[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:59

@HT hier rijd ik wel working cowhorse mee, dat is wel in stijl ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 20:02

crazycactus schreef:
@HT hier rijd ik wel working cowhorse mee, dat is wel in stijl ;)

Sorry ropers is niet de juiste benaming, maar ik vind dat soort kleding alleen horen bij de koeienklasses. Waar ze dus een absolute Do zijn. Sterker nog met showchaps tussen de koeien vind ik altijd een beetje vaag.

Maar als in de trail geen koeien voor gaan komen zou ik toch echt kiezen voor de normale chaps.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:51

Ach, dan doe je toch alleen je chaps aan CC en verders helemaal niks.........o ja...........wel een laarzen en een hoed natuurlijk! :)*

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:23

Ik weet niet of het al gezegd is maar ik vind een (licht) blauwe spijkerbroek met zwarte chaps erover ok echt not done. Kweenie of t echt een ongeschreven regel is maar dat zou t wel moeten zijn! En vind dat als je de arena in komt met rode chaps, een groene pad en een roze blouse dat dat zeker 5 punten aftrek zou moeten zijn!!:P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:05

Dat doen toppers als shawn flarida ook. Dus ja, DO of DONT he...

Ik vind dat er ook niet uitzien :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:10

Ik vind het er in zo'n geheel:

Afbeelding

of zo'n geheel:

Afbeelding

echt niet storend! Zou ook niet weten wat voor een kleur je als broek wel zou willen aantrekken. Beige is binnen de reining niet echt gebruikelijk. Overigens vind ik het in alle andere klasse wel mooier als de broek in de kleur van je chaps is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:12

HumbleTalent schreef:
Zou ook niet weten wat voor een kleur je als broek wel zou willen aantrekken.

Zwart en beige natuurlijk :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:17

blauwe broek is daar niet storend, omdat de rest ook blauw is. zo vind ik het juist een mooi geheel.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:56

storrum schreef:
Silke Woitaschek, meervoudig europees kampioen western riding en trail (en ook hms geloof ik) en ontelbaar veel punten in andere disciplines w.o. pleasure en reining, rijdt haar merrie altijd met een hengstenvlecht.
Dus als je heel erg goed bent is het geen probleem ;)

Nee, dan is het zeker geen probleem.
Maar als een judge moet kiezen tussen twee gelijken op de eerste plaats dan zal het ' plaatje' wat het dichtst tegen " Do" aanzit toch echt winnen :j
Dus je moet wel heel zeker van je zaak zijn als je het daar vanaf wilt laten hangen.... Of het gewoon voor lief nemen als je inderdaad de manen om diverse redenen niet af wilt scheren :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:13

zijn er eigenlijk wel DO & DON'T s voor trail ??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:20

jawel, zoals de foto van CC moet je niet komen ;)
eigenlijk wordt toch verwacht dat je ala horsemanship/ pleasure komt aanzetten al hoeft het met minder bling bling

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:47

flink bijlezen zo :p

de lange manen: als je paard ECHT goed is kun je je dit veroorloven en de GOK nemen dat dit je nét laat opvallen. Maar dan moet de rest dus wel 100% kloppen en je paard echt freaking awesome lopen!! dan kun je dat permiteren en misschien zelfs een nieuwe trend starten. maar het blijft wel een risico wat je nooit moet nemen als je paard niet super-fantastsch-gewledig is.

outfit buitentrail: valt voor mij niet onder showen dus hoort niet in dit topic.

blauwe jeans: ook dit is duidelijk iets van een 'hype' en 'mode'.
vroeger was het inderdaad absoluut not done. zwart of beige of zelfde kleur showpants als je showoutfit of chaps (bv rood).

echter, tegenwoordig zie je het steeds meer. en zeker niet alleen in de reining hoor! ook in de pleasure zie je de normale jeans steeds meer terugkomen.
ik vind het mooi.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:05

HumbleTalent schreef:
crazycactus schreef:
FF een vraagje he... Ik ga volgende maand een natuurtrail rijden. Wat vinden jullie.... (tis dus niet in de bak maar in de "vrije natuur" ) showoutfitje of wat meer old fashion, overhemd, met chinchs, buckaroolaarzen (broek natuurlijk in de laarzen) en een romal???? Do or don't???

Het ligt heel erg aan het soort trail en de promotie ervan. Zoals pekela (zeg ik dat goed) die hadden een buiten trail, maar ik vind wel dat je daar in je showoutfit hoort. De Farmersfield trail daarentegen zou ik een meer casual outfit nemen.

