2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:07

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier wel gezellig houden en er rekening mee houden dat iedereen ooit begonnen is als een beginner en we een jonge TS hebben?
Het zou ook fijn zijn als mensen het topic doorlezen alvorens een reactie te plaatsen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:20

Rebekah, Ravell is een hartstikke leuke pony, maar met springwedstrijden nog wat te pittig voor je.
Ook heb ik het idee alsof je je steun aan de pony en de teugels probeert te vinden, in plaats van op je zit. Probeer meer echt ín je zadel te gaan zitten en op je beugels te drukken, blijf terug zitten totdat je
bij de sprong bent.

Ik zou de volgende keer gewoon lekker Erena pakken :j .

Pepper3

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:25

Mensen mensen toch wat kunnen we weer allemaal heftig reageren.
Ts is naar eerdere berichten te gelezen hebben pas 12 meisje heeft daarintegen toch niet de begeleiding gehad die ze moest hebben om een keuze te maken met welke pony ze het beste kon nemen en die bij haar past. ( Ze mocht er namelijk zelf 1 uitkiezen en die heeft geen goede gevolgen gehad.
Mij lijkt het dan aan de manege om in te grijpen en voortaan zelf de pony's bij iemand in te delen.
Dat voorkomt een hoop ellende.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:30

Sunrise_ schreef:
Rebekah, Ravell is een hartstikke leuke pony, maar met springwedstrijden nog wat te pittig voor je.
Ook heb ik het idee alsof je je steun aan de pony en de teugels probeert te vinden, in plaats van op je zit. Probeer meer echt ín je zadel te gaan zitten en op je beugels te drukken, blijf terug zitten totdat je
bij de sprong bent.

Ik zou de volgende keer gewoon lekker Erena pakken :j .

deed iik ook tot ze koliek kreeg 5min voor de wedstrijd

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:31

jelledaantje schreef:
Mensen mensen toch wat kunnen we weer allemaal heftig reageren.
Ts is naar eerdere berichten te gelezen hebben pas 12 meisje heeft daarintegen toch niet de begeleiding gehad die ze moest hebben om een keuze te maken met welke pony ze het beste kon nemen en die bij haar past. ( Ze mocht er namelijk zelf 1 uitkiezen en die heeft geen goede gevolgen gehad.
Mij lijkt het dan aan de manege om in te grijpen en voortaan zelf de pony's bij iemand in te delen.
Dat voorkomt een hoop ellende.

ik ging eerst op een rustiger paard maar die kreeg 5min voord de wedstrijd koliek

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:34

O ja meis dat was waar ook :oo

Erena, haar grote favoriet bleek ineens koliek te hebben 's ochtends voor de wedstrijd. Dus de TS was idd redelijk gestresst. :(:)

En rebakah, ik wil je ook niet afbranden hier hoor.

En over pony's kiezen voor de wedstrijd. Ik ben het daar niet mee eens. Al onze pony's zijn erg braaf dus in principe zou iedereen op elke pony kunnen. Dus als ze op een bepaalde pony willen mag dat gewoon (tenzij hij/zij te veel moet lopen natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 07-03-10 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:37

Elsskippy schreef:
Met Erena is ze een keer eerste geworden in het springen.
Dus ze heeft het al wel een keer heel goed gedaan.
Deze ponny is de verkeerde keuze geweest voor haar.
Ik zou de volgende keer wel met een pony gaan springen die het wat makkelijker aanpakt.
Want dat geeft jou vertrouwen en kun je ook wat meer gaan werken aan de rust in het rijden en de houding.

ik zat op erena maar ze kreg koliek

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:37

rebehak, no offence maar ik denk dat ze nu wel doorhebben dat erena koliek had :)

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:40

Ik snap niet wat je allemaal aan het doen bent in dat 2de filmpje..
Neem eerst les voor je meedoet aan een wedstrijd ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:41

Misschien even t topic doorlezen Fjuur, het is een manege ruiter dus heeft altijd les.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:41

x_Anne_x schreef:
rebehak, no offence maar ik denk dat ze nu wel doorhebben dat erena koliek had :)

sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:45

Wat een pech dat de pony waar je eigenlijk op zou gaan ziek werd, net voor de wedstrijd. Ik kan me voorstellen dat een wedstrijd dan ineens nóg spannender wordt.
Mocht dat je nou nog een keer gebeuren, dan is het misschien handig om te proberen alles iets rustiger te houden. Dan wordt het wat minder hectisch, neemt de pony jouw zenuwen wat minder over, en komen jullie samen wat makkelijker rond.
Dus rij gewoon vanuit draf een volgende keer. Lekker je knieën aan het zadel houden, teugels op maat en je handen mooi aan weerszijden van de hals van je pony houden. Zo hou je 'm al wat meer 'opgesloten' waardoor 'ie minder kan gaan zwabberen met je. Zelf goed óver de hindernis heen kijken, en rustig sturen. Probeer je pony niet te 'overvallen' met plotselinge stuurbewegingen, geef 'm de zekerheid en het vertrouwen dat jij héél zeker weet waar jullie heen moeten, en stuur 'm daar met rustige bewegingen tussen je teugels en tussen je benen naartoe. Daarbij mag je gerust tussen de hindernissen in lichtrijden hoor ipv in verlichte zit zitten, als dat jou een stabieler gevoel geeft.
En als het dan na een paar sprongetjes best lekker gaat, kun je misschien gewoon eens rustig na de sprong even doorgalopperen. Als dat fijn gaat, ga je daarna gewoon in galop door. En als je het gevoel hebt dat het dan weer te hard gaat, of dat je niet echt meer controle hebt, dan neem je 'm na een paar galopsprongen gewoon rustig terug in draf, en rij je de volgende sprong weer rustig vanuit draf aan.
Je zult toch op een of andere manier je ervaring op moeten gaan doen om parcoursjes te rijden, en dan is het iets rustiger gewoon wat beter te behappen voor je.
Veel succes en plezier voor de volgende keer! (en vraag je instructeur gerust om ook in de les eens wat 'lijntjes' met jullie te oefenen ipv alleen losse sprongetjes, dan leer je je pony wat meer begeleiden tussen de sprongetjes in)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:46

