Mijn jonge plain's liberator zoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daisy_tanja

Re: Mijn jonge plain's liberator zoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:29

tamaramt ben het met je eens.

t'paard moet gewoon oud en volgroeid zijn om in te rijden en niet het punt omdat hij begint te bokken/steigeren oid.
vindhet geen excuses om hem dan gaan in te rijden.
ook niet het feit dat het een moeilijkere afstamming is en dan maar al op 2 te doen zodat ze daarop makkelijker worden als ze ouder zijn..

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 12:51

wat jullie allemaal zeggen, zal niets veranderen aan mijn opvoeding. Ik laat foto's zien, als je niets anders wil dat ''ruzie'' zoeken of mij gelijkmaken met de grond, hou je dan bezig met je eige!
Dankje

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:57

niemand wil je gelijk maken met de grond, iedereen probeert je de ogen te openen.
Ik probeer je alleen vanaf het begin van dit topic al duidelijk maken dat dit niet goed is voor je paard.
Jij denkt dus echt, dat een paard zo vooruit kan denken dat hij weet "oeh, dit moet ik nu niet doen want anders heb ik over 5 jaar pijn aan mijn rug" ?
Kom op zeg, dat meen je toch niet serieus?!
Geen enkel dier kan vooruit kijken op die manier en dat zullen ze ook niet doen.
Wat jij doet is niet goed voor je paard en heeft geen enkele toegevoegde waarde what so ever, daar had je best nog mee kunnen wachten totdat hij oud genoeg is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:00

Leuk kopje heeft ie ! :)

Over nu al zadelmak maken laat ik me niet uit.

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:03

opisop_shop schreef:
niemand wil je gelijk maken met de grond, iedereen probeert je de ogen te openen.
Ik probeer je alleen vanaf het begin van dit topic al duidelijk maken dat dit niet goed is voor je paard.
Jij denkt dus echt, dat een paard zo vooruit kan denken dat hij weet "oeh, dit moet ik nu niet doen want anders heb ik over 5 jaar pijn aan mijn rug" ?
Kom op zeg, dat meen je toch niet serieus?!
Geen enkel dier kan vooruit kijken op die manier en dat zullen ze ook niet doen.
Wat jij doet is niet goed voor je paard en heeft geen enkele toegevoegde waarde what so ever, daar had je best nog mee kunnen wachten totdat hij oud genoeg is.

jong geleerd is oud gedaan. Ik belast hem niet met die keer dat ie min heeft gelopen hoor aan de longe heb dr x opgezeten,
maar dat stuk wil jij niet snappen he !

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:04

Cchanny schreef:
Leuk kopje heeft ie ! :)

Over nu al zadelmak maken laat ik me niet uit.

dankje, Ja iedereen heeft zijn eigen mening daarover
Damian is nu over maanden jaar , en hij heeft in heel zijn leven 6 x met een zadel aan de longe gelopen en heb dr 3 x 20 sec ofzo opgezeten,
gaat ie daar dood van ? Ja dat is mijn kijk, zo zal die met het inrijden (dat is ie nog niet ! ) het ook makkelijker hebben en een pasje vooruit zijn op de andere
op zijn 3.5 jaar wordt hij ingereden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:05

jong geleerd is oud gedaan zeg je, waarom heb je er dan niet een zadel opgeknupt toen hij 1 jaar was?
Dan was hij misschien wel helemaal niet moeilijk geworden?

:Z

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:06

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:07

opisop_shop schreef:
jong geleerd is oud gedaan zeg je, waarom heb je er dan niet een zadel opgeknupt toen hij 1 jaar was?