Op de beschrijving nu:
Ik zeg de showoutfit, maar niet overdressed. Op het moment dat iemand begint over broek in laarzen wordt ik gek ;).
Ik zou gewoon je normale showoutfit dragen die het minste bling heeft.

Die natuurtrail van CC is volgens mij idd zoiets als de FFT. Dus ik zou niet gaan zoals op de foto (ik wordt ook gek als mensen hun broek in hun laarzen stoppen :D ) maar meer casual en idd zonder teveel bling ;)

En wbt do's en dont's voor trail: je kunt het beste gekleed gaan zoals je ook bij pleasure gekleed zou gaan, dus een complete showoutfit. Kijk maar eens bij de World Show Trail, daar rijden ze ook met showoutfits.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:31

ff nog een vraagje over de staart : die moet steil zijn, geen slag erin....
mn paard dr staart is altijd gevlochten, en in de zak.dus als ik m los maak, zit er een slag in. nu snap ik wel dat je m moet wassen voor de show. maar als ik m los laat, word ie weer vies. en ongevlochten krijg ik m niet in de zak.
wat dan ?
hoe houd ik een schone en steile staart ?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:38

niet naar buiten voor de show, schoooone stal en nepstaart erin :-)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:45

Een uur voor de show uit de vlecht halen.. licht vochtig maken en dan van dat zelf klevende bandage op verschillende plekken eromheen. Doe ik trouwens ook om de nepstaart schoon te houden. Vlak voor je de ring in gaat haal je de zelfklevende bandage uit de staart. Die kan je gewoon naar beneden trekken over de staart. Het kleeft namelijk niet echt aan de haren.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:28

spicegirl schreef:
hoe houd ik een schone en steile staart ?
Ik was de staart, daarna laat ik hem drogen (terwijl je je paard aan het stieken bent bijv.). Ik laat hem rustig de hele nacht drogen (uiteraard in super schone stal!). Dan smorgens een mega losse vlecht erin, zodat maar net de staartzak blijft hangen. Zodra je dat los haalt zitten er geen golfjes in. Ik krijg in elk geval niet voor elkaar dat ik golfjes in de staart krijg :+

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:23

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:14

ik heb al een tijdje niet meer gereageerd, en alleen mee gelezen.

ik was afgelopen weekend bij een WRAN wedstrijd in Vrouwepolder (als kijker) en ik moet zeggen dat over het algemeen de ruiters er erg goed en netjes uitzagen (ook volgens het boekje!!)
soms was de gekozen kleur volgens de kleuren wijzer niet de juiste, maar was het als geheel absoluut niet storend of lelijk bij de kleur van het paard of de huidskleur van de ruiter (soms kunnen kleuren iemand zo bleek maken)

er waren er een paar die totaal niet in het plaatje paste, maar over het algemeen was het beeld heel erg goed.

ik moet zeggen dat ik aan de hand van deze topic toch wel iets anders naar combinaties ben gaan kijken, en dat vind ik wel heel leuk.
ook heb ik daar veel verschillende soorten outfits gezien.
zoals shirts die je wel helemaal in the spotlights zetten, maar niet overdreven bling bling zijn.

kortom: bedankt voor het starten van deze topic!! :D

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:14

Heb nog een gouden tip: naai je blouse dicht:) Is toch wel erg kneuzig als je ten overstaan van heel western wereld je blousje moet dicht houden omdat ie is opengeknapt....:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:46

owja die hadden op de drha show toch haha (of die er gewoon een topje onder dan valt het ook nog mee)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:28

nog maar een DON 'T dan : teugel clips (snaps ) op een wedstrijd/show.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:32

spicegirl schreef:
nog maar een DON 'T dan : teugel clips (snaps ) op een wedstrijd/show.

Zijn dat van die dingetjes om je teugels aan je bit te klikken zeg maar?

Had iemand dat op de DRHA dan? Had die er wel een topje onder, anders is t toch naar:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:35

dat zijn idd die dingen om je teugels snel aan t bit te haken...wel makkelijk met trainen, not done op je showtack.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:02

Persoonljk vind ik het ook niet zo'n probleem.
Met showteugels met zilver vind ik vaak de beweging van de teugels niet mooi. Daar heb ik nog nooit een mooie oplossing voor gevonden.