunnen duren.
en als mens zelf had je weinig kunnen doen; vossen zijn normaal erg schuw maar deze was niet eens bang van een aantal ponys dus ook zeer zeker niet van een mensen en ipv de vos wegjagen had de vos misschien wel een mens gebeten met alle gevolgen van dien. tevens een risico dat de ponys de mensen omver rennen in hun woede.
ik vind de fotoreportage wel sensatiezoekend maar aan de andere kant ook erg mooi om te zien dat het oerinstinct bij paarden naar boven komt.
helaas is bokt weer een forum van ahh zielig vosje en dit en dat; vergetende dat er elke dag vossen doodgeschoten worden, vergiftigd en jonge vosjes doodgeknuppeld worden. waarom? door een overschot aan vossen en deze doden vele dieren(o.a. boerderijdieren) en eten van hun gedode slachtoffers maar heel weinig; 10 kippen dood; 1 daarvan word opgegeten bv
dus eerst eens ff nadenken wat er allemaal al gebeurd met dergelijke dieren en dan nagaan wat je zelf zou gaan doen en dan pas een reactie geven.
dat scheelt veel ellende,. discussies en frustraties
russel schreef:Je hebt dus nu geleerd dat paarden dit doen met indringers.
gabjj8 schreef:Ik weet wat vergif doet met dieren, maar erbij staan en ernaar kijken en dan nog de teksten eronder zetten alsof het een cabaretvoorstelling is, dat hoeft van mij niet.
Het is de natuur... dat weet ik, maar dit gaat tever.
...
Mikkie schreef:gabjj8 schreef:Ik weet wat vergif doet met dieren, maar erbij staan en ernaar kijken en dan nog de teksten eronder zetten alsof het een cabaretvoorstelling is, dat hoeft van mij niet.
Het is de natuur... dat weet ik, maar dit gaat tever.
...
Precies mijn mening. De vos is niet gezond, dat ziet iedereen. De pony's volgen hun instinct, ook daar zijn we het wel over eens. Maar om het dan te verwoorden of je in het theater zit,... jammer.
IKbenEllen schreef:Mar_Nimbus schreef:ik snap alleen niet dat iedereen maar kan zien vanaf een foto dat die vos ziek is??????
Een vos is zo schuw, die zal never nooit zo de confrontatie met een pony opzoeken, jonkies of geen jonkies. Aangezien beestje vergiftigd was had ie het toch niet gered.
stef schreef:over uitspraken als: Dit is de natuur en circle of life....
In de natuur wordt een vos niet vergiftigd. Je ziet duidelijk dat het beest bang is van de pony's maar niet weg kan komen.
Sneu