Omdat dat niet kan hij is over 2 maanden 3 jaar . Hij heeft 6x aan de longe gelopen en op zijn 3.5 wordt hij ingereden.
Waar slaagt het nu op om dat te zeggen ?
IK BEN NIET DOM HOOR

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:11

Dat je dom zou zijn beweer ik nergens, een bord voor je kop hebben is een betere benaming denk ik ;)
Blijkbaar weet je wel dat het niet goed is om een paard te vroeg te beleren, jammer dat je niet inziet dat wat jij nu doet nog steeds te jong is.
Echt, wat jij doet heeft totaal geen meerwaarde en je had het op een heel andere manier aan kunnen en moeten pakken.
Longeren is gewoon slecht voor een jong paard, dus iedere keer dat je dat doet is gewoon teveel.
Jammer want het is een leuk paardje om te zien.
Als je er het beste mee voor hebt zou ik dit echt niet meer doen.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:51

we maken geen ruzie of zetten je aan de grond, dat maak jij ervan.
wij geven onze mening hoe wij de foto's ervaren en hoe wij er over denken, anders open je toch geen topic?
dat je nou gelijk in verdediging schiet.....

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:53

alexmeder schreef:
Omdat dat niet kan hij is over 2 maanden 3 jaar . Hij heeft 6x aan de longe gelopen en op zijn 3.5 wordt hij ingereden.
IK BEN NIET DOM HOOR

Je spreekt jezelf wel lekker tegen zo.
want eerst zeg je dat het juist goed voor hem is.
en nu krabbel je al terug want het is pas zo weinig gebeurd.

kom je er nu achter dat je niet handig bezig bent?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:55

alexmeder schreef:
opisop_shop schreef:

IK BEN NIET DOM HOOR

Hmmm. Je krabbelt terug. Heb je zelf ook door dat je niet slim bezig bent?

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:03

Ben jij niet slim bezig ! ? ik heb dat vanaf het begin al gezegd !
LEES EENS GOED ipv scheel over de tekst te kijken mens toch ! ik heb aan heel jou echt helemaal geen boodschap !

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:10

je zet je jezelf wel lekker postitief en slim neer hoor!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:15

alexmeder schreef:
LEES EENS GOED ipv scheel over de tekst te kijken mens toch ! ik heb aan heel jou echt helemaal geen boodschap !

Jij vroeg om meningen, dat die meningen niet in je straatje passen geeft je geen vrijbrief idioot te gaan posten.

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:34

_San87_ schreef:
alexmeder schreef:

Jij vroeg om meningen, dat die meningen niet in je straatje passen geeft je geen vrijbrief idioot te gaan posten.

Ik vroeg om meningen over hoe mijn paardje eruit zag dus FOTO"S niet om wat en hoe. Want ik doe toch verder hoe ik met m werkte hoor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:38

alexmeder schreef:
_San87_ schreef:

Ik vroeg om meningen over hoe mijn paardje eruit zag dus FOTO"S niet om wat en hoe. Want ik doe toch verder hoe ik met m werkte hoor

Je moet wel even op je zin opbouw letten, want dit lijkt nergens op. Verder, letterlijk op de OP gequote:

alexmeder schreef:
wat vinden jullie ervan?

Lijkt mij te verwijzen naar het advies wat de dierenarts heeft gegeven voor wat betreft het jonge inrijden en hoe je dus bezig bent. Dat mensen het dus zo interpreteren kan je hen dus ook niet kwalijk nemen, dat komt gewoon door je gebrek aan uitleg :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:51

Hoi,

Wat een knapperd zeg :) hij is al aardig groot!

Verder, doe lekker je eigen ding, ik heb niet het gevoel dat dit paardje over werkt wordt of om het even wat.
Ik kan me best voorstellen dat jouw kereltje graag aan de slag wou gaan! :)
Als je het, zoals je zelf aangeeft, lekker rustig aan doet en hem op het gemak laat wennen en laat groeien, zie ik er totaal geen graten in.
Enige waar voor je moet opletten is dat je niet te veel wil (hij doet het goed, dus ga je stapje verder ed) maar als je instructie en hulp hebt, veronderstel ik wel dat men je daarop zal wijzen als het nodig is.

