Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:13

Gaaf paard zeg! :P
Ik kan meegaan in de sugestie om misschien je beugels ietsje langer te doen? Ik vind het er verder super uit zien hoor! Doe ik je niet na!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:16

bedankt voor die laatste tip vvtjuh :P daar heb ik vast heel veel aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:48

vvtjuh schreef:
SuperPepeijn schreef:
piaffe, vvtjuh, dat lijkt wel eeuwen geleden. leuk jullie voor bij te zien komen :) groeten terug!

De leuke topics zijn ook al eeuwen geleden. Had het er net met Pjaf nog even over dat moet 8 jaar geleden zijn.

Trouwens een paar kleine tips van mijn kant:

- Beugels véél langer! Je hebt nu een stoelzit.
- Tenen naar binnen (of anders sporen af).
- Paard meer ruimte geven van voren.
- Je zadel ligt te ver naar voren.
- En je hebt een ouwe kop gekregen. :P

:\

Dan moeten jullie nu wel actief blijven he :))

Sjit, ik heb me in 2004 geregistreerd alle leuke topics net gemist ;( Maar ik hoop op betere tijden nu :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:50

U doet ten zeerste u best, misschien iets teveel uw best? Het ziet er verspannen uit en zoals de anderen al beschreven beugels op dressuurmaat en teugels langer. Uw gehele lichaam meer ontspannen en meer nageven, zodat uw paard meer zijn houding kan aannemen.
Let u eens op de gezichtsuitdrukking van uw paard, met name de verspannen mond?
Zoals u vast en zeker zal weten, zal de houding afhankelijk van de oefeningen veranderen en aanpassen. Uw paard probeert dat, maar krijgt de mogelijkheid niet. En dat uit zich in de verspannen houding, omdat u zich als eerste verspannen doet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:52

Wat een paard zeg! Die kan lekker lopen! :9

Wel stoort je zadel enorm, hij is echt te klein voor je!

Oh, en die reactie op de 11-jarige bokker? :?
Ze geeft je een tip, niet om je af te zeiken maar een tip, nogal triest hoe je daar dan op reageert.. Maargoed.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:09

ninajojo schreef:
Ik bekeek net eventjes dit topic :) SuperPepeijn @ [RT-HAW] Les weer met Pepeijn - ff showen :D
Het lijkt wel of zijn achterhand verslechterd is (zit er een stuk minder onder)... Kan natuurlijk ook een momentopname zijn! ;) Wel vind ik je houding een stuk verbeterd! Je zit lekker rechtop :)

helemaal mee eens..
dat oudere topic loopt hij veeeeel beter vind ik..
ook een veel fijner gezicht...
misschien een stapje terug??

en indd je houding is beter zo houding wil ik ook!!:O... en je zadel ligt echt te ver naar voren.. hij ligt inderdaad op de schouder...
en met zo lange rug kun je hem beter toch wat naar achteren leggen.
verder super leuk dier...
en een meisje van 14 die zegt dat je cap moet dragen.. vind ik geweldig!!!.. zijn toch nog verstandige mensen op bokt..
waaronder ik zeker ook niet val XD.. maargoed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:11

Moderatoropmerking:
Ik heb een groot aantal off-topic reacties en slowchat verwijderd. Bij deze het verzoek on-topic verder te gaan. Tevens is opbouwend commentaar van iedereen toegestaan, ongeacht de leeftijd van de gebruiker.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:27

TS, het respect voor de medebokkers is ver te zoeken in je posts. Als je verder zou kijken dan de wijze van schrijven van FaberSmid, zou je merken dat er erg veel te leren is van deze bokker.

Je hebt wel een prachtig paard. De beugels kunnen heel wat langer, maar ik denk dat je dat nu wel genoeg hebt gehoord, net zoals al het andere wat ik zou kunnen vermelden.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:29

kiwiwitje schreef:
Sodeletuut schreef:
Mooi paard!
- Beugels véél langer! Je hebt nu een stoelzit.
- Tenen naar binnen (of anders sporen af).
- Paard meer ruimte geven van voren.
- En je zadel ligt te ver naar voren.
Verder netjes!
De foto in je profiel ziet er trouwens supernetjes uit!

het zadel ligt goed. paard heeft een lange rug, dan lijkt het zadel tever naar voren.
verder wel dezelfde punten.

Kijk eens naar zijn schouderblad, dan zie je dat het zadel toch iets te ver naar voren ligt.

Leuk om Pepijn weer eens te zien! En hij ziet er podverdorrie wel heel goed uit!

