Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:22

Havanna__ schreef:
Vind het jammer hoe TS met het commentaar omgaat. Welk commentaar wil je krijgen? Sommige reacties zijn inderdaad niet opbouwend, maar laat die gewoon lekker links liggen :P

TS is vijftien. Niet heel gek dat je dan zo reageert op het (beledigende en -zacht uitgedrukt- onvriendelijke) commentaar. Zo vervelend dat bokt zo omgaat met een meisje dat trots is op het paard dat ze misschien gaat kopen. Als de mensen die hier het commentaar gaven nou allemaal ankys waren, alá... Iedereen moet ergens beginnen en het werkt heus niet motiverend als je haar hier compleet loopt af te zeiken. Daar wordt ze heus niet beter van.

Onderbouwd rijtechnisch commentaar is inderdaad prima, maar dat is niet wat er in dit topic gebeurt, en ja, dan zou ik ook niet meer vriendelijk reageren!
Je hebt gelijk, sommige reacties moet TS gewoon links laten liggen, wat een onzin.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:44

@ Almeetje

Ik bedoel niet bijzets zodat ze niet meer vrij is om haar hoofd te bewegen (: Ze krijgt nu nog veel ruimte (de rekker) en hij staat nu ook nog lekker los. Ik gebruik het alleen zodat ze gaat leren haar hoofd meer naar beneden te doen als ik haar wil draaien of gewoon.

@ Havanna__

Hezeg ;p hoe ik met het commentaar omga? ik reageer op alles :p en ik denk er niet luchtig over hoor, het is hoe jij het leest ;)

@ Mrln90

Ik ben een persoon die op alles reageert ;) Kan ik zelf niets aandoen :p
Ja, ik heb wel wat dingen geprobeerd, maar denk nog altijd dat het aan mezelf is om te voelen hoe het paardje het best zal lopen?

Joyce_

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:09

Jullie zijn hartstikke leuk saampjes! Daar zal je vast veel plezier mee gaan beleven, als je je ouders zo ver krijgt.

Ik heb wel een tipje. Kijk eens goed naar het bit? Je ziet dat op bijna alle foto's de onderste ring helemaal naar achteren getrokken wordt. Dit is een bit wat bij héél heftige paarden in bijvoorbeeld een springparcours gebruikt wordt en dan hoort er eigenlijk met weinig contact te worden gereden, dit is geen dressuurbit. :) Als je op deze manier met dit bit zal blijven rijden, zal je paard alleen maar harder in de mond worden. En daarbij is het ook niet fijn voor moonlight, door de hefboomwerking van dit bit, drukt het op deze manier ook nog eens achter haar oren (kijk maar goed, de bovenste bitring trekt naar voren en zorgt er dus voor dat het riempje achter haar oren langs strakker komt te staan. Als je je paard op deze manier nageeflijk rijdt, is dat alleen maar uit pijn, niet uit ontspanning.

Ik zou er lekker een gewoon trensje in doen, eventueel ongebroken, dat ligt lekker stabiel in de mond! En dan mag je best consequent zijn, zodat ze leert luisteren. Ho is ho, doordrammen mag niet! Je zal snel genoeg zien dat ook dit paard gewoon met een trensje gereden kan worden! :)

Verder moet je je handen echt een stuk meer dragen. Je knikt nu je polsen (en geeft zo druk op het bit), hebt je armen breed (en geeft zo druk op het bit). Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk druk op het bit te geven, zoals je zelf ook vast weet.

Heel veel succes, met een goede instructrice komen jullie er vast wel! :j

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:58

niet banketstaaf bedoeld maar je vraagt ergens waarom een forser paard. Nou heel simpel er is vast wel een forser paard waar je je ook thuis op voelt en tja dit ziet er gewoon niet zo mooi uit. je bent 15 en groeit nog en het is nou geen heel stevig paard zo te zien. En dit moet je niet als aanval zien maar je bent ook niet super slank. Zijn allemaal dingen waar je aan moet denken.

verder vind ik het een geinig paard maar niet mijn type. Ik hoop dat jij der in vind wat je zoekt :) jij moet het er natuurlijk mee doen en ik niet.

