Zwolle International 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:55

Roxxiejj schreef:
Maar wat is dan de selectie procedure? Dan komen nieuwe mensen toch nooit aan bod?

Nav je prestatie's word gekeken wie er geslecteerd worden.

Roxxiejj

Re: Zwolle International 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 13:57

Nogmaals: dan komen nieuwe ruiters in die klasse toch nooit meer aan het rijden? Een voorselectie van wedstrijden is wel een goed idee, maar als het open inschrijving is, vind ik 'wie het eerst binnenkomt, wie het eerst maalt' niets meer dan eerlijk :n

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:59

Roxxiejj schreef:
Nogmaals: dan komen nieuwe ruiters in die klasse toch nooit meer aan het rijden? Een voorselectie van wedstrijden is wel een goed idee, maar als het open inschrijving is, vind ik 'wie het eerst binnenkomt, wie het eerst maalt' niets meer dan eerlijk :n

Ik weet niet wat je nu probeert te vertellen. Zoals ik het net beschrijf zo gaat vaak de slectie, in zwolle ook bv voor de junioren en young riders.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:06

Sporter: Je hebt het echt helemaal mis, de bondscoach maakt een selectie wie er mee mag doen, dat is elke wedstrijd anders (Junioren en Young riders). En met de Junioren en Young riders is het ook zo dat je je gewoon op kunt geven. Weet niet met welke wedstrijden jij mee doet maar volgens mij heb je geen gelijk.

En het is toch wel net zo eerlijk dat er toch mensen zijn die zich gewoon kunnen inschrijven, anders zullen dus altijd dezelfde mensen aan start zijn. Zullen er altijd dezelfde mensen aan de top staan en zo krijgen we dus geen nieuwe combinaties op hoger niveau.
Hoe kom jij eigenlijk bij dit verhaal?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:10

ladyenpippi schreef:
Sporter: Je hebt het echt helemaal mis, de bondscoach maakt een selectie wie er mee mag doen, dat is elke wedstrijd anders (Junioren en Young riders). En met de Junioren en Young riders is het ook zo dat je je gewoon op kunt geven. Weet niet met welke wedstrijden jij mee doet maar volgens mij heb je geen gelijk.

En het is toch wel net zo eerlijk dat er toch mensen zijn die zich gewoon kunnen inschrijven, anders zullen dus altijd dezelfde mensen aan start zijn. Zullen er altijd dezelfde mensen aan de top staan en zo krijgen we dus geen nieuwe combinaties op hoger niveau.
Hoe kom jij eigenlijk bij dit verhaal?

Ik heb wel gelijk want het bovenste is precies wat ik bedoel. Voor youngriders en junioren kun je je natuurlijk gewoon inschrijven. Behalve voor internationale wedstrijden. Ik heb het nooit over selectie wedstrijden gehad ik hjad het over selectie. En het is de bondscoach die die selectie maakt.

Het enige wat ik aangaf is dat het bij internationale wedstrijden niet normaal is dat je je zomaar inschrijft en mee kan doen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:14

Ik heb het toch ook niet over selectiewedstrijden?

Maar waarom vind je het niet normaal dat je je zo kunt inschrijven bij internationale wedstrijden? Het is toch wel net zo eerlijk ook bij internationale wedstrijden dat bijvoorbeeld gewone ruiters ook de kans krijgen om aan start te komen?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:33

ladyenpippi schreef:
Ik heb het toch ook niet over selectiewedstrijden?

Maar waarom vind je het niet normaal dat je je zo kunt inschrijven bij internationale wedstrijden? Het is toch wel net zo eerlijk ook bij internationale wedstrijden dat bijvoorbeeld gewone ruiters ook de kans krijgen om aan start te komen?

Er zijn altijd maar een beperkt aantal startplekken op zo'n wedstrijd. Het lijkt me niet meer als normaal dat je die plekken opgevult wilt zien door de beste ruiters. En ''gewone'' ruiters kunnen zich daar ook voor opgeven alleen moeten die wel wat gepresteerd hebben en dan is het inderdaad de bondscoach die beslist wie er gaan.

