mijn knappe haf restart in het Z1!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley20

Re: mijn knappe haf restart in het Z1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:31

Knap hoor!!

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:42

tahnee1987 schreef:
Merk je veel verschil in! Mijn poown moet 200% haar best doen terwijl die zwarte van mij bijvoorbeeld de proef achterstevoren kan rijden en nog winst haald!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij ook in het Z1 met een haflinger (ben Z2 startgerechtigd) tussen de paarden, maar heb nagenoeg bijna altijd dikke winst gereden vanaf de B tot aan nu en ook nog eens dikwijls in de prijzen.
Als jij en je pony een goede en constante proef laten zien, goed uitgevoerd op de letter, krijg je gewoon je punten.
Tuurlijk, in vergelijking met een paard hebben ze met bepaalde dingen meer moeite, maar de "echte" paarden moeten er ook voor werken.

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:35

Maar moest je je punten ook wissen om weer tussen de paarde te kunnen starten? Aangezien die andere wedstrijden speciaal voor haflingers georganiseerd werden?

Je uitdaging is nu dan om zo snel mogelijk door Z1 en Z2 te crossen lijkt me? Ook een uitdaging toch :+

Succes ermee! Ik vind het wel erg stoer. :+

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:42

Wat een ontzettend gaaf paard! :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:43

Wat een knapperd <3 <3

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:47

Wow, wat ontzettend knap zeg!
Ik vind Z sowieso altijd wel heel knap. :D

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:02

Geweldig zeg! Erg gaaf om te zien.
Hier kunnen mijn Haf en ik een voorbeeld aan nemen!
Ziet er erg goed uit!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 07:19

Wauw, leuk dat je weer bent gestart.
Leuke Haf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 08:16

Dankjullie wel!

Ik heb mijn punten niet gewist om tussen de paarden te starten hoor??!
Goed lezen wat ik heb getypt..... ;)

En je merkt het wel! Het verschil! Dat merkt iedereen die met een haf op concour gaat!
Heb niet voor niks een keer de opmerking gehad, wat doe je met een haf tussen de witte hekjes? Die horen voor een karretje thuis..... Zei de jury!
En ook ik rijd een perfecte proef dus daar heb het niks mee te maken... Puur het feit HAFLINGER. En dat haat ik. Zeg niet dat alle jurys zo zijn maar de meeste wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 08:21

Romany* schreef:
tahnee1987 schreef:
Merk je veel verschil in! Mijn poown moet 200% haar best doen terwijl die zwarte van mij bijvoorbeeld de proef achterstevoren kan rijden en nog winst haald!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij ook in het Z1 met een haflinger (ben Z2 startgerechtigd) tussen de paarden, maar heb nagenoeg bijna altijd dikke winst gereden vanaf de B tot aan nu en ook nog eens dikwijls in de prijzen.
Als jij en je pony een goede en constante proef laten zien, goed uitgevoerd op de letter, krijg je gewoon je punten.
Tuurlijk, in vergelijking met een paard hebben ze met bepaalde dingen meer moeite, maar de "echte" paarden moeten er ook voor werken.

Ik zie overigens dat jij kvth start.. Dus dat zijn haflingerwedstrijden... Die heb ik toen ook gereden. En daar is de jury rieel. Maar ik start gewoon landelijk tussen de paarden....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:38

tahnee1987 schreef:
Heb niet voor niks een keer de opmerking gehad, wat doe je met een haf tussen de witte hekjes? Die horen voor een karretje thuis..... Zei de jury!
l.

Haha terwijl wij Z dressuur rijden voor de koets met onze Haflinger. En wij horen juist af en toe: "kan je geen echt paard kopen voor de koets". _/-\o_ :D

Romany rijdt trouwens ook met haar Haflinger gewoon KNHS wedstrijden tussen de 'grote' paarden in het Z.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:25

tahnee1987 schreef:
Ik zie overigens dat jij kvth start.. Dus dat zijn haflingerwedstrijden... Die heb ik toen ook gereden. En daar is de jury rieel. Maar ik start gewoon landelijk tussen de paarden....