Bitje tja daar kan ik veel over zeggen maar ik zeg alleen maar hang het er aub nooit meer zomaar in. Je geeft je paardje namelijk onnodige druk.

Schoenen ehm ja ik rijd zelf ook wel eens met gympen.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:57

Dancie; wat een onzin kraam jij uit. Sorry maar kan me hier echt heel kwaad om maken. Hoezo dit paard is niet heel stevig????? Wat een onzin! Anders praat je het meisje even anorexia aan ofzo! Er is niets mis met haar figuur en al helemaal niets met de combi van haar en dit paard. kijk trouwens even naar de foto's in jou profiel := wie is er nu te groot voor haar paard??
Geinig paard maar niet jou type? Houd dan gewoon je mond?! Er zijn zoveel paarden niet mijn type maar denk je dat een topicstarter dat van je wil horen? Vind jij het leuk als dat over jou paard gezegd wordt?? Nee. Dus houdt het gewoon voor je dan.

Ik moet me hier niet meer mee bemoeien, slecht voor mijn bloeddruk. Wat bestaan er asociale mensen zeg..... _-:(

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:11

Myukii schreef:
Jullie zijn hartstikke leuk saampjes! Daar zal je vast veel plezier mee gaan beleven, als je je ouders zo ver krijgt.

Ik heb wel een tipje. Kijk eens goed naar het bit? Je ziet dat op bijna alle foto's de onderste ring helemaal naar achteren getrokken wordt. Dit is een bit wat bij héél heftige paarden in bijvoorbeeld een springparcours gebruikt wordt en dan hoort er eigenlijk met weinig contact te worden gereden, dit is geen dressuurbit. :) Als je op deze manier met dit bit zal blijven rijden, zal je paard alleen maar harder in de mond worden. En daarbij is het ook niet fijn voor moonlight, door de hefboomwerking van dit bit, drukt het op deze manier ook nog eens achter haar oren (kijk maar goed, de bovenste bitring trekt naar voren en zorgt er dus voor dat het riempje achter haar oren langs strakker komt te staan. Als je je paard op deze manier nageeflijk rijdt, is dat alleen maar uit pijn, niet uit ontspanning.

Ik zou er lekker een gewoon trensje in doen, eventueel ongebroken, dat ligt lekker stabiel in de mond! En dan mag je best consequent zijn, zodat ze leert luisteren. Ho is ho, doordrammen mag niet! Je zal snel genoeg zien dat ook dit paard gewoon met een trensje gereden kan worden! :)

Verder moet je je handen echt een stuk meer dragen. Je knikt nu je polsen (en geeft zo druk op het bit), hebt je armen breed (en geeft zo druk op het bit). Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk druk op het bit te geven, zoals je zelf ook vast weet.

Heel veel succes, met een goede instructrice komen jullie er vast wel! :j

Hezeg ;p Ik denk dat we nu al een week verder zijn bijna (: denk je nou echt dat ik blijf met dit bit rijden? ;) Ik rijd ze nu met een gewoon trensje, maar wel met een rekker, zodat ze wel beter ontspannen zal gaan lopen, en dat lukt al beter. nu moet je niet beginnen over die rekker ;) want dat is mijn eigen keus.ik heb mijn armen niet breed ;o lijkt gewoon zo :P ja dat weet ik.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:13

Mrln90 schreef:
Dancie; wat een onzin kraam jij uit. Sorry maar kan me hier echt heel kwaad om maken. Hoezo dit paard is niet heel stevig????? Wat een onzin! Anders praat je het meisje even anorexia aan ofzo! Er is niets mis met haar figuur en al helemaal niets met de combi van haar en dit paard. kijk trouwens even naar de foto's in jou profiel := wie is er nu te groot voor haar paard??
Geinig paard maar niet jou type? Houd dan gewoon je mond?! Er zijn zoveel paarden niet mijn type maar denk je dat een topicstarter dat van je wil horen? Vind jij het leuk als dat over jou paard gezegd wordt?? Nee. Dus houdt het gewoon voor je dan.

