[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:52

Dat zou heel sympathiek zijn :j mits haalbaar natuurlijk. Is lastig in te schatten als je zo'n evenement voor de eerste keer organiseert.

Jan weet je toevallig ook al of er voldoende trainingsmogelijkheid is om je daar een hele week te vermaken met je paard?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:51

Jan, NSBA jeugd onderdelen lijkt me wel leuk. Weet niet of dat een mogelijkheid is.. (ik weet wel dat ht kan, maar niet of het in het tijdschema past enz.)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:08

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:39

Lielle schreef:
De ijshockeybaan wordt omgebouwd tot een hoofdarena waar meer dan 1.500 combinaties zullen strijden om de nationale titels in de diverse disciplines van Western Riding.

Dat is zeker een tikfoutje? :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:46

Het zal wel kloppen, alleen zijn veel combinaties dezelfde.

Als ik bij de AQHA, NSBA en de WRAN elk twee onderdelen start met hetzelfde paard, dan zal ik wel tellen als 6 combinaties. :D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:51

Formule 1 sponsort het Western Riding met vele $$$$, dat is mooi want zij hebben genoeg en wij te weinig :D Er wordt iig genoeg geld in gepompt dus ik hoop echt dat dit een topevenement wordt en het Western Riding nu eens goed op de kaart zet :j
Bekende namen doen het iig altijd goed, laat Schumacher ook maar komen die heeft ook iets met Western Riding ;)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:08

Oef.. ver weg ja.. Ik wil heel graag opnieuw het NK starten.

Het format met voorrondes blijft hetzelfde? Hopelijk lukt het de WRAN finales op 1 dag te plannen...

YOYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:55

Leuk zo een grote show, maar ik mis het WRAN-gevoel.

55.000 dollar added money voor de DRHA, 13.000 dollar added money voor de NSBA, wat is er voor de Dutch champions? de eer? of worden daar ook gesponsorde prijzen voor geregeld of zelfs prijzengeld?
De WRAN wordt in mijn beleving behoorlijk ondergesneeuwd in dit evenement.
Je leest ook weinig over de kampioenschappen, het is voornamelijk reining van de NRHA.
De WRAN is het ondergeschoven kindje.

Kunnen we niet weer terug naar een echt WRAN NK? Waar WRAN ruiters onderling strijden om het WRAN kampioenschap ipv ruiters die je nooit ziet op WRAN wedstrijden die dan even de WRAN titels weg komen halen als opwarmrondje voor de grote prijzenpotten???

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:06

Leuk!!!! *\o/* En lekker dicht bij zeg!! Ik zorg dat ik erbij ben!!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:26

YOYO schreef:

55.000 dollar added money voor de DRHA, 13.000 dollar added money voor de NSBA, wat is er voor de Dutch champions? de eer? of worden daar ook gesponsorde prijzen voor geregeld of zelfs prijzengeld?
Je leest ook weinig over de kampioenschappen, het is voornamelijk reining van de NRHA.

Kunnen we niet weer terug naar een echt WRAN NK? Waar WRAN ruiters onderling strijden om het WRAN kampioenschap ipv ruiters die je nooit ziet op WRAN wedstrijden die dan even de WRAN titels weg komen halen als opwarmrondje voor de grote prijzenpotten???

_O- raap me op..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:38

YOYO schreef:

kunnen we niet even met zijn allen heel hard trainen, veel opofferen voor onze paarden en onze sport, bloed (aan zitvlak en benen van de ruiter, niet het paard), zweet en tranen investeren, en beter worden dan die ruiters die je anders nooit ziet op een WRAN wedstrijd ipv ze proberen van een WRAN wedstrijd weg te houden???

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:02

Het zou wel leuk zijn als er op het nk ook leuke prijzen zijn :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:36

zijn de wran ruiters dan ook bereid, net als die nrha ruiters om 200 euro startgeld per start te betalen? dacht eht niet he... dat is namelijk de andere kant van de medaille mensen... waar geld te verdienen is betaal je ook geld om te starten.
niemand houd je tegen mee te rijden voor dit grote geld toch? dus ik zou zeggen als je geld wilt verdienen met rijden, meld je gerust aan!

