Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:08

Setteli schreef:
Mijn paard heeft op dezelfde plek ook zo'n wond gehad van stroomkoord. Gelukkig ook geen pezen geraakt (al kon ik ze wel zien liggen). Bij mijn paard kon de wond wel gehecht worden. Het is uiteindelijk heel mooi geworden en ze loopt goed.
Al met al heeft ze ook 7 weken op de kliniek gestaan.

@ geerke: Met een wond op deze plek is het heel moeilijk om die zelf te verzorgen. Verband aanleggen is heel moeilijk, want het zit of te los of te strak en daar krijg je weer andere problemen door.


Hoi, heb jij toevallig foto's van hoe de wond eruit zag en hoe het er nu uitziet? Ben heel erg benieuwd namelijk naar zulke voor en na foto's.Vooral omdat ik me er niks bij voor kan stellen hoe het er straks uit gaat zien. En hoe is het revalideren bij jou gegaan?? lang geduurt of ging het allemaal vlot?. Groetjes Cindy

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 14:09

Ragdollcat schreef:
Jeetje wat erg, sterkte en dat hij vanaf nu snel opknapt.

Ik zie nergens fotos. Dus er is niets schokkends aan :D .

Foto's staan op pagina 1 geloof ik. en vanavond zet ik er nog nieuwe bij.

Mondy

Berichten: 11892
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:31

ja pagina 1 :)

Bah wat zul jij geschrokken zijn !
Ben benieuwd naar je foto's nu !

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:27

Wat toevallig dat jullie paarden naast elkaar staan....

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's

Junior2019
Berichten: 2279
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:21

ja grappig dat je daar via bokt dan achter komt

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:48

hey hey
nou die laatste 3/4 weken gaan best snel vond ik met Dj hoor :j
bijna, dan kan hij lekker naar huis
Dj loopt inmiddels alweer rond te rennen alsof er niks gebeurd is, dus dat zal prio'tje straks ook wel weer gaan doen!

geven ze verder nog vooruitzichten?

Setteli

Berichten: 3190
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:55

goldy007 schreef:
Setteli schreef:
Mijn paard heeft op dezelfde plek ook zo'n wond gehad van stroomkoord. Gelukkig ook geen pezen geraakt (al kon ik ze wel zien liggen). Bij mijn paard kon de wond wel gehecht worden. Het is uiteindelijk heel mooi geworden en ze loopt goed.
Al met al heeft ze ook 7 weken op de kliniek gestaan.

@ geerke: Met een wond op deze plek is het heel moeilijk om die zelf te verzorgen. Verband aanleggen is heel moeilijk, want het zit of te los of te strak en daar krijg je weer andere problemen door.


Hoi, heb jij toevallig foto's van hoe de wond eruit zag en hoe het er nu uitziet? Ben heel erg benieuwd namelijk naar zulke voor en na foto's.Vooral omdat ik me er niks bij voor kan stellen hoe het er straks uit gaat zien. En hoe is het revalideren bij jou gegaan?? lang geduurt of ging het allemaal vlot?. Groetjes Cindy



Ik heb toen ik bij de kliniek aankwam snel een foto gemaakt met m'n mobiel. Niet een hele duidelijke foto. Maar ik zal hem voor je opsnorren. Ik zal morgen even een foto maken van hoe het nu is. Het is nu bijna 2 jaar geleden, maar het ziet er mooi uit. Toen ik haar mee naar huis mocht nemen, moets ze nog 2 weken op stal blijven. Maar toen de rest wel naar buiten mocht, werd ze heel druk en is de wond iets opgegaan. Heb haar toen gelijk weer teruggebracht naar de kliniek. Daar stond ze lekker rustig, en is alles goed geheeld. Waar het iets is open gegaan zit een kleine verdikking, maar iemand die niet weet dat ze iets heeft gehad, ziet er in eerste instantie niks van.
Als ik de foto's heb, zet ik ze hier wel neer

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:03

jeetje heb net de foto's op pagina 1 gezien, wat ziet dat er uit %)
hopelijk komt dat weer goed
is dat gebeurd met van dat brede witte stroomdraad?
iig heel veel sterkte en beterschap :(:)

Setteli

Berichten: 3190
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:14

MissYvette4u schreef:
jeetje heb net de foto's op pagina 1 gezien, wat ziet dat er uit %)
hopelijk komt dat weer goed
is dat gebeurd met van dat brede witte stroomdraad?
iig heel veel sterkte en beterschap :(:)


Volgens mij (was bij mij in ieder geval wel) rond stroomkoord. Bij mij was alles kapot in de wei, paaltjes, isolatoren, been van m'n paard, maar het koord was nog helemaal heel. Ik gebruik dit nooit meer in de wei. Nu van dat brede bruine lint