Start je ook ermee? Of heb ik daaroverheen gelezen?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:31

De tips zijn duidelijk al gegeven en in de herhaling vallen heeft verder geen nut.
Maar een complimentje is altijd op zijn plaats! :D
Wat een prachtig paard! :~

FaberSmid

Re: Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:59

Natuurlijk is het gemakkelijker de fouten en tekortkomen van de ruiter, aan het schrijven en schrijfwijze van een ander te verwijten.
U zou gebruik kunnen maken van de bemerkingen positief en negatief, adviezen en tips gebruiken uw rijden nog meer te verbeteren. Gaat het er niet om dat de ruiter zijn rijden niet zijn gehele leven verbeteren doet, om het ideaal zo goed als mogelijk te benaderen? En niet alleen het paard verbeteren, of bent u van mening dat de dressuur alleen voor het paard goed is?

Enyaa wees blij dat u in mijn vergelijk tot schrijven en schrijfwijze dan duidelijker bent.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:03

Ik vind eigenlijk het hele plaatje behoorlijk gespannen. Als jij iets relaxter op je paard zit, iets minder gespannen, je beugels een maatje langer ziet het hele plaatje er al een stuk beter uit. Je paard vind ik lekker lopen hoewel het misschien wel iets meer bergopwaarts mag en minder gespannen. Maar ik denk dat zodra jij wat minder gespannen zit dat ook makkelijker gaat.

Verder vind ik de reacties van de ts op anderen echt verschrikkelijk. Een 11jarige die ziet dat jij je cap niet op hebt vind ik niet schattig maar wel erg verstandig voor een elfjarige.

Verder vind ik je reactie op fabersmid ook erg onrespectvol.. Verschrikkelijk. Hij probeert jou tips en hulp te geven jij reageert daar op een verschrikkelijk lage manier op... Bah.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:23

Beauty_J schreef:
ninajojo schreef:
Ik bekeek net eventjes dit topic :) SuperPepeijn @ [RT-HAW] Les weer met Pepeijn - ff showen :D
Het lijkt wel of zijn achterhand verslechterd is (zit er een stuk minder onder)... Kan natuurlijk ook een momentopname zijn! ;) Wel vind ik je houding een stuk verbeterd! Je zit lekker rechtop :)

helemaal mee eens..
dat oudere topic loopt hij veeeeel beter vind ik..
ook een veel fijner gezicht...
misschien een stapje terug??

Ooit van gedragenheid gehoord?
Dan gooit het paard zijn achterhand niet ver eronder, maar tilt hij het langer op.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:25

Wat een leuke foto's zeg! En wat een mooi dier.
Ik zie een paard met een lange rug, die goed bij elkaar gereden moet worden.
beugels gaatje langer (ben ik de eerste die het zegt? :P )
En zelf rechterop gaan zitten, je zit er hartstikke trots op, nu alleen je bekken nog kantelen en jezelf lang maken, dan is het plaatje compleet!

paard mag de achterhand meer eronder brengen, als ik de foto's van de vorige keer bekijk vind ik het minder dit keer. maar ik zie wel dat er dit keer meer gedragenheid inzit, en dat is al zeer positief!
Ik zie liever gedragenheid dan een ondertredende achterhand die daarna niets meer doet ;)

Mensen, laat elkaar in hun waarde, niet alle reacties hoeven gelijk zo bot opgevat te worden ;)
Cap is een eigen keus :) En als het misgaat, dan gaat het mis :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:27

Beste "super" pepeijn zoals je jezelf noemt,

Jammer dat je zelf alles zo goed denk te weten dat je alle reacties en adviezen in de wind slaat.
Sterker nog mensen gaat afkraken/discrimineren op leeftijd of gramatica.
Dat deze mensen de waarheid vertellen en jij dat niet aan kunt is duidelijk. Maar het lijkt mij dat je dat van jezelf weet en een topic plaatsten zou ik dan ook de volgende keer afraden.

Ik vind het beeld totaal niet prettig, ik zie een paard dat bijna geen vrijheid in de hals heeft en een meneer die er ontzettend raar en bovenal arrogant op zit, dat beeld word versterkt door je posts.

Dus ik vraag me af met welke intentie je de foto's hebt geplaatst als je niet tegen kritiek kunt en zo respectloos ( want dat is het) reageerd op je mede bokkers?

Ik ben benieuwd wat je op mij aan te merken zult hebben..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:30

Wat maakt het uit dat iemand arrogant op zijn paard zit?
Ik zie hier een man vol trots van zichzelf, en dat mag hij hebben ook!
Dat hij wat vriendelijker mag reageren ben ik het mee eens. Maar misschien moet je die reacties met een korreltje zout nemen. Buiten dat afkraken/discrimineren om.

