Frederiksborger dekhengst (VALK)Moravita's Salto in training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Re: Frederiksborger dekhengst (VALK)Moravita's Salto in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:09

Wat een geweldig mooi dier!

Dat hoofdje, die hals, de kleur, het lijf... WOW!! :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:18

Wat een knappert <3

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:59

Heel fijn beeld Moll!! Zo zou ik graag meer rijtopics zien :)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:24

Mindfields schreef:
Ik heb nu een aantal veulens van hem gezien(uit hele uiteenlopende merries) en echt allemaal zijn ze heel erg mooi. Maarja wat wil je met zo'n knappe papa :D

Colornatura is toch echt wel een beetje een hartewens/hartedief !! Wat een leuke, lieve dochter van zo'n mooie paps (en opa)

Grtz.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:17

Oeps.. ;) Die hadden we niet moeten laten zien... ze is ook echt heel leuk he? Vond het trouwens hartstikke leuk dat jullie even op ziekenbezoek kwamen :) Thanx

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:24

moravita schreef:
Oeps.. ;) Die hadden we niet moeten laten zien... ze is ook echt heel leuk he? Vond het trouwens hartstikke leuk dat jullie even op ziekenbezoek kwamen :) Thanx

Die hadden we al veeeeeeeel eerder bij jullie gezien :9 , maaar ja wishfull thinking :j
Lekker bijgeklept ;) *\o/*
Je bent nog niet van ons af 8-)

Grtz.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 02:49

2x WOW!!!!!
Onwijs mooie hengst en dan ook nog een knappe man op een paard die ook nog eens goed kan rijden ......... *kwijl*
Echt super gave combi, jammer dat ik zelf ook alleen maar hengsten heb maar anders zou ik wel overwegen om zo'n geweldige hengst te nemen voor de paarden. In elk geval veel succes !!!!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 08:46

moravita schreef:

is dat z'n dochter, die ik laatst gezien hebt? want dat is een heel mooi paard

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:29

mmmmm, dat is een schoonheid zeg (en dan bedoel ik het paard ;)) <3

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:35

Ik vind de kleur van het paard wel mooi maar rijkunstig gezien zit er nog heel veel werk in. Ik zie geen harmonie en een scheef paard. Ruiter zit het paard nog in de weg.
Je rechterhand is stug, paard is niet gelijk op 2 teugels en je knikt door de rechterheup en later door de linkerheup.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:49

Dressage4U schreef:
Ik vind de kleur van het paard wel mooi maar rijkunstig gezien zit er nog heel veel werk in. Ik zie geen harmonie en een scheef paard. Ruiter zit het paard nog in de weg.
Je rechterhand is stug, paard is niet gelijk op 2 teugels en je knikt door de rechterheup en later door de linkerheup.

Waar zie jij een scheef paard?
En hand stug?
Ik heb deze combi een aantal maanden geleden aan het werk gezien en was eigenlijk blij verrast door het lichte contact waar de ruiter mee reed.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:52

Wat een heerlijk knap paard zeg! Ziet er enorm fijn uit! <3

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:40

Ziet er erg netjes uit. Mooi paard!

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:31

Kelly_Taco schreef:
Waar zie jij een scheef paard?
En hand stug?
Ik heb deze combi een aantal maanden geleden aan het werk gezien en was eigenlijk blij verrast door het lichte contact waar de ruiter mee reed.

Ik zeg het niet om te katten maar om jullie meer inzicht te geven en verder te kijken dan jullie neus lang is.
De ruiter heeft op alle foto's een te stugge en terugwerkende rechterhand. Verder zie je dat het paard niet op twee teugels gereden wordt en hij aan de linker(buiten)zijde geen verbinding heeft met de paardenmond.
Een losse teugel kan misschien vriendelijk lijken maar voor een paard is het uiterst ongemakkelijk om steeds een los-vaste verbinding te hebben. Het paard krijgt nml. steeds een rukje in de mond. Een paard hoort een constante lichte verbinding met de hand van de ruiter te hebben.
Verder zie je op de andere foto's dat de ruiter steeds in de heup inknikt en dus niet recht op zijn paard zit en het paard dus ongelijk belast. Het gevolg is dat het paard veel moet compenseren en dus scheef gaat lopen. Kijk maar eens hoeveel gewicht het paard op het rechter(binnen)voorbeen heeft staan. Blijf je op deze manier rijden dan komen daar gegarandeert blessures uit voort.
Uit jullie reacties begrijp ik dat jullie deze ruiter hoog hebben staan maar ik weet zeker dat de ruiter zelf wel weet dat deze foto's niet echt representatief zijn.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dressage4U op 11-03-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:33

