het zit ook allemaal niet mee, de hoeven van mn grote vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:13

Oh nog even met alle respect maar ik ben niet fout!!!!!! ik heb in goed vertrouwen mijn paard waar ik heel gek op ben in bruikleen gegeven afspraken gemaakt en zij verkoopt hem!!!!!!!!! dat is een misdrijf als je zoiets doet!!!!!
yvonnedv schreef:
Ellisolivio schreef:
zonder eigendoms papieren verkocht want het paspoort is nog steeds in mijn bezit!!!!!

Een paspoort is geen eigendomsbewijs, het is ter indentificatie van het dier, sterker nog als er op de stal waar hij nu staat of tijdens transport van het paard een controle plaatsvind ben jij strafbaar want het paspoort dient ten alle tijde (uitgezonderd op een buitenrit) bij het paard aanwezig te zijn. En het paspoort staat nog op jouw naam.

Als ik het goed inschat is (juridisch gezien) degene die hem het laatste gekocht heeft nu eigenaar want zij heeft hem ter goeder trouw gekocht en zij draagt al enige tijd de kosten voor zijn verzorging.

Neemt niet weg dat het een hele vervelende zaak is. Ik hoop dat jullie er in onderling overleg uitkomen en dat jullie samen die derde aan kunnen pakken.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:19

Dat het allemaal niet klopt is een feit. Maar feit is ook dat de nederlandse wetgeving hierin niet voorziet. En daarmee heeft yvonnedv wel gelijk. Paspoort is absoluut geen eigendomsbewijs en hoort ten alle tijden bij het paard te zijn. Als eigendomsbewijs geld alleen nog maar een aankoopbewijs/dekbewijs. Of jij daardoor ook strafbaar bent, dat weet ik niet. De persoon die het paard vervoer is wel strafbaar. Het is zowiezo echt al heel wat dat jij aangifte hebt kunnen doen, vaak genoeg wil de politie deze niet eens opnemen, omdat het een civiele zaak zou zijn.

Hoho... Niet boos worden niemand zegt dat jij fout bent. De gene die het paard van jou in bruikleen had, die is hartstikke fout, niet jij hoor.
Wij begrijpen echt wel dat het een hele rottige situatie voor jou is. Wat gaat er nu verder met het paard gebeuren, blijft deze bij Ts/huidige eigenaar, of ga je hem terug halen?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:22

Man wat een rottige situatie.
Ik was dit topic een beetje aan het volgen omdat ik iets met hoeven heb hihi>
Maar ik schrok toch wel heel erg toen ik in 1 keer jouw reactie las.
Lijkt me heel raar om op deze manier je paardje terug te vinden, en ik hoop dat alles goed wordt opgelost.
Ook voor TS want ik geloof dat ze wel heel erg gek is met jouw beestje...
Wat naar toch allemaal, veel sterkte!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:52

yvonnedv schreef:
Een paspoort is geen eigendomsbewijs, het is ter indentificatie van het dier, sterker nog als er op de stal waar hij nu staat of tijdens transport van het paard een controle plaatsvind ben jij strafbaar want het paspoort dient ten alle tijde (uitgezonderd op een buitenrit) bij het paard aanwezig te zijn. En het paspoort staat nog op jouw naam.

Als ik het goed inschat is (juridisch gezien) degene die hem het laatste gekocht heeft nu eigenaar want zij heeft hem ter goeder trouw gekocht en zij draagt al enige tijd de kosten voor zijn verzorging.

Neemt niet weg dat het een hele vervelende zaak is. Ik hoop dat jullie er in onderling overleg uitkomen en dat jullie samen die derde aan kunnen pakken.

Ik val je helemaal nergens op aan. Ik heb hier alleen uitgelegd hoe de nederlandse wetgeving in elkaar zit.

Even een doemsenario. Stel het paard breekt los en veroorzaakt een heleboel schade. De huidige "eigenaar" is niet te achterhalen maar via zijn chip komen ze echt wel bij jou op de stoep hoor, en ga dan maar eens bewijzen dat jij niet de houder/eigenaar bent van het paard

Enkele regels van de wet zie voor verdere regels http://www.nl-paardenpaspoort.nl/

2. Mag ik in plaats van het originele paardenpaspoort ook een kopie daarvan bij mijn paard laten?
Nee, de EU-verordening bepaalt dat het originele paspoort bij het paard moet zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal. In die gevallen verdient het aanbeveling om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan welke persoon. Zowel degene die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt ondertekenen deze verklaring.

12 Is een paspoort ook gelijk het eigendomsbewijs?
Nee, het is uitsluitend een identiteitsbewijs.

En nogmaals ik hoop oprecht dat alles op zijn pootjes terecht komt en dat die $#@$%^vrouw die een paard verkocht heeft wat niet van haar was verkocht heeft achterhaald en aangepakt kan worden.

