Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fransje23 schreef:Paard is inder4daad erg mager maar ok erg opgetrokken terwijl je bij weidegang juist gevulde darmen en dus een gevulde buik zou moeten zien. Dan kan er evengied nog weinig vet op de bovenlijn en ribben zitten.
Hoeveel gras staat en nog op de wei en is dat werkelijk rgas of veel onkruid?
Ik zou het paard lekker in een wat vollere wei met hoog gras zetten. Bij hoog/lang gras hoef je ook minder bang te zijn voor bevangenheid. Anders 's nachts op stal en veel goede kwaliteit hooi bijvoeren.
Verder kan je de slobber misschien aanvullen met Subli EM, is vetrijk en zet snel aan.
Heb niet het gehele topic gelezen maar had je ook een bloedje laten trekken?
Verder vind ik het een leuke merrie!
Succes met het dikker krijgen van je paard!
mamabird schreef:je bent al goed op weg zo te zien. Wij hebben hier ook een gevalletje mager op stal. In een maand tijd inneens heel veel afgevallen zonder aanwijsbare reden. Hij eet als een paard (hahaha) dus daar ligt het niet aan. Bloed laten onderzoeken, wormenkuren noem het maar op. Trok niets bij. Nu krijgt ie ook mais bij en veel slobber (en onbeperkt ruwvoer, maar dat kreeg ie al), maar vanwege het vele voer heeft onze dierenarts toch ook echt aangeraden om hem regelmatig beweging te geven, vanwege oa de regelmaat wat het karakter ten goede komt (die van ons is ook nogal grillig in zijn doen), beweging helpt om het lichaam in balans te brengen en heeft invloed op de hormoonhuishouding en mineralen huishouding en het allerbelangrijkste zijn darmstelsel werkt dan optimaal!
Dus gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, er is echt al veel verbetering te zien. Jammer dat velen hier zo stellig reageren... Ik zie veel te vaak te dikke paarden voorbij komen en dat is ook erg ongezond, maar vaak zien mensen het liever te dik dan te dun, totdat er straks allerlei overbelastings- en slijtage kwaaltjes opdoemen.....
Succes met je paard en laat je straks nog foto's zien als ze opgeknapt is?
Tarn schreef:Ik zou me schamen als ik jouw was. Okee, ze ziet er wel ietsjes beter uit bij de foto die je erna plaatste maar nog niet goed.
Laat dat dier eerst lekker aankomen voordat je aan die conditie werkt, in deze 'conditie' valt er weinig conditie op te bouwen hoor.Ik snap niet dat je op dit dier rijd, gooi d'r op de wei en goed voeren!
Ik zou ervoor zorgen dat ze onbeperkt ruwvoer heeft, niet te veel krachtvoer en wellicht helpt een vitamine-supplementje ook nog wel!
Verder vind ik het een leuk paardje en je hebt d'r ook leuk aan het lopen zo in vergelijking met je vorige topics. Veel succes met dit paard TS!