shire voor 2e keer op voet gestaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:13

Jakkes dat ziet er akelig uit zeg!
Tis nog goed dik.
Bij mij ging maandag mijn tinkertje(D/E ponymaat) erop staan. Dat was ook al AUW!!
Ik heb net nieuwe leren rijlaarzen van Mountain horse en die zijn goed stevig van voren.
Dus de schade valt bij mij gelukkig erg mee.
Alleen een blauwe rand achter de nagel.
Maar bij een vriendin van mij ging haar welshcob met 4 benen omhoog ( schrok ergens van)om vervolgens op haar voet te landen. Gevolg, een verbrijzelde voet %) Is een paar jaar geleden gebeurd en ze loopt nog steeds niet zuiver.
Voor jou in elk geval beterschap!!

annehoe

Re: shire voor 2e keer op voet gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:42

misschien staat het al ergens maar ik heb het niet gevonden...
wat voor schoenen droeg je toen dit gebeurde?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 23:13

ik droeg gewoon jodhpurs van leer. Maar zonder iets van staal/kunstof in de neus (had in dit geval ook niet geholpen).
Maar ze beukte er dwars doorheen... dus moet sowieso ook nieuwe schoene kopen, hihi.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:49

Sterkte !
Word je niet vrolijk van als dat gebeurt..

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:46

Ieuuww

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:46

Hoe is het nu met je voet??

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:47

auw ;( dat doet zeker pijn, ik vind het al vreselijk als een shet op mijn voet gaat staan--> en die wegen heel wat minder dan 1000 denk ik zo

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:01

@ mooney1
Ik heb nog goed veel last! Het is nog enorm dik!
Ik heb morgen een afspraak ik het ziekenhuis, zal na mijn bezoekje even verslag doen (incl foto :P)
@Flippi, ik heb ook 2 shetjes, en ik weet (helaas) dat ook dat heel veel pijn kan doen. Zo'n geniepig klein hoefje!

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:11

ja die stalen tippen aan schoenen kunnen echt wel helpen , dat gebruiken ze in de bouw ook en dat moet ook zeker tegen gewicht meer als 1000 kilo kunnen !

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:39

Aaaauuuw, het klinkt heel pijnlijk.. ;(
En dan praten we hier ook nog over een Shire..

Sterkte met je tenen! Ik hoop dat het je toch uiteindelijk lukt om je paard een voetje te laten geven, succes!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:43

Om stalen neuzen te laten ombuigen is echt HEEL veel kracht nodig. En zoals al eerder gezegd is, dan had ZONDER een stalen neus je hele voet er al af gelegen. Dus ik zou het juist wel doen. Wat je ook kunt doen is ruime houten klompen gebruiken, die knappen pas kapot als er heel veel gewicht op komt en je hebt dan meestal nog net tijd om je voet er uit te trekken (mits de klomp ruim genoeg zit natuurlijk).

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:07

Even een Update:

Ik ben net terug van het ziekhuis.
De hechtingen zijn er niet uit. Er staat nog veel te veel druk op de wond. Als hij het er nu uithaalt, springt het in één keer open.
Ik moest zelf even kijken wanneer mijn voet weer wat minder gespannen staat, en dan langs de HA om het eruit te laten halen.
De wond zag er wel goed uit, geen last van ontstekingen of dergelijke.
Wel moet ik (nog) meer met mijn voet omhoog en rusten.
Ik mag dus niet meer, eventjes naar de wei hinken op mijn krukken om ze een aai te geven (denk dat ik dat om heel precies te zijn 0 dagen voldhoud).
Ik kan mij wel tegen de pijn verzetten, het is het waard om eventjes een aai te komen brengen, ik ga mij daar beter van voelen.
Maar iedere keer als ik loop, krijgt mijn voet van binnen niet de kans om te genezen. Het weefsel in mijn voet is helemaal stuk daarom is het zo dik (het is dus geen vocht).
Het duurt zeker 2 maanden, voor ik weer redelijk kan lopen en mijn dagelijkse dingen gewoon kan doen. Maar zal zeker nog een half jaar duren voor het weer helemaal goed is.

Voor mijn andere voet, heb ik ook zeker nog 4 maanden nodig voor die helemaal genezen is. Daar zijn waarschijnlijk mijn zenuwen stuk, daardoor kan ik mijn kleine mini teen niet bwegen. Heeft gewoon nog tijd nodig om te helen.
Ook deze voet is nog te dik, dus die mag ik naast mijn andere voet rusten
Zeker omdat ik deze voet nu meer belast met lopen omdat het op de andere niet kan, zal het genezen traag verlopen.

Dus al met al... zit ik nog wel even met mijn voetjes omhoog. Maar hoop over 2 maanden toch wel weer gewoon mijn allerdaagse dingen te kunnen doen. Maar pas over een maand of 4-6 ben ik weer de oude.

Ik ga aan de mods vragen om dit topic te sluiten.

