En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:00

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:31

Update 2 januari

Ten eerste nog gelukkig nieuwjaar iedereen!
Nog niet weer gereden na de les, maar ben toch eens na gaan denken.
Ik vind het heel moeilijk om te zien dat Christal zich op stal heel erg verveeld.
Als ik bij haar kom ben begint ze meteen tegen de deur aan te slaan, gekke bekken te trekken en uiteindelijk
begint ze als een gek te schoppen in haar stal. Dit gedrag vertoont ze de hele dag door.
Dit hoor ik van andere stallers. En dan denk ik ja, ze is jong en staat de hele dag op stal.
Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om ze naar buiten te doen. Dus de enige keer is 1 keer per dag als ik er kom.
Ook kan ik bijna niet rijden. Want ze kan (nog) niet bij andere paarden in de bak rijden. Dan gaat ze stilstaan en schoppen.
Dus 's middags en 's avonds is al heel moeilijk. Dan is het zo dat 's ochtends ook niet kan want dan kan niemand mij helpen.
En ik wil daar ook niet helemaal alleen staan, stel dat er wat gebeurd.

Deze dingen vind ik toch heel erg moeilijk. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Graag geen reacties van wat zielig dat je paard alleen binnen staat. Daar heb ik niks aan..

JPS

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:36

Ik wil je even zeggen dat ik respect en bewondering heb voor je doorzettingsvermogen! Heel veel succes samen in het nieuwe jaar!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:47

Jij ook gelukkig nieuw jaar! Dat het maar een mooi en vooral leuk jaar mag worden met je paardje!

Heeft ze speelgoed op stal, een Jolly-bal bijvoorbeeld? Dat heeft bij mijn paardje (in de winter staan de paarden op stal) erg geholpen, een liksteen ophangen (zout) ook.
Kun je, als de bak bezet is, met haar wandelen? Of misschien buiten wat grondwerk doen, spelen?
Zo komt er toch uit en houd je haar lekker bezig, ook zal het jullie band versterken.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:56

Ik ben een stille lezer maar toch een berichtje! Echt super dat je zo doorzet, vooral blijven doen!!
En dat herken ik wel dat ze zich verveelt, idd een jolly-bal is miss wat en ik had een liksteen voor mijn pony, kon hij uren mee bezig zijn! dus dat is zeker een aanrader!
En nog veel succes!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 00:32

Ginger0410 schreef:
Jij ook gelukkig nieuw jaar! Dat het maar een mooi en vooral leuk jaar mag worden met je paardje!

Heeft ze speelgoed op stal, een Jolly-bal bijvoorbeeld? Dat heeft bij mijn paardje (in de winter staan de paarden op stal) erg geholpen, een liksteen ophangen (zout) ook.
Kun je, als de bak bezet is, met haar wandelen? Of misschien buiten wat grondwerk doen, spelen?
Zo komt er toch uit en houd je haar lekker bezig, ook zal het jullie band versterken.

Ik denk niet dat ze de hele dag bezig is met zoiets..
En natuurlijk ben ik ook met andere dingen bezig. Maar ik ben er maar 1 keer per dag, en dus staat ze wel 23 uren op stal.
En dan zit ik nog met het rijden wat ik niet kan.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:22

Super, ken het gevoel en ben net als jij bezig om mijn gevoel te volgen....en het gaat steeds beter <3

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:54

*stipje :o
ik wilde der ook graag kopen
maarja der komt verlopig niks meer van een paard bij mij *zucht*

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:46

Hay hay!
Even een vraagje, maar hoezo bedoel je 'er is geen mogelijkheid om haar naar buiten te doen'?
Is er helemaal geen wei, paddock of iets aanwezig, of is die nu niet begaanbaar ivm de vorst?
Kan ze dan eventueel een uurtje los in de bak?
Ik kan me voorstellen dat ze zich rot verveelt, als mijn paard eens een dag niet naar buiten kan wordt ze ook superchagarijnig. Als je alleen een bak ter beschikking hebt, zou ik toch proberen daar afspraken over te maken, zodat ze daar even vrij in kan bewegen, liefst met een ander paard samen. Of anders inderdaad zelf wat grondwerk met haar doen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:25

BeauGeste schreef:
Hay hay!
Even een vraagje, maar hoezo bedoel je 'er is geen mogelijkheid om haar naar buiten te doen'?
Is er helemaal geen wei, paddock of iets aanwezig, of is die nu niet begaanbaar ivm de vorst?
Kan ze dan eventueel een uurtje los in de bak?
Ik kan me voorstellen dat ze zich rot verveelt, als mijn paard eens een dag niet naar buiten kan wordt ze ook superchagarijnig. Als je alleen een bak ter beschikking hebt, zou ik toch proberen daar afspraken over te maken, zodat ze daar even vrij in kan bewegen, liefst met een ander paard samen. Of anders inderdaad zelf wat grondwerk met haar doen.

