Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Re: Eerste ontmoeting met mijn aanstaande eigen paardje! [ITP]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:05

Vind het altijd fijn, als je kan zien, dat iemand echt van iets houd.
Tuurlijk ga je erop zitten. Ze is immers drie ( alle paarden worden per 1 januari een jaar ouder).
Hoe meer je er nu mee doet, des te makkelijker heb je het straks.
En een Tinker, mocht hij bokken, is nooit super snel :-)

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:04

Wauw, begrijp wel dat je daar verliefd op bent geworden. (:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:06

Thanks! <3

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:32

Klijntjuh schreef:
Ik geniet, ik doe wat IK denk dat goed is, en trek me NIETS aan van mensen die denken dat ze precies weten hoe de situatie ging, of nog erger: SPECULEREN over wat er allemaal aan vooraf zou moeten zijn gegaan, hoe het de komende tijd zou gaan enz.

Zou je toch eens moeten proberen hoor, je kunt soms heel veel van anderen leren :) En draai het eens om: je beschuldigt de "zeikerds" (lekker volwassen) er hier van dat ze het zogenaamd allemaal beter weten, "de beste stuurlui staan aan wal", ze denken allemaal dat ze perfect zijn. Maar uit jouw reacties (zie bovenstaande) haal ik dat jij dat juist van jezelf vind. Jij doet wat jij denkt dat goed is, jij zal het toch zeker te weten allemaal wel beter weten dan de rest.
Bij paarden, overigens bij alle dieren, is het niet een kwestie van ik doe wat IK denk dat goed is, nee paarden hebben gewoon bepaalde verzorging nodig en dienen op een bepaalde manier behandeld te worden.
Je doet een beetje aan struisvogelpolitiek, alle leuke, lieve en positieve reacties zijn goed en worden gewaardeerd, overige reacties zijn allemaal en niet waar, en het zijn stomme reacties en de mensen zijn ook nog eens zeikerds, jij trekt je er toch geen r**t van aan. Dus je wil alleen maar de leuke dingen horen en verder duw je alles weg :)

Ik vind het hartstikke leuk voor je, snap echt heel erg goed dat je zou verliefd op haar bent, het is echt een pracht paardje! :D Daar ga je zeker te weten een heel leuk westernpaard aan hebben, ben ook heel benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet.
Maar zoals je zelf ook al schrijft, het is nog een puppy, ze is jong, niet volgroeid (zowel fysiek als mentaal), heeft geen goede bespiering. Laat haar toch lekker puppy zijn, laat haar opgroeien zoals een paard dat behoort te kunnen doen en ga dan pas met dit soort dingen aan het werk.
Over de gevaren voor jezelf (geen cap, zonder tuig, los etc etc) zal ik het verder maar niet hebben, is uiteraard nog steeds je eigen keuze. Hoewel je toekomstige paard er ook een trauma aan over had kunnen houden......

Oftewel, ik deel de mening van de zeikerds :) Ik weet dat niet iedereen op bokt zijn of haar mening op een normale en nog vriendelijke manier kan brengen, maar voor zover ik het nu gelezen heb ben jij daar ook niet zo sterk in ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:01

Julia_14 schreef:
Klijntjuh schreef:
Ik geniet, ik doe wat IK denk dat goed is, en trek me NIETS aan van mensen die denken dat ze precies weten hoe de situatie ging, of nog erger: SPECULEREN over wat er allemaal aan vooraf zou moeten zijn gegaan, hoe het de komende tijd zou gaan enz.

Zou je toch eens moeten proberen hoor, je kunt soms heel veel van anderen leren :) En draai het eens om: je beschuldigt de "zeikerds" (lekker volwassen) er hier van dat ze het zogenaamd allemaal beter weten, "de beste stuurlui staan aan wal", ze denken allemaal dat ze perfect zijn. Maar uit jouw reacties (zie bovenstaande) haal ik dat jij dat juist van jezelf vind. Jij doet wat jij denkt dat goed is, jij zal het toch zeker te weten allemaal wel beter weten dan de rest.
Bij paarden, overigens bij alle dieren, is het niet een kwestie van ik doe wat IK denk dat goed is, nee paarden hebben gewoon bepaalde verzorging nodig en dienen op een bepaalde manier behandeld te worden.
Je doet een beetje aan struisvogelpolitiek, alle leuke, lieve en positieve reacties zijn goed en worden gewaardeerd, overige reacties zijn allemaal en niet waar, en het zijn stomme reacties en de mensen zijn ook nog eens zeikerds, jij trekt je er toch geen r**t van aan. Dus je wil alleen maar de leuke dingen horen en verder duw je alles weg :)

Oftewel, ik deel de mening van de zeikerds :) Ik weet dat niet iedereen op bokt zijn of haar mening op een normale en nog vriendelijke manier kan brengen, maar voor zover ik het nu gelezen heb ben jij daar ook niet zo sterk in ;)

Je zegt het precies goed.. 'beste stuurlui staan aan wal' .. ik was op het schip op dat moment.