Niet omdat ik het niet gezellig vind... maar ik zit inmiddels bij het kneuzen clubje, dus via daar kunnen jullie op de hoogte blijven hoe het met mij gaat.
[HK] Kneuzen clubje

Over de stalen neuzen heb ik inmiddels ook een topic lopen dus dan kunnen we er daar verder over praten.
[EA-GZ-RP] Schoenen met stalen neuzen :)

Dat houdt bokt wel zo netjes :)

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:29

Okee, wat lang zeg! Nogmaals veel sterkte ! :(:)

Soraya85 schreef:
Even een Update:

Ik ben net terug van het ziekhuis.
De hechtingen zijn er niet uit. Er staat nog veel te veel druk op de wond. Als hij het er nu uithaalt, springt het in één keer open.
Ik moest zelf even kijken wanneer mijn voet weer wat minder gespannen staat, en dan langs de HA om het eruit te laten halen.
De wond zag er wel goed uit, geen last van ontstekingen of dergelijke.
Wel moet ik (nog) meer met mijn voet omhoog en rusten.
Ik mag dus niet meer, eventjes naar de wei hinken op mijn krukken om ze een aai te geven (denk dat ik dat om heel precies te zijn 0 dagen voldhoud).
Ik kan mij wel tegen de pijn verzetten, het is het waard om eventjes een aai te komen brengen, ik ga mij daar beter van voelen.
Maar iedere keer als ik loop, krijgt mijn voet van binnen niet de kans om te genezen. Het weefsel in mijn voet is helemaal stuk daarom is het zo dik (het is dus geen vocht).
Het duurt zeker 2 maanden, voor ik weer redelijk kan lopen en mijn dagelijkse dingen gewoon kan doen. Maar zal zeker nog een half jaar duren voor het weer helemaal goed is.

Voor mijn andere voet, heb ik ook zeker nog 4 maanden nodig voor die helemaal genezen is. Daar zijn waarschijnlijk mijn zenuwen stuk, daardoor kan ik mijn kleine mini teen niet bwegen. Heeft gewoon nog tijd nodig om te helen.
Ook deze voet is nog te dik, dus die mag ik naast mijn andere voet rusten
Zeker omdat ik deze voet nu meer belast met lopen omdat het op de andere niet kan, zal het genezen traag verlopen.

Dus al met al... zit ik nog wel even met mijn voetjes omhoog. Maar hoop over 2 maanden toch wel weer gewoon mijn allerdaagse dingen te kunnen doen. Maar pas over een maand of 4-6 ben ik weer de oude.

Ik ga aan de mods vragen om dit topic te sluiten.

Niet omdat ik het niet gezellig vind... maar ik zit inmiddels bij het kneuzen clubje, dus via daar kunnen jullie op de hoogte blijven hoe het met mij gaat.
[HK] Kneuzen clubje

Over de stalen neuzen heb ik inmiddels ook een topic lopen dus dan kunnen we er daar verder over praten.
[EA-GZ-RP] Schoenen met stalen neuzen :)

Dat houdt bokt wel zo netjes :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:22

jeetje meis,wat ziet je voet eruit!
Dat moet echt vreselijk zeer doen..lees net je update en daar ben je mooi klaar mee zeg,potsiedikkie meis, heel veel sterkte en beterschap!!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:20

Soraya85 schreef:
Over de stalen neuzen.. ik geloof dat het in vele gevallen inderdaad veilig is..
En misschien wel eens wijs om daar naar op zoek te gaan... zeker als ik hoeven krabben ga oefenen.. of andere gekke dingen met haar doe waarbij de kans groot is dat ze op mijn voeten gaat dansen :)

In dit geval (en vorige keer) had het niks uitgemaakt...

Heeft iemand tips voor goede stevige schoenen met stalenneus... ehh in maat 42-43 en ehh dan wel voor vrouwen..
In mannen maat is het altijd te breed :S
Geen kisten.. die zitten mij niet goed

Mwah weet niet of dat heel erg helpt, sommige dingen kunnen er wel doorheen .. zo is een vriend
van me een teen kwijt geraakt tijdens verhuizen, laadklep heeft zn teen eraf gehakt.
In het ziekenhuis is toen ook gevraagd, of het niet beter was geweest dat ie stalen neuzen droeg.
De dokter antwoorde met dat dat ook niet altijd veilig is dan was die neus ook gebroken..

Iig sterkte :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:24

johanne schreef:
ik zag dat je schoenen met stalen neusen zocht, ik raad het je echt af. Als hij er dan op gaat staan en het staal klapt naar binnen zit je en vast in je schoen en klapt het staal misschien ook wel in je voet ben je verder van huis. Ook krijg je dan dus niet eens je schoen uit. Ik zou andere verstevigende schoenen kopen. zowiezo van leer helpt al veel. Ik heb met mijn leren paardrij schoenen een paard erop gehad met kalkoen in. Het heeft best wel wat tegen gehouden, hierdoor alleen mijn voet zwaar gekneusd. (en waar het paard bij jouw op de voet heeft gestaan lijkt ook precies de plek waar het staal op houd. )
sterkte met je voet.

Dat bedoelde ik dus ik, scroll nu net langs jou verhaaltje

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:38

Jeetje...daar ben je inderdaad nog wel even zoet mee.. Heel veel beterschap en sterkte.. :(:)