DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 09:23

Wat een slechte service.
Maar het is inderdaad altijd een moeilijk verhaal: klachten en retouren.
Tuurlijk worden er flinke krachten uitgeoefend op de deken er zit meestal een paard in dat 500 kilo gemiddeld weegt en die er alles mee moet kunnen doen.
Ik zou daar toch echt flink stennis maken.
Kun je aan de binnenvoering zien hoever het stiksel vast heeft gezeten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:11

vito05 schreef:
Wat een slechte service.
Tuurlijk worden er flinke krachten uitgeoefend op de deken er zit meestal een paard in dat 500 kilo gemiddeld weegt en die er alles mee moet kunnen doen.

Nee, dáár los je iets mee op.... :(:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:34

maar wat ik me dan afvraag....

Waarom heb je dan zelf niet gekozen voor een "tijdelijke" oplossing zoals een regendeken?
Die kan je gebruiken samen met een stal/fleece deken als onderdeken gebruiken. En dan de kapotte deken laten repareren door Divoza.
Gaat het weer op dezelfde plek kapot, dan gewoon weer terug gaan.

En overal gaan klanten welis ontevreden weg. Dat hou je.
Want persoon A is blij met de service dat een artikel gerepareerd wordt, en persoon B eist gewoon direct een nieuw artikel (wat in veel gevallen ws niet eens terecht is)

Caira

Re: DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:43

Ik snap je probleem niet, deken is stuk, zij willen hem voor je maken. Dat jij geen reserve deken hebt is niet hun fout? Ik vind je onredelijk, sorry.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:59

Janine1990 schreef:
vito05 schreef:
Wat een slechte service.

Nee, dáár los je iets mee op.... :(:)

O jawel hoor.
Ik kan wel een paar voorbeelden opnoemen waarin de klant geen gelijk krijgt in garantie achtige kwesties terwijl de klant toch echt in zijn recht stond. En pas na heeeeeel veel stennis maken en het zelfs via rechtsbijstand moeten spelen toch gelijk gekregen.

Echt waar, ook grote bedrijven kunnen zich echt als boeven gedragen hoor. Zelfgemaakte regeltjes die voor de wet niet kunnen/mogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:01

@Jes_sira, dan moet je als klant wel in je recht staan en dat valt in dit geval nog te betwijfelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:04

Indeed Cayenne....

Bovendien, Jes_sira, je hebt gemist dat Divoza heeft aangeboden de deken te repareren. Maar daar gaat TS niet mee akkoord. Terwijl dat volgens mij gewoon een volwaardige garantie is.....

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:07

Ik heb een paar keer een niet-waterdichte (regen!) deken gehad van Wheaterbeeta, heb tot 2 keer toe een nieuwe gekregen. De tweede keer zeiden ze; neem maar een ander merk, want dit wordt 'm ook niet. Ook een keelriem gehad die doormidden was (goed hoofdstel van een paar maanden oud), daar heb ik ook gratis een nieuwe voor gekregen.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:16

He toen was ik ook in de winkel en heb de deken zien liggen en heb een stukje verhaal gehoord indd een raar verhaal van divoza.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:18

6 weken oud en dan kapot?. Tja hoe toen je aan dat het paard het niet geeft gedaan?.

Die van sloopt nooit maar pasgeleden heeft hij van 2 dekens de voering eruit getrokken. Tjaa...dit had bij jou ook kunnen gebeuren.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:19

Het voorbeeld van een kapotte auto vind ik ook erg goed bedacht ;) Die wordt ook netjes gerepareerd en krijg je ook niet meteen een nieuwe mee.

Wat mij betreft een prima oplossing van Divoza dat ze hem willen maken :j En dat die daarvoor schoon moet zijn lijkt mij vrij logisch.

En er zijn altijd klanten die denken dat het helpt om stennis te maken. Zie het bij ons in de winkel ook regelmatig.
Als ze iets willen wat er niet inzit kunnen ze schreeuwen en springen wat ze willen, maar het gebeurd heus niet. Andere klanten denken
dan ook heus niet: Goh wat een nare winkel zijn jullie. Vaak hoor je ze zelfs zeggen: Pff, lastige klanten soms he?

En wat betreft het; ''ik kom hier nooit meer.'' Die horen wij ook wekelijks. In de meeste winkels komen duizenden klanten per maand,
als er dan een stampij makende klant niet meer komt.. Tja.. opgeruimd staat netjes toch?

Betreft de deken, het was misschien netjes geweest als ze een nieuwe hadden aangeboden maar ik snap ook dat ze daar niet aan
kunnen beginnen. Sommige paarden krijgen alle dekens kapot dus dan blijven ze bezig. Repareren vind ik dus ook een netjes aanbod.
Zeker na 6 weken. :j

GP60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:26

Jullie met stennis trappen.......... Met een goede nette uitleg kom je een heel stuk verder!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:35

Ben ik nu de enige die benieuwd is naar een foto van de scheur...?

