Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BBreedveld schreef:Tja en ik snap dat dan niet he? Als je dan toch zo'n vloekende haast hebt, ga dan lekker in een zaal aan je rondetijden werken, kan je nog preciezer meten hoe hard je precies gaat ook!
roxiie schreef:Tsja, ik ben ruiter EN wielrenner.
Als ik aan het paardrijden ben zijn sommige wielrenners vervelend, als ik aan het wielrennen ben zijn de meeste ruiters vervelend.![]()
Ik merk gewoon dat er voor beide partijen weinig faciliteiten zijn hier in de buurt, dusja dat ene leuke pad tussen de bosjes waar ik zo graag mag rijden met m'n poown vinden de fietsers ook errug leuk..![]()
Wat bij ons op de fietsclub ( en nog 2 clubs in de buurt) erg geholpen heeft, ik heb een "lezing" gegeven over "hoe om te gaan met paarden in het verkeer". Misschien dat jij hier ook eens naar kunt informeren bij de fietsers die bij jullie fietsen?
Verder zijn de meeste hier weer lekker generaliserend, ik keur het hoe dan ook niet goed dat er "over en weer" wordt gescholden ( want ook ruiters kunnen er wat van..) maar probeer als dat mogelijk is eens een gesprek aan te gaan, dat is wel zo veilig!
Ffortuna schreef:Die bel heeft niet altijd iets met gewicht te maken. Ik heb een fiets van carbon (koolstof), als ik daar een bel aan vast maak, beschadig ik mijn fiets. Zelf roep ik altijd 'tring tring'.Dat helpt ook, hahaha.
roxiie schreef:Nini_roosje; voor een zaal heb je een speciale fiets nodig, en ben je baanwielrenner.
Daarnaast krijg niet iedere vereniging het bij de gemeente voor elkaar om een park aan te leggen ( wat overigens geen vrijbrief is voor aso gedrag op de weg.)
Zoals je zegt; het is een openbare weg, daar mag iedereen gebruik van maken -dus wij als renners ook-, mits je je aan de regels houdt!Dat geldt voor wielrenners, ruiters, fietsers, wandelaars, skaters etc. Helaas heb je overal rotte appels tussen zitten.
Ffortuna schreef:Urko: hee, dat wist ik niet. Ga ik dan ook eens naar kijken, een bel is best handig. Maar een mond ook.
Nini_roosje, zoals gezegd is BAANwielrennen een andere sport en heb je daar een andere fiets (namelijk een BAANfiets) voor nodig.(Zitten geen remmen op, doodeng, daar ga ik echt niet aan beginnen
)
En die parken: daar zijn er maar een paar van in ons land. Hier is er ook eentje, 30 km verderop. Ik heb niet de behoefte om 30 km in de auto te stappen om te gaan fietsen, als ik gewoon wil fietsenNet zoals jij als ruiter buiten wil rijden voor de recreatie (leuke omgeving, nieuwe routes etc.) wil ik dat ook op de fiets.
Zelf heb ik trouwens absoluut niet de behoefte om een vaste snelheid aan te houden. Mijn oom en zijn fietsgroepje welen volgens mij zijn dat de aso's waar het hier over gaat. Maar ik vind het heel erg vervelend dat dit topic over 'de wielrenners' gaat, terwijl er een hoop niet zo zijn. One bad apple won't spoil a whole bunch, weet je wel.
Anoniem schreef:Maar dan hebben we het ook echt over trainen. Voor de wielrenners van wie het gewoon een hobby is. En gewoon lekker rond willen fietsen daar hebben we ook geen last van