Er is wel weidegang, maar daar mogen de paarden niet in omdat ze de boel dan vertrappen.
Er is helemaal geen paddock. We hebben alleen een binnenbak. Ze kan wel een uurtje los, maar ik ben er ook maar 1 keer per dag.
En dan ben je toch vaak bezig met haar.

Ik merk gewoon dat dit een slim paard is, wat meer beweging en uitdaging nodig heeft.

En nog eens, ik zit ook met het rijden. Als er mensen in de bak zijn kan ik niks. Wat bijna altijd zo is.
En dan staat ze dus ook wel eens een dag op stal. Want rijden gaat voor losgooien.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:37

Alle paarden hebben beweging nodig,wat voor ras je ook hebt.

Ik heb 1 van onze pony`s ook wel eens bij jullie op stal gehad en dan was ik altijd om 9 uur s`ochtends aanwezig en dan is het altijd heel rustig.
Kon ze gemakkelijk een dik half uur los terwijl ik de stal deed.
S`middags ging ik dan rijden of longeren.
Kan jij toch ook doen?
Je zit niet op school en je werkt volgens mij ook niet,dan heb je de hele dag toch tijd?
Longeren kun je toch wel met meerderen in de bak?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:39

Zie dit topic voor het eerst en heb ook alleen de OP gelezen.

Wow TS! Wat een moedige beslissing. Echt goed van je. Ik wens je heel veel succes en ben er van overtuigd dat jij en je paardje er wel komen samen :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:43

loriene schreef:
Alle paarden hebben beweging nodig,wat voor ras je ook hebt.

Ik heb 1 van onze pony`s ook wel eens bij jullie op stal gehad en dan was ik altijd om 9 uur s`ochtends aanwezig en dan is het altijd heel rustig.
Kon ze gemakkelijk een dik half uur los terwijl ik de stal deed.
S`middags ging ik dan rijden of longeren.
Kan jij toch ook doen?
Je zit niet op school en je werkt volgens mij ook niet,dan heb je de hele dag toch tijd?
Longeren kun je toch wel met meerderen in de bak?

Op dit moment zit ik niet op school, maar ik zal heel snel wel weer moeten.
Ik moet morgen contact met school opnemen en zal dan moeten werken of weer naar school gaan.
Dus dit is geen optie.
En nee, ik kan niet longeren met meerderen in de bak. Als er mensen dicht bij haar komen begint ze te schoppen naar ze.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:44

Probeer een beetje meer tijd voor je paardje vrij te maken,
wij hebben de paarden aan huis, maar daar moet ik ook meer dan een keer per dag naartoe.
's morgens voederen, wat later buiten laten, mesten, terug binnen zetten, rijden ...

Ik bedoel maar, een paard hebben en hier maar één keer per dag vrij voor maken, tja dat gaat niet hoor, met geen enkel dier trouwens.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:45

pullaar schreef:
Probeer een beetje meer tijd voor je paardje vrij te maken,
wij hebben de paarden aan huis, maar daar moet ik ook meer dan een keer per dag naartoe.
's morgens voederen, wat later buiten laten, mesten, terug binnen zetten, rijden ...

Ik bedoel maar, een paard hebben en hier maar één keer per dag vrij voor maken, tja dat gaat niet hoor, met geen enkel dier trouwens.

Dat wil ik wel, maar ik ben 18.
Moet straks werken of naar school.
Dan heb ik alleen in de namiddag of in de avond tijd.
Waar moet ik die tijd weghalen?

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:49

Daar had je dan misschien aan moeten denken alvorens je een paard kocht ?

Ik sta 's morgens een uur vroeger op, om de paarden te verzorgen etc.,
en je hebt vast wel eens ergens een vrije middag of zo en het weekend.
Ik weet wel dat het allemaal niet vanzelf sprekend is, maar als
je eenmaal gekozen hebt voor een paard, zul je andere dingen moeten laten vallen,
je kan niet alles ... ( en dit heb ik zelf ook ondervonden :o )

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:50

Straks is straks... en nu is nu... dus morgenochtend vroeg uit de veren en lekker mevrouw een uurtje losgooien. En daarna misschien opzoek naar een stal waar ze wel 's winters het land op mogen. Hier staan er nu ook veel binnen maar mijn staleigenaresse vindt paarden belangrijker dan het land dus elke dag staan hier de paarden gewoon paar uurtjes buiten. Ik zou het niet anders willen.

Maar ik vind het knap dat je doorzet jammer alleen dat je nu gaat verschuilen achter andere dingen. Het is echt prachtig dier om te zien maar er zit echt wel een kop op... dat zie je zo. Succes ermee!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:52

pullaar schreef:
Daar had je dan misschien aan moeten denken alvorens je een paard kocht ?

