xx_Kelly_xx schreef:Hier de 2de update.
Jemig wat een heftig dagje. We zijn dus bij die 4 jarige vosruin gaan kijken. Die mensen lieten hem eerst lopen in de bak zodat wij konden zien hoe die liep, hij reageerde erg goed op de stem. Ook hebben ze hem los een sprongetje laten maken. Dat zag er toen allemaal erg goed uit. Toen ging er eerst een man op, en reden ze buiten met hem. Ook dit ging goed en zag er mooi uit. Toen moest ik erop, eerst ging het nog wel, maar toen hij eenmaal in de galop zat kreeg ik hem niet meer terug, verloor me beugel en 2 minuten later lag ik in het zand, maakte een flinke smak maar opstaan en doorgaan is mijn motto, had verder ook nergens last van. Dit werd hem dus duidelijk niet.
Ze hadden ook nog een 7 jarige donkerbruine merrie te koop staan, die hebben ze ook los laten lopen en reageerde goed op de stem, opgezadelt, weer eerst die man erop en daarna ik (was eerst nogal onzeker omdat ik daarvoor ookal van die ruin was afgevallen), ging nog niet super maar wel stukken beter. Daarna me zusje erop, ging heel erg goed. En daarna weer ik erop en dat ging ook erg goed. Paard had paspoort en alles, was in 2009 nog gekeurd (zowel klinisch als röntgologisch), papieren hiervan waren ook aanwezig. Mag ook weer gekeurt worden. De man van de stal zelf (die niet op het paard zat) wilde hem voor ons voor op ijzers zetten en bracht hem thuis. Deze merrie (Wiwabalia, wat een naam..) had 2 veulens gehad en was al op concours geweest. Er was zeker een klik met het paard. Paarden stonden op een hele nette stal van Huib Crebas, ik weet niet of iemand ervaring met deze man heeft? Hij maakte op mij een hele goede indruk.
Pfffft wat een dag. Zo zie je maar weer, wil je voor 100% een ruin hebben en switch je naar een merrie, zeker een potïentele kandidaat.
gebeurd heel vaak wil je met een ruin thuiskomen word het toch een merrie!