Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boender123

Re: Fyanne vól met wondjes.Wat is er toch gebeurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:16

nou we kijken iedere dag de wei naar dus dat zou niet egt kunnen denk ik :o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:17

Kijk je die elke dag zo goed na ja? Bewonderenswaardig!

Heb wel eens uren naar een hoefijzer gezocht dat zeker weten in de wei moest liggen, maar niet gevonden.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:23

Er zouden idd. scherpe stenen of stukjes glas kunnen liggen,maar het stuk zand waar ze altijd rollen daar ligt een hele grote plas water.Deze plas ligt er al een poosje en daar rollen ze altijd omdat daar dus zand ligt.
Ook rollen ze wel een op andere stukken waar gewoon gras is,ik heb wel gekeken maar zag zo niets liggen.Ze hebben dus vaste rol plekken en de andere pony's rollen ook op deze plekken.Ook hun zouden dan wondjes moeten hebben?vooral de ruin rolt gelijk na fyanne.
Maar ik snap wel wat je bedoelt,dat had idd. een mogelijkheid kunnen zijn.

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:27

De paarden daar meteen weg halen!!!!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:28

Dan zal het dat inderdaad niet zijn als ze van die vaste rolplekken hebben en zo. We gaan verder denken.....

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:31

bikkeltjes schreef:
De paarden daar meteen weg halen!!!!!

Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan,waar moeten ze heen?
Niet iedereen heeft stallen of meerdere weilanden.
Ik zou wel willen dat ik stallen erbij had.

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:50

gohya schreef:
Er zouden idd. scherpe stenen of stukjes glas kunnen liggen,maar het stuk zand waar ze altijd rollen daar ligt een hele grote plas water.Deze plas ligt er al een poosje en daar rollen ze altijd omdat daar dus zand ligt.
Ook rollen ze wel een op andere stukken waar gewoon gras is,ik heb wel gekeken maar zag zo niets liggen.Ze hebben dus vaste rol plekken en de andere pony's rollen ook op deze plekken.Ook hun zouden dan wondjes moeten hebben?vooral de ruin rolt gelijk na fyanne.
Maar ik snap wel wat je bedoelt,dat had idd. een mogelijkheid kunnen zijn.

rollen ze ook in de plas?
want mischien hebben ze dus door de plas gerolt,
en lag daar wat scherps in,
ik neem aan dat je dan niet goed kan zien wat er allemaal in een kuil met water zou liggen,
naja heel veel sterkte ermee! en hopelijk word het niet erger en blijft het hierbij!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 20:01

Nee in het water rollen ze niet.
Ze vinden dat water eng en lopen er zelfs niet doorheen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:48

Het lijken inderdaad "gewoon" bijtplekjes... mijn merrie heeft ook dergelijke plekjes gehad en zelfs mijn veulen heeft zo'n "snee" gehad.

Er wordt trouwens door Quintus al ergens eerder gezegd dat het waarschijnlijk NIET je ruin is die heeft gebeten.
Maar de 2 andere.
Je ruin is namelijk de leider en heeft zijn plekje.
De 2 er onder zullen zo af en toe proberen op een hoger plekje te komen dan de ander en dan samen daarom vechten.
Dat zou ook verklaren waarom alleen die 2 onder de wondjes zitten en je ruin niet.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 21:52

Er staan er maar 3 in totaal,de ruin die leider is,de KWPN merrie die de 2de plek heeft en een kleine C-pony die alles prima vind.De c-pony probeert nooit de rang van de KWPN er in te pikken.Wat dat betreft zijn het super makkelijke,lieve en totaal geen dominante paardjes.
Het lijken idd. paardenbeten,dat weet ik,maar ik begrijp niet hoe ze eraan is gekomen.Dit is in al die tijd nog nooit gebeurt,bij geen enkel paardje.En hier hebben heel wat paardjes gestaan hoor,nooit geen vechtpartijen gehad of wat dan ook.En daarom vind het heel erg vreemd,vooral ook omdat de meeste wondjes aan 1 kant v.d. buik zitten.

Stillnoname

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:58

Er zitten een paar flinke halen in zeg.

Joh, ik denk toch dat het een paar gekken zijn geweest.

Net zoals mijn opa altijd zei: Er lopen meer gekken rond, dan ze vast zitten. En dat begin ik nu steeds meer te begrijpen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 22:11

Stillnoname schreef:
Er zitten een paar flinke halen in zeg.

Joh, ik denk toch dat het een paar gekken zijn geweest.

Net zoals mijn opa altijd zei: Er lopen meer gekken rond, dan ze vast zitten. En dat begin ik nu steeds meer te begrijpen.

Daar heeft je opa volkomen gelijk in hoor!mijn weiland ligt naast een Psychiatrische Inrichting,maar daar zitten meer normale mensen dan er buiten rond lopen.Die mensen doen dieren nix aan,ze zijn alleen maar in de war,das alles.
Ze heeft idd. een paar flinke halen/sneeën zitten.Op haar kont had ze zelfs flink wat opgedroogd bloed zitten,een hele plek.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:19

msnowy schreef:
Waarom laat je er niet een dierenarts naar kijken, dan weet je toch meteen of het toch niet je eigen paarden zijn geweest? Ik zou meteen toen ik het ontdekt zou hebben de dierenarts gebeld hebben want ik zou gelijk willen weten wie dat gedaan zou kunnen hebben.