Ik sta 's morgens een uur vroeger op, om de paarden te verzorgen etc.,
en je hebt vast wel eens ergens een vrije middag of zo en het weekend.
Ik weet wel dat het allemaal niet vanzelf sprekend is, maar als
je eenmaal gekozen hebt voor een paard, zul je andere dingen moeten laten vallen,
je kan niet alles ... ( en dit heb ik zelf ook ondervonden :o )

Op deze stal sta ik al 5 jaar.
Met mijn vorige pony's ging het goed.
Maar deze is zo jong, en slim. En heb het gevoel of die eerst nog lekker op het land moet.
En je zegt dat ik dingen moet laten vallen, wat dan? Niet naar school gaan? Dat gaat moeilijk..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:54

Evelijn schreef:
Straks is straks... en nu is nu... dus morgenochtend vroeg uit de veren en lekker mevrouw een uurtje losgooien. En daarna misschien opzoek naar een stal waar ze wel 's winters het land op mogen. Hier staan er nu ook veel binnen maar mijn staleigenaresse vindt paarden belangrijker dan het land dus elke dag staan hier de paarden gewoon paar uurtjes buiten. Ik zou het niet anders willen.

Maar ik vind het knap dat je doorzet jammer alleen dat je nu gaat verschuilen achter andere dingen. Het is echt prachtig dier om te zien maar er zit echt wel een kop op... dat zie je zo. Succes ermee!

Ik moet vandaag school bellen.
Dus dat kan inderdaad deze week wel.
Een stal in de buurt waar ze in de winter los kan is hier niet.
Er is een stal die al een stuk verder op staat. Maar hier staat een wachtlijst van 4 mensen.
Ik heb het hier ook al over gehad met mijn moeder.
En nu is wel nu, maar je kunt niet domweg wat doorprutsen.
Je zult wel aan straks moeten denken.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:00

Ik wil je even laten weten dat ik het knap vind dat je het toch nog met je paard wilt proberen! had de advertentie ook zien staan en vind dat je een prachtig paard hebt! hoop dat het helemaal goed komt met jullie! :)

en denk dat het natuurlijk wel fijner zou zijn als je paard overdag ook nog een aantal uur naar buiten zou komen.. Daar zal je paard vast wel rustiger van worden op stal en in omgang.. maar vervelend dat dat bij jullie geen optie is..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:01

Toch eens oefenen met longeren met een paar er bij in.
Je hoeft niet op de hoefslag te komen,longeren kan ook wel binnendoor .
Vragen aan degene die erbij rijden of ze er een beetje rekening mee willen houden.
Moet lukken toch?
Ze zal het toch moeten leren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:08

Ik lees dit topic voor het eerst en ik vind het een prachtige schimmel!
Is er niets aan het probleem te doen dat zij niet met andere paarden in de bak kan rijden?
Heb je daar hulp voor of kun je dat krijgen? Dit probleem moet toch ook worden opgelost anders zit je altijd te wachten tot de bak vrij is.
Is jouw paard wel sociaal als ze met een kudde paarden buiten staat?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 13:09

loriene schreef:
Toch eens oefenen met longeren met een paar er bij in.
Je hoeft niet op de hoefslag te komen,longeren kan ook wel binnendoor .
Vragen aan degene die erbij rijden of ze er een beetje rekening mee willen houden.
Moet lukken toch?
Ze zal het toch moeten leren.

Zonder paarden in de bak longeren gaat al erg moeilijk.
Dan is ze al vervelend en heb ik haar niet altijd onder controle.
Laat staan met anderen in de bak.
Er zijn paarden die ze echt niet mag en al zijn ze meters van haar af schopt ze nog.

En dan nog, dan zou ik elke dag moeten longeren en kan ik nooit rijden..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 13:12

mika11 schreef:
Ik lees dit topic voor het eerst en ik vind het een prachtige schimmel!
Is er niets aan het probleem te doen dat zij niet met andere paarden in de bak kan rijden?
Heb je daar hulp voor of kun je dat krijgen? Dit probleem moet toch ook worden opgelost anders zit je altijd te wachten tot de bak vrij is.
Is jouw paard wel sociaal als ze met een kudde paarden buiten staat?

Dit probleem kan vast op den duur opgelost worden.
Maar ze wil nu nog niet eens alleen in de bak normaal lopen.
Dus dan word het heel moeilijk om dit probleem eerst op te lossen.
Ze is wel sociaal, maar zeer dominant en niet bang om te schoppen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:22

Hoe is ze dan in de omgang? Met poetsen, opzadelen, aan de hand lopen en zo.
Gaat dat wel goed? Of wordt ze dan ook lastig als er andere paarden/mensen in de buurt komen?