Aan de anderen, dit is TS haar paard, als zij DA advies heeft gehad ed, waar zitten jullie dan op te vitten?
Iedereen wil altijd het beste voor zijn paard, waaruit zouden jullie opmerken dat TS dat niet wil?
(Ik zou jullie gelijk geven mocht het hier gaan om een handelaar ofzo bij wie het snelsnel moet gaan).
Dus beetje respect voor de keuzes van een andere?

K denk dat het voldoende aangehaald is geweest en dat TS daar niet steeds moet op gewezen worden.

Ts, veel succes met je knappe man!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:54

Waarom is het voor een handelaar anders dan voor een particulier?

Tinkielovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:56

Mooi beest <3

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:56

Voor een handelaar is het niet anders, maar bij een handelaar kan je er vaak (niet altijd) van uit gaan dat die 'winst' voor het welzijn van het paard zet. Terwijl een particulier toch vaker anders redeneert en het beste wil voor zijn/haar paard.

In dit geval gaat het over een particulier die ook het beste wil voor haar dier, er zit dus geen winst-idee ofzo achter waardoor het snel moet gaan. Dus kan je er sneller van uit gaan dat er wél degelijk nagedacht is over deze keuze en dat die beslissing genomen is in functie van het welzijn van het dier :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:58

SofieHavan schreef:
Voor een handelaar is het niet anders, maar bij een handelaar kan je er vaak (niet altijd) van uit gaan dat die 'winst' voor het welzijn van het paard zet. Terwijl een particulier toch vaker anders redeneert en het beste wil voor zijn/haar paard.

In dit geval gaat het over een particulier die ook het beste wil voor haar dier, er zit dus geen winst-idee ofzo achter waardoor het snel moet gaan. Dus kan je er sneller van uit gaan dat er wél degelijk nagedacht is over deze keuze en dat die beslissing genomen is in functie van het welzijn van het dier :)

Klinkt leuk en aardig, maar hoe rijm jij het op deze manier bezig zijn met een 2,5 jarige met een beslissing die is genomen in functie van het welzijn van het dier?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:04

Ah ja, ze is er mee bezig, bedoel, ze rijdt hem niet in hé :) Niet in hokjes denken.
Jij ziet 'zadelmak' staan en de hoogste alarm knop gaat wellicht in ;)
Mijn 2,5 jarige heeft ook al eens een dekje en een zadeltje, zélf een hoofdstelletje in gehad :) Dat zijn dan zaken die gebeuren op max 5 dagen en de overige 360 dagen staat ze dood leuk in een kudde op de weide ;)... Snap je mijn punt?
Ik denk persoonlijk niet dat dat schadelijk is en dat is mijn idee. Als TS zoals ze aangeeft er idd maar max 3x opgezeten heeft enzo dan vind ik dat niet zo'n schande. Ik zeg ook helemaal niet dat het wél goed is, ik zeg enkel dat TS er van overtuigd is dat zij voor haar dier het beste aan het doen is. En hoe zou je zelf zijn als je DA dat bevestigd.

Bovendien vind ik het verschrikkelijk jammer voor haar dat haar topic waar ze vol trots haar knappe paard komt tonen, zo bedoezeld is doordat iedereen constant hetzelfde blijft herhalen. Aan 1x had ze wel genoeg, ze heeft hier door de kans gekregen om haar (extra) te informeren en mocht zij van oordeel zijn dat ze iets slecht doet (na het lezen van de opmerkingen) zou ze daar wel mee stoppen.

En anders, als zij 'zogezegd' graag haar paard zou verpesten (wat ik uiteraard niet denk) dan is het nog haar zaak ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:14

Moderatoropmerking:
Gaan we lekker hier? Het is nergens voor nodig om elkaar op een dergelijke manier aan te spreken. Wanneer je het niet eens bent met iemand kun je dat ook op een normale manier duidelijk maken. Vanaf nu dus graag op een normale manier reageren.
Daarnaast wil ik jullie er graag op wijzen dat ITP geen discussieforum is. Op Bokt lopen meerdere topics over het (te) vroeg beleren van paarden, daar kan deze discussie gevoerd worden.