En daar is de jury niet reeël? :P

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:33

Ik vind het een knappe haf, maar ik kan me voorstellen dat jij met je zwarte schoonheid hogere punten rijdt. Het is gewoon heel simpel, een paard wat voor een 6je draaft zal nooit 8en behalen met een uitgestrekte draf. Terwijl een paard wat voor een 9 draaft, deze 9 ook kan halen voor de uitgestrekte draf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 09:46

Roxx schreef:
tahnee1987 schreef:

En daar is de jury niet reeël? :P

Minder... :p

SharonSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:55

Super knapp :D

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:20

tahnee1987 schreef:
Minder... :p

Kun je dat onderbouwen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:32

Doet het er toe wat de TS vindt van de jury bij landelijke wedstrijden? Nee toch? Dat is haar mening, gebaseerd op een aantal ervaringen. Lijkt me niet ontopic :)

@TS: Ik vind het echt superknap dat je met zo'n ouderwetse haflinger zo hoog tussen de paarden rijdt! Je hebt ook echt een supermooie pony onder je kont!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:42

Het lijkt me interessant om te weten of er op kvth-wedstrijden anders gejureerd wordt dan op landelijke wedstrijden en zo ja, wat er dan anders is en waar dat uit blijkt. Zijn dat bijvoorbeeld juryleden met een andere opleiding? Of geldt daar een andere soort beoordeling?

Ik vind mijn vraag niet zo raar? Het interesseert me oprecht!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:53

Dacht dat je een discussie wilde voeren hierover :P
Maar veel haflingereigenaren hebben het idee dat ze anders worden gejureerd als mensen met 'gewone' paarden. Bijvoorbeeld die opmerking, wat zo'n haflinger tussen de witte hekjes doet, dat geeft wel aan dat een jury soms nogal bevooroordeeld is tegenover een haflinger. Denk dat TS daarop doelt met dat een jury bij landelijke wedstrijden soms niet helemaal reeël is tegenover ruiters met haflingers.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:56

Roxx schreef:
Het lijkt me interessant om te weten of er op kvth-wedstrijden anders gejureerd wordt dan op landelijke wedstrijden en zo ja, wat er dan anders is en waar dat uit blijkt. Zijn dat bijvoorbeeld juryleden met een andere opleiding? Of geldt daar een andere soort beoordeling?

Ik vind mijn vraag niet zo raar? Het interesseert me oprecht!

Ervaring leert dat er inderdaad op kvth anders gejureerd wordt. Komt misschien deels omdat de verschillen tussen de soorten paarden niet groot zijn. Stalgenootjes reden op normale wedstrijden zelden winst, met kvth kwam ze zeker bijna elke keer met dubbel winst thuis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:32

Het enige is dat je gewoon opvalt met een Haflinger op een KNHS wedstrijd in het Z of ZZ dressuur.
:D
Met die lange blonde manen heb je ook veel bewonderaars op het wedstrijdterrein. En iedereen heeft wel een mening over de haflinger; positief of negatief. Mensen herinneren je juist.
Maar opvallen doe je zeker.

Merlin rijdt met Denise in het ZZ licht en heeft al 4 winstpunten; dus echt als je goed rijdt, krijg je je winstpunten echt wel.
Opvallend is het wel zo'n blonde Maflinger van 1.54 m tussen al het KWPN geweld van soms 1.75 m en hoger.
In de kantine hoor je vaak dat mensen sommige combinaties herinneren en de Haflinger. "Hé heb je ook die Haflinger gezien in het ZZ licht?" leuk toch.

De jury hoef je na afloop ook niet uit te leggen welke combinatie je bent als je een vraag stelt over je protocol: die met die Haflinger.

