De beste gok die ooit genomen heb?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimRemy

Re: De beste gok die ooit genomen heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:16

helemaal super :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:39

Wauw, gefeliciteerd!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:52

Gefeliciteerd! Dat is zeker super!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:56

Bedankt, ik had echt nooit verwacht dat iemand een jaarling tussen de veulens zou willen inscharen maar zij is heel positief hierover. Daar komt bij dat het maar een half uurtje bij mij vandaan is dus ik zal hem regelmatig op kunnen zoeken.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:54

Dat is helemaal super zeg. Kijk een half uur is nog te doen om eens te gaan kijken.
Super dat hun het zien zitten!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:06

Gefeliciteerd!

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:22

de zon schijnt dat betekend cameratje mee vanavond !!!!! :D:D:D:D:D:D
hopen dat het tot ong half 9 lekker licht met de mooie zon blijft :D

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:24

Ik denk dat je een hele goeie beslissing hebt genomen ! En mocht je er toch naast zitten, dan heb je het paardje in iedergeval wel een top leventje gegeven! Wat bijzonder zeg, Heel veel plezier ermee en succes!!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:28

Ik hoop het voor je!
Geweldig dat je hem deze kans geboden hebt en dat het er nu goed uit ziet. :D

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:44

geweldig dat je hem zon kans gegeven hebt. Denk dat je hiervoor wordt beloond met de goede opfok.

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:24

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

even de foto die niet meer geladen wordt opnieuw!

lisaahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:03

wat cooll,

echt geweldig dat je hem die kans hebt gegeven mega tof van je

ik ben hier gewoon helemaal hyper door dit bericht van jouw xD
ik vind het zo super van je ;)

xxx

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:47

Super zeg, dat je hem deze kans hebt gegeven en dat het nu zo goed met hem gaat! Hij ziet er echt super uit. Heerlijk dat hij nu lekker met soortgenootjes gaan kan opgroeien. Ik hoop dat je nog veel plezier van hem gaat hebben!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 23:09

Dank jullie.
Ik heb vandaag mijn dierenarts gesproken hierover en die dacht ook dat het goed zou zijn voor hem, ze dacht ook dat het met zijn karakter geen probleem zou zijn dat hij tussen veulentjes komt te staan.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 03:34

Wat mooi om hem zo voorruit te zien gaan! Je ziet duidelijk verschil met de eerdere foto's.. Je ziet inderdaasd aan het gebruik van zijn rug en de horizontale lijn dat de achterhand goed mee doet.. Ik denk dat de opfok vooor hem idd goed is.. Denk zelfs dat het voor hem goed is om tussen de veulens te staan, na alles wat die zo heeft mee gemaakt.. :)

Super voor jullie! Wens jullie nog veel geluk en mooie tijden toe..!! :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:09

Wat gaaf, foto's van mijn ventje als veulen! Het valt mij nog mee hoe hij hier loopt, toen ik hem kocht was hij veel slechter.
Wat vond je van de merrie en hoe leek haar karakter, ze was al weg toen ik daar kwam dus heb alleen een foto van haar gezien.
Zou je mij de foto's willen mailen, wil je mijn mail adres wel pb-en als je dat goed vind?
Moos gaat in zijn breedtegroei goed vooruit nu maar blijft zich vasthouden in zijn lendenen met draven en galopperen, ik weet dat hij los kan laten als hij zich opwind maar tussen zijn oortjes is hij die maanden van vastzitten nog lang niet kwijt. Ik hoop zo dat hij in de opfok straks lekker gaat spelen en los laat in zijn lijf.

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:08

Hoooi!

Ik was benieuwd hoe het met deze knappert gaat?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eerste foto was afgelopen donderdag, de andere 2 zijn van gisterochtend toen hij naar de opfok is gebracht. Hij staat met 5 veulens van dit jaar waar hij heerlijk mee kan spelen zodra hij ontdekt dat ze niet zo eng zijn als ze er uitzien (volgens hem dan, zijn leuke veulentjes).
Moosje meet nu met 17 maanden al 1,70 en is dan ook nog wel behoorlijk schraal. Heb er onbeperkt voer in gestopt maar wat in de hoogte gaat gaat nu eenmaal niet in de breedte. Hij loopt wel al een stuk beter en ik verwacht eigenlijk over een 1,5 jaar een paard op te halen dat de schade in ontwikkeling ruimschoots ingehaald heeft.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:35

