Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:39

Niemand zegt hier dat ze het beter kunnen, wel dat er ook andere manieren zijn om een dier zadelmak te maken, namelijk met rust en geduld.

Blijkbaar mag je dus geen mening geven als je het er niet mee eens bent en je niet zelf ook paarden zadelmak hebt gemaakt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:41

Volgens mij heeft ze dat eerst ook al geprobeerd thuis (Met rust en geduld)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:41

Wat een onwijs mooi paardje heb je. Vind dat je hier en daar misschien wat te hard van stapel loopt, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Verder vind ik het filmpje vreselijk. Dat had wel op een andere manier gekund.. Ook dit is natuurlijk jou keuze.

Misschien komt het door de foto's maar het lijkt als of je je hand nogal vast hebt zitten. Ik wens je veel plezier met je paard.

Edit:
yvonnepuntnl schreef:
Volgens mij heeft ze dat eerst ook al geprobeerd thuis (Met rust en geduld)

Ja zo iets hoorde ik ook op het filmpje. Kan me natuurlijk wel voorstellen dat een vervelende etter een pak rammel mag verdienen. Maar toch ben ik het met deze manier niet helemaal eens...
Laatst bijgewerkt door Cyruss_ op 28-10-10 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:42

Dus Challenge gaf jou een echt challenge met inrijden? Wat moet die Gert toch af en toe moeilijke knollen onder z'n kont krijgen. Mooi paard verder, veel succes.

kiwiwitje

Calanddra schreef:
Niemand zegt hier dat ze het beter kunnen, wel dat er ook andere manieren zijn om een dier zadelmak te maken, namelijk met rust en geduld.

het paard is er nu door heen. ts heeft er een leuk paard aan zoals wel te zien is.. daarbij heeft ts meerdere paarden ingereden maar lukte haar dit niet zelf met de rust en geduld. daarbij. is het paard er nu vanaf en heeft der zo te zien(en de bevindingen van ts) nix onder geleden

emma525

Wat een lekker dier heb je onder je kont zitten! Kan mooi bewegen ook, ziet er ook mooi ontspannen en braaf uit. Verder heb ik geen commentaar op het filmpje want zo te zien heb jij gewoon een heerlijk rijpaard nu :)
Ieder zijn eigen inrijd-methode zeggen we maar en volgens mij is dit ook gewoon een goede.

handen inderdaad iets meer proberen te dragen maar dat is al genoemd. ;)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:43

Het valt me mee dat nog niemand heeft geschreven dat je paardje veeeel te jong is om zadelmak te maken :Y) . Dan zijn de groeiplaten nog niet gesloten...blablabla :7

Echt een gave bok! :D Veel plezier ermee en iedereen die denk dat ze een paard beter zadelmak kunnen maken dan Gert van ´t Hof... probeer het maar eens. Hij krijgt vaak paarden die niet de makkelijkste zijn en waar de meeste mensen het al hebben opgegeven. Een beetje stress voor paarden is niet erg, hebben ze in de natuur ook. Ze zijn niet van suiker! :+ ;)

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:45

Kom, kom mensen.. Ook ik ben een grote paardenliefhebber mét hart, maar een paard kan echt wel iets hebben hoor! Als dit paard er zo braaf en rustig uitzag en aanvoelde, zal de (vereerde) eigenarese echt wel voor de methode hebben gekozen. En jullie zien dat de methode van Gert, een week later een erg ontspannen paard laten zien!

Geweldig dier PB! Beleef je vast veel plezier aan!
Is het niet in de SGW (hij is vrij masaal, voelt hij snel aan?) dan is het wel in het springen!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:45

muc schreef:
Het valt me mee dat nog niemand heeft geschreven dat je paardje veeeel te jong is om zadelmak te maken. Dan zijn de groeiplaten nog niet gesloten...blablabla

Echt een gave bok! Veel plezier ermee en iedereen die denk dat ze een paard beter zadelmak kunnen maken dan Gert van ´t Hof... probeer het maar eens. Hij krijgt vaak paarden die niet de makkelijkste zijn en waar de meeste mensen het al hebben opgegeven. Een beetje stress voor paarden is niet erg, hebben ze in de natuur ook. Ze zijn niet van suiker!

_/-\o_
Kan hier helemaal in meegaan, stel dat je paard ook maar smelt (wat niet kan want suiker smelt niet van water, maar lost op) van een beetje zweet van stress.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:46

Erg mooi paard en je foto's zien er goed uit.

Over het inrijden zijn idd de meningen verdeeld heb zelf maar 1 paard ingereden dus ben geen prof.
Toch vind ik dat ze voor de eerste keer in het zadel erg veel van je paard vragen.
Lichamelijk is hij nog niet zo sterk en geestelijk ook niet. Nee zie dit liever niet.

KarinvdM

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:48

Jetske schreef:
Wat weten sommige mensen het toch weer goed. :\ Het blijft me iedere keer weer verbazen.. Totdat ze zelf een paard zadelmak moeten maken en niet meer weten hoe het moet...

Of ze verprutsen...

Jorinda

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:48

Reacties over het filmpje heb je genoeg gehad, het is ook niet mijn manier, mijn paard zou daar nooit heen gaan, maar het is jouw paard en daarmee dus ook jouw keuze.
De foto's vind ik er netjes en heel ontspannen uit zien, en daar gaat het op dit moment om, heel leuk beestje! :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:50

muc schreef:
en iedereen die denk dat ze een paard beter zadelmak kunnen maken dan Gert van ´t Hof... probeer het maar eens.

