Tuurlijk ga je erop zitten. Ze is immers drie ( alle paarden worden per 1 januari een jaar ouder).
Hoe meer je er nu mee doet, des te makkelijker heb je het straks.
En een Tinker, mocht hij bokken, is nooit super snel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klijntjuh schreef:Ik geniet, ik doe wat IK denk dat goed is, en trek me NIETS aan van mensen die denken dat ze precies weten hoe de situatie ging, of nog erger: SPECULEREN over wat er allemaal aan vooraf zou moeten zijn gegaan, hoe het de komende tijd zou gaan enz.
Julia_14 schreef:Klijntjuh schreef:Ik geniet, ik doe wat IK denk dat goed is, en trek me NIETS aan van mensen die denken dat ze precies weten hoe de situatie ging, of nog erger: SPECULEREN over wat er allemaal aan vooraf zou moeten zijn gegaan, hoe het de komende tijd zou gaan enz.
Zou je toch eens moeten proberen hoor, je kunt soms heel veel van anderen lerenEn draai het eens om: je beschuldigt de "zeikerds" (lekker volwassen) er hier van dat ze het zogenaamd allemaal beter weten, "de beste stuurlui staan aan wal", ze denken allemaal dat ze perfect zijn. Maar uit jouw reacties (zie bovenstaande) haal ik dat jij dat juist van jezelf vind. Jij doet wat jij denkt dat goed is, jij zal het toch zeker te weten allemaal wel beter weten dan de rest.
Bij paarden, overigens bij alle dieren, is het niet een kwestie van ik doe wat IK denk dat goed is, nee paarden hebben gewoon bepaalde verzorging nodig en dienen op een bepaalde manier behandeld te worden.
Je doet een beetje aan struisvogelpolitiek, alle leuke, lieve en positieve reacties zijn goed en worden gewaardeerd, overige reacties zijn allemaal en niet waar, en het zijn stomme reacties en de mensen zijn ook nog eens zeikerds, jij trekt je er toch geen r**t van aan. Dus je wil alleen maar de leuke dingen horen en verder duw je alles weg
Oftewel, ik deel de mening van de zeikerdsIk weet dat niet iedereen op bokt zijn of haar mening op een normale en nog vriendelijke manier kan brengen, maar voor zover ik het nu gelezen heb ben jij daar ook niet zo sterk in
Carien87 schreef:Wow TS wat is ze leuk! Kan snappen dat je verliefd op d'r bent.
Jammer van sommige reacties. Ik neem aan dat je niet vaak op d'r zit? Dan kan het incidenteel denk ik niet zoveel kwaad.
Kunnen we niet blij zijn voor TS ipv modder gooien? De toon maakt de muziek!
Edit: niet hele topic doorgelezen. Vandaar de vraag over het incidenteel erop zitten.
Klijntjuh schreef:Je zegt het precies goed.. 'beste stuurlui staan aan wal' .. ik was op het schip op dat moment.
Ik denk zeker niet dat ik perfect ben, en tips krijg ik graag! Maar het zijn geen tips hier op bokt. het is het gooien met meningen.
Iedereen denkt precies te weten wat er gebeurd is, wat de geschiedenis en de toekomst van het paardje is e.d.
DAT negeer ik![]()
Komt iemand met een goede tip (dus 'joh, het is slimmer om een cap op te doen' ) o.i.d. dan neem ik dat mee..
maar blaat iemand 'ook ik snap niet waarom je er dan perse op wilt gaan zitten voor het gevoel?
dan had je voor een ingereden paard moeten gaan kijken.' Dan vind ik dat een 'zeikerd' zoals ik dat benoemde inderdaad..
![]()
Dus niet iedereen is een 'zeikerd'.. maar sommigen vind ik nou niet echt leuk hun mening delen![]()
gipsyboy schreef:Deze reactie bijvoorbeeld, is een tip toch?oh wacht nog even met rijden/zitten erop.
je kan nog jaren rijden straks, maar laat haar eerst goed uitgroeien.
BrankaZ schreef:Ook niet onvriendelijk, en zelfde tips. Vind jij echt het op deze manier veilig was? Dat kan he, maar dat is dan weer jouw mening. Iemand anders vindt het wel heel onveilig of misschien echt gevaarlijk, en zegt dat dan ook. Is toch niks mis mee?Ik geloof je meteen, maar het lijkt mij toch niet echt verstandig. Jong dier, los, nog onvoorspelbaar en zonder cap.
Zou nog even geduld hebben tot ze er aan toe is om zadelmak gemaakt te worden.
Maar het lijkt mij een heerlijk nuchter paardje. Leukerd om te zien. Ga je vast heel veel plezier aan en mee beleven!
Jolliegirl schreef:Zelfde verhaal hier, geeft haar mening, onderbouwt deze en geeft daarna tips of advies, "Zo zou ik het doen".Wat een pracht!!
Maar erop..
nee, ik had even gewacht...
ze is te jong
niet beleerd
niet volgroeid
jij hebt geen cap op en stapt gewoon op? Dat vind ik helemaal gevaarlijk.... denk na wat er kan gebeuren....
Laat haar lekker uitgroeien!En ik geloof echt wel dat je dat ook gaat doen.
Maar het zal flink gaan kriebelen om te gaan rijden, maar laat haar uitgroeien.
het feit dat ze zóó braaf is dat je erop kon klimmen.... denk ik... als ik het mag uitspreken... dat hier al meer mee is gedaan.
Maar wat mooi zeg!
Jullie passen leuk bij elkaar!! Nu voor het plaatje wat uit verhouding, maar ze zal zeker de hoogte en breedte nog ingaan!!
Veel plezier met haar!
klodder schreef:Een leven geen fouten gemaakt, is een leven niets geleerd.
Een leven niets geleerd, is een leven niet geleefd.
Welkom bij het menselijk ras
Klijntjuh schreef:opisop_shop schreef:het zou mij ook niet goed voelen als de verkoper zegt dat je er zo op kunt zitten. Dan is er dus al eerder op gezeten en zoals BrankaZ al aangeeft; wie weet hoe vaak en hoe lang?
Voor het oog is en blijft ze naar mijn smaak te klein voor je, die gaat echt niet nog 10cm groeien.
Maar wel een heel leuk beestje om te zien!
Maar hoe komt het dat ze zulke korte manen heeft, voor een 2,5 jarige tinker lijkt mij dat wel kort eigenlijk of is dat normaal?
Tuurlijk gaat ze niet nog 10 cm groeien, maar steviger word ze absoluut nog wel, ik denk dat ik dan mooi pas hoor.. Ik groei sowieso al lang niet meer, en ben wel nog aan het afvallen.
Ze heeft korte manen wegens schuren, ze had jeuk van voedselallergie, het is me bekent
Kwa zitten weet ik niet meer.