Een deken hoort niet zomaar kapot te gaan... máár.... het zijn wel PAARDEN! waar het op ligt... dusja er kan wel eens wat scheuren.

Ik vind dat divoza prima gehandeld heeft... staat duidelijk in hun voorwaarden. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:46

Zeker na 6 weken vind je het een prima oplossing, Debbie??? Als je bank, broek, tafel, koelkast kapot gaat na 6 weken, vind je dat ook normaal?

Nogmaals, je koopt een deken voor een PAARD, geen jurk bij de Hema voor je PAARD. Deze bedrijven horen een deugdelijk product te leveren en die weten ook wel dat een PAARD niet stilletjes in een hamsterkooi leven. Al met al, deze dekens worden getest. Mijn paard staat dag en nacht buiten met een winter/buitendeken op. Waar zou ze staan denk je, en zal ze wel eens rennen? En rollen enz.? Mijn deken is niet stuk hoor en ze heeft dat deken dag en nacht op. Gaat hij stuk binnen 6 maanden, dan heb ik recht op een reparatie en anders een nieuw deken.

Dat jullie je zo makkelijk laten piepelen. Het is ook algemeen bekend dat maar heel weinig mensen weten dat je op ieder product 6 maanden garantie hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:57

MamboBeach schreef:
Zeker na 6 weken vind je het een prima oplossing, Debbie??? Als je bank, broek, tafel, koelkast kapot gaat na 6 weken, vind je dat ook normaal?

Nogmaals, je koopt een deken voor een PAARD, geen jurk bij de Hema voor je PAARD. Deze bedrijven horen een deugdelijk product te leveren en die weten ook wel dat een PAARD niet stilletjes in een hamsterkooi leven. Al met al, deze dekens worden getest. Mijn paard staat dag en nacht buiten met een winter/buitendeken op. Waar zou ze staan denk je, en zal ze wel eens rennen? En rollen enz.? Mijn deken is niet stuk hoor en ze heeft dat deken dag en nacht op. Gaat hij stuk binnen 6 maanden, dan heb ik recht op een reparatie en anders een nieuw deken.

Dat jullie je zo makkelijk laten piepelen. Het is ook algemeen bekend dat maar heel weinig mensen weten dat je op ieder product 6 maanden garantie hebt.

Zal ik robert45 quoten??? Of heb je het zelf gelezen????

Nog maar eens, wellicht ten overvloede...

robert45 schreef:
Garantie betekent niet omruilen mensen!

Garantie betekent dat een bedrijf of leverancier het product hersteld. Wanneer het echt niet anders kan zouden ze je een nieuwe kunnen geven.

Makkelijk als je een auto koopt. Binnen 6 maand een mankement eraan is een compleet nieuwe auto......

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:58

Hm, heb het topic eens even doogelezen.

Divoza weet ws heel goed wat wel en geen evt produktiefouten zijn. En het is netjes van hen om TS 10% korting te geven en de deken te willen repareren.
Ik heb zelf goede ervaringen met Divoza. Altijd goede service. Ook nu nog, met een andere eigenaar/filiaalbeheerder erop.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:01

MamboBeach schreef:

Bedankt voor de vriendelijke toon :roll:
Naar mijn mening is een bank/koelkast,etc. Toch een product met een langere levensduur en minder risico's dan een paardendeken.
Tuurlijk hoort een deken niet na 6 weken kapot te gaan, maar als ze deze dan willen repareren is dat toch hartstikke fijn?

Als mijn koelkast kapot gaat dan maken ze die ook hoor, staat er heus niet meteen een nieuwe voor de deur.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:11

Janine1990 schreef:
MamboBeach schreef:

Zal ik robert45 quoten??? Of heb je het zelf gelezen????

Nog maar eens, wellicht ten overvloede...

robert45 schreef:
Garantie betekent niet omruilen mensen!

Garantie betekent dat een bedrijf of leverancier het product hersteld. Wanneer het echt niet anders kan zouden ze je een nieuwe kunnen geven.

Makkelijk als je een auto koopt. Binnen 6 maand een mankement eraan is een compleet nieuwe auto......

Wat is je punt?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:16

Debbie schreef:
MamboBeach schreef:

Bedankt voor de vriendelijke toon :roll:
Naar mijn mening is een bank/koelkast,etc. Toch een product met een langere levensduur en minder risico's dan een paardendeken.
Tuurlijk hoort een deken niet na 6 weken kapot te gaan, maar als ze deze dan willen repareren is dat toch hartstikke fijn?

Als mijn koelkast kapot gaat dan maken ze die ook hoor, staat er heus niet meteen een nieuwe voor de deur.

