De zoektocht naar ons perfecte paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:17

xx_Kelly_xx schreef:
Hier de 2de update.

Jemig wat een heftig dagje. We zijn dus bij die 4 jarige vosruin gaan kijken. Die mensen lieten hem eerst lopen in de bak zodat wij konden zien hoe die liep, hij reageerde erg goed op de stem. Ook hebben ze hem los een sprongetje laten maken. Dat zag er toen allemaal erg goed uit. Toen ging er eerst een man op, en reden ze buiten met hem. Ook dit ging goed en zag er mooi uit. Toen moest ik erop, eerst ging het nog wel, maar toen hij eenmaal in de galop zat kreeg ik hem niet meer terug, verloor me beugel en 2 minuten later lag ik in het zand, maakte een flinke smak maar opstaan en doorgaan is mijn motto, had verder ook nergens last van. Dit werd hem dus duidelijk niet. :n

Ze hadden ook nog een 7 jarige donkerbruine merrie te koop staan, die hebben ze ook los laten lopen en reageerde goed op de stem, opgezadelt, weer eerst die man erop en daarna ik (was eerst nogal onzeker omdat ik daarvoor ookal van die ruin was afgevallen), ging nog niet super maar wel stukken beter. Daarna me zusje erop, ging heel erg goed. En daarna weer ik erop en dat ging ook erg goed. Paard had paspoort en alles, was in 2009 nog gekeurd (zowel klinisch als röntgologisch), papieren hiervan waren ook aanwezig. Mag ook weer gekeurt worden. De man van de stal zelf (die niet op het paard zat) wilde hem voor ons voor op ijzers zetten en bracht hem thuis. Deze merrie (Wiwabalia, wat een naam.. :=) had 2 veulens gehad en was al op concours geweest. Er was zeker een klik met het paard. Paarden stonden op een hele nette stal van Huib Crebas, ik weet niet of iemand ervaring met deze man heeft? Hij maakte op mij een hele goede indruk.

Pfffft wat een dag. Zo zie je maar weer, wil je voor 100% een ruin hebben en switch je naar een merrie, zeker een potïentele kandidaat. :j

gebeurd heel vaak wil je met een ruin thuiskomen word het toch een merrie!

Moeni11

Re: De zoektocht naar ons perfecte paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:35

Wiwabalia........dat moet er eentje zijn uit het Baliastammetje!

Maar wat belangrijker is: Was je op het eerste gezicht verliefd? Ben je er echt gek van?
Slaap er ff een nachtje over, en ga nog een keertje kijken. Als je haar dan nog leuk vind, of zelfs nog leuker, dan kan je gaan kopen :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:36

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 09:57

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:59

Let even goed op de stand van haar voeten. Geen ongelijke voetjes, toontredend of iets dergelijks. Dat komt regelmatig voor bij nakomelingen van haar opa :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 10:00

Okee, goede tip! Kijken ze daar niet naar als ze röngenologisch worden gekeurd?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:11

xx_Kelly_xx schreef:
Okee, goede tip! Kijken ze daar niet naar als ze röngenologisch worden gekeurd?

Nee, dan kijken ze echt naar de botten en niet naar de beenstand. Misschien dat het bij het rapport van de klinische keuring wel wordt vermeld. Het is ook geen grote ramp hoor, maar het is wel iets waar je ff op moet letten.
Iets frans of toontredend vind ik niet zo'n groot probleem. 2 verschillende voeten echter wel.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 10:14

Okee, klinisch was hij al gekeurd maar laten we nog een keer doen, röngelogisch weten we nog niet, denk het wel.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:14

heb ook het hele topic doorgelezen en ik raad je aan zeker meerdere keren te gaan kijken. Maar misschien was je dit al van plan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:33

xx_Kelly_xx schreef:
Okee, klinisch was hij al gekeurd maar laten we nog een keer doen, röngelogisch weten we nog niet, denk het wel.

Heel verstandig. Natuurlijk moet je niet direct van iedereen het slechte denken.. maar je hoort wel is verhalen |( .. Beter het zekere voor het onzekere.
Opnieuw laten keuren is wel het minste, wordt ze afgekeurd zijn de kosten voor de verkopende partij..

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:58

Is er al nieuws???

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:22

Ja zeker, hier de langverwachtte update.

Na Wiwabalia naar nog 2 andere paarden gaan kijken, maar we wisten het al, we wilden haar. Dus nog een keer gaan kijken met een deskundiger iemand. Zij zag dat de klik er ook was en dit echt ''het paard was waar we naar zochten''. Dus toen gezegd dat we het deden en ze is gisteren aangekomen. We korten haar naam af naar Wiba. :D

Ze staat nu nog in de box en dan overdag op het land, het is de bedoeling dat ze 24/7 het land op gaat, tot dat het winter seizoen aanbreekt dan gaat ze op stal, en overdag in de bak/paddock.

En ik mag me nu de eigenaar noemen!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:27

Gefeliciteerd met jullie aanwinst!!
+:)+ +:)+
Ik neem aan dat we tzt wel foto's van haar bij jullie te zien krijgen??
Heel veel plezier met haar in ieder geval!

