Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:37

Arm vosje.. Ik had er niet naar kunnen kijken hoor. Beestje ziet er al zo verzwakt uit, wat waarschijnlijk ook de rede is geweest waarom hij zich agressief opstelde en niet vluchtte.. :\ Puur angst.

Het enige positieve wat ik hieruit kan halen is dat mocht het diertje echt ziek geweest zijn hij daar nu iig geen last meer van heeft..
Cru hoor. :\

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:42

lifaya schreef:
deze vos moest sowieso al ziek geweest zijn... ze zullen niet zo snel blijven staan als het om paarden gaat :n
Denk dat dit uiteindelijk het meest diervriendelijke was voor de vos, vergifting is een vreselijke langdradige dood

Mee eens.

Erg bijzondere reportage zeg. Lijkt me best raar om dit in het echt mee te maken met je eigen pony's.

vankooten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:51

sorry maar ik zie echt de humor hier niet van in :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:02

Ik ken Marjolein niet, maar ik zag van de week ook al (paarden)foto's vanuit haar raam.
Ik denk dat zij haar camera altijd klaar heeft staan, om direkt een foto te kunnen maken als ze iets leuks/moois ziet. Ik ken nl. meer dan dat soort hobbyisten.
Waarschijnlijk heeft ze de afloop niet verwacht?
Jammer voor de vos, maar waarschijnlijk nu een snellere dood en gelukkig hebben je pony's niets.
Ik vond het een byzondere reportage om te zien, als stadsvrouwtje. :D
En opmerkingen als dierenbeul en k-tpony's vind ik zwaar overdreven.

EarthFocus

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:07

Sorry, dit gaat mij echt tever!
Noem jij jezelf een dierenvriend?

Ik zit hier met walging naar te kijken. Dat dier heeft pijn moeten lijden, en jij gewoon doodweg leuk foto's maken.

Had de paarden weg laten gaan bij de vos en de vos naar de DA gebracht, dan had dat diertje nog gered kunnen worden.

De paarden hadden hondsdolheid kunnen krijgen..
Mens alsjeblieft zeg waar ben je mee bezig :oo

Te zot voor woorden, serieus ik zit nu echt te koken vanbinnen :(

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:10

gabjj8 schreef:
Sorry, dit gaat mij echt tever!
Noem jij jezelf een dierenvriend?

Ik zit hier met walging naar te kijken. Dat dier heeft pijn moeten lijden, en jij gewoon doodweg leuk foto's maken.

Had de paarden weg laten gaan bij de vos en de vos naar de DA gebracht, dan had dat diertje nog gered kunnen worden.

De paarden hadden hondsdolheid kunnen krijgen..
Mens alsjeblieft zeg waar ben je mee bezig :oo

Te zot voor woorden, serieus ik zit nu echt te koken vanbinnen :(

Weet jij wat vergif met een dier doet? Dat is een héle langzame pijnlijke dood. Ik denk dat die vos geluk heeft gehad met deze klap.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:16

tegen de tijd dat de ts beneden was geweest(ze zat immers nu op haar slaapkamer) was het waarschijnlijk toch al te laat geweest.
tevens is goed te zien dat de vos in slechte gezondheid verkeerde en gedesorienteerd was; allemaal tekenen van vergiftiging. de vos is nu snel doodgegaan maar als het gif zijn werk had moeten doen had het nog uren kunnen duren.
en als mens zelf had je weinig kunnen doen; vossen zijn normaal erg schuw maar deze was niet eens bang van een aantal ponys dus ook zeer zeker niet van een mensen en ipv de vos wegjagen had de vos misschien wel een mens gebeten met alle gevolgen van dien. tevens een risico dat de ponys de mensen omver rennen in hun woede.
ik vind de fotoreportage wel sensatiezoekend maar aan de andere kant ook erg mooi om te zien dat het oerinstinct bij paarden naar boven komt.
helaas is bokt weer een forum van ahh zielig vosje en dit en dat; vergetende dat er elke dag vossen doodgeschoten worden, vergiftigd en jonge vosjes doodgeknuppeld worden. waarom? door een overschot aan vossen en deze doden vele dieren(o.a. boerderijdieren) en eten van hun gedode slachtoffers maar heel weinig; 10 kippen dood; 1 daarvan word opgegeten bv
dus eerst eens ff nadenken wat er allemaal al gebeurd met dergelijke dieren en dan nagaan wat je zelf zou gaan doen en dan pas een reactie geven.
dat scheelt veel ellende,. discussies en frustraties