Ik denk zeker niet dat ik perfect ben, en tips krijg ik graag! Maar het zijn geen tips hier op bokt. het is het gooien met meningen.
Iedereen denkt precies te weten wat er gebeurd is, wat de geschiedenis en de toekomst van het paardje is e.d.
DAT negeer ik :Y)

Komt iemand met een goede tip (dus 'joh, het is slimmer om een cap op te doen' ) o.i.d. dan neem ik dat mee..
maar blaat iemand 'ook ik snap niet waarom je er dan perse op wilt gaan zitten voor het gevoel?
dan had je voor een ingereden paard moeten gaan kijken.' Dan vind ik dat een 'zeikerd' zoals ik dat benoemde inderdaad..
_/-\o_

Dus niet iedereen is een 'zeikerd'.. maar sommigen vind ik nou niet echt leuk hun mening delen ;) :')

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:10

Wow TS wat is ze leuk! Kan snappen dat je verliefd op d'r bent.
Jammer van sommige reacties. Ik neem aan dat je niet vaak op d'r zit? Dan kan het incidenteel denk ik niet zoveel kwaad.
Kunnen we niet blij zijn voor TS ipv modder gooien? De toon maakt de muziek!

Edit: niet hele topic doorgelezen. Vandaar de vraag over het incidenteel erop zitten.
Laatst bijgewerkt door _Carien op 30-03-11 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:12

+:)+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:15

Carien87 schreef:
Wow TS wat is ze leuk! Kan snappen dat je verliefd op d'r bent.
Jammer van sommige reacties. Ik neem aan dat je niet vaak op d'r zit? Dan kan het incidenteel denk ik niet zoveel kwaad.
Kunnen we niet blij zijn voor TS ipv modder gooien? De toon maakt de muziek!

Edit: niet hele topic doorgelezen. Vandaar de vraag over het incidenteel erop zitten.

Dit is de enige en voorlopig laatste keer dat ik op haar zat :Y)
Het was dus heel incidenteel ;)

En thanks!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:23

o o o... sommige mensen moeten ook gewoon doorgaan he.. :n

ts supermooi paardje heb je daar!! foto 1, de klik spat ervanaf! heel veel plezier samen gaat vast goedkomen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:29

Erg leuke foto's, ik heb er met een brede grijns naar zitten kijken. :D Vervolgens ben ik heel naïef en verbaasd de vijf bladzijde commentaar gaan lezen (wat valt er vijf bladzijde nu over te schrijven behalve dat het erg gaaf is, vroeg ik me af?).
Ben weer wijzer geworden. Moet hier toch wel aan wennen hoor. ;(

Jij hebt een leuke tinker gekocht waar je dus leuke dingen mee kan gaan doen. Veel plezier. Ik zie haar graag over een jaar terug in the picture. Gaat ze ook beleerd worden voor de wagen?
Want dat kun je wel doen met een jong paard. Veel plezier hé!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:31

Je laat je hopelijk toch niet tegenhouden om er nog eens incidenteel erop te gaan zitten door sommige banketstaafreacties?
Geniet ervan TS, maar dat gaat vast goed komen. :)

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:33

Wat een leuk beestje! Schattig is ze. <3 en superbraaf!
En het is nu toch 2011, dus 2008 wordt nu beleerd, de driejarigen.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:37

niks aantrekken van wat er gezegt wordt.. :) 8-)

je hebt echt een super mooi paardje en wens je echt alle geluk toe... :D :~
Jullie zijn echt een super leuk stel.. :+:

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:40

Klijntjuh schreef:
Je zegt het precies goed.. 'beste stuurlui staan aan wal' .. ik was op het schip op dat moment.