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:29

MissYvette4u schreef:
jeetje heb net de foto's op pagina 1 gezien, wat ziet dat er uit %)
hopelijk komt dat weer goed
is dat gebeurd met van dat brede witte stroomdraad?
iig heel veel sterkte en beterschap :(:)


het was idd stroomkoord. Van dat gedraaide touw-achtige koord. En wat Setteli al zei alles was kapot, de paaltjes de isolatoren Prio zijn been maar het koord was heel!!! Echt super gevaarlijk spul moeten ze verbieden om een paarden wei net als prikkeldraad!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:44

Hierbij de foto's van de wond van Prio:

3e week
Afbeelding
4e week
Afbeelding
nog steeds 4e week
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZQI6A36.jpg
en nog 1
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XNJPIZXF.jpg
de 5e week was ik niet bij de wissel dus helaas geen foto's van
6e week weer wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWUSMWVV.jpg
en nog 1
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZQNFVWD.jpg
en vorige week voor t schoonmaken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JN6K6Y7V.jpg
en na t schoonmaken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOOW8W63.jpg
Morgen ben ik weer bij de verband wissel en maak ik dus weer nieuwe foto's
Maar zoals jullie zien schiet het nog niet echt op...... ;(
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-11-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:46

pfffff das wel wat heftiger dan bij Dj dat gat zeg!
maar waren er bij hem nou ook pezen door?

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:00

CindyUniek schreef:
pfffff das wel wat heftiger dan bij Dj dat gat zeg!
maar waren er bij hem nou ook pezen door?

Hey Cindy! Ik heb de foto's van DJ in je topic gezien hoor! Had ook nog een reactie geplaatst maar dat heb je niet gezien denk ik. Maar geweldig om DJ zo door die paddock te zien sjeezen!
Bij Prio waren de pezen niet door,wel licht geraakt. Maar het duurt gewoon lang.......pfff nou ja nog ff doorbijten. En ik neem jullie als voorbeeld das ook super goed gekomen hahaha. X Cindy

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:10

iloveyah87 schreef:
Wat toevallig dat jullie paarden naast elkaar staan....

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's

Ja he dat is echt apart! Wel leuk om te weten!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 12:45

Net weer bij Prio geweest en de wond weer gezien. Ik zal vanavond de foto's uploaden! Zag er redelijk uit ze hebben er iets opgedaan om het wildvlees terug te dringen. Vrijdag weer een wissel maar daar kan ik helaas niet bij zijn. Groetjes Cindy

ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:52

Jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt! Echt jouw verhaal had de mijne kunnen zijn. Ook dat ze dachten dat het het gewricht was. Gelukkig niet het geval. Hij was ook door stroomdraad heen gelopen. Ik heb geen foto's hoe het er toen uitzag maar dat staat wel op mijn netvlies. Het lijkt precies op de wond van jouw paard. Kon ook niet gehecht. Het is uiteindelijk echt supermooi geworden. Ik heb dit paard nog steeds, hij is inmiddels 21 en je ziet er echt niets van. Ja, als je met je neus er bovenop staat en even voelt, dan voel je wel dat er ooit iets heeft gezeten. Wij hebben toen wel spul gebruikt, weet niet eens meer wat het was, dat ervoor zorgde dat er geen wildvlees groei zou plaats vinden. Het verband was wel een crime... dat is een lastige plek.

Hoop dat ik je iets heb op kunnen beuren met mijn verhaal. sterkte ermee

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:57

hebben ze er hydrocortiderm op gedaan? bij Dj namelijk ook :j

maar wel apart dat er bij Dj 3 pezen door waren, maar de plek een stuk kleiner was dan die van Prio :))
dus dan moet het zeker helemaal goedkomen :D

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:04

Klinkt misschien raar, maar ik heb zelf een soortgelijke wond gehad (brommerongeluk, hele been open wond vanaf de knie tot enkel)
Omdat de wond erg ging ontsteken hebben ze hem opengemaakt, maar het nadeel was dat het genezingsproces veel langzamer ging natuurlijk en het wildvlees de kop op ging steken. Ik weet niet of ze dat nu nog hebben maar bij mij werd Biogaze op de wond gedaan en dat heeft heel goed geholpen. Groen gaas, stinkt gewoon naar de menthol maar hielp erg goed. Misschien is er ook zoiets voor paarden?
Succes met de genezing!

