gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:15

XMaaiike schreef:
winerieke schreef:
Die foto's vind ik ook een heel mooi beeld geven :) Het oogt veel minder op druk gereden! :)

kan ik je vertellen dat ik het daar niet mee eens ben, deze foto's loopt hij namelijk net zo kort in de hals, dit was juist een v/d perioden waarbij hij nog veel meer eruit moest.
minder op druk gereden :? ik zal es ff foto's halen uit mijn Z proeven, zal ik even foto's van opzoeken. in de proef rijd je idd zoveel mogelijk neusje eruit, omhoog dat hoofdje en precies genoeg lengte in de hals.

Kom maar op met die foto's :) Daar doel ik op met het neusje eruit. Verder zeg ik nergens dat op druk rijden slecht is. Iedereen doet het, ik doe het zelf ook. Dit moet ook voor het Z, als je het maar weer genoeg af kan vloeien en weer kan vragen. :) Ik heb je verder nergens afgekraakt of gezegt dat je verkeerd bezig was, ik heb alleen gereageerd dat ik hem op deze foto's te opgekropt in de hals vind lopen en te weinig gedragen. Maar dat te opgekropt in de hals vind je zelf niet, dus hou ik erover op.

Liberte

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:30

Wat een gezeik weer. :')

Ik vind dat je een heel leuk paard hebt!
Halshouding is niets verkeerds aan, alleen in de kaak vind ik hem eng worden, probeer bij het doorvragen de elasticiteit te behouden en als hij meer er door heen is, moet je weer loslaten om hem te belonen, zo gaat die ''enge'' knik in de kaak weg.

Je nieuwe aanwinst is super leuk! Heb je daar ook rijfoto's van? :D

En ohjah over dat gedoe dat je in jaar in het Z bent gekomen is niets mis mee, als de basis er éénmaal goed inzit, gaat alles vanzelf.
Heb ik zelf ook met mijn vierjarige, als je alleen maar de hulpen geeft bij hem gaat hij bijvoorbeeld automatisch schouderbinnenwaarts, wijken oid doen en dat gebeurd alleen maar als de basis er goed in zit, wat blijkbaar ook bij jou is. :D

nel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:26

Ik vind dat je een er leuk paard hebt!

Ook moet je per paard bekijken wanneer het klaar is voor een volgende klasse, bij de een gaat het snel en bij de ander niet zo snel. Je hebt hem in een jaar naar de Z gereden op concours maar wie zegt dat hij voordat je met hem in de B ging starten niet al verder was dan B nivo? Dan is het niet te snel.
Succes verder!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:09

winerieke schreef:
Kom maar op met die foto's :)

Z foto's kan ik niet niet bij.
[RIJ-ITP] Wancourt (v. San Remo) @ M dressuur

het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat ik hier met foto's van vroeger moet laten zien hoe die vroeger liep :=
en dan heb ik het niet persee over winerieke, maar dat zou dan wel aan mij liggen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:51

Nikka schreef:
Is dat trouwens Polansky je nieuwe aanwinst?

Blue9 schreef:
Had ik ook al ontdekt, lijkt mij van wel. Zelfde afstamming in ieder geval.

Nikka schreef:
Zelfde uiterlijk, zelfde niveau en Polansky is gecastreerd begreep ik laatst.

winerieke schreef:
En zelfde leeftijd ;)

dit klopt :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:01

Bofkont :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:16

ik vind het knap!
je hebt een erg leuk paard!
succes in het Z2, maar dat wel gaan lukken en wat een leuke laarzen trouwens :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:23

XMaaiike schreef:
overigens heb ik hem niet in wedstrijdhouding getraind vandaag. dus klopt dat op de foto's deze punten ook niet erg te zien zijn :)

Enige waar ik nog benieuwd naar ben is wat dan wel je doel was met deze training? Dit kon ik niet terugvinden in het topic geloof ik.

Verder is er geloof ik wel genoeg gezegd :+

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:53

He Maaike,
Je bent top bezig! Ik vind deze foto's ook niet de meest geslaagde plaatjes. Maar ik weet hoe fijn jij je paarden rijdt (en ja ik ben wel "jaloers" ;) ). In het echt ziet het er in ieder geval altijd erg vriendelijk uit.
Ik hoop dat je nieuwe topper je gaat bevallen en dat je ver met hem komt bij de junioren. Gaat vast wel lukken want je hebt talent en hele goede begeleiding. Veel succes nog!

(hoe gaat het trouwens met je schimmeltje? Is die weer helemaal hersteld?)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:50

x_Marr schreef:
XMaaiike schreef:
overigens heb ik hem niet in wedstrijdhouding getraind vandaag. dus klopt dat op de foto's deze punten ook niet erg te zien zijn :)

Enige waar ik nog benieuwd naar ben is wat dan wel je doel was met deze training? Dit kon ik niet terugvinden in het topic geloof ik.

hoezo doel met training? :o? je hoeft toch niet persee altijd in wedstrijdhouding te trainen, vindt t eigenlijk beetje rare vraag.
een doel van een training om je paard soepel te houden, te verbeteren, oefeningen oefenen, etc. zo kan ik nog wel ff doorgaan ;)

Derma schreef:
He Maaike,
Je bent top bezig! Ik vind deze foto's ook niet de meest geslaagde plaatjes. Maar ik weet hoe fijn jij je paarden rijdt (en ja ik ben wel "jaloers" ;) ). In het echt ziet het er in ieder geval altijd erg vriendelijk uit.
Ik hoop dat je nieuwe topper je gaat bevallen en dat je ver met hem komt bij de junioren. Gaat vast wel lukken want je hebt talent en hele goede begeleiding. Veel succes nog!

