En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: En toen kwam Carry niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:57

Jeetje dat is schrikken zeg!

Hoe is ze de afgelopen nacht doorgekomen? :(:)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:06

@ Apple01: Ze heeft pijnstilling gehad.

Jan en ik hebben vannacht bij mijn vader geslapen om te waken.

s' Avonds heeft ze eigenlijk alleen gelegen, ze is één keer gaan staan. Ze is de hele avond nat geweest van het zweet en trilde over haar hele lijf. Ik was erg bang dat ze in shock zou raken.

Vannacht ben ik er een paar keer uit geweest. Ze heeft alleen gelegen en zweette enorm. En ze heeft al die tijd niet gemest. Ik heb een valletje hooi voor haar neegelegd rond 11 uur 's avonds, deze heeft ze in de nacht wel opgeknabbeld. :)

Vanochtend is Jan gaan kijken toen hij naar zijn werk ging. Ik heb uit het raam gekeken en hij vertelde me, dat Carry had gedronken. Ik kon haar vanuit het slaapkamerraam zien en ze stond!

Ik heb nog even een dutje gedaan en daarna ben ik weer gaan kijken bij Carry. Mijn zus en mijn nicht waren ook langsgekomen om te checken bij Carry, ze wisten niet dat ik vrij had gevraagd voor vandaag. Zo lief van hun!

Carry stond en knabbelde wat aan haar hooinet. Ze heeft ook 1 keer gemest. Haar been belast ze niet. Een wortel ging er lekker in!
De vleeswonden op haar andere been, zijn gedroogd, ik denk dat die zonder problemen gaan genezen. Ik ga daar verder niks aan doen.

Ze is wel heel hangerig en ik denk dat ze zo weer gaat liggen. Maar ze zweet niet meer! En het verband is niet natter geworden dan dat het gisteravond was!

Ze kijkt wel levendiger uit haar oogjes! En het leek alsof ze dankbaar was voor het bezoekje van Petra en Naomi. Ze draaide speciaal voor hen bij met dr koppie over de rand om te kijken tot ze de oprit afwaren.

Als ze vandaag in ieder geval zo blijft en het betert gaande de dag, dan heb ik er weer vertrouwen in!

Gister dacht ik echt afscheid van haar te moeten nemen, zowel in het land, als later bij huis in de stal.

Maar als het aan Carry ligt blijft ze nog lekker bij ons! Degenen die haar kennen zullen dat kunnen zien aan de blik in haar ogen. Ze is zo speciaal!

Bedankt voor alle duimen!!! Als Carry dat zou weten, dan zou ze jullie allemaal een lieve neusknuffel geven!!! :+:

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:12

Sterkte hoor!
Wat zal jij geschrokken zijn.
Gelukkig gaat het nu al wat beter, hopen dat ze vanaf nu alleen maar meer opknapt en geen terugval krijgt.

Is dat hek niet gevaarlijk voor de andere paarden waar Carry is verongelukt en is daar wat aan te doen?
Aangezien je altijd al je hart vasthoud zal ik daar een oplossing voor gaan zoeken.
Beter voorkomen dan genezen.

Verwen haar maar lekker deze dagen zal wel zwaar geweest zijn voor der.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 27-09-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:16

Heb net je topic gelezen en je up-date klinkt gelukkig al een heel stuk positiever +:)+ !

Ik wens je (jullie) veel sterkte en ik hoop dat Carry er vlug weer bovenop is :) !!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:17

Fijn dat het beter lijkt te gaan, maar wat een naar ongeluk zeg.
Heel veel sterkte ermee

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:17

Gelukkig zeg, wat ben ik blij te lezen dat ze er nog is.
En dat ze ook wel eetlust heeft.

Ga verder duimen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:22

Oeps, opluchting! Goed nieuws. De eerste nacht is voorbij, hoop dat ze snel verder hersteld.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:27

Hé, gelukkig .. de eerste uren/nacht goed doorgekomen!

Blijf er vooral zelf in geloven, blíjf optimistisch en positief als je bij Carry bent ..
Ze voelen het donders goed aan als je het zelf opgeeft .. niet doen dus ;)
(weet het, vaak makkelijker gezegd dan gedaan :(:) )

Sterkte weer voor jullie allemaal!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:29

Jemig dat is schrikken zeg. Goed dat je zo kordaat gehandeld hebt. Veel sterkte voor jou en Carry.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:29

Die doorgang bij de hoek is zeker 10 meter breed. Als we die hoek weg willen halen moeten er 5 a 6 bomen gekapt worden van de gemeente. En dat zijn enorme bomen. Dat krijgen we nooit rond. Wat een optie is die we gaan overwegen, is dat we de omheinig er 3 tot 4 meter afzetten om hem ronder te maken, maar dat neemt dan wel heel veel weide in beslag. Het is nu namelijk een haakse hoek.

