En jullie zien er echt uit als een goed team!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Juangi schreef:Hmm... Ik vind het er eigenlijk helemaal niet lekker uitzien.
Op een paar foto's zijn z'n mond open. Achterhand loopt erg achter, leek voor mijn gevoel alsof hij enorm overbouwd is. Het ziet er soms ook behoorlijk gespannen uit.
Probeer bij de travers (??) goed je lichaam naar voren te richten. DUs echt meedraaien in de richting waar je heengaat. Je zit nu erg naar de buitenkant.
Let ook op je benen, je steekt ze op de laatste plaatjes erg in je paard, zegmaar. Dus met de hiel er tegenaan, ipv hele voet.
Verder erg mooi paard

X__Trees schreef:Juangi schreef:Hmm... Ik vind het er eigenlijk helemaal niet lekker uitzien.
Op een paar foto's zijn z'n mond open. Achterhand loopt erg achter, leek voor mijn gevoel alsof hij enorm overbouwd is. Het ziet er soms ook behoorlijk gespannen uit.
Probeer bij de travers (??) goed je lichaam naar voren te richten. DUs echt meedraaien in de richting waar je heengaat. Je zit nu erg naar de buitenkant.
Let ook op je benen, je steekt ze op de laatste plaatjes erg in je paard, zegmaar. Dus met de hiel er tegenaan, ipv hele voet.
Verder erg mooi paard
Daar kan ik me ook niet in vinden.
De amazone zit er heel net op, wat vreselijk moeilijk schijnt te zijn bij spaanse paarden omdat die nogal hard kunnen zijn?
Volgens mij knabbelt hij eerder dan dat hij echt zijn mond opendoet. En de aanleuning vindt ik zéér ontspannen.
Niet helemaal op de loodlijn maar oor mij hoeft dit ook niet. Neusje er mooi uit, goed ruggebruik, en een goeie motor vanachter.
Zo hoort het te zijn.
BrankaZ schreef:X__Trees schreef:
Daar kan ik me ook niet in vinden.
De amazone zit er heel net op, wat vreselijk moeilijk schijnt te zijn bij spaanse paarden omdat die nogal hard kunnen zijn?
Volgens mij knabbelt hij eerder dan dat hij echt zijn mond opendoet. En de aanleuning vindt ik zéér ontspannen.
Niet helemaal op de loodlijn maar oor mij hoeft dit ook niet. Neusje er mooi uit, goed ruggebruik, en een goeie motor vanachter.
Zo hoort het te zijn.
Als je hard in de mond bedoelt denk ik dat het vraagteken terecht is. Spaanse paarden zijn juist niet hard in de mond. Integendeel, ze zijn heel licht in de mond.
Als ik naar mijn Hispano ruin kijk komt die bij te veel druk op het bit direct tegen de hand. Vindt hij afschuwelijk. Dat maakt het dus best lastig rijden, je moet licht en ontspannen met je handen zijn.
Deel wel jouw mening dat de aanleuning van Licor, die toont fijn en ontspannen.
Heb geen ervaring met spaanse paarden.X__Trees schreef:Bedoelde hard qua beweging, om door te zitten enz![]()
In de mond, dat zou ik totaal niet wetenHeb geen ervaring met spaanse paarden.
Dit paard is gewoon fijn gereden.
Juangi schreef:Hmm... Ik vind het er eigenlijk helemaal niet lekker uitzien.
Verder erg mooi paard
.