Ik moet me hier niet meer mee bemoeien, slecht voor mijn bloeddruk. Wat bestaan er asociale mensen zeg..... _-:(

:D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:15

Dancie schreef:
niet banketstaaf bedoeld maar je vraagt ergens waarom een forser paard. Nou heel simpel er is vast wel een forser paard waar je je ook thuis op voelt en tja dit ziet er gewoon niet zo mooi uit. je bent 15 en groeit nog en het is nou geen heel stevig paard zo te zien. En dit moet je niet als aanval zien maar je bent ook niet super slank. Zijn allemaal dingen waar je aan moet denken.

verder vind ik het een geinig paard maar niet mijn type. Ik hoop dat jij der in vind wat je zoekt :) jij moet het er natuurlijk mee doen en ik niet.

Bitje tja daar kan ik veel over zeggen maar ik zeg alleen maar hang het er aub nooit meer zomaar in. Je geeft je paardje namelijk onnodige druk.

ik ben 15 & ik groei niet meer ;) neen ik ben niet slank --' weet ik best wel ;) Maar ze ZIET er niet stevig uit? Hoezo dat? ;) Ze is veel steviger dan menig ander paarden hoor ;)
Niet jou type, dat is niet mijn probleem ;) hang het bit er nooit zomaar in? Hallo zeg, daar bestaan redens voor hé .

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:38

Silkaay schreef:
Dancie schreef:

ik ben 15 & ik groei niet meer ;) neen ik ben niet slank --' weet ik best wel ;) Maar ze ZIET er niet stevig uit? Hoezo dat? ;) Ze is veel steviger dan menig ander paarden hoor ;)
Niet jou type, dat is niet mijn probleem ;) hang het bit er nooit zomaar in? Hallo zeg, daar bestaan redens voor hé .

silke heeft hier gelijk hoor , als je eerst op moonlight rijd en dan op mijn aard , pino , merk je direcht dat moonlight veel steviger en compacter gebouwd is dan pino , en ik heb dit met veel paarden dat moenlight steviger gebouwd is

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:36

Even een korte update, nu zal je zien dat het wel al wat beter gaat.

Dit zijn nog fotos van de 2de keer rijden
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-3UHRRKET.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-CHSAWGI8.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-Q73XXWMY.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-8ZRQQ6DC.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-7ZIACQW8.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-IFNZCTW3.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-KT7JHFQN.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-66WPH74Z.jpg

Zie dat mijn houding niet altijd zo slecht is ;)

en dit van de laatste keer
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-WDIXB33D.jpg
http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-UKX4BUL4.jpg (kijk even naar 3 en dan naar deze, het verschil is al zichtbaar ;) en dat ook zonder rekker)

Van de laatste keer heb ik niet zoveel andere duidelijke foto's , maargoed ;)
kwil gewoon even duidelijk maken dat niet alles perfect de eerste keer, & we er nu ook nog ver van zitten!
Maar ik er wel aan werk ;) & ja zoals je kunt zien, ik rijd met chaps bij de eerste fotos.