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:18

tamaramt schreef:
tegen de tijd dat de ts beneden was geweest(ze zat immers nu op haar slaapkamer) was het waarschijnlijk toch al te laat geweest.
tevens is goed te zien dat de vos in slechte gezondheid verkeerde en gedesorienteerd was; allemaal tekenen van vergiftiging. de vos is nu snel doodgegaan maar als het gif zijn werk had moeten doen had het nog uren kunnen duren.
en als mens zelf had je weinig kunnen doen; vossen zijn normaal erg schuw maar deze was niet eens bang van een aantal ponys dus ook zeer zeker niet van een mensen en ipv de vos wegjagen had de vos misschien wel een mens gebeten met alle gevolgen van dien. tevens een risico dat de ponys de mensen omver rennen in hun woede.
ik vind de fotoreportage wel sensatiezoekend maar aan de andere kant ook erg mooi om te zien dat het oerinstinct bij paarden naar boven komt.
helaas is bokt weer een forum van ahh zielig vosje en dit en dat; vergetende dat er elke dag vossen doodgeschoten worden, vergiftigd en jonge vosjes doodgeknuppeld worden. waarom? door een overschot aan vossen en deze doden vele dieren(o.a. boerderijdieren) en eten van hun gedode slachtoffers maar heel weinig; 10 kippen dood; 1 daarvan word opgegeten bv
dus eerst eens ff nadenken wat er allemaal al gebeurd met dergelijke dieren en dan nagaan wat je zelf zou gaan doen en dan pas een reactie geven.
dat scheelt veel ellende,. discussies en frustraties

ik verwijt je niets ! circle of life .... :j

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:20

Het is al meerdere maken gezegt maar ook ik vindt het raar dat je niet eens een poging hebt gedaan het beestje weg te jagen, en doodleuk staat te fotograferen hoe hij ten einde komt. Al was je naar beneden gerent (misschien toch nog te laat) dan was het al een andere principekwestie geworden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:24

russel schreef:
Je hebt dus nu geleerd dat paarden dit doen met indringers. :(

Ik heb het een groepje paarden ook ooit zien doen met een paar ganzen, die liepen gelukkig de wei uit, maar die werden ook echt in kolonne de wei uit gedreven, heel apart om te zien.

Vos was duidelijk aan het einde van zijn latijn, inderdaad beter door een klap dan nog uren te lijden.Bijzonder om te zien, gelukkig heeft ie je paarden niet gebeten.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:25

Ik weet wat vergif doet met dieren, maar erbij staan en ernaar kijken en dan nog de teksten eronder zetten alsof het een cabaretvoorstelling is, dat hoeft van mij niet.

Het is de natuur... dat weet ik, maar dit gaat tever.

vossen die doodgeschoten worden, zeehonden die doodgeknuppeld worden, kippen/varkens/koeien die opsgesloten staan voor de slacht kan ik ook niet tegen.

Ben dan ook een vegetarier.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:27

Naja zeg, je schrijft het verhaaltje alsof je er trots op bent dat je pony's een vos hebben doodgetrapt := Belachelijk, arm beest.. Misschien was t wel een moedervos die eten voor dr kleintjes aan het zoeken was, en liggen die arme beestjes nu te verhongeren.. Tuurlijk is het de circle of life, maar dan kun je toch nog wel een beetje medeleven tonen..
En wat als je pony's nu morgen een kleine hond tegenkomen, en die ook aan zien voor een vos en dood trappen? Ik vind het dom van je dat je de ze niet uit elkaar hebt gehaald en de vos gewoon hebt weggejaagd. Je pony's hadden er ook minder goed vanaf kunnen komen!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:29

gabjj8 schreef:
Ik weet wat vergif doet met dieren, maar erbij staan en ernaar kijken en dan nog de teksten eronder zetten alsof het een cabaretvoorstelling is, dat hoeft van mij niet.

...

Precies mijn mening. De vos is niet gezond, dat ziet iedereen. De pony's volgen hun instinct, ook daar zijn we het wel over eens. Maar om het dan te verwoorden of je in het theater zit,... jammer.