Het voorkomt dat mensen die op het gevraagde niveau ooit met hangen en wurgen 1 winstpuntje gereden hebben, maar de inschrijving zelf zijn gaan brengen zodat ze zeker de eerste zijn. Zo'n grote wedstrijd binnen rijd want daar word niemand vrolijker van.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:39

We hebben het over het ZZ licht he? Niet over Junioren, Young Riders of whatever. ZZ licht kent een open inschrijving, die hebben dus niets, maar dan ook niets te maken met een bondscoach.
Of heb je me mij iets niet verteld, Anky? Heb jij een bondscoach? Dat was ik toch?? :D

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:43

Ja het is nl ook mooi voor publiek en de wedstrijd zelf, dat het programma word opgevuld door de beste ruiters. Maar ik vind ook dat dus de wat mindere ruiter ook op zo'n wedstrijd mag starten, ookal heeft hij/zij enkel een wptje. De kansen moeten toch gelijk blijven, de wedstrijden zijn haast al onbetaalbaar dus je ziet daar ook alleen al de mensen met veel geld, die miss helemaal niet zo goed zijn.

Ik ken een springruiter die junioren rijdt en pappa en mamma hebben veel geld, jongen kan redelijk tot slecht rijden maar kan wel alle internationale wedstrijden springen, waar hij nooit presteerd. Dit is toch ook niet eerlijk, hij start hier alleen omdat hij geld heeft en omdat hij naam heeft door het geld, niet doordat hij goed presteerd.

Tja dit is eigenlijk gewoon een meningsverschil.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:43

Jaja ik heb zekers een bondscoach :P En natuurlijk ben jij dat :D Kan me geen betere voorstellen :D

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:45

Maar idd zoals Edward (Roxxiejj) al zegt het gaat om het ZZL en voor die wedstrijden kan iedereen zich opgeven, gelukkig wel :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:50

Ik vond het altijd wel een goed idee om een open inschrijving te hebben, zo zie je nog eens anderen voorbij komen dan alleen Lotje Schoots en andere grote dure namen. ZIJ komen inderdaad vanuit de organisatie van ZI op de startlijst. Verder zijn er nog 5 plaatsen vrij voor open inschrijving.
Je kan je dus voorstellen dat als je je daarvoor in juli inschrijft, dat het dan al gewoon vol zit, aangezien maar 5 open startplekken zijn...

Geen idee wat de prijs is voor inschrijving, maar kan me voorstellen dat er dan nog alleen de mensen met geld op de startlijst staan..

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:24

Het is zo dat de eerste 5 combinaties waarvan zij de coupons binnen krijgen dat die in ieder geval een startplek krijgen.. de rest komt op een soort van wachtlijst en daar worden de andere 5 uit gekozen voor de 'uitnodigingen' en als er nog uitvallers zijn dan wordt er willekeurig iemand van de wachtlijst gekozen. het gaat dan niet op volgorde. en in de ZZ-licht waren er meer dan 60 aanmeldingen hoorde ik. ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:28

Jeetje, das best veel.. Maar naar mijn weten ging het inderdaad ook zo. In Hengelo wel althans.. Maar dan in andere verhoudingen, want toen waren er 17 starters (min 3, want die kwamen niet opdagen..)

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:36

aah okee.. :) vond het wel vreemd dat ze gewoon willekeurig kiezen op naam.. maar ja t is niet anders haha ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:37

Nja, DAN zie je dus altijd namen als Lotje Schoots, Gregor Tacx etc... Zie Lotje nog niet zo snel half juli al de coupons versturen van paarden die ze op dat moment nog niet eens heeft :=

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:44

Nee daarom ;) als het gewoon op volgorde van binnenkomst was dan is het eerlijker voor de onbekende namen ;)
Maar niks aan te doen :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:49

Ik ga misschien zondag even bij het springen kijken :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:29

Roxxiejj schreef:
We hebben het over het ZZ licht he? Niet over Junioren, Young Riders of whatever. ZZ licht kent een open inschrijving, die hebben dus niets, maar dan ook niets te maken met een bondscoach.
Of heb je me mij iets niet verteld, Anky? Heb jij een bondscoach? Dat was ik toch?? :D

Als je had gelezen had je gezien dat ik vrij duidelijk had vermeld dat ik me daar in vergist had.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:53

misverstandje! :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:54

Jiill_ schreef:
misverstandje! :D

Kleintje maar ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:17

Nou, call me crazy, maar dat vind ik nergens weer......

Ik ben gelukkig gebeld dat ik morgen nog ff in me bed kan blijven liggen. Hoef pas om 12 uur te beginnen :)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:31

Rox: Zoontje van mijn baas springt ook mee, hij is daar dus morgen ook. En als het goed is doet hij die week erna ook mee, met 3 paarden :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:32

Ah, zal ik hem es ff aan zijn jas trekken 'He, Rijssen niet teleur stellen he' :P

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:12

Hij woont in Wierden :P haha. Maar trek hem maar aan zijn jas, en vertel het hem maar is even :P