Ellisolivio

Re: het zit ook allemaal niet mee, de hoeven van mn grote vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:12

Ik ben boos verdrietig en bedonderd door iemand die ik in vertrouwen heb genomen van mijn allesje Olivio en als je er dan achter komt dat deze persoon niet te vertrouwen is en jou al ruim twee maanden voor liegt ( wat ik er ook eigenlijk niet bij kan hebben aangezien ik 21 weken zwanger ben en even geen stress en vervelende dingen kan hebben)en hem dan zo op internet te vind is heel erg. Weet je ik doe hier niet meer aan mee jullie horen het wel als deze dame is gepakt zodat ze dit niet nog is kan doen bij een ander!!!!!!!!!. En wat mijn Olivio betreft ik heb goed contact met de verzorgster en aankoop eigenaar en ik zocht een goed thuis voor mijn liefste maatje die ik zelf 13 jaar heb dus dat komt wel goed ik ben er verder wat dit verhaal betreft helemaal klaar mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:59

Succes met je zwangerschap, probeer het geld te krijgen wat ze voor Olivio gekregen heeft en fijn dat je contact hebt met het huidige baasje, wat Olivio betreft heeft hij het hier beter getroffen dan bij de vorige, dus dat is al een zorg minder en wees blij dat je hem zo gevonden hebt anders was hij helemaal uit beeld verdwenen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:36

Ellisolivio, fijn om te horen dat je vrede hebt met het plekje waar hij nu staat.
Knap van je hoor!
Ik wens je hier heel veel sterkte mee!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:37

Go girl! En ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig verloopt!
Is toch wel even het belangrijkste hoor!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:20

Gaat Olivio morgen naar de kliniek?

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 21:33

Nee zo ver ik weet gaat dat niet meer door omdat ellisolivio dit al een keer eerder had meegemaakt bij hem en dus een andere manier weet.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:13

jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat het goed gaat aflopen met Olivio en zijn eigenaren. Succes met de nasleep ervan, @ellisolivio; ik hoop dat het je zwangerschap niet negatief beïnvloed.

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:14

gister is ellisolivio bij ons geweest,
ze kwam kijken bij olivio.
het gaat met zn hoeven goed!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:23

Gelukkig maar. Zou fijn zijn als dit verhaal een goede afloop krijgt voor alle partijen. In het bijzonder voor het paard.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:49

Fijn dat het onderling netjes en goed gaat tussen jullie. Top!!
Mooi zo dat het goed gaat met zn hoeven, goed ermee bezig dus!

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:55

Man wat fijn dat jullie in ieder geval samen goed kunnen.
Ik blijf erbij wat een rotverhaal. Wat zijn er toch veel onbetrouwbare mensen!
Succes meid, ik blijf nog effe een tijdje dit topic volgen!

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:12

ik vind het ook erg fijn dat het goed gaat tussen ellisolivio en ons,
het is ook zeker een rotverhaal,
en ook al ben ik echt blij met mn grote vriend,
ik had liever ook voor ellisolivio dat het anders had gelopen en het in 1x goed was gegaan.
ik heb gister avond voor het eerst heel even op hem gezeten!
ellisolivio was overdag,
en ik in de avond want sliep overdag nog ( :o )
maar alleen heel even gezeten,
dat voelde echt gelijk vertrouwd haha!
ik zal wel een foto van zn hoef maken binnenkort,
het ziet er een stuk beter uit en ik zal die foto van gisteravond even plaatsen straks! :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:38

Hoe worden de hoeven nu behandeld?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:49

Wat een rare wending in dit topic. }:0
Wel prettig dat er een goed contact is tussen deze partijen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:05

@yvonnedv Als er aangift gedaan is van verduistering diefstal, een contract en papieren te overhandigen zijn lijkt mij dat het toch redelijk hard te maken is dat het dier niet meer onder verantwoordelijkheid staat van Ellisolivio? Of doet we wetgeving daar dan ook moeilijk over?

Gelukkig voor Olivio gaat het beter met zijn voeten en heeft hij nu wel een fijn huisje.

Volgens mij kun je bij het KWPN ook aangeven dat papieren niet overgeschreven kunnen/mogen worden, maar weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:27

manic schreef:
@yvonnedv Als er aangift gedaan is van verduistering diefstal, een contract en papieren te overhandigen zijn lijkt mij dat het toch redelijk hard te maken is dat het dier niet meer onder verantwoordelijkheid staat van Ellisolivio? Of doet we wetgeving daar dan ook moeilijk over?