Hier word ik altijd zo moe van.. dat ik het niet eens ben met een bepaalde methode wil toch niet zeggen dat ik het zelf beter kan? En dat heeft niemand in dit topic beweerd. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf nooit zou beginnen aan het zadelmak maken van een paard, omdat ik hier geen ervaring mee heb en dat dus niet alleen zou durven/willen. Maar ik ben ook de eerste om te roepen dat ik mijn paard nooit naar deze Gert zou brengen, omdat ik wel ervaring heb met paardengedrag.
Ik vind het een naar filmpje en zie een angstig paard die niet snapt wat er van hem gevraagd wordt.
Maar waarom deze felle reactie? TS reageert netjes en accepteert dat niet iedereen het hiermee eens is. En tja, die meningen zul je tegen blijven komen wanneer je een topic plaatst.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:51

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:53

Saar88 schreef:
muc schreef:
en iedereen die denk dat ze een paard beter zadelmak kunnen maken dan Gert van ´t Hof... probeer het maar eens.

Hier word ik altijd zo moe van.. dat ik het niet eens ben met een bepaalde methode wil toch niet zeggen dat ik het zelf beter kan? En dat heeft niemand in dit topic beweerd. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf nooit zou beginnen aan het zadelmak maken van een paard, omdat ik hier geen ervaring mee heb en dat dus niet alleen zou durven/willen. Maar ik ben ook de eerste om te roepen dat ik mijn paard nooit naar deze Gert zou brengen, omdat ik wel ervaring heb met paardengedrag.
Ik vind het een naar filmpje en zie een angstig paard die niet snapt wat er van hem gevraagd wordt. Maar waarom deze felle reactie? TS reageert netjes en accepteert dat niet iedereen het hiermee eens is. En tja, die meningen zul je tegen blijven komen wanneer je een topic plaatst.

en zo zie ik het ook. het paard weet totaal niet wat hij moet doen. Ja huppelen omdat hij opgejaagd word door een vent met een zweep en van voor word hij tegen gehouden door de ruiter.

Beest heeft al geen basis gehad. Als hij correct beleerd was met longeren en commando's was er geen man nodig die er achter moet gaan rennen. en waren beenhulpen een hoop duidelijker geweest voor het paard.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:54

Rientje: Hij kan heel groot galopperen. Dus we zullen zien of hij snel genoeg is voor de eventing.

Voor de positieve reacties op mijn paard: Heel erg bedankt. Ben zeeer trots op hem. Had nooit gehoopt dat hij zich zou ontwikkelen toen ik hem vorig jaar kocht. Vooral omdat ik hem heb gekocht puur op papier en een rondje draven in de modder. Deal was in 5 min gesloten omdat ik verliefd was en het een goed gevoel gaf.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:55

blokje schreef:
peanutbutter schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCab ... =1&index=1
Hier een filpje waar Gert zelf de methode uitlegt. Dit commentaar geeft hij zelf tijdens het zitten.

hihi hij kan in iedergeval beter een paard uitzitten dan menigt mens!

hmm, dat zie ik toch liever bij een protesterend paard, dan bij een paard met z'n staart tussen ze benen. Beest is doodsbang (zou ik ook zijn als er een idioot met een zweep achter je aan komt)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:55

Jolanda: Wie ben jij om te beweren dat mijn paard geen basis heeft gehad???? Mijn paard is gewoon netjes bijgezet gelongeerd geweest, rustig een keer een zadeltje op gekregen. Dit alles ging zonder enige kick. Tot we gingen, of beter gezegt probeerde, te gaan zitten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:55

Ik heb nu de reacties een beetje gelezen, en zat te denken aan de fokkerij waar ik altijd kom. (Fell pony fokker) normaal rijden ze daar ook op de rustige manier in. Alleen nu hebben ze een KWPN waar niemand op druft (zelfs mensen die zich prof noemen in het inrijden niet) misschien kan de fokker de KWPN merrie naar deze man brengen. Die wil haar vast wel even beleren. Denk dat voor die merrie dit wel een perfecte manier is :+
Mevrouw is nogal een onwijs trut echt niet bang en gewoon gemeen soms. Dnek dat ze onder deze man geen kans maakt :P

Lizaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:56

ten eerste ik vind dat je een super mooi paard heb om na te kijken *D
En ik ken gert al best lang, en ik vind het altijd super hoe hij dit doet!
Mijn paard gaat er straks ook zeker heen,

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:56

Ontzettend gaaf paard zeg, mooi imponerend dier. Ik vind de foto's er erg fijn uitzien, maar over het filmpje ga ik me niet te veel uitlaten. Mijn methode is het absoluut niet, veelste veel stress zo'n eerste keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat jij het nu overgenomen hebt :) .

Veel succes met dit mooie dier!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:57

Super knap paard!
Vind m idd wel wat van Winston van karin hebben.
Gert is top met zadelmak maken.
En corrigeren. Denk dat zijn manier menig paard van een enkeltje slacht gered heeft.
Hoop dat ie het top gaat doen in de cross.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 17:58

Blokjje: Dan is Gert echt de man. Je bent wel geld kwijt, maat beter dan een gebroken nek of rug.

Niet ieder paard is even lief en braaf en ieder paard (braaf of niet braaf) heeft duidelijkheid nodig en dat is hij zeker.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:58

peanutbutter schreef:
Jolanda: Wie ben jij om te beweren dat mijn paard geen basis heeft gehad???? Mijn paard is gewoon netjes bijgezet gelongeerd geweest, rustig een keer een zadeltje op gekregen. Dit alles ging zonder enige kick. Tot we gingen, of beter gezegt probeerde, te gaan zitten.

Dan is het al ergens mis gegaan. Maar om het dan op te lossen om er aan te gaan sjorren en opjagen is in mijn ogen not done..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:58

Ts, Jij weet dat je goed gehandeld hebt en enkele andere in dit topic ook. laat de rest voor wat het is. en erg veel plezier van deze knapperd!