Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Anky van Grunsven verscheen vandaag voor het eerst op een WK niet in de dressuurring, maar in de reiningring. Ze stelt zeker niet teleur met een persoonlijk record van 70,5% (211 punten). De meervoudige Olympisch kampioene straalt aan alle kanten. “Dit was mijn beste rit ooit. Ik ben zo blij!” Ze wordt gefeliciteerd door Tineke Bartels: “Ik ben trots op je. Echt keistoer!”
Dressuur blijft haar nummer één, maar reining is volgens Anky ‘een prachtige hobby’. ”Ik houd van de outfits, de sfeer, de snelheid.” De top dressuuramazone geeft aan dat de lat wel lager ligt als bij het dressuurrijden. “Op een Olympische Spelen kun je balen als er in een oefening een millimeter langs gaat. Vandaag wilde ik niets stoms doen. Dat is gelukt. Het voelt echt kicken. Ik was best nerveus. Ik wilde op safe gaan. Ik dacht vooraf: dadelijk gaat alles om zeep. Maar Rieky en Sjef zeiden ook: ‘En dan? Ga het maar proberen.’”
"Gisteren zei ik nog: ‘Ik heb goed getraind, maar misschien komt dit nog iets te vroeg voor mij. Maar met deze prestatie ben ik heel blij. Mijn doel is om dinsdag nog een keer te mogen starten. Daarvoor moet je bij de beste 36 zitten."
Trainster Rieky Young is trots op Anky. “Anky deed het echt super. Ze reed een persoonlijk record. Het was als doel om boven de 70 procent te scoren. Als dat zou lukken, zou dat al heel mooi zijn. Nu is het zelfs meer. Keifijn!” Toch zijn er ook nog wel enkele puntjes waar aan gewerkt gaat worden. "Halthouden, dit paard wil altijd slecht stilstaan. Het spinnen kon beter. Anky wil zelf niet te hard gaan en gaat dan ’n beetje op safe. Maar de cirkels waren echt mega. Ze heeft de hele proef zo’n controle gehouden. Dat is ook de kick in onze sport.”
pardy schreef:huh? zijn er mensen op tegen dat ze meedoet? ze is toch uitgekozen door de bondscoach of wie dan ook? Ik neem aan dat die ook de beste prestatie wil en dus de beste personen er wil laten rijden?!
IK vond het er in elk geval goed uitzien (weet alleen niks van reining en heb ook verdergeen andere beziggezien)
Komt er van de andere nederlanders ook een filmpje?