Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rijkema schreef:Hey Tineke, er is WEL wat veranderd, maar ik kan me niet voorstellen dat de komst van Ben zoveel voeten in de aarde kan hebben. Ben is absoluut niet dominant en nauwelijks zichtbaar in die paddock. Maar hij is wel nieuw....
manueeltje82 schreef:De conclusie dat een leadrope niet echt pijn zal doen trek ik daar uit dat ik er zelf 1 heb. En ja mijn paard heeft er ook wel eens een tik mee gehad. Maar als je vergelijkt met wat paarden onder elkaar doen is dat niks. Geef je nou een flinke mep met een zweep dat zal wel zo pijn doen dat ze er even van schrikken. Dat is ook een stuk venijniger.
Heb je trouwens geen les in grondwerk of parelli?
Waarom kan iemand anders eigenlijk niet met haar wandelen? wat doet ze dan?
Ik wil je trouwens ook niet aanvallen en het even allemaal beter weten. ik probeer alleen met je mee te denken.
geerke schreef:manueeltje82 schreef:De conclusie dat een leadrope niet echt pijn zal doen trek ik daar uit dat ik er zelf 1 heb. En ja mijn paard heeft er ook wel eens een tik mee gehad. Maar als je vergelijkt met wat paarden onder elkaar doen is dat niks. Geef je nou een flinke mep met een zweep dat zal wel zo pijn doen dat ze er even van schrikken. Dat is ook een stuk venijniger.
Heb je trouwens geen les in grondwerk of parelli?
Waarom kan iemand anders eigenlijk niet met haar wandelen? wat doet ze dan?
Ik wil je trouwens ook niet aanvallen en het even allemaal beter weten. ik probeer alleen met je mee te denken.
het gaat er niet echt om of het slaan nu pijn doet of niet....als jij boos bent op een paard wat bang is,is dat niet echt bevordelijk voor de vertrouwensband.
Paard snapt er niets van....daarintegen is het soms moeilijk om in te schatten wanneer een paard een loopje met je neemt of niet....in dit geval volgens mij niet,kim is echt bang van iets.
chocobroodje schreef:Laat je verzorgster morgen Kim alleen doen. Zorg dat ze jou niet kan ruiken zien of horen. Kijk dan eens wat er dan gebeurt.
troi schreef:Ik vind dit een hele goede:plutolover schreef:ik denk dat toen kim iets heel eng vind. Dat je toen niet de juiste leiderschap over haar had. Waardoor ze nu zo iets heeft van jij bent geen goede leider. (even cru gezegt ik kan je niet vertrouwen) daarom wilt ze terug naar haar 'veilige' kudde. Zei neemt dus de touwtjes in handen. Waardoor ze nu dit gedrag toont.
chocobroodje schreef:Pollewoppy schreef:Daarbij bevestig je het niet alleen voor het paard, maar ook voor jezelf. Je bent de volgende keer sneller bang.
(Dat ik geen tips heb gegeven komt omdat er in het topic al genoeg voorbij is gekomen. Heeft weinig zin om dat te herhalen, maar als je er behoefte aan hebt, wil ik dat wel doen hoor)
Juist dat is wat ik probeer te zeggen.
KoudbloedKim schreef:Phormicola: Natuurlijk ben ik bang dat Kim niet aan ouderdom dood gaat.
Maar dat heeft niks te maken met de manier waarop ik omga met haar.
Bedankt Martina..
Tigra_: Dat idee had ik zelf ook, maar ik heb overal gekeken en er was niks, er was zelfs niemand anders op de manege.
Ninajojo: Dat ligt eraan waar ze staat.. ze is één keer terug naar de wei gerend en ze stopte ook een keer gewoon halverwege op het terrein.
Ik hoop het ook.
Natje82: Jammer, jammer, jammer.. lees alsjeblieft mijn posts eens door.
Pollewoppy: Dat snap ik.. daar ben ik me ook van bewust, maar ik lees in je reactie nergens tips of mogelijke oplossingen.
Slimmerik, bedankt..
Apple: Ze staat in dezelfde groep.. er is verder niks veranderd.
KoudbloedKim schreef:Pion: Kim is echt niet onder de indruk van een klap tegen haar borst.
Er is niks veranderd aan mijn houding of gedrag, op een beetje strenger zijn na.