Ik en Harlov at work op de British Racing School

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:35

Quebelle schreef:
ooit al in volle galop een paard via stem in stap kunnen krijgen?
besides,als je met 8 ofso aan het racen bent en iedereen begint stemhulp toe te passen is het nogal verwarrend voor je paard ;)

jep :) ik vind het ook geen fijne foto's en zeker geen goede reclame voor de sport :o

leuk paard is het wel! :+:

HindaFree

Re: Ik en Harlov at work op de British Racing School

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:46

wat een gedoe over die mond... haal je spreriem er af en bij een dresuur/spring paard zie je dan precies het zelfde :+

wel gaaf dat je die kans heb! ik zou het echt niet kunnen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:58

Ayasha schreef:
Quebelle schreef:
ooit al in volle galop een paard via stem in stap kunnen krijgen?
besides,als je met 8 ofso aan het racen bent en iedereen begint stemhulp toe te passen is het nogal verwarrend voor je paard ;)

jep :) ik vind het ook geen fijne foto's en zeker geen goede reclame voor de sport :o

leuk paard is het wel! :+:

Mag ik dan vragen wat je dan een wel goede reclame vind voor de rensport?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:03

Waar er niet zo in de mond gehangen wordt bv? Kan dat t paard zelf de mond opent, heb een pony die dat ook doet, in veel mindere maten maar hij doet het, maar het bit dat zo ver uit de mond komt kan twee dingen betekenen: of het is te groot, of er wordt aan getrokken en niet zuinig ook. De mondhoeken doen me neigen naar optie twee ;)
Het zou anky eens moeten zijn die zulke foto's plaatst of willekeurig welke andere dressuur/spring-ruiter, dan brak de hel los. :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:22

Als ik bijvoorbeeld naar deze foto uit het topic kijk (http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6427_n.jpg)
Ik ben van mening dat de jockey mooi in balans zit en enkel de teugels vast heeft en niet er aan hangt en toch is de mond open.
Ik zie menig dressuur- en springruiter meer in de mond zitten dan de jockey hierboven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:23

de mondhoek zegt mij wat anders. :)

maar ik zou iig het bit eens nakijken want het lijkt wat te groot te zijn waardoor het effect van trekken in de mond versterkt wordt. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 13:59

Het is dat wij geen camera mee mogen nemen naar de stallen anders had ik zo een foto kunnen maken dat het bit heeel goed past.
Hij loopt gewoon met zijn mond open en het liefst soms met zijn tong er nog uit ook.
En jha tuurlijk houdt ik druk op zijn mond ik wil in mijn tempo gaan niet in zijn tempo simpel.
En inderdaad haal de sperriem eens van je hoofdstel af en doe je neusriem zo dat hij geen functie meer heeft, zal je verbazen hoeveel paarden in een keer met de mond open lopen niet alleen door jou hulpen maar ook omdat ze het gewoon willen.
Er wordt hier heel veel gewerkt aan je handen zo stil mogelijk te houden e.d.
En als jij alleen met je stem een paard tot stilstand kunt krijgen dan mag je het met alle paarden hier komen proberen hoor geen probleem.
Sommige paarden houden de kaken stijf op elkaar en andere zoals deze openen de mond en proberen het bit tussen hun achterkiezen te krijgen en bijten er dan op.
Op deze foto zie je dat heel goed, de teugels hangen lichtelijk in een boogje de cheekpieces (sorry ben naam in het nederlands even kwijt) hangen zelfs lichtelijk naar achter doordat hij met het bit aan het spelen is, maar hangen heel los. Maar toch heeft hij zijn mond open en lijkt het of ik trek. Daar zie je dat hij op het bit aan het kauwen is.
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:55

zit dat nou wel lekker zo'n zadel? :+

Ik vind het heel knap wat je doet! Het lijkt mij ook een erg leuke sport!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:37

HindaFree schreef:
wat een gedoe over die mond... haal je spreriem er af en bij een dresuur/spring paard zie je dan precies het zelfde :+

wel gaaf dat je die kans heb! ik zou het echt niet kunnen.

zie thans een boel GP dressuur paarden met het mondje dicht.

kyrke een bit hoort toch niet zo uit te steken?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:58

Stoer hoor ze rond hupsen op de renbaan.
En ik denk dat veel mensen zich er op verkijken wat er allemaal bij komt kijken

En in nederland is er een ren stal met arabieren die trainings ritten organiseren voor mensen die dat weleens willen proberen :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 22:38

Just_Sannee schreef:

Normaal zit het wel lekker maar deze niet want dit zijn harde zadels.
Je wilt niet weten hoeveel pijn ik daarvan gehad heb haha.
En het bit steekt ook niet zover uit als het normaal in de mond hangt.
Maar hij doet van alles met zijn mond/tong, maar daar heb ik geen last van met rijden gelukkig.
Zodra hij het bit in heeft begint hij, proberen tong eroverheen te doen, zijn tong uit zijn mond, bit tussen kiezen weet ik allemaal veel.
Ach vindt het wel grappig en hij heeft echt niks van sporen in zijn mondhoeken of lippen oid van een niet passend bit, of een te strenge hand of wat dan ook.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 22:44

Wij hebben overigens na ons stalwerk e.d. 4 keer in de week fitness om fit te blijven.
Dit omdat je anders na 2 rondjes helemaal afgepeigerd bent als je op de wat sterkere paarden zit.
Geloof het of niet maar je kunt na 2 rondjes al helemaal verzuurd zijn als je jezelf niet fit houdt.
Hier zeggen ze als je nadat je er vandoor gegaan bent met een paard nog kan praten heb je niet hard genoeg je best gedaan om hem tegen te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:46

kyrkelover schreef:
Just_Sannee schreef:

Normaal zit het wel lekker maar deze niet want dit zijn harde zadels.
Je wilt niet weten hoeveel pijn ik daarvan gehad heb haha.
En het bit steekt ook niet zover uit als het normaal in de mond hangt.
Maar hij doet van alles met zijn mond/tong, maar daar heb ik geen last van met rijden gelukkig.
Zodra hij het bit in heeft begint hij, proberen tong eroverheen te doen, zijn tong uit zijn mond, bit tussen kiezen weet ik allemaal veel.

Ach vindt het wel grappig en hij heeft echt niks van sporen in zijn mondhoeken of lippen oid van een niet passend bit, of een te strenge hand of wat dan ook.

duidelijk :) al heel wat dat je er geen hinder van ondervindt, tegen die snelheden zou dat niet grappig zijn :n

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 22:52

Nee er zijn wel paarden bij die bijvoorbeeld om onder de druk uit te komen hun hoofd draaien.
En je hebt ook paarden die van nature hun hoofd heel hoog of juist heel laag houden.
Daar is soms moeilijk mee om te gaan.
Toen ik een paard reed met een hele lage hoofdhouding was ik echt heel onzeker, je hebt continue het gevoel dat je er voorover afdonder.
Maar gister heb ik hem weer gereden terwijl de directeur aan het kijken was (komt iedere ochtend naar ons kijken) en dat paard is de favoriet van de directeur en heb ik zelfs een mega bokpartij uitgezeten.
Hahah was net een cowboy maar ok ik zat nog had echt zo iets van ik ga niet voor de voeten van de directeur vallen dan wordt ik gek haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:03

kyrkelover schreef:
Nee er zijn wel paarden bij die bijvoorbeeld om onder de druk uit te komen hun hoofd draaien.
En je hebt ook paarden die van nature hun hoofd heel hoog of juist heel laag houden.
Daar is soms moeilijk mee om te gaan.
Toen ik een paard reed met een hele lage hoofdhouding was ik echt heel onzeker, je hebt continue het gevoel dat je er voorover afdonder.
Maar gister heb ik hem weer gereden terwijl de directeur aan het kijken was (komt iedere ochtend naar ons kijken) en dat paard is de favoriet van de directeur en heb ik zelfs een mega bokpartij uitgezeten.
Hahah was net een cowboy maar ok ik zat nog had echt zo iets van ik ga niet voor de voeten van de directeur vallen dan wordt ik gek haha.

alsof ze het voelen he :') ezels _O- zit dat niet moeilijk als ze bokken, zulke korte beugels? Of zijn daar technieken voor?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:21

Nou, ik vind het erg knap hoor.
Als ik op zo'n paard zat met m'n knieen in m'n neus zou ik toch wel heel snel vliegen :')
lijkt mij dat je bijna geen houvast heb?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 07:37

Wat leuk dat je nu in Engeland zit :j Je had het er al over vorig jaar :) Je blijft een jaar daar ? Tof joh ! Hele gave ervaring om dat eens te doen ! Hou ons op de hoogte met foto's enzo he ? Leuk om weer eens wat anders te zien :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:31

Wat ontzettend gaaf om te zien! En wat een prachtige kans en ervaring zal dit voor je zijn!
Heel veel plezier!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 10:46

Just_Sannee schreef:
Nou, ik vind het erg knap hoor.
Als ik op zo'n paard zat met m'n knieen in m'n neus zou ik toch wel heel snel vliegen :')
lijkt mij dat je bijna geen houvast heb?

Je hebt je "strong lower leg"hahah en verder gewoon je evenwicht eigenlijk.
En ja helaas lig je er zo af maar je wordt wel beter.