Ik denk zeker niet dat ik perfect ben, en tips krijg ik graag! Maar het zijn geen tips hier op bokt. het is het gooien met meningen.
Iedereen denkt precies te weten wat er gebeurd is, wat de geschiedenis en de toekomst van het paardje is e.d.
DAT negeer ik :Y)

Komt iemand met een goede tip (dus 'joh, het is slimmer om een cap op te doen' ) o.i.d. dan neem ik dat mee..
maar blaat iemand 'ook ik snap niet waarom je er dan perse op wilt gaan zitten voor het gevoel?
dan had je voor een ingereden paard moeten gaan kijken.' Dan vind ik dat een 'zeikerd' zoals ik dat benoemde inderdaad..
_/-\o_

Dus niet iedereen is een 'zeikerd'.. maar sommigen vind ik nou niet echt leuk hun mening delen ;) :')

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, bokkers kunnen soms niet zo vriendelijk uit de hoek komen.
Nu heb ik je topic nog eens doorgelezen, en ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb slechts een aantal echt negatieve en naar mijn mening overtrokken reacties gezien. Andere mensen gaven gewoon hun mening (die in dit geval anders is dan de jouwe), onderbouwden deze met een aantal argumenten en gaven zelfs tips.
gipsyboy schreef:
oh wacht nog even met rijden/zitten erop.
je kan nog jaren rijden straks, maar laat haar eerst goed uitgroeien.
Deze reactie bijvoorbeeld, is een tip toch? :) En wordt ook zeker niet op een onvriendelijke manier gebracht.
BrankaZ schreef:
Ik geloof je meteen, maar het lijkt mij toch niet echt verstandig. Jong dier, los, nog onvoorspelbaar en zonder cap.
Zou nog even geduld hebben tot ze er aan toe is om zadelmak gemaakt te worden.

Maar het lijkt mij een heerlijk nuchter paardje. Leukerd om te zien. Ga je vast heel veel plezier aan en mee beleven!
Ook niet onvriendelijk, en zelfde tips. Vind jij echt het op deze manier veilig was? Dat kan he, maar dat is dan weer jouw mening. Iemand anders vindt het wel heel onveilig of misschien echt gevaarlijk, en zegt dat dan ook. Is toch niks mis mee?

Jolliegirl schreef:
Wat een pracht!! <3

Maar erop..
nee, ik had even gewacht...
ze is te jong
niet beleerd
niet volgroeid
jij hebt geen cap op en stapt gewoon op? Dat vind ik helemaal gevaarlijk.... denk na wat er kan gebeuren....

Laat haar lekker uitgroeien! :D En ik geloof echt wel dat je dat ook gaat doen.
Maar het zal flink gaan kriebelen om te gaan rijden, maar laat haar uitgroeien.
het feit dat ze zóó braaf is dat je erop kon klimmen.... denk ik... als ik het mag uitspreken... dat hier al meer mee is gedaan.

Maar wat mooi zeg!
Jullie passen leuk bij elkaar!! Nu voor het plaatje wat uit verhouding, maar ze zal zeker de hoogte en breedte nog ingaan!! :D

Veel plezier met haar!
Zelfde verhaal hier, geeft haar mening, onderbouwt deze en geeft daarna tips of advies, "Zo zou ik het doen".

Ik denk he, dat het grote probleem hier (en op een heel groot deel van bokt) is dat we allemaal een veel te negatieve bril op hebben. Ik denk dat jij in dit geval ook je negatieve bril op hebt, je kapt alles af alsof het belerend en negatief en stom is. Reacties hierboven mij ook trouwens, ik heb echt maar 2 of 3 "banketstaaf"reacties gelezen hoor :)) Bedoel, betekend dit nou voortaan dat wanneer je je mening geeft (en die goed onderbouwd!) die niet overeenkomt met de TS en haar aanhang, dat je dan een zeikerd bent? Of dat je een "banketstaaf"reactie geeft? Zoja, dan moeten we denk ik eens een topic starten over de definitie van een forum, en bovenal over de definitie van DISCUSSIE. Het woord discussie wordt altijd heel negatief opgevat, maar daar is helemaal niks negatiefs aan.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:47

Wat een knappe dame is dat zeg !
Gefeliciteerd met haar en heel veel plezier in de toekomst !
Leuk weer een western tinker :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:49

Ben het helemaal met je eens julia ;)

