:D[ITP] Christal in de sneeuw @ LMK fotografie!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
:DGinger0410 schreef:Jij ook gelukkig nieuw jaar! Dat het maar een mooi en vooral leuk jaar mag worden met je paardje!
Heeft ze speelgoed op stal, een Jolly-bal bijvoorbeeld? Dat heeft bij mijn paardje (in de winter staan de paarden op stal) erg geholpen, een liksteen ophangen (zout) ook.
Kun je, als de bak bezet is, met haar wandelen? Of misschien buiten wat grondwerk doen, spelen?
Zo komt er toch uit en houd je haar lekker bezig, ook zal het jullie band versterken.
BeauGeste schreef:Hay hay!
Even een vraagje, maar hoezo bedoel je 'er is geen mogelijkheid om haar naar buiten te doen'?
Is er helemaal geen wei, paddock of iets aanwezig, of is die nu niet begaanbaar ivm de vorst?
Kan ze dan eventueel een uurtje los in de bak?
Ik kan me voorstellen dat ze zich rot verveelt, als mijn paard eens een dag niet naar buiten kan wordt ze ook superchagarijnig. Als je alleen een bak ter beschikking hebt, zou ik toch proberen daar afspraken over te maken, zodat ze daar even vrij in kan bewegen, liefst met een ander paard samen. Of anders inderdaad zelf wat grondwerk met haar doen.
loriene schreef:Alle paarden hebben beweging nodig,wat voor ras je ook hebt.
Ik heb 1 van onze pony`s ook wel eens bij jullie op stal gehad en dan was ik altijd om 9 uur s`ochtends aanwezig en dan is het altijd heel rustig.
Kon ze gemakkelijk een dik half uur los terwijl ik de stal deed.
S`middags ging ik dan rijden of longeren.
Kan jij toch ook doen?
Je zit niet op school en je werkt volgens mij ook niet,dan heb je de hele dag toch tijd?
Longeren kun je toch wel met meerderen in de bak?
pullaar schreef:Probeer een beetje meer tijd voor je paardje vrij te maken,
wij hebben de paarden aan huis, maar daar moet ik ook meer dan een keer per dag naartoe.
's morgens voederen, wat later buiten laten, mesten, terug binnen zetten, rijden ...
Ik bedoel maar, een paard hebben en hier maar één keer per dag vrij voor maken, tja dat gaat niet hoor, met geen enkel dier trouwens.
) pullaar schreef:Daar had je dan misschien aan moeten denken alvorens je een paard kocht ?
Ik sta 's morgens een uur vroeger op, om de paarden te verzorgen etc.,
en je hebt vast wel eens ergens een vrije middag of zo en het weekend.
Ik weet wel dat het allemaal niet vanzelf sprekend is, maar als
je eenmaal gekozen hebt voor een paard, zul je andere dingen moeten laten vallen,
je kan niet alles ... ( en dit heb ik zelf ook ondervonden)
Evelijn schreef:Straks is straks... en nu is nu... dus morgenochtend vroeg uit de veren en lekker mevrouw een uurtje losgooien. En daarna misschien opzoek naar een stal waar ze wel 's winters het land op mogen. Hier staan er nu ook veel binnen maar mijn staleigenaresse vindt paarden belangrijker dan het land dus elke dag staan hier de paarden gewoon paar uurtjes buiten. Ik zou het niet anders willen.
Maar ik vind het knap dat je doorzet jammer alleen dat je nu gaat verschuilen achter andere dingen. Het is echt prachtig dier om te zien maar er zit echt wel een kop op... dat zie je zo. Succes ermee!

loriene schreef:Toch eens oefenen met longeren met een paar er bij in.
Je hoeft niet op de hoefslag te komen,longeren kan ook wel binnendoor .
Vragen aan degene die erbij rijden of ze er een beetje rekening mee willen houden.
Moet lukken toch?
Ze zal het toch moeten leren.
mika11 schreef:Ik lees dit topic voor het eerst en ik vind het een prachtige schimmel!
Is er niets aan het probleem te doen dat zij niet met andere paarden in de bak kan rijden?
Heb je daar hulp voor of kun je dat krijgen? Dit probleem moet toch ook worden opgelost anders zit je altijd te wachten tot de bak vrij is.
Is jouw paard wel sociaal als ze met een kudde paarden buiten staat?