Echt super dat je hem een kans durft te geven.
Hij is echt een stuk gegroeit zo te zien op de foto's.
Hij groeit vanzelf in de breedte.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:43

Onze beste gok die we hebben genomen,
We zijn zo'n 1,5 2 jaar opzoek geweest naar een nieuw paard!
Alles wat ik tegen kwam klikte niet met mij. (zo noemde ik het na een half jaar al trekke schoppe paardjes).
Dat was dus niet waar wij naar opzoek waren. Ik zou het paard krijgen van mensen waar ik al enige tijd voor reed. De man heeft al een leeftijd van 75 jaar en heeft een klapvoet. waardoor een jong paard echt taboe zou worden. want hij zou deze buiten/ op stal e.d. moeten kunnen zetten overdag wanneer ik op school zit.
We hadden contact met een handelaar waar we al 2 paarden van op proef hadden gehad, en deze bleef op de achtergrond ook zoekende naar een leuk paard voor ons.
We dachten op een gegeven moment, dat het niks meer zou worden. En we hadden geen budget voor 5000 euro klaar liggen. gewoon omdat we heb ook niet nodig vonden een paard van 5000 euro op de plaats te hebben staan. We zouden de volgende dag gaan kijken naar een ferro vlak bij ons in de buurt. 's morgens werden we onverwachts opgebeld door de handelaar die voor ons meezocht, dat hij een 3jarige merrie had binnengekregen. Ze kwam ne 2,5 week van de weide. Ik vertelde heb dat het niks zou worden ze was veel te jong en te groen.
Nadat we bij de ferro waren wezen kijken wat welgeteld al bijna het 50e paard was wat we hadden gezien,
was ik 'smiddags samen met de aankoper toch van gedachte verandert en zijn we direct met de auto naar weert gereden (waar het paard stond) om het paard te bezichtigen.
We kwamen daar aan, en het was het eerste paard waarvan ik kon zeggen DAT word ZE!
Toen we terug reden in de auto hebben we goed nagedacht en erover gepraat. Dat het een groot risico zou worden wat als het nou niks werd? Zelf zadelmak maken? hoe moeten we DAT nou gaan doen?
Ik had wel wat ervaring met zadelmak maken, maar een paard zadelmak maken waarmee je de wedstrijdsport in wild en verder doorrijden op een goede manier is toch wel eventjes andere koek.
's avonds hebben we nog contact gehad met de handelaar en er werd afgesproken dat ze 'smaandags zou worden gebracht!

Om een nog langer verhaal iets korter te houden :D
De merrie is enorm makkelijk op stal, ik kan echt letterlijk ALLES met haar lezen en schrijven.
We zijn nu 7maanden verder we hebben vanaf dat ik haar zadelmak heb iedere week prive les gehad. Lekker de basis e.d. en het gaat super :D
We hebben deze winter al 2 selecties gereden waarvan 1x 5e en 1x 4e. Vorige week zijn we ook met een 5e en 2e plaats naar huis gegaan en nu heeft ze weer eventjes lekker rust.

Voor ons was het een grote gok wat tot nu toe enorm goed zijn vruchten heeft afgeworpen.
En ooh wat ben ik gelukkig dat we een groen paard hebben gekocht!

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:15

Wat ziet hij er goed uit!
Hij begint steeds meer op zijn halfzus te lijken, dat was ook al z'n groot ding als jaarling zijnde! Wel onwisj gaaf zo groot, hou wel van grote paarden;) Ik blijf jullie volgen!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:17

@ Maradhja,wat fijn dat je je droompaard gevonden hebt. De gok ging er hier echter om of dit dier ooit normaal zou kunnen lopen en een rijpaard zou kunnen worden omdat hij een mogelijke zenuwbeschadiging in zijn rug zou hebben.

Die halfzus, van welke vader was die?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:43

Ik denk dat je zeker een goeie gok hebt genomen!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:04

Hij ziet er al weer stukken beter uit! Ben benieuwd hoe hij weer thuis komt!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 10:56

Heb al mail gehad dat het prima gaat, hij deelt een hele grote box met 2 kwpnveulens en 's ochtends ligt het hele spul heerlijk te slapen als ze op stal komt.