(hoe gaat het trouwens met je schimmeltje? Is die weer helemaal hersteld?)

tsja ik vindt niks verkeerd aan de plaatjes, maarja dat is echt mijn mening :) en nog van veel meer hier.
't is best wel lang geleden denk ik dat je mij hebt zien rijden? :P haha, wel leuk dat je dat zegt.
schimmel is weer kreupel, 't begint weer van voren afaan. :(
hoe gaat 't nu met jou? stuur maar ff pbtje :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:15

Leuke vos, maar je zwarte is nog leuker ;) :D. Maar wat een topic weer zeg, sjonge :=. Typisch Bokt ;).

Succes met rijden en trainen, komt vast goed!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:50

XMaaiike schreef:
winerieke schreef:
Kom maar op met die foto's :)

Z foto's kan ik niet niet bij.
[RIJ-ITP] Wancourt (v. San Remo) @ M dressuur

het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat ik hier met foto's van vroeger moet laten zien hoe die vroeger liep :=
en dan heb ik het niet persee over winerieke, maar dat zou dan wel aan mij liggen

Vind ik helemaal niet raar, aangezien jij in een jaar naar het Z gereden ben zijn deze foto's niet van 'vroeger' maar van een half jaar geleden. Daar werd nog minder van hem gevraagd en liep hij minder opgekropt, maar jij vind niet dat hij op deze foto's van nu opgekropt loopt, dus we hebben hier geen discussie.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:53

XMaaiike schreef:
Nikka schreef:
Is dat trouwens Polansky je nieuwe aanwinst?

Blue9 schreef:
Had ik ook al ontdekt, lijkt mij van wel. Zelfde afstamming in ieder geval.

Nikka schreef:
Zelfde uiterlijk, zelfde niveau en Polansky is gecastreerd begreep ik laatst.

winerieke schreef:
En zelfde leeftijd ;)

dit klopt :)

Jij mazzelaar. Heb je nog meer foto's van deze prachtige kerel

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:54

die plaats ik liever niet ;) en heb ik op dit moment ook niet

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:02

Wat een kanjer zeg! Een heerlijk paard om naar te kijken (ben trouwens ook wel benieuwd naar die zwarte onder t zadel!).
Het ziet er verder goed uit, op de foto's is tenminste te zien dat er aan gereden word. En niet alles gaat vanzelf.
En wedstrijdfoto's zijn niet te vergelijken met trainingsfoto's/ los rijd foto's! Dat zijn juist de momenten waar je naar toe traint, in de proef moet het er ''vanzelfsprekend'' uit zien. Maar dat krijg je niet zomaar cadeau, daarvoor moet je trainen,je moet ze juist daarvoor los rijden, eens extra door vragen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:30

TS,

Laat je niet ontmoedigen door een paar reacties van mensen hier op bokt ;) Jij weet waar je mee bezig bent (zo kom je iig op mij over) en voor je leeftijd kom je heel volwassen over. Je blijft netjes en beleefd.
Er zijn zoveel combinaties die in 1 jaar naar het Z1 rijden dat is echt geen wereld wonder.

Op foto 4, lijkt je wat naar links te vallen bij je appuyement en je binnenhand mag imo meer van de hals af.

Ga zo door en onthoud ons niet de mooie foto's die vast nog zullen komen.

Edit: Ik heb ook een Donnerhall ;) Wat zijn ze toch ook lekker!!
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 24-05-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:35

Inderdaan TS, je moet je niet laten ontmoedigen door andere Bokkers. :) Jij weet echt wel waar je mee bezig bent.

Ik ben wel benieuwd naar nog meer foto's van jou en je paardjes. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwist ook! :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:43

Jeetje wat zit er weer een partij gezeik bij :n
als je zulk irritant commentaar hebt, en in discussie wilt gaan met TS
kan je haar beter een pb'tje sturen, dan haar topic te verpesten!

TS vind dat je echt prachtige paarden hebt, je weet zelf wel waar je aan moet werken,
heel veel succes met die 2 toppers! :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:51

Goh leuk dan heb je de pappa van mijn merrie! haha.
Ben het wel met de meeste eens dat ik het beeld ook wat opgekropt vind maar dat heb je nu wel gehoord geloof ik.
Meer benieuwd hoe je dan eigenlijk traint want dat zal vast wel goed zijn met zoveel begeleiding. Vind je paard wel mooi.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:07

Tooske schreef:
Goh leuk dan heb je de pappa van mijn merrie! haha.
Ben het wel met de meeste eens dat ik het beeld ook wat opgekropt vind maar dat heb je nu wel gehoord geloof ik.
Meer benieuwd hoe je dan eigenlijk traint want dat zal vast wel goed zijn met zoveel begeleiding. Vind je paard wel mooi.

ohw jij bent dat van dat beruchte topic, :P
hoe bedoel je hoe ik eigenlijk train?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:12

Ben ik van dat beruchte topic? Welk topic? Z-bokkers zeker. Tja we rijden allemaal zeker Z dus zeggen dat we er niks van weten kan niet.

