Rijden zonder cap levens gevaarlijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Rijden zonder cap levens gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:14

Heel veel sterkte met je hesrtel! vind het knap dat je toch de moed weer hebt gevonden om op te stappen, weet niet of veel mensen je dat na doen...

ik heb gelukkig altijd mn cap op! ;)

Judith09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:24

wat een heftig verhaal!
ik vind het goed dat ook zulke verhalen op bokt komen te staan. Zelf rijd ik altijd met cap, ondanks dat ik mijn paard
ook volledig vertrouw, maar zo zie je maar weer. Ook een paard kan natuurlijk schrikken en de angst krijgen.

Veel mensen zie ik helaas ook zonder cap rijden en ik hoop dat ze toch ooit dit verhaal onder ogen krijgen.

Heel veel sterkte met je.
Dat je de moed hebt gehad om weer op te stappen vind ik al een prestatie op zich.
Heb je het vertrouwen weer volledig weer kunnen krijgen?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:30

Als je zoiets leest (en beseft dat jij absoluut niet de eerste bent en er vergeleken met anderen misschien nog goed vanaf bent gekomen!) kun je je toch niet voorstellen dat er nog steeds naieve ruiters zijn die zonder cap rijden.... :n

Wat een geluk heb je gehad meid dat je het overleeft hebt, sterkte met het hersel. :(:)

lenlein12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:10

Heftig verhaal,
Beterschap,,

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 18:03

thanks

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:03

Dit heeft mijn moeder ook gehad. Altijd op een braaf paard gereden, en ze dacht: laat ik deze keer eens een cap opzetten... paard was geschrokken in de bak, ze is tegen de bakrand aan geklapt waardoor haar cap is blijven hangen. Toen ze wee wakker werd, in het ziekenhuis, bleek haar oor door het riempje van haar cap (casco) eraf gescheurd te zijn, althans, het zat nog maar aan een puntje vast. Ook had ze een schedelbreuk. Ze zal aan een oor nooit meer kunnen horen, en als ze die cap niet op had gehad, dan was ze nu dood geweest..

Veel sterkte met je revalidatie!!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:09

Wow, wat een heftig verhaal, gelukkig maar dat het toch nog goed is gekomen!

Als ik laatst geen cap had gedragen kon ik nu ook zo'n soort verhaal vertellen, gelukkig rijd ik altijd met cap! ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:45

Ben ook altijd strikt in caps. Ik zet niemand op welk mak beestje dan ook zonder cap. Heb 1 x een deuk in mn cap weten te krijgen toen verzorgpony me na zo'n 6 jaar er maar weer eens goed hard afbokte (lente in zn bol, op het moment dat ik met lange teugel uitstapte) Ben dus recht met mn achterhoofd op een mooie grote kei in een verder grote zandbak terrecht gekomen. Had verder zelf niets, was beetje verbaasd daarover omdat ik wel voelde dat het lomp hard ging.

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:26

Hoi, nog succes met je verdere revalidatie en heel goed dat je dat verhaal op bokt zet ter lering.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:49

Wat een verhaal. Succes met je revalidatie!!

Ik ben 1,5 jaar terug toch zo hard van mn paard gevallen! Op het asfalt, ze sloeg volledig op hol.
Had wel een cap op, maar ik weet van heel die dag niet meer wat er gebeurd is, alleen nog van t moment zelf! Nu was ik daarna ff 2 tellen op de grond gaan zitten terwijl mn hulp ff met paardlief liep. Daarna was ik er weer opgestapt, voor mn eigen gevoel en voor het paard ook. Was echt raar gevallen, helft van mn zicht was gewoon weg, 1 groen vlak! Nouja ik zat er alweer op voordat ik dat doorhad, ook wat last van mn knie.
Gebeurd er weer hetzelfde! Er was gewoon echt niets aan de hand, was op eigen terrein, we hadden nog zo'n 400m voor ons uit (incl wei waar ze door t stroomdraad heen rende, en mn hulp hield haar ook niet meer.
Gingen we weer.
Ben nog nooit zo beurs geweest.

De dagen erna onwijs stijf overal.
Nou zei die achteraf ook nog dat die had gevraagd of ik nog wist welke dag het was etc, not! Was helemaal flabbergasted en ook ff buiten westen.
Verder niets aan overgehouden eigenlijk, alleen schrik om weer te gaan rijden.

Nu was mn paard ook echt een heel aparte/eigenaardige, dat is eruit gegaan toen ik begon met grondwerklessen etc, heb er nu een heel ander paard aan, ze heeft bijv. geleerd dat ze bij 'enge' situaties stil moet gaan staan. Alleen voor foto's ga ik zonder cap, maar ik heb m in principe altijd op!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:45

Cybalia schreef:
@orienta: ja dat vind ik super dat je dat doet en zo erover denkt! Ik ken (naja ken, ik weet) mensen die kun eigen kinderen van tussen 9 en 13 jaar op hun pony's zelf trainen zonder cap!!! Schandalig van die ouders! Dat maakt me zo kwaad!!

Oh gatverdamme ik kan hier echt met mijn hoofd niet bij!!! Mijn moeder doet me wat als ze er achter komt dat ik zonder cap zou rijden, als zij hier nooit zo strikt in was geweest was ik slechts 8 jaar geworden :n

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:46

ik ben een keer tegen de bakrand op gekanlt
bijna arm gebroken ;(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:29

ook ik heb iets naars meegemaakt wat me wakker heeft geschud ik laat de paarden vaak als ik ze de wei inlaat omdraaien en dan laat ik ze los
een meisje bij mij op stal liet haard paard los zonder om te draaien en het paard (paint 1 bonk spieren)slaat vol in haar gezicht (oogkas op 3 plekken gebroken en verbrijzeld jukbeen enz) hierna doe ik altijd zelfs bij het buitenzetten een cap op
het is nu bijna een half jaar na dat ongeluk en ze moet maandag weer op de operatietafel!

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 10:52

Wow! wat een verhalen weer allemaal zeg!!!
Ja hoe we het wenden of keren, paarden zijn geweldige dieren Waarvan we denken dat we ze kunnen vertrouwen maar het is,zijn en blijven altijd dieren. En dat vergeten we af en toe. Maar dat zouden we eigenlijk niet moeten vergeten, want dan zouden we weer moeten leren van onze fouten daar kunnen rare dingen mee gebeuren kijk maar naar mij en de meeste mensen die reageren op deze forum.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:35

Ja ze zijn wel te vertrouwen, maar niet te voorspellen