Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tahnee1987 schreef:Merk je veel verschil in! Mijn poown moet 200% haar best doen terwijl die zwarte van mij bijvoorbeeld de proef achterstevoren kan rijden en nog winst haald!

Romany* schreef:tahnee1987 schreef:Merk je veel verschil in! Mijn poown moet 200% haar best doen terwijl die zwarte van mij bijvoorbeeld de proef achterstevoren kan rijden en nog winst haald!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik rij ook in het Z1 met een haflinger (ben Z2 startgerechtigd) tussen de paarden, maar heb nagenoeg bijna altijd dikke winst gereden vanaf de B tot aan nu en ook nog eens dikwijls in de prijzen.
Als jij en je pony een goede en constante proef laten zien, goed uitgevoerd op de letter, krijg je gewoon je punten.
Tuurlijk, in vergelijking met een paard hebben ze met bepaalde dingen meer moeite, maar de "echte" paarden moeten er ook voor werken.
tahnee1987 schreef:Heb niet voor niks een keer de opmerking gehad, wat doe je met een haf tussen de witte hekjes? Die horen voor een karretje thuis..... Zei de jury!
l.

Roxx schreef:Het lijkt me interessant om te weten of er op kvth-wedstrijden anders gejureerd wordt dan op landelijke wedstrijden en zo ja, wat er dan anders is en waar dat uit blijkt. Zijn dat bijvoorbeeld juryleden met een andere opleiding? Of geldt daar een andere soort beoordeling?
Ik vind mijn vraag niet zo raar? Het interesseert me oprecht!
Mloes schreef:Dacht dat je een discussie wilde voeren hierover
Maar veel haflingereigenaren hebben het idee dat ze anders worden gejureerd als mensen met 'gewone' paarden. Bijvoorbeeld die opmerking, wat zo'n haflinger tussen de witte hekjes doet, dat geeft wel aan dat een jury soms nogal bevooroordeeld is tegenover een haflinger. Denk dat TS daarop doelt met dat een jury bij landelijke wedstrijden soms niet helemaal reeël is tegenover ruiters met haflingers.