Edit: o leuk, er staan er al 2 in je profiel!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:30

wat tof zeg, en wat een vlotte vondst!
Veel plezier met haar en we zijn uiteraard errug benieuwd naar de dame in kwestie :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:31

Binnenkort zal ik meer foto's plaatsen. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:17

Gefeliciteerd!!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 10:12

<3

Afbeelding

Afbeelding

Wiwabalia
1,67 hoog
Donker bruin van kleur
Springefokt
Kojak x Subalia

Afbeelding

Afbeelding

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:29

wat een leuk paardje heb je! veel succes ermee!

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:37

Ik zat eventjes je topic door te lezen, en bij mijn tweede paard was het na de derde bezichtiging ook al raak <3 en nu...bijna een jaar later nog steeds geen spijt ;) En ook ik ben een groene ruiter die pas begin twintig is gaan paardrijden, maar mijn beestje is zo braaf en gemoedelijk en pas 6....Jullie komen er vast ook wel :)

Heeel veel plezier met je nieuwe mooie beestje! :D

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:42

Frantic schreef:
ons paard staat dan wel op internet, voldoet aan al je eisen..... maar je moet dan wel 10.000 euro mee nemen!

En het is maar net de vraag hoe goed jullie zelf kunnen rijden of je het er ook uit rijdt.....
Jullie lijken me wat impulsief bezig, zorg eerst dat je moeder er lekker op weg kan rijden( priveles op de manege b.v.) en ga dan inderdaad over een jaar of 2 kijken naar een paard dat echt voor jullie is. Een 8 jarige die aan de hand kan buitenlopen..... dat is niet bepaald een verkoopargument.

Welt budget hebben jullie?

Hoezo impulsief? Het is een moeilijke weg maar ik ben het bewijs dat het gewoon kan hoor, ik heb 1 les op de manege gehad na 10 jaar en ben dus gewoon een paard gaan kopen. Daar zijn geen regels voor.Ze was mijn beste maatje hoor en het was niet altijd makkelijk, maar we hebebn een hoop plezier gehad, helaas is ze overleden. nu heb ik al een jaar een onderhand 6 jarige en het gaat prima!

Mijn tip: zorg voor goede instructie/begeleiding; iemand op wie je kunt bouwen en van kunt leren.

Hoezo die 10.000 erbij betrekken? :+ Wat vreselijk denigrerend naar iemand toe die het leukste gaat doen aan het begin van haar hobby, het passende beestje kopen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:23

Mijn zusje en ik nemen prive-les, we hebben al iemand gevonden. Maar eerst even aan elkaar wennen (paard en ons), dan kunnen we over 2 á 3 weken beginnen met lessen.

Mijn moeder houdt zich nu lekker bezig met longeren, knuffelen, poetsen etc. En gaat later kijken hoe ze dat gaat doen met lessen enz, maar ze wilt nog even wachten. Het is ook echt een schat van een beest, af en toe een druktemaker tijdens opzadelen maar voor de rest een schat van een beest.

Er staat bij haar een vos in de wei die helemaal geobsedeerd is door haar, er mag ook helemaal geen paard in de buurt komen en ze loopt tot vervelens toe te hinneken naar Wiba, als wij met haar bezig zijn, net ook weer zij aan zij. Als je ze ziet net Jut en Jul. :=

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:05

xx_Kelly_xx schreef:
Mijn zusje en ik nemen prive-les, we hebben al iemand gevonden. Maar eerst even aan elkaar wennen (paard en ons), dan kunnen we over 2 á 3 weken beginnen met lessen.

. :=

Je kunt best al een hoop verkeerde dingen aanleren in de eerste weken "aan elkaar wennen". Ik zou echt vanaf dag 1 les nemen. Al is het maar een klein half uurtje.
Juist in het begin heb je intensieve begeleiding nodig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:18

Hé wat leuk, gefeliciteerd! Wiwabalia..

Fijn dat ze een vriendje heeft, de liefde wordt misschien vanzlf iets minder ;-)!
Mijne heeft dat ook eens bij een nieuw paardje gehad. Was wel erg prettig voor de nieuwe aangezien die van mij een gedeelde eerste plaats in rang heeft. Beestje stond dus lekker veilig achter z'n nieuwe beste vriend op het moment dat een ander paard hem de les wilde lezen.

Veel plezier van jullie paard!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:25

Moeni11 schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

. :=

Je kunt best al een hoop verkeerde dingen aanleren in de eerste weken "aan elkaar wennen". Ik zou echt vanaf dag 1 les nemen. Al is het maar een klein half uurtje.
Juist in het begin heb je intensieve begeleiding nodig.

Wat bedoel je met aanleren? Mijn zusje en ik rijden namelijk al een aantal jaren en ik heb ook onderlinge wedstrijden gereden, paard is 7 al een paar jaar onder het zadel en is al een aantal keer op wedstrijd geweest, dus snap niet echt wat je bedoelt met verkeerd aanleren? We rijden nu gewoon overgangen en figuren, meer nog niet. Maar van de week was er wel een instructrice, die zei dat het er prima uitzag en we netjes reden, en dat het helemaal goed kwam met ons. :)

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:41

Gefeliciteerd ! :D
Leuk paardje, ik zou Wiba zo willen meenemen }>
Iedergeval veel plezier ermee !