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:29

CindyUniek schreef:
hebben ze er hydrocortiderm op gedaan? bij Dj namelijk ook :j

maar wel apart dat er bij Dj 3 pezen door waren, maar de plek een stuk kleiner was dan die van Prio :))
dus dan moet het zeker helemaal goedkomen :D
[quote="CindyUniek"]hebben ze er hydrocortiderm op gedaan? bij Dj namelijk ook :j

Volgens mij geen hydrocortiderm maar wat wel weet ik eigenlijk niet meer, zal het morgen even vragen wat er nou precies opgegaan is. Maar de wond werd er gelijk een beetje wit en verrimpeld van. Dus het zal best iets agressiefs zijn denk ik!! Ze hebben hem vandaag voor t eerst moeten sederen :j want meneer vond het niks om met een scheerapparaat geschoren te worden! Hij schrok echt, ach t manneke! Maar voorlopig moet ie nog echt daar blijven. De DA vind de wond nog niet goed genoeg om mee te reizen en om thuis verder te behandelen. Ach ja ik krijg gelukkig een erfenis _/-\o_ en wat moet ik anders met t geld doen := X Cindy

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:31

Tosadog schreef:
Klinkt misschien raar, maar ik heb zelf een soortgelijke wond gehad (brommerongeluk, hele been open wond vanaf de knie tot enkel)
Omdat de wond erg ging ontsteken hebben ze hem opengemaakt, maar het nadeel was dat het genezingsproces veel langzamer ging natuurlijk en het wildvlees de kop op ging steken. Ik weet niet of ze dat nu nog hebben maar bij mij werd Biogaze op de wond gedaan en dat heeft heel goed geholpen. Groen gaas, stinkt gewoon naar de menthol maar hielp erg goed. Misschien is er ook zoiets voor paarden?
Succes met de genezing!

Ze hebben nu 2 x ook een soort van gaasje erop gehad(second-skin achtig iets) maar dat gaf niet het gewenste resultaat en de wond bleef er te nat door. Dus nu hebben ze er iets anders op gedaan ook om het wildvlees terug te dringen. Ik hoor vrijdag weer hoe het er dan onderuit komt. X cindy

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:35

oei,, wat erg man.
misschien een sterkere volt op het schrikdraad doen?
maar goed dat het allemaal nog goed is gekomen.
en die andere paarden die in de weide stonden ? hebben die niets opgelopen ??

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:37

[quote="ratzel"]Jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt! Echt jouw verhaal had de mijne kunnen zijn. Ook dat ze dachten dat het het gewricht was. Gelukkig niet het geval. Hij was ook door stroomdraad heen gelopen. Ik heb geen foto's hoe het er toen uitzag maar dat staat wel op mijn netvlies. Het lijkt precies op de wond van jouw paard. Kon ook niet gehecht. Het is uiteindelijk echt supermooi geworden. Ik heb dit paard nog steeds, hij is inmiddels 21 en je ziet er echt niets van. Ja, als je met je neus er bovenop staat en even voelt, dan voel je wel dat er ooit iets heeft gezeten. Wij hebben toen wel spul gebruikt, weet niet eens meer wat het was, dat ervoor zorgde dat er geen wildvlees groei zou plaats vinden. Het verband was wel een crime... dat is een lastige plek.

Hoop dat ik je iets heb op kunnen beuren met mijn verhaal. sterkte ermee[/quote
Jazeker beur je me op met jou verhaal! Dan krijg ik net weer dat beetje extra vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen met mijn knappe jongen! Niet dat ik er geen vertrouwen in heb hoor!! Maar het duurt gewoon zoooooooooo lang , en het gaat zeker nog maanden duren voordat ie weer aan het werk kan. Maar als ik dan zo'n verhaal van jou hoor en dat jou paard het ook gehad heeft,helemaal hersteld is en nu op 21 jarige leeftijd nog steeds rond huppelt dan denk ik: daar doe ik het nou ook voor!!! Kost wat maar dan heb je ook wat _O- Bedankt voor je verhaal X Cindy

goldy007
Berichten: 466
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:42

bello2005 schreef:
oei,, wat erg man.
misschien een sterkere volt op het schrikdraad doen?
maar goed dat het allemaal nog goed is gekomen.
en die andere paarden die in de weide stonden ? hebben die niets opgelopen ??

Arm paard :(:) hij heeft al zo'n pijn gehad en dan 'n nog hoger voltage erop ,dan had ie denk echt mega paniek gehad! Denk dat ie dan zijn been eraf getrokken had. Er stond gewoon normaal volt op dus dat heeft ie al wel heeeeeel goed gevoeld!! nee das geen optie! Andere paarden hadden gelukkig niks! Groetjes Cindy

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:52

bah wat een nare wond zeg! gelukkig gaat het al weer wat beter, en hoor je allemaal verhalen van mensen waarbij het hartstikke goed is afgelopen ;) geeft denk ik tog weer wat hoop..
heel veel beterschap nog met je patiƫnt +:)+

bello2005 schreef:
oei,, wat erg man.
misschien een sterkere volt op het schrikdraad doen?
maar goed dat het allemaal nog goed is gekomen.
en die andere paarden die in de weide stonden ? hebben die niets opgelopen ??


dat lijkt mij niet zo veel nut hebben.. als een paard eenmaal in paniek is en door het draad heen gaat, maakt het echt niet uit of je er een (bij wijze van spreke) dodelijke hoeveelheid volt erop zet. en daarna (als ie dat overleeft :') ) raakt ie alleen nog maar meer in paniek..

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:59

hoi had je al gehoord dat honing werkt tegen wild vlees???