:D

& als je nu nog zegt dat ze geen 1.60 is..
http://i37.tinypic.com/ra3i1d.jpg

& ook dat waar haar springtechniek is gebleven? Kijk maar eens goed hier (: & bij 2 wat een overschot !
http://i35.tinypic.com/2dqcyf.jpg 1.20 of 1.30
http://i37.tinypic.com/91dhrr.jpg

Soory maar de fotos willen zich niet in het groot tonen, dus dan maar via links ;s
Laatst bijgewerkt door Silkaay op 29-08-10 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:49

Ik mag er misschien niets meer overschrijven maar als jij moet lijnen moet ik het helemaal stoom komt me uit de oren als ik die opmerkingen over lijnen lees maar goed.
Als ik de foto's zo zie dan heb ik soms het gevoel dat het paard niet ontspannen is en ik denk dat het wel goed is dat je met elastiek rijdt omdat je handen dan rustiger kunt houden. MIsschien is een thielemanteugel ook een idee die zit niet meer strak als het paard zich ontspant.
Als je de foto's bekijkt lijkt je paardje echt kleiner en misschien ook iets aan de magere kant maar dat kan ook aan de foto''s liggen.
Tenslotte veel plezier met je paardje en trek je niets van die opmerkingen aan hoor vooral niet over dat je op dieet moet ieder zijn eigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 23:00

yfkelover schreef:
Ik mag er misschien niets meer overschrijven maar als jij moet lijnen moet ik het helemaal stoom komt me uit de oren als ik die opmerkingen over lijnen lees maar goed.
Als ik de foto's zo zie dan heb ik soms het gevoel dat het paard niet ontspannen is en ik denk dat het wel goed is dat je met elastiek rijdt omdat je handen dan rustiger kunt houden. MIsschien is een thielemanteugel ook een idee die zit niet meer strak als het paard zich ontspant.
Als je de foto's bekijkt lijkt je paardje echt kleiner en misschien ook iets aan de magere kant maar dat kan ook aan de foto''s liggen.
Tenslotte veel plezier met je paardje en trek je niets van die opmerkingen aan hoor vooral niet over dat je op dieet moet ieder zijn eigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja hoor :P
maar toch, ik houd mijn handen stil, ok soms niet helemaal, maar goed :P Maar ze loopt zowiezo meer ontspannen met bijzet (: Hmm hoeveel zou die kosten? want ik heb juist mijn budget opgedaan aan andere dingen :P (incl. de rekker) heb nog wat fotos bijgeplaats als je die al gezien hebt? hier kun je duidelijk zien dat ze niet klein is (:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:58

Silkaay schreef:
Dancie schreef:

wat een negatief kind ben jij zeg pffff

blijkbaar hangt het bit er wel zomaar in want ik zie daar nou geen paard dat op een pessoa bit gereden moet worden. en heb je nog geen nuttige reden horen geven waarom die er wel inhangt maar ik zal even heel je topic doorlezen.

Als jij haar stevig vind TONEN dan moet je dat zelf weten. IK zeg wat ik ZIE eerst lezen en dan pas reageren.

en inderdaad ik zeg geinig paard maar niet mijn type als je daar ook al negatief op moet reageren snap ik niet dat je foto`s plaatst

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:07

Ik vind dat de combinatie er veeeel beter uitziet op die laatste foto's! Vraag me echt niet hoe het komt, misschien ligt het aan het donkere dekje ofzo, geen idee :P, daar ziet het er echt veel beter uit :) !
Maar veel succes nog !

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:34

Foulplay_ schreef:
Ik vind dat de combinatie er veeeel beter uitziet op die laatste foto's! Vraag me echt niet hoe het komt, misschien ligt het aan het donkere dekje ofzo, geen idee :P, daar ziet het er echt veel beter uit :) !
Maar veel succes nog !

ligt denk ik aan het zadel hoor :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:40

Dancie schreef:

Kijk alsjeblieft eens naar je eigen posts... Tjeeeee! :roll:

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:45

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, dat zal toch wel bestaan uit discussie á-la bokt.... :z
Vind dat je een leuk paard hebt, jullie zijn een mooie combinatie; en waar slaat het op, dat ze een forser paard nodig heeft? Dus slank paard = slanke ruiter, fors paard = dikke ruiter? Amehoela zeg, wát een gedram! :wow:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:05

nee dat is het niet maar ik vind haar met 15 jaar wel lichtelijk te flink voor dit paard. Tja sorry misschien ben ik dan een zeikerd. Over dat paard is der eigen keus natuurlijk niemand kan haar dwingen een ander paard te nemen als ze zich hier goed op voelt. Maar ik zeg alleen dat ALS ik haar was maar dat ben ik niet. Ik een iets forser paard zou kiezen omdat deze iellig toont. Als zij zegt dat hij toch fors genoeg is wens ik de TS heel veel plezier met haar droompaard.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:55