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 03:06

Nou sorry quaterh ik zou het best willen betalen, ik heb door omstandigheden (zwangerschap tijdje niet kunnen rijden) nu weer vol in de training, en wil gewoon voor het NK gaan. en ja ik ben afhankelijk van deze vereniging, mijn paard zijn afstamming is niet bekend. Ik weet ook dat als deze ooit met pensoen gaat dat ik voor een QPA zal gaan, maar ben toen ooit voor deze gevallen.
Wat ik zeker hoop is dat ze hun doestellingen kunnen gaan waarmaken, en dat het echt een show word waar mensen heen willen gaan
Uit mijn jeugd kende ik de uithof en die ruimte ook en die is super!! ik kijk ernaar uit!!. Vind het een super initaief, erg gewaagd, mijn respect daarvoor.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:57

dofuzz schreef:
YOYO schreef:

kunnen we niet even met zijn allen heel hard trainen, veel opofferen voor onze paarden en onze sport, bloed (aan zitvlak en benen van de ruiter, niet het paard), zweet en tranen investeren, en beter worden dan die ruiters die je anders nooit ziet op een WRAN wedstrijd ipv ze proberen van een WRAN wedstrijd weg te houden???

Het punt is volgens mij dat vele Wran-ruiters al bloed zweet en tranen investeren, het ontbreekt die ruiters juist aan financiële investering om een getalenteerd paard aan te schaffen. Hoe goed je ook kan rijden, met een haf of fjordje is gewoon niet op te boksen tegen een Topsail Whiz nakomeling of andere nakomelingen die gewoon meerdere 10.000-den euro's kosten.
Ik ben het dus met YoYo eens, behalve dan het prijzengeld voor de NK ruiters, want ja, dat doe je voor de eer! Maar ook ik zie het gebeuren dat de topruiters (lees: paarden, want ook die ruiters redden het vaak niet op een hafje of fjord) een opwarmrondje rijden bij het WranNK en dat de Wranruiter dus kan fluiten naar "slechts" die eer. Dit zou aan te pakken zijn door de kwalificatie voor het NK te veranderen, door bijvoorbeeld te eisen dat er op een aantal Wranwedstrijden gestart moet zijn in aanloop naar het NK. Of misschien zelfs kwalificatiewedstrijden uit schrijven. Maar dat zie ik dan weer niet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:43

Het Nederlands kampioenschap gaat er toch om welke combinatie het beste is in Nederland :?
Wat doet het dan ter zake hoeveel je paard heeft gekost, bij wie je les hebt, welke shows je dan normaal start etc?

De beste (zou moeten) winnen, de rest doet er niet toe. Wil jij niet tegen de goede ruiters (omdat je jezelf er niet klaar voor vindt) dan moet je geen NK starten, want dan ben je er blijkbaar nog niet aan toe.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:07

Niels schreef:
Het Nederlands kampioenschap gaat er toch om welke combinatie het beste is in Nederland :?
Wat doet het dan ter zake hoeveel je paard heeft gekost, bij wie je les hebt, welke shows je dan normaal start etc?

De beste (zou moeten) winnen, de rest doet er niet toe. Wil jij niet tegen de goede ruiters (omdat je jezelf er niet klaar voor vindt) dan moet je geen NK starten, want dan ben je er blijkbaar nog niet aan toe.

wow niels, ik ben het helemaal met je eens :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:25

XxNadiehxX schreef:
[***] schreef:

wow [***], ik ben het helemaal met je eens :+

Dat dat nog eens zou voorkomen :D

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:51

Als ''men" bij geen enkele organisatie boven de 70 punten kan rijden wat maakt het dan uit waar ''men'' start.
Ik ga mee met Dofuzz, trainen is het devies.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:07

Ik lees een tweedeling; Wran starters (wss niet allemaal ;) ) die bang zijn voor verandering en liever niet naar de grote boze randstad willen. Jammer, daar zijn wel heel veel mensen die misschien wel uit interesse willen gaan kijken en, stom genoeg, er ook voor willen betalen om te zien wat westernriding allemaal inhoud.
En de DRHA/NRHA/NSBA starters die kennelijk graag willen investeren in hun sport en het naar een nog hoger level in NL willen tillen :D

Ik vind het een SUPER plan en weet zeker dat hier een strakke, gestroomlijnde organisatie achter gaat zitten! +:)+

Een super reiningbodem op een schaatsbaan 8-) Cooooool......