En dat opvallen heb je juist op een Haflingerwedstrijd veel minder: daar zijn ze allemaal blond met lange of korte manen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:21

Mloes schreef:
Dacht dat je een discussie wilde voeren hierover :P
Maar veel haflingereigenaren hebben het idee dat ze anders worden gejureerd als mensen met 'gewone' paarden. Bijvoorbeeld die opmerking, wat zo'n haflinger tussen de witte hekjes doet, dat geeft wel aan dat een jury soms nogal bevooroordeeld is tegenover een haflinger. Denk dat TS daarop doelt met dat een jury bij landelijke wedstrijden soms niet helemaal reeël is tegenover ruiters met haflingers.

Wilde je eigenlijk in elkaar slaan! :+
Ik vind zo'n jury-opmerking echt niet kunnen. Je zit daar niet om combinaties naar beneden te halen, maar om dat wat je ziet te beoordelen. Ik heb wel eens een onderlinge wedstrijd van alleen maar haflingers gejureerd en op zich maakt dat het wel een stukje makkelijker omdat het allemaal paarden van hetzelfde ras zijn. Aan de andere kant moet het niet zoveel uitmaken of je nu een ring vol haflingers of een ring met allerlei verschillende rassen hebt. Je beoordeelt immers wat je ziet.
Maar ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat op kvth-wedstrijden blijkbaar hoger gepunt wordt (zie de post van Tulandro), dan krijg je volgens mij een scheef beeld. Dat er iets verschil tussen zit kan natuurlijk gebeuren. Maar het verschil tussen geen winst en dubbel winst vind ik vreemd. Dat heeft overigens niets met rassenwedstrijden op zich te maken hoor. Je ziet hetzelfde tussen grote landelijke concoursen en kringwedstrijden. Vaak scoren combinaties op die laatste wedstrijden veel hoger. Dat vind ik niet correct. Ik punt wat ik zie, of dat nu op een groot concours is, op een kringwedstrijd, bij een fries, een kwpn-er, een haflinger, of wat dan ook is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:18

Nou op wedstrijden van kvth word indd hoger gejureerd.... Is best wel oneerlijk maar vaak weet je zelf wel hoe je hebt gereden en of de punten overeen komen met dat van een jury.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:28

Bij kvth wedstrijden word er echt soepeler gejurreerd. Beetje sinterklaas spel daar. Ik zei altijd, wil je punten dan moet je daar gaan starten. Ik had bijvoorbeeld in het Z1 mega veel fouten bij kvth, scheef achterwaarts, verkeerde galop, wissel springen tijdens contra, benen laten staan tijdens keertwending, uitgestrekte galop kreeg ik haarniet meer goed terug en dan nog hoge punten.... Volgens mij zelfs 210 ofzo! En dat gebeurde vaker daar! Zag ook combinaties die totaal niet aan de teugel liepen in de M en dan nog prijs en dikke winst hadden..... Dus ik bedoel maar!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:41

Ik snap wat je bedoeld. Hier in België heb ik dat al eens gezien bij de wedstrijden voor Arabieren. Zo'n proef in de reguliere wedstrijden en ze halen de 50% nog niet eens. Ik vind dat ze zich dan zelf beliegen.

By the way, heb ooit eens met open mond naar een haflinger staan kijken en ik denk de andere mensen rond mij ook! Het was CHIO in Aken en tijdens de pauze van de GP special kwam een jonge dame binnen op haar haf. Zij reed daar een proef die zeker mee kon met de ruiters voor haar! Pi en Pa waren goed, wissels om de pas op een cirkel en met een hand zuiver gesprongen!
Haf was oorspronkelijk aangekocht als manegepony, maar bleek te moeilijk. De dochter des huizes is er dan maar mee beginnen trainen en is op enkele jaren tijd door alle proeven doorgevlogen. Toen zat ze vast omdat ze geen GP mag starten met een pony. Het publiek van Aken had ze in ieder geval achter zich!
Dat was in het jaar dat Oostenrijk gastland was, vandaar de demo.