Dancie schreef:
nee dat is het niet maar ik vind haar met 15 jaar wel lichtelijk te flink voor dit paard. Tja sorry misschien ben ik dan een zeikerd. Over dat paard is der eigen keus natuurlijk niemand kan haar dwingen een ander paard te nemen als ze zich hier goed op voelt. Maar ik zeg alleen dat ALS ik haar was maar dat ben ik niet. Ik een iets forser paard zou kiezen omdat deze iellig toont. Als zij zegt dat hij toch fors genoeg is wens ik de TS heel veel plezier met haar droompaard.

Dan mag het plaatje voor ons oog misschien niet compleet kloppen, maar deze combi is vast heel blij met elkaar - en de TS vast ook met d'r paard! :j Al was het een arabier - of juist een belg, als je maar lol met je knol hebt en een goede click voelt! :) Daar hoef je geen slanke muts of forse dame voor te zijn. Enneh, maak je geen zorgen; een paard kan heel wat hebben :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:11

Jeetje moet er nou steeds worden door gegaan over gewicht? Als TS nou op een shetlander was gaan zitten oke ;) Maar op een paard van over de 1,60 dat kan makkelijk!!
TS: de nieuwe foto's zien er al een stuk beter uit, gewoon lekker door gaan met rijden en oefenen. Ze is een leuk paard iig!!

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:18

prachtig paardje allereerst, super leuk koppie!
Als je der iets meer van achter naar voor rijdt, lopen ze vaker wat lekkerder een losser.
voor de rest gewoon je schouders naar achter, hoofd omhoog, ga je beter van zitten en ziet er beter uit!
ik snap alleen de bijzetteugel niet helemaal, maar dat is je eigen keus!
Ik hoop dat je een leuke tijd met dit paardje gaat beleven, geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:28

Wat een reacties zeg!!
Ik heb in de loop der jaren heel wat combinaties van shetje crossen naar dressuur wedstrijden rijden zien gaan.. Ik zou dus zeggen, neem een fijne instructrise en ga er voor. Met een boel bespiering er bij is dit een leuk paard!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:10

Dit paard gaat er veel mooier uitzien met meer bespiering. Nu is hij misschien nog wat ie, maar het kan zeker meer worden.
En dan zie ik het probleem van deze combinatie niet.

Als tip wil ik wel meegeven om niet zelf te gaan experimenteren met hulpteugels. Zoek een deskundig persoon die jou daar in kan adviseren.

Succes.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:53

Dancie schreef:

blijkbaar hangt het bit er wel zomaar in want ik zie daar nou geen paard dat op een pessoa bit gereden moet worden. en heb je nog geen nuttige reden horen geven waarom die er wel inhangt maar ik zal even heel je topic doorlezen.

Als jij haar stevig vind TONEN dan moet je dat zelf weten. IK zeg wat ik ZIE eerst lezen en dan pas reageren.

en inderdaad ik zeg geinig paard maar niet mijn type als je daar ook al negatief op moet reageren snap ik niet dat je foto`s plaatst

Negatief kind? is hoe jij het leest zu ;) jij ziet een paard dat niet op pessoa gereden moet worden? ;p Daar moet ik mee lachen? Zie je de laatste foto's? Mss zou dan eens beter naar die kijken voor je nog commentaar geeft ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:57

Foulplay_ schreef:
Maar veel succes nog !

Hihi ^^ Ik denk dat het ligt aan het feit dat ik wat anders toon :P en ook aan het zadel en dekje wss :P en ook omdat moon anders loopt ;P
Danku!