En iedereen verder weer bedankt! <3

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:14

Allereerst, heerlijk dier!
ten 2e, BOKT, het is de toon die de muziek maakt. laat toch niet elk topic waarin iets fout gedaan wordt uitkeren op een reltopic. TS wéét dat ze iets heeft gedaan wat nou eenmaal niet heel verstandig was, maar ze is gewoon blij met haar beestje en ik gun het haar van harte. als 1 iemand iets zegt, slaat een groot deel toe als hongerige leeuwen, klaar om hun prooi te verslinden. erg fijn, als je je net zo blij voelt en je denkt je nieuwe aanwinst fijn aan iedereen gaat laten zien. Als bokt nou haar mond is hielt, wat zou er dan gebeuren? zouden de mensen dan nog meer fouten gaan maken? ik denk dat het antwoord op die vraag nee is. waarom? omdat er meer is dan alleen bokt. bokt is een forum, maar buiten bokt heb je ook contacten. contacten die ook kunnen zeggen dat je iets fout hebt gedaan. bokt is niet het enige commentaar. bedenk maar eens wat andere mensen zullen zeggen. die zouden ook niet als engeltjes reageren neem ik aan!

nu weet ik dat ik ook niet onschuldig ben. ik doe ook wel eens iets wat niet mag. net zoals iedereen.
TS maakte ook een fout. dat is nu gebeurd.

klodder schreef:
Een leven geen fouten gemaakt, is een leven niets geleerd.
Een leven niets geleerd, is een leven niet geleefd.

Welkom bij het menselijk ras ;)

welkom bij het menselijk ras, respecteer elkaar en elkaars fouten.
veel plezier met Diaz, en laat haar lekker jong wezen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 20:22

+:)+

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:32

Wat een gaaf dier!!!!
Ontzettend gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
En er op zitten........je hebt groot gelijk even te willen genieten van dit gevoel.
Het merendeel van de in 2008 geboren dieren wordt of is momenteel ingereden hoor, standaard norm
is dat elk dier in januari weer een jaartje ouder is, dus officieel is ze al drie.

Tjonge jonge het gaat om een paar minuten, laat TS toch genieten van haar moment........

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:46

Klijntjuh, omdat ik na de zomer ook een tinker wil kopen heb ik me ongeveer op dezelfde tijd als jij alle tinker topics doorgelezen om informatie op te doen en ook af en toe gereageerd. Dus heb ik ook jouw topicjes gelezen vanaf het begin dat je Diaz in het vizier kreeg. en ik kan alleen maar zeggen dat Diaz een ontzettende mazzelkont is dat ze bij jou terechtkomt, want je liefde en betrokkenheid voor Diaz spat eraf!! <3 Ik vind jullie samen een hele goede match, Diaz is prachtig en ik zou wel eens heel even een paar jaartjes verder in de toekomst willen kijken om te zien hoe jullie er dan saampjes uitzien, vast en zeker geweldig!!! :D Heel erg veel plezier en geluk met je nieuwe schat, geniet er maar lekker van.!! :j
OJa die dagenteller meetlat is ontzettend geinig :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:03

Gefeliciteerd meid!

Van een xtje erop zitten wordt ze echt niet minder hoor!

Geloof dat de vraag al eerder gesteld is;Voor wat voor voedsel is ze allergisch dan?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:10

Diaz heeft een eiwittenovergevoeligheid, zoals helaas bij meerdere Tinkers bekend is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 21:42

Ah, er is al geantwoord ;) thanks

En bedankt ook weer voor de leuke reacties! <3

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:04

Klijntjuh schreef:
opisop_shop schreef:
het zou mij ook niet goed voelen als de verkoper zegt dat je er zo op kunt zitten. Dan is er dus al eerder op gezeten en zoals BrankaZ al aangeeft; wie weet hoe vaak en hoe lang?
Voor het oog is en blijft ze naar mijn smaak te klein voor je, die gaat echt niet nog 10cm groeien.
Maar wel een heel leuk beestje om te zien!
Maar hoe komt het dat ze zulke korte manen heeft, voor een 2,5 jarige tinker lijkt mij dat wel kort eigenlijk of is dat normaal?

Tuurlijk gaat ze niet nog 10 cm groeien, maar steviger word ze absoluut nog wel, ik denk dat ik dan mooi pas hoor.. Ik groei sowieso al lang niet meer, en ben wel nog aan het afvallen.

Ze heeft korte manen wegens schuren, ze had jeuk van voedselallergie, het is me bekent ;)

Kwa zitten weet ik niet meer.

Ik had toch net even doorgevraagd naar hoe vaak ze al op jouw paard gezeten hebben... Lijkt me toch interessant om te weten?

En aan die manen te zien was mijn eerste reactie ook zomereczeem.
Zomereczeem wordt ook wel eens netjes verwoord als 'eiwitovergevoeligheid','suikergevoelig',...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:06

Diaz d'r verleden is in z'n geheel terug te vinden op bokt, het medische dossier en alle vermoedens zijn gewoon bekend hoor, niets geheimzinnigs en de prijs was er ook naar ;)