Moedeloos, al jaren geen actie...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:31

Liezel1 schreef:
Hoezo slager?
Er zijn wel vaker executieveilingen geweest waarin paarden werden aangeboden.

Al krijg je er maar €50 het stuk voor.. Er is echt wel iemand die ze wil hebben....

misschien zijn de kosten te hoog voor het geld dat ze er voor terug krijgen?

Geen idee, ik ken de situatie niet. Dat is wat ik denk..

aerdenhout1

Re: Moedeloos, al jaren geen actie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:00

Mocht het zo ver komen dat er plek word gezocht, kan ik er ook wel 1 of 2 opvangen.
Maar is er niemand op bokt die ergens connecties heeft met SBS 6 of een andere zender?

Hart van Nederland heeft hier ooit een reportage gemaakt over gestolen zadels en na een ongeluk van een paard die in de mest put was gevallen.
Daar zie ik trouwens vaker dit soort dingen met paarden langs komen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:04

Als ik zie hoe deze mensen reageren en in het verleden gereageerd hebben, denk ik dat publiciteit niet de oplossing is....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:07

Wat een rotverhaal en hoe herkenbaar. Wij hebben vroeger ook een aantal jaren 2 paarden op deze manier bijgevoerd, omdat ze bij zomer en winter in een kaal stukje land liepen, prikkeldraad er omheen en nooit een eigenaar die er naar omkeek. Tig keer contact opgenomen met de eigenaren. Dieren kregen geen water, geen eten, geen wormkuren, geen aandacht, niks. En door de honger probeerden ze steeds uit hun land te komen met als gevolg dat ze onder de wonden zaten van het prikkeldraad. Die rottroep hebben we zelf toen maar vervangen voor een paardvriendelijker omheining (1 keer was een van de paarden zo in paniek dat ie in het prikkeldraad belandde, dit lostrok en mijn moeder zat vervolgens in het prikkeldraad gewikkeld). Dierenbescherming wou er niks aan doen. Op een dag betrapte ik nog 2 meisjes toen ze op 1 van de paarden zaten te rijden (paard was nog net geen 2 jaar oud toen!!), want ja dat mocht van de eigenaar. Al met al heeft het wel 2 jaar geduurd dat we daar dagelijks brok en hooi en water naartoe brachten en op een goede dag waren ze opeens spoorloos verdwenen. ik ben er nooit achter gekomen wat er met ze is gebeurd. Ik snap niet wat zulke mensen met dieren moeten :(

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:12

Petitie opstarten een idee?
Bij de desbetreffende gemeente aanbieden?
Zet er een wetsartikel bij en de zaak wordt gelijk sterker. ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:18

Ik rij morgenmiddag waarschijnlijk weer naar de pony's toe. Dan maak ik foto's. :)
Had vandaag mijn camera niet bij mij.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:20

Houden we er wel rekening mee dat het heel erg op gaat vallen als iedereen ramptoerist gaat spelen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:26

Liezel1 schreef:
Houden we er wel rekening mee dat het heel erg op gaat vallen als iedereen ramptoerist gaat spelen?

In 'oorlog' is alles toegestaan. ;)
Bewijsfoto's kunnen helpen toch?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:27

Naja, het gaat mij er meer om dat die mensen echt heeeeeel voorzichtig benaderd moeten worden.
Als er elke dag auto's gaat stoppen, heb je dikke kans dat ze de kont in de krib gaan gooien... voor zover ze dat nog niet deden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:30

Of nattigheid gaan voelen.
En misschien hun verantwoordelijkheid nemen.
Weet jij het, weet ik het?
Actie is altijd goed.
Dan gaat er iets gebeuren en dat is beter dan niets. Toch?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:36

Liezel1 schreef:
Er is mij alleen 1 ding niet helemaal duidelijk.
Die mensen zijn failliet verklaard schijnt.... Er zijn schuldeisers.
Ligt er geen beslag op de paarden?
Waarom zijn die niet allang verkocht door de schuldeisers?

dat is inderdaad apart.
ik werk voor een curator, en als mensen inderdaad failliet zijn verklaard dan zoekt die altijd naar manieren om de schuldeisers te gaan uitbetalen. Misschien kan iemand met de curator of bewindvoerder contact opnemen? via het insolventieregister op www.rechtspraak.nl zou je die wellicht kunnen achterhalen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:37

Dan moet je ook een geboortedatum hebben ;)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:38

Moderatoropmerking:
Het slotje voor overleg is een definitief slotje geworden. Er is verschillende malen gevraagd om, hoezeer de emoties ook oplopen en te begrijpen zijn, om geen persoonlijke info over de eigenaren te plaatsen of wilde acties op te starten. Ondanks dat er duidelijk is uitgelegd dat dit in het belang van iedereen is, bleef er over de eigenaren worden gespeculeerd en opgeroepen tot acties.