Graag gedaan! :)

Producten zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken maar begrijp je wat ik bedoel? Vaak geven dit soort producten een langere garantie vanuit de fabriek. Wat ik wil zeggen is dat zoiets na 6 weken natuurlijk niet stuk hoort te gaan. Als elk deken zo kort mee gaat, duur grapje, zo'n winter. Dus zeg ik, of een oplossing in reparatie of een nieuw product. Je staat dan toch in je recht als consument zijnde. Dat TS het deken niet wil laten maken is geen goede zet. Wel vervelend dat ze daar weer voor terug moet en dergelijke, daar ga je niet vanuit als je een product koopt. Maargoed, foutje kunnen gemaakt worden. :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:21

GP60 schreef:
Jullie met stennis trappen.......... Met een goede nette uitleg kom je een heel stuk verder!

Mogelijk dat in geval van TS de winkel in z'n gelijk staat.

Dat wil echt niet zeggen dat je ervan uit moet gaan dat de voorwaarden waarmee een verkoper op de proppen komt voor waar aan moet nemen. Ook grote bedrijven zijn er goed in recht te banketstaaf wat krom is. En als je dan gaat "hulp" vraagt, blijkt dat het wettelijk dus wel recht hebt op garantie terwijl die fijne verkoper je de mond hebt gesnoerd met hun eigen (onrechtmatige) voorwaarden.
Tot dat moment ben je de aardige, begripvolle klant. Maar als je erachter komt dat ze de boel naaien.... Tja, dan wordt je wel boos en geloof die zón verkoper de volgende keren niet zo makkelijk... En dan heb ik het over grote landelijke bedrijven he.

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:14

Jemig dat slaat echt helemaal nergens op.
Een poosje terug heeft m'n tante daar een deken gekocht voor haar paard.
En die is zowel aan de binnen als aan de buitenkant kapot gegaan.
Ik weet niet welke deken jij hebt gekocht? Maar als het dezelfde is, dan zal het wel gewoon een bagger deken zijn. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:23

MamboBeach schreef:

Heeft niks met "je laten piepelen" te maken.
Divoza verkoopt onder bepaalde voorwaarden, en Divoza houdt zich in het geval van TS aan die voorwaarden.
Dat er dan mensen zijn die altijd en eeuwig het onderste uit de kan willen hebben (terecht of onterecht) en daar ook nog mee weg komen.,.... tja... Zegt meer over die mensen dan over de firma denk ik.

Nogmaals: Deken is kapot, tja, das klote. Maar divoza houdt zich nog steeds aan hun eigen voorwaarden, dus mijn inziens kan je geen flikker

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:27

stef schreef:
MamboBeach schreef:

Heeft niks met "je laten piepelen" te maken.
Divoza verkoopt onder bepaalde voorwaarden, en Divoza houdt zich in het geval van TS aan die voorwaarden.
Dat er dan mensen zijn die altijd en eeuwig het onderste uit de kan willen hebben (terecht of onterecht) en daar ook nog mee weg komen.,.... tja... Zegt meer over die mensen dan over de firma denk ik.

Nogmaals: Deken is kapot, tja, das klote. Maar divoza houdt zich nog steeds aan hun eigen voorwaarden, dus mijn inziens kan je geen flikker

Oh, maar dat ze het willen herstellen en dat TS dat niet laat doen staat voor mij nu even buiten kijf. Dat is van hun kant geen goodwill ofzo, zijn ze verplicht! :)
Heeft niets met het onderste uit de kan willen te maken, jij betaald centjes ergens voor en daar mag je dan toch ook wel iets voor verwachten?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:30

Ik vind het nog vriendelijk dat ze je die 10% aan bieden, je weet dat paarden sterk zijn en vrijwel alles kapot kunnen krijgen, dan kan het voor jou wel een raadsel zijn hoe maar ik had als ruitersportzaak ook toedeloe gezegd. Dan komt zometeen iedereen terug met spullen die de paarden zelf gesloopt hebben.

Nee ik vind het echt logisch dat je geen nieuwe oid krijgt hoor, ik ga er ook gewoon vanuit dat dingen kapot kunnen gaan en dat paarden nou eenmaal niet aan jou dure dekentje denken. Wil je dat niet, koop dan een goedkope deken of doe er helemaal geen op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:35

MamboBeach schreef:
jij betaald centjes ergens voor en daar mag je dan toch ook wel iets voor verwachten?

En wat je kan verwachten wordt gelevert. Deken wordt vakkundig gerepareerd of je kan een een nieuwe uitzoeken met 10% korting....
Blijft nog steeds klote dat een deken in korte tijd stuk is, maar hier zal je het mee moeten doen.
Het lastige blijft dat TS aangeeft dat de deken zomaar uit het niets kapot is gegaan, en dat dat voor Divoza niet te bewijzen valt. Want wie zegt (buiten TS om) dat het paard niet ergens achter is blijven hangen? Of TS zelf terwijl ze met de deken liep? Of dat het paard van TS toch een beetje te ruig gespeeld heeft? Etc,.....