En dat sommige denken dat de doorgewinterde (ik zal het woordje 'top' niet gebruiken :P ) ruiters in het WRAN NK mee gaan rijden om titels te pikken... :(:)

Ik kijk er naar uit en wens de hele organisatie heel veel succes! Go-go-go!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:09

Niels schreef:

Ik ben het hier niet mee eens. :+
Als je aan het Nederlands kampioenschap van de WRAN meedoet, dan rijd je een kampioenschap tegen andere WRAN ruiters, net zo goed als het Paints kampioenschap voor de paints is en de Appaloosa kampioenschappen voor de appaloosa, de NRHA voor de reining enz.

Als er dan ruiters bijkomen die nooit WRAN starten, en met hun inderdaad vaak dure paarden onder hun derrière even hun opwarm rondje daar gaan rijden, is dit niet erg motiverend.

Er wordt denk ik vaak, door sommige mensen/ruiters, wat voorbij gegaan aan wat de doelstelling van de WRAN is.
Citaat:
**de basisorganisatie voor het westernrijden in Nederland,
**die de belangen van elke westernruiter, ongeacht ras waarmee deze de tak van paardensport beoefent, behartigt
**.......richtlijnen opgesteld die het voor elke ruiter mogelijk maken om op zijn of haar niveau aan wedstrijden deel te nemen.

En als deze mensen dan vooral willen letten op het woordje "basis". :)
Als zij denken dat ze de basis al voorbij zijn, en dus fantastisch,fanatiek, super, er alles voor over hebbende ruiters zijn, dan moeten ze geen WRAN rijden maar het ook niet constant lopen af te zeiken zodra er reacties komen van WRAN ruiters die blijkbaar ook fanatieke, er alles(voor zover mogelijk)voor over hebbende fantastische ruiters zijn, die hun sport ook serieus nemen.

En niet de hele westernsport draait om de reining. ;)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:21

sliding schreef:
Niels schreef:

Ik ben het hier niet mee eens. :+
Als je aan het Nederlands kampioenschap van de WRAN meedoet, dan rijd je een kampioenschap tegen andere WRAN ruiters, net zo goed als het Paints kampioenschap voor de paints is en de Appaloosa kampioenschappen voor de appaloosa, de NRHA voor de reining enz.

Als er dan ruiters bijkomen die nooit WRAN starten, en met hun inderdaad vaak dure paarden onder hun derrière even hun opwarm rondje daar gaan rijden, is dit niet erg motiverend.

Dat geldt bij elke organisatie.
Net zo goed bij de NRHA onderling.
Ik weet nog dat je 4 jaar geleden met een 70 de jeugd won, nu komen er mensen even een titeltje pakken op het NK met een 75.
En ik denk niet zozeer dat NRHA-ruiters denken, goh laat ik even het NK dan ook meerijden.
Zij zijn vaak niet eens lid van de WRAN en starten al 4 verschillende klasses van de NRHA.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:24

Ik vind het juist mooi dat er voor ieder wat wils is. De echte NRHA ruiters gaan heus niet starten bij de WRAN. De echte WRAN ruiter heus niet bij de NRHA (uitzonderingen zijn er altijd). En hoe je het wendt of keert, het is juist de NRHA dat publiek trekt en daar profiteert de WRAN en de rassenverenigingen juist weer van. Ze zullen het programma best wel slim indelen dat het publiek blijft hangen. Mensen komen nu eenmaal niet voor Gerda Vis met Play Crow maar wel voor de grote namen bij de NRHA (neem mezelf maar even als lijdend voorwerp).
Vindt het top dat de SWRN groot durft te denken en doen en dat er blijkbaar voldoende netwerk is om dit ook nog eens financieel mogelijk te maken. Laten we dan als ruiters niet klein blijven denken.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:34

crow schreef:
De echte NRHA ruiters gaan heus niet starten bij de WRAN.
Hij was er verleden jaar helaas niet bij maar Jurgen vind ik wel een echte NRHA ruiter hoor.....

crow schreef:
Mensen komen nu eenmaal niet voor Gerda Vis met Play Crow maar wel voor de grote namen bij de NRHA (neem mezelf maar even als lijdend voorwerp).
Precies crow, daarom ben ik wel benieuwd wie over een jaar of 5 gaan zorgen dat er 40.000 betalende bezoekers over de vloer komen, ik denk niet de WRAN ruiters.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:39

;) Daarom stond er ook bij 'uitzonderingen zijn er altijd'.

En de WRAN ruiters kunnen bij uitstek laten zien hoe veelzijdig de westernsport is. Veel paardrijd volk in de randstad die kunnen meebeleven dat western veel meer is dan reining, en meer haalbaar met je niet QPA dan top reining.