Toen ik schreef dat Ellisolivio aansprakelijk/strafbaar gesteld zou kunnen worden had Ellisolivio bij mijn weten nog geen aangifte gedaan. maar dat zou in mijn ogen afdoende moeten zijn. Het contract? is dat rechtsgeldig? Naar mijn idee niet, dan kan iedereen wel even een contractje opmaken om onder eventueel gedonder uit te kunnen komen.
Het paspoort stelt niets voor zoals ik in de rest van mijn post heb geprobeerd duidelijk te maken, dient alleen ter indentificatie van het paard en is GEEN eigendomsbewijs zoals Ellisolivio dacht

Helaas ziet Ellisolivio de door mij goedbedoelde posts alleen maar als aanval op haar wat absoluut mijn bedoeling niet is.

Ik ben een tijdje geleden opgelicht door een handelaar die gefraudeerd had met een paspoort, het paspoort is toen door de AID in beslag genomen en heb me zodoende toen erg goed (laten) informeren over de ins en outs van het paspoort. Mijn toen opgedane kennis heb ik geprobeerd te delen wat helaas verkeerd opgevat wordt.

Ook ik ben benieuwd hoe de hoeven nu behandeld worden.

Tandpasta wordt ook nog wel eens ingezet in de strijd tegen rotstraal :j

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:31

Ik kan me zomaar voorstellen dat ik ook iets fel zou kunnen reageren als ik er net achter gekomen was dat mijn paard zonder mijn weten zomaar doorverkocht is...

Paspoort geen eigendomspapier, maar het KWPN eigendomspapier wel toch?

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's en de behandeling, want van hoefkanker naar rotstraal naar bijna weer over is best een grote verandering in korte tijd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:47

Straalkanker en rotstraal lijken vrij veel op elkaar, mijn paard heeft straalkanker en wordt behandeld met middel tegen rotstraal. Vor mijn paard zeer succesvol.
Dus die gedachtengang begrijp ik wel :D

Ellisolivio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:52

Hallo Ellisolivio hier Ik had al wel aangifte gedaan de vrouw die dit gedaan heeft wordt vervolgd wegens verduistering van mijn paard Olivio en daarbij ook nog voor een handel in gestolen zadels en nog een paar van die vreemde dingen. Het KWPN Papier wordt door de politie zeker wel gezien als eigendomsbewijs. Verder ben ik afgelopen zondag bij mijn maatje wezen kijken. Hij staat erbij als god in Frankrijk en dat vind ik heel belangrijk ik heb ook goed contact met de vrouw die hem van die oplichtster gekocht heeft hij heeft het getroffen met haar!!!!! ik vind het heel vervelend dat er zo gepraat wordt mijn intensie is echt niet om zomaar een paard weg te halen bij 2 dames die zo gek zijn op dat beestje en zo goed voor hem zorgen. Dat was mijn bedoeling met de bruikleen om een goed thuis voor hem te vinden dat heeft hij het is ook vervelend omdat zij die lieve vrouw er helemaal geen probleem van maakt we zijn blij dat we elkaar hebben leren kennen! Alleen jammer dat het op deze manier moest.

Groetjes Ellisolivio

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:39

Gelukkig heeft hij dan toch nog een mooi huisje gevonden :-)

Ben wel benieuwd of de politie er serieus nog wat mee gaat doen.

Het KWPN papier is overigens wat anders dan alleen het paspoort! Paspoort alleen = niet geldig als eigendomsbewijs - KWPN papier wel... tenminste, zo heb ik het altijd begrepen, maar dan nog is het soms lastig. Gelukkig neemt de politie het wel serieus op.

Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd over wie het hier gaat... mischien naam per PB (op bokt mag niet en is ook niet verstandig als je met de aangifte bezig bent).

@ikbenellen Het (ik moet zeggen enige) paard wat ik kende met straalkanker heeft maanden in de kliniek gestaan, waarbij ze ontzettend veel van zijn hoeven hebben moeten wegsnijden, vandaar mijn verwarring :-)

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:58

Het aller belangerijkste is dat het paard nu wel een goed huisje heeft en dat iedereen hier een goed gevoel bij heeft en dat lijkt nu zo te zijn. Het is idd jammer dat het op deze manier is gegaan, maar het resultaat is wat telt. Ik wens Ts, huidige eigenaresse en Ellisolivio nog heel veel plezier met het paard en elkaar en dat het probleem met zijn hoeven helemaal opgelost gaat worden.

Volgens de rechtbank is paspoort en papier geen wettelijk eigendomsbewijs, maar daar gaat het nu ook niet om!!! Paard is met overeenkomst uitgeleend en daar is het fout gelopen. Elk vodje papier met afspraken en handtekening van beide partijen is wettelijk geldig. Zo heb ik zelf nl een rechtzaak gewonnen. Het verbaast mij ook dat de politie deze zaak serieus aanpakt, meestal weten ze echt niet wat te doen en zeggen ze dat het een civiele zaak is en zij daar niets mee kunnen. Laten we hopen dat de dief krijgt wat haar toekomt!