Ugara

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:32

ook zulke dingen mogen en moeten getoond worden ... realiteit... "dont shoot the messenger" zou ik zeggen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:36

Tjee wat een commentaar weer op tp zeg! Ik vind het een hele mooie en bijzondere rapportage en ik zou ook zelf zeker niet naar een duidelijk zieke vos zijn toegelopen..weet jij veel wat dat dier mankeert..straks loop je zelf rabies op ofzo...laat maar zitten. Goed dat de pony's het dier uit zijn lijden hebben verlost en prachtige foto's en ook het commentaar vind ik niet ernstig hoor!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:36

Ik zie hier het "vermakelijke" niet van in.
Vos was ziek - pony's volgen hun instinct.
Maar om dit zo ten toon te stellen... op deze manier!
Nee voor van mij krijgt de Ts geen aplaus. >;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:37

over uitspraken als: Dit is de natuur en circle of life....
In de natuur wordt een vos niet vergiftigd. Je ziet duidelijk dat het beest bang is van de pony's maar niet weg kan komen.
Sneu

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:38

Ik vind het mooi om te zien. Hoe de pony's zo natuurlijk reageren.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:38

Mikkie schreef:
gabjj8 schreef:

...

Precies mijn mening. De vos is niet gezond, dat ziet iedereen. De pony's volgen hun instinct, ook daar zijn we het wel over eens. Maar om het dan te verwoorden of je in het theater zit,... jammer.

Amen!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:39

ik snap alleen niet dat iedereen maar kan zien vanaf een foto dat die vos ziek is??????
misschien had ze wel net kleintjes, dat neemt ook af bij zo'n moeder

ik had ook niet toe gaan staan te kijken, zeker weten
circle of life of niet
als ik een beest kan redden dan doe ik dat en ga niet toe staan kijken hoe het genadeloos aan zijn einde komt

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:40

Eerlijk gezegd vind het schandalig dat je de paarden niet heb weggejaagd bij het vosje of het vosje hebt weggejaagd bij de paarden. :n Je kan me niet wijsmaken dat dat niet mogelijk was.
En dan ook nog trots de foto's op bokt neerzetten 8)7
Misschien had de vos wel pups...die overleven het niet zonder moeder.
En als je denkt dat de vos ziek is heb je ook nog zoiets als de dierenambulance of iets dergelijks?
Laatst bijgewerkt door TuttiFrutti_ op 30-03-11 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:42

Mar_Nimbus schreef:
ik snap alleen niet dat iedereen maar kan zien vanaf een foto dat die vos ziek is??????

Een vos is zo schuw, die zal never nooit zo de confrontatie met een pony opzoeken, jonkies of geen jonkies. Aangezien beestje vergiftigd was had ie het toch niet gered.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:43

IKbenEllen schreef:
Mar_Nimbus schreef:

Een vos is zo schuw, die zal never nooit zo de confrontatie met een pony opzoeken, jonkies of geen jonkies. Aangezien beestje vergiftigd was had ie het toch niet gered.

en hoe weet jij nou dat hij vergiftigd was?
niemand, maar dan ook niemand kan zien vanaf een foto in de verte of een dier ziek of vergiftigd is/was.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:45

stef schreef:
over uitspraken als: Dit is de natuur en circle of life....
In de natuur wordt een vos niet vergiftigd. Je ziet duidelijk dat het beest bang is van de pony's maar niet weg kan komen.
Sneu

Ik kan het niet beter verwoorden dan Stef deed...

Ik word niet blij van zo'n dingen... ik zie alleen een bange vos... is er dan iemand met het dier naar een dierenarts gegaan om te laten bepalen dat hij vergiftigd was?

Zou het persoolijk niet leuk op foto hebben vast gelegd en dan op bokt een vrolijk topic over hebben willen starten... zou toch naar buiten gerend zijn en veel kabaal gemaakt hebben (zonder zelf te dicht bij die vos in zijn buurt te komen)

1. doodgeslagen worden is geen pretje
2. je pony's waren wel degelijk in gevaar. Een beet is snel gegeven en de gevolgen ervan kunnen groot zijn (infectie, ziekte, ...)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:47

Vossen zijn schuw voor mensen.. niet voor andere dieren hoor :n Ik heb ook vossen door de paardenwei zien lopen, die zien gewoon geen direct gevaar in een paard of koe, dat hoeft niet te betekenen dat ze ziek zijn.