Is dat een helderziende dan die dierenarts?
En over het weghalen daar. Gekken kunnen overal zitten. Op stal zijn de dieren meestal nog kwetsbaarder. Kunnen ze geeneens meer wegrennen. Ik zou inderdaad snachts gaan posten (en neem je mobiel, een sterke vriend en je pepperspray mee) op de stapavonde. Ik zou in de wei geen halster omlaten. En ik vind het supersneu voor de TS. De nachtmerrie voor elke paardeneigenaar is dit.

corime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:35

als het zatte mensen zijn zou denk ik een bordje ophangen wel geen nut meer hebben, want zover ik weet lezen zatte mensen geen bordjes ^^ Achja, gekken zijn overal dat is een feit. Maar paarden kunnen het soms ook hoog in hun hoofd krijgen en gekke toeren uithalen, we'll never know.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 23:16

Ik weet dat veel paarden rare kuren kunnen vertonen,die van mij zijn alle 3 oudjes en niet meer zo speels.Wel rennen ze soms zomaar,energie teveel denk ik,maar heb ze elkaar nog nooit zo erg zien bijten.
En idd. waar staan je paarden tegenwoordig nog veilig?zelfs op manege's staan ze niet meer veilig.En het is altijd zo,dat als ik er een keertje niet bij ben,[bij me verzorgster]komen die rotjongens daar kloten.Maar er komt een dag dat ik ze te pakken krijg.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:20

Zijn de wonden op die foto's 1 dag oud? Ze lijken ouder?

Of een extra randje schikdraad er om heen zetten? Dus hek/draad, 60 cm ertussen oid, weer draad?

Erg zeg. :\ Ook al dat prikkeldraad, eng hoor! Ik zou er niet durven te blijven staan. :o

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 23:32

De wonden op de eerste foto's zijn 1 dag oud,de andere 2 foto's zijn 2 dagen oud.De omheining is gladde ijzerdraad en daarvoor [binnenkant weiland] stroomlint waar een flinke klap op staat.Maar aan de kant van een sloot zit geen stroom op het lint,omdat de paarden daar toch niet weg kunnen.

@Joscaa
Prikkeldraad? welk prikkeldraad bedoel je dan?

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:34

gohya schreef:
Omdat ik geen stal heb en er daar nix gebouwd mag worden.
Er staat stroom op het lint,een behoorlijke klap.
dat is niet waar er mag altijd maar dan ook altijd een onderkomen voor je dieren gebouwt worden ik zou een schuilstal maken die je dicht kan doen maken

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 23:44

utleta schreef:
gohya schreef:
Omdat ik geen stal heb en er daar nix gebouwd mag worden.
Er staat stroom op het lint,een behoorlijke klap.
dat is niet waar er mag altijd maar dan ook altijd een onderkomen voor je dieren gebouwt worden ik zou een schuilstal maken die je dicht kan doen maken

Nee dat mag daar echt niet,het bestemmingsplan laat dat niet toe.
Het staat zelfs in mijn huur contract dat er geen stallen op mogen,geen trailers en zelfs geen ponykarren.
Anders had ik daar allang een prachtige [schuil]stal neer gezet.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:10

gohya schreef:
.Ik heb al eens eerder aangifte gedaan,toen hadden ze ijzerdraad om beide achterbenen van me pony gebonden,maar met veel moeite namen ze de aangifte op.

Dit prikkeldraad? :=

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:25

jori_X schreef:
Als iemand met een mesje te werk is gegaan lijkt het me dat er meer open wondjes zouden zijn. Op de meeste plekken is alleen haar af. Zo lijkt het in ieder geval op de foto's!

sigaretten uitdrukken op de vacht??

is ook gebeurd bij de poown van mijn buren

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 11:35

vaa schreef:
jori_X schreef:
Als iemand met een mesje te werk is gegaan lijkt het me dat er meer open wondjes zouden zijn. Op de meeste plekken is alleen haar af. Zo lijkt het in ieder geval op de foto's!

sigaretten uitdrukken op de vacht??

is ook gebeurd bij de poown van mijn buren

Dit zei ook iemand tegen mij toen ze fyanne zag.Het lijkt wel of ze peuken hebben uitgedrukt?zei ze.
Ze zei:kijk het hele haar is 'netjes' helemaal weg,de hele plek is kaal,geen enkel haartje dat er nog zit.

@Joscaa
Dat was geen prikkeldraad maar ijzerdraad,dus gladde draad.

simoneehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:12

mis is het voor de lezers ook handig om te weten dat hier al vaker wat is uitgespookt
in het weiland:

er is een paard (4 jaar geleden??) bij zijn poten
vastgebonden met ijzerdraad,

spullen die worden gestolen terwijl de kasten midden
in het weiland staan (dus dat betekend dat ze ook
door het weiland heen lopen)

met oud en nieuw vlinderbommen in het weiland
gooien
etc.

De politie doet doodleuk niks hieraan!
Ik ken ook de paarden uit het weiland en ook ik kan met 99%
zekerheid zeggen dat dit niet is gedaan door de ruin.

Ook ik denk mede door de geschiedenis dat dit weer een stelletje
zielige jongens zijn geweest!

Maarja wat doe je eraan?????

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:08

Mijn eerste gedachte is ook: weghalen daar! Of een ander baasje/opvang voor de dieren zoeken, want dit is echt heel erg! Vraag anders bij boeren in de omgeving of ze je tegemoet kunnen komen. ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:12

Shenavallie schreef:
Mijn eerste gedachte is ook: weghalen daar! Of een ander baasje/opvang voor de dieren zoeken, want dit is echt heel erg! Vraag anders bij boeren in de omgeving of ze je tegemoet kunnen komen. ;)

Inderdaad. Ik zou mijn dieren nevernooit in die omgeving willen hebben. :n Dan zou ik nog eerder een ander baasje zoeken.