Jeetjemineetje wat een mooi apart paard! *D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:35

sorry maar hier moet ik gewoon om lachen werkelijk waar, teugel gewicht is voldoende om aaleuning te hebben, maar goed verder zal ik deze discussie niet aan gaan hier in dit topic

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:35

wauw wat een mooi paard <3

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:38

Moll, het valt mij van je tegen dat je dit tegenspreekt. Je ziet toch zeker zelf wel dat je linkerteugel loshangt terwijl je paard vanwege de druk op je rechterhand geheel naar rechts loopt gebogen. Je paard loopt scheeft omdat jij eenzijdig met de hand inwerkt.
Het is omdat je met een kneveltrens rijdt want anders had het bit aan de rechterzijde uit de mond gekomen.

vosroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:20

Ik vind het prachtig, daarnaast denk ik dat Moll een uitstekende instructeur heeft die hem goed begeleid. Scheef of niet scheef, ingetrokken heup of niet. Salto loop er super onspannen bij. en gelukkig zijn er vele die dat delen.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:32

Mooi plaatje Patrick en dat terwijl jullie nog een vrij nieuwe combi zijn.

Dit maakt me trots dat wij ook voor een Frederiksborger zijn gegaan *D Allereerst om zijn super karakter.
Qua body moet onze ruin nog wat werk verzetten om bij die stoere Salto in de buurt te komen, maar gewerkt wordt er op een hele prettige manier :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:37

Dressage4U schreef:
Moll, het valt mij van je tegen dat je dit tegenspreekt. Je ziet toch zeker zelf wel dat je linkerteugel loshangt terwijl je paard vanwege de druk op je rechterhand geheel naar rechts loopt gebogen. Je paard loopt scheeft omdat jij eenzijdig met de hand inwerkt.
Het is omdat je met een kneveltrens rijdt want anders had het bit aan de rechterzijde uit de mond gekomen.

Het paard loopt niet scheef, het paard loopt met een mooie lengtebuiging. Kijk eens naar dat binnenachterbeen, die is mooi bezig.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:40

Op die foto loopt het paard in een schoudervoor. Dus is hij inderdaad gebogen :).

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:51

Het is zeker geen schouderbinnenwaarts. Het paard zijn hoofd wordt aan één zijde (rechts) naar binnen getrokken.
En lengtebuiging is niet mogelijk op deze wijze.
Meiden en heer, ik heb geen zin om hier persé mijn gelijk te willen halen. Ik hoopte alleen jullie ogen te openen. Doe er je voordeel mee of niet. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:22

Dressage4U schreef:

Zo is dit inderdaad op de foto te zien, moet er wel bijzeggen dat ik zelf fotograaf ben, en dat een foto een moment opname is, en heel lastig kan zijn om daar een eerlijk oordeel uit te halen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 13:30

ThreeFingers schreef:
Dressage4U schreef:

Zo is dit inderdaad op de foto te zien, moet er wel bijzeggen dat ik zelf fotograaf ben, en dat een foto een moment opname is, en heel lastig kan zijn om daar een eerlijk oordeel uit te halen.

dit is niet nodig, het is een moment, en de Schoder voor die gevraagt wordis mooi moment, dat het op dat moment van af drukken zo doet lijken, zit er altijd in, dat de persoon het nu doet over komen dat er getrokken word en anders het bit door zijn mond zou gaan als er geen knevel trens in zou zitten, is zwaar over trokken, gelukkig weten we zelf veel beter, en velen met ons weten hoe zacht ik met me handen ben