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:37

Heel veel sterkte voor jou en Carry!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:40

Fijn dat ze zo de nacht doorgekomen is!
Succes er nog mee......jullie hebben nog een lange weg te gaan, maar de grootste hindernis is genomen!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 14:04

Ze heeft weer gemest, dus ik denk dat de stress aan het afnemen is! Het was wel net soep, maar dat maakt me nu niet uit! Vind het niet zo mooi dat ze zo weinig eet.

Ze doet nu al heel lang met een valletje hooi. Normaal eet ze in deze tijd wel 3 stuks daarvan op.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:07

Wat fijn dat ze de nacht is doorgekomen en alweer wat eet. :j

Zou het hangerige niet nog kunnen komen van de pijnstilling? :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 14:10

Ik denk niet dat dat komt door de pijnstilling. Die zou onderhand al uitgewerkt moeten zijn. Ook denk ik dat ze een niet al te hoge dosis heeft gekregen i.v.m. belasten van haar voet.
Ik ga er maar vanuit dat het vanaf dit punt alleen maar kan beteren zolang de bloeding wegblijft!
Ze krijgt veel knuffeltjes en kusjes!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:16

Ik vind het ook super om te lezen dat ze deze nacht door is! Ik duim mee dat het vanaf nu alleen nog maar heuvelop kan!

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:45

Wat goed! Ik blijf voor jullie duimen maar het klinkt nu gelukkig wel positief! :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:49

Wat fijn dat ze goed de nacht door is gekomen en dat ze weer staat :-)

Wat heb jij koelbloedig opgetreden zeg +:)+ Je hoofd erbij gehouden en zo snel mogelijk hulp gehaald!
Kan me voorstellen dat daarna dan even flink de klap komt en de shock.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:50

Fijn dat het wat beter gaat nu!!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:01

Toen ik haar zag was ik meteen doordrongen van het feit dat er iets móest gebeuren. Je gaat op de automatische piloot door de adrenaline. Toen ik bijna bij de campeerboerderij was, ben ik enorm om hulp gaan roepen. Toen sloeg de paniek even toe, ik wist niet of er iemand was. Toen ik terug rende was ik kapot door de verzuring in mijn benen. Maar ben door gaan joggen. Bij het knippen van het draad raakte ik eerst weer even in paniek, ik kreeg het 2e draad eerst niet door.
Heel bijzonder is dat ik bij Carry tijdens het afbinden van de voet zo rustig bleef. Ze is zelf ook rustig blijven staan.

Ik ben veel aan het relativeren geweest. Ik had niks anders kunnen doen dan dat ik heb gedaan.

Het bloed was helderrood, echt knal. De DA heeft bevestigd dat het een slagaderlijke was. Ik ben blij dat ik de bloeding zo heb kunnen verbinden tot de DA er was. Na wat speurwerk op internet, ben ik van overtuigd dat ik heb gedaan wat binnen mijn macht lag. Ik hoop dat het ons nooit weer overkomt! En wanneer het wel zo gebeurt, dat ik weer zo adequaat kan handelen.

jafotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:06

Sterkte!
wat een prachtig beestje is het!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:14

oh_oh schreef:
Die doorgang bij de hoek is zeker 10 meter breed. Als we die hoek weg willen halen moeten er 5 a 6 bomen gekapt worden van de gemeente. En dat zijn enorme bomen. Dat krijgen we nooit rond. Wat een optie is die we gaan overwegen, is dat we de omheinig er 3 tot 4 meter afzetten om hem ronder te maken, maar dat neemt dan wel heel veel weide in beslag. Het is nu namelijk een haakse hoek.

Kan het prikkeldraad niet vervangen worden door lint/schrikdraad met een kleurtje? Ik ben blij dat we nergens meer prikkeldraad hebben bij ons op stal. Al kunnen ze ook door gewoon draad ook nog beschadigingen oplopen als ze gaan rennen, helaas.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt. Wat een angstig avontuur en wat zul je geschrokken zijn toen Carry niet kwam.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:23

fijn dat het iets beter gaat!
Wat moet je met het verband doen?
Je hebt kans dat als je het eraf haalt je de wond weer opentrekt en het weer begint te bloeden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:50

Wat ik weet vanzelf bloed geven is dat er andijvie of andere ijzerijke groente word aangeraden en veel drinken. misschien iets met ijzer erin, vraag aan de da

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:17

@ Geerke: De DA komt morgen verband wisselen. Het moest nu eerst stollen. Dan gaat hij mij leren hoe ik het zelf kan doen.

@ Franka75: Ze krijgt zo appelsap, maar zal me niks verbazen dat ze dat niet hebben wil. Kieskeurigedame is het.