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:48

Lijntjes worden altijd veel geoefend, wordt erg gehamerd op rust en netjes sturen.

Maar ik kan snappen dat met de stress van zo'n wedstrijd je dat allemaal vergeet. (ik wel namelijk :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:50

Ja hoor dat is echt helemaal niet raar. Wedstrijden zijn gewoon hartstikke spannend, en al helemáál als je ineens op een ander dier moet als wat je dacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:52

mijnponynero schreef:
Ik snap ook wel dat die pony je eraf wilde hebben

Je kijkt niet goed, die pony wil de ruiter er helemaal niet afgooien! De pony reageert snel en plotseling, maar doet helemaal NIETS om z'n ruiter daadwerkelijk eraf te krijgen of pijn te doen of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:54

Wat een grootspraak Mijnponynero.... Zelf nooit ergens hoeven beginnen en meteen topruiter geworden zeker? :Z

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:56

En ik vind het stoer van je dat je gewoon weer opstapt!
We leren tenslotte allemaal met vallen en opstaan.
Geef de moed niet op hoor!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:57

Ik vind het er uitzien alsof je nog geen controle over het paard hebt :n
Ik zou gewoon wachten tot je er echt klaar voor bent om aan een wedstrijd mee te doen, of een minder pittig paard nemen.
Wel een leuk paard ;)
Laatst bijgewerkt door Featherlight op 07-03-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:59

Shadow0 schreef:
mijnponynero schreef:
Ik snap ook wel dat die pony je eraf wilde hebben

Je kijkt niet goed, die pony wil de ruiter er helemaal niet afgooien! De pony reageert snel en plotseling, maar doet helemaal NIETS om z'n ruiter daadwerkelijk eraf te krijgen of pijn te doen of wat dan ook.

Precies!!

maaikemuis

Bij het zien van de filmpjes kan ik eigenlijk alleen maar denken aan de tijd dat ik 12 was en een poging ging doen tot springen. Ik vond het vreselijk spannend en ik geloof dat meeliften met paard en hopen dat je er aan het einde nog opzat toch wel de beste omschrijving was.

TS, blijf gewoon lekker dooroefenen. Misschien op een paardje dat iets minder fel uit de hoek kan komen en hou vooral het plezier er in! Springen is ook gewoon een kwestie van kilometers maken en veel les rijden. En ik snap de 'haha' in het topic wel, het is gewoon een kwestie van een beetje zelfspot. TS ziet zelf ook wel dat dit niet helemaal gaat zoals het hoort.

Overigens is het bij mij nooit goed gekomen. Na 20 jaar rijden gaat dressuur mij prima af, maar als ik een poging doe tot springen zit daar gewoon weer dat 12 jarige meisje op het paard :o

Frrenkie

Als je paard niet over die hindernis heen wilde (2e film) , niet gaan trekken, en als hij link om keert moet je hem de zelfde kant weer op laten gaan, dus geen rondje maken! Dan wint je pony.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:00

Rebecca:
Dat filmpje met Erena ziet er toch wel redelijk goed uit.
Je blijft goed terug zitten, en je hebt de handen mooi laag.
Blijf goed door trainen met je instuctrice dan komt het allemaal wel goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:06

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist enkele reacties verwijderd die niet getuigen van veel respect. Let er wel op dat als je rijtechnisch commentaar geeft, hier de regels van RT-HAW gelden.

Rixtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:08

Erg jammer dat je er 2x af viel ;(
Ik heb gezien dat je al erg veel commetaar hebt gekregen, wat ik ook wel kan begrijpen.
Ik zag ik het andere filmpje met Erena dat je veel beter kan :) En ik snap dat het erg spannend word als je opeens op een andere pony moet. Als het je weer eens gebeurd, gewoon rustig blijven. Want als jij rustig bent, word dat paard het ook :)
Veel succes nog met je andere wedstrijden! :)
Ravell is trouwens een erg leuke pony! :D
Je bent tenslotte nog maar 12 jaar, dus je kan nog vanalles leren :D Geef de moed niet op!
En ik vind het erg dapper van je dat je er toch elke keer weer opklimt! :D