Nou aangezien je het niet zo eens ben met het opgekropte zoals wij het noemen ben ik wel benieuwd waarom jij het beeld wel goed vind en hoe je dat kan onderbouwen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:46

hoho rustig maar hoor, je doet net alsof ik je aanval ofzo :?

en ik vraag gewoon wat voor antwoord je op zo'n vraag wil.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:59

XMaaiike schreef:
x_Marr schreef:

hoezo doel met training? :o? je hoeft toch niet persee altijd in wedstrijdhouding te trainen, vindt t eigenlijk beetje rare vraag.
een doel van een training om je paard soepel te houden, te verbeteren, oefeningen oefenen, etc. zo kan ik nog wel ff doorgaan ;)

Dat zeg ik toch ook nergens? :)
Maar ik zie niet wat je hier voor doel voor ogen hebt om zo te trainen?
Op de strekken foto loopt het paard op de voorhand en zie ik zelfs een taktfout(?). En aangezien je zelf zegt dat je niks mis vind met deze plaatjes ben ik benieuwd wat je dan hier porbeerd te trainen. Is misschien leuk dattie gaat strekken, maar dan zou de correcte nageeflijkheid niet weg moeten vallen.
Verder vind ik het op de overige foto's ook zo lijken alsof de oprichting niet volledig vanuit achteren komt, maar dat kan ook door de foto komen, dat vind ik in ieder geval niet duidelijk te zien.

En dan vraag ik mij nog af wat het doel ervan is om het achter de loodlijn te laten lopen, heb je daar een doel mee?

Onder niet in wedstrijdhouding trainen versta ik trouwens ook dat je gewoon een keertje lekker teruggaat naar de basis, dat kan geen kwaad.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:00

Mooie paarden! Neem je ze allebei mee naar Almelo?

Dat een paard op zijn 7e in het Z1 loopt is helemaal niet raar. Gebeurd zo vaak. En het gewoon een keuze die je maakt. Met 10 wp overgaan of door blijven trainen voor je eigen gevoel. Denk dat ts al vaker hoger heeft gereden en dan is de overstap naar een hogere klasse makkelijker aangezien jij zelf weet wat je kan verwachten. Als je 2 wedstrijden in een maand rijdt en je rijdt 2/ 3 wp per proef zit je zo klasse hoger. Daarbij lees ik dat ze goede instructie krijgt dus die weten heus wel wat ze doen, tenminste dat lijkt mij.
Vind ook dat ie op de foto's wat te opgekropt loopt. Maar als dit echt zo is neem ik aan dat je niet binnen een jaar naar het Z1 kan komen dus dit zal deels wel moment opname zijn. Dat is altijd zo met foto's en dat is het nadeel ervan.. Vind ook dat die L1 foto's er mooier uitzien maar die zijn ook van ander kant gemaakt.

Ben benieuwd hoe het je op Almelo vergaat! Zie je vanzelf daar wel rijden :)
Succes ermee!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:04

x_Marr schreef:
Dat zeg ik toch ook nergens? :)
Maar ik zie niet wat je hier voor doel voor ogen hebt om zo te trainen?
Op de strekken foto loopt het paard op de voorhand en zie ik zelfs een taktfout(?). En aangezien je zelf zegt dat je niks mis vind met deze plaatjes ben ik benieuwd wat je dan hier porbeerd te trainen. Is misschien leuk dattie gaat strekken, maar dan zou de correcte nageeflijkheid niet weg moeten vallen.
Verder vind ik het op de overige foto's ook zo lijken alsof de oprichting niet volledig vanuit achteren komt, maar dat kan ook door de foto komen, dat vind ik in ieder geval niet duidelijk te zien.

En dan vraag ik mij nog af wat het doel ervan is om het achter de loodlijn te laten lopen, heb je daar een doel mee?

Onder niet in wedstrijdhouding trainen versta ik trouwens ook dat je gewoon een keertje lekker teruggaat naar de basis, dat kan geen kwaad.

hoezo "zo te trainen" hoe kun je nou van een paar rijfoto's zien hoe ik een uur heb getraind?
nee dat is GEEN taktfout. foto's zijn momentopnames. ik laat hem niet expres achter de ll lopen. dat heeft hij van zichzelf heel erg.
we zijn er ook altijd meebezig om dat eruit te rijden. maar achter de ll lopen of wat kort in de hals is niet schadelijk ofzo! als jij je paard in verschillende houdingen traint! ;)
terug gaan naar de basis, wat is hier geen basis aan dan? wie zegt dat ik niet gewoon overgangen rijd etc.?