Maar ga nu geen reactie uitlokken, of doe dit lekker via PB ......

aan SP : Bekijk even het profiel van Fabersmid, dan zie je waarom hij zo schrijft. Dit heeft een reden namelijk. Het is een erg leuk persoon om mee in discussie te gaan :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:50

Dat de ruiter trots op zijn paard doet zitten is ook niks mis mee, dat is juist goed.
Ik bedoel mijn bemerkingen niet negatief, ik ervaar gewoon dat de ruiter bewust of onbewust teveel zijn best doet? Daardoor zit de ruiter zichzelf en zijn paard in de weg en geraken verspannen. Denk dat als de ruiter zijn beugels op dressuurmaat doet, teugels langer, meer nageven, tempi en overgangen en oefeningen rijden het beeld al een stuk aangenamer zal zijn. En ook aangenamer zal zijn en voelen voor ruiter en paard.

russel ik denk dat iedere bokker wel voor zichzelf kan denken en dat u dat niet voor anderen behoeft te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:54

doerakje schreef:
een meneer die er ontzettend raar en bovenal arrogant op zit, dat beeld word versterkt door je posts.

:))

De ene keer moet je trotser op je paard zitten, zít iemand er een keer trots op, is het weer niet goed.......

Overigens heet het paard Pepeijn, en die noemt hij dus SuperPepeijn :)*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:08

volgens mij ben ik best vriendelijk geweest in mijn reacties, hoe negatief het commentaar dan ook. wat jij arrogant noemt, is voor mij humor. het is maar net hoe je het wilt zien, hoe de waard is, vertrouwd hij zijn gasten :)

iedereen mag zijn commentaar geven hoor, al ben je 2 jaar oud. het is alleen zinloos en helemaal niet het doel van mijn topic. voor commentaar heb ik 2 instructeurs, niet de minste ook trouwens ;)

wat me wel opvalt is dat er zo'n ongelofelijk grote negativiteit hier op het forum is. het is er in ieder geval niet beter op geworden in al die jaren, ik sta er echt van te kijken.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:17

nou, nou.. t wordt steeds gezelliger hier.. en dan bedoel ik niet bokt, maar dít topic :D

lijkt wel of je alleen recht van spreken hebt als je bokker van het eerste uur bent (ook dit is een grapje)

daarbij kan ik me voorstellen dat sommige grappig bedoelde posts niet zo overkomen, ik hoop toch dat de ts dat ook wel inziet..

Rufus2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:26

Het plezier in het rijden straalt van de foto,s af, de ruiter lijkt op de foto,s vrij lang in verhouding tot het paard en daardoor zijn zijn beugels wat aan de korte kant, als hij zijn beugels langer zou doen kan hij er niet meer bij met zijn kuit.
Ik bedoel er helemaal niets negatiefs mee, het is mijn mening nav zijn foto,s

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:34

SuperPepeijn schreef:
Suzanne F. schreef:
Enne.... dapper dat je een topic opent in de nieuwe bokttijden!! Ik durf het niet meer hoor. :D :7
Ik begin te begrijpen waarom, mijn hemel :D

*Gniffel*

Hij en jij dus eigenlijk beide zijn met sprongen vooruit gegaan!
Enkel je beugels zouden langer kunnen denk ik maar das al een aantal keer gemeld geloof ik :o
*gaat nu t topic verder lezen :D *

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:13

Toch mis ik wel je super ruige foto's van Pepijn in de wei!
Vond ze zo mooi :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:19

Moderatoropmerking:
Ik heb wederom een groot aantal off-topic posts en posts die persoonlijke aanvallen bevatten verwijderd. Voor de tweede en laatste keer het verzoek on-topic verder te gaan, dat houdt dus in dat er commentaar gegeven mag worden op de foto's uit de beginpost door iedereen die dat op een nette manier doet. Als dit topic nogmaals uit de hand loopt zal er een slotje volgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:59

Ik vind jullie een leuke combinatie en het commentaar is al in het hele topic gegeven.
Mijn vraag is .. heb je je beugels wat korter ivm een stukje onzekerheid? Het idee dat je wat "vaster" zit dan?
Is zomaar nieuwsgierigheid want dat doe ik namelijk zelf ook wel.

Ik heb ook geleerd om "arrogant" te rijden want dan zit je rechtop.

Gewoon lekker doorknutselen en zolang het goed gaat met jullie samen is het toch prima.