Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Rallypaper in Annen 2de paasdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:50

Nou, volgens mij zat je bijna op die wandelaars, of niet? Echt ongelooflijk dat ze je zo voorbij kwamen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:59

Hoi, m'n vriend en ik vonden 't vandaag ook erg leuk, supermooie omgeving om te rijden,maar wat we wel jammer vonden is dat de terugweg dezelfde route was, als de heenweg, en dat de groep naar de barrage en de groep van de barrage elkaar bij Annen weer tegen kwam :Y) net ff iets teveel dezelfde route.Maar voor de rest een mooie dag, en heerlijk weertje erbij :D
Wij kwamen onderweg eigelijk geen mensen tegen die ons te hard voorbij gingen ofzo, iedereen was vrij netjes.
Wij gingen ook vaak mensen voorbij,maar eerst vragen we of 't op dat moment wel ok was natuurlijk ;)
Ben benieuwd of er foto's gemaakt zijn, ik zag namelijk niemand foto's maken ....
Voor de rest een geslaagde dag ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:02

Imre schreef:
Nou, volgens mij zat je bijna op die wandelaars, of niet? Echt ongelooflijk dat ze je zo voorbij kwamen.

Ja bijna de wandelaars plat gewalsd inderdaad, daarom heb ik me paard maar voor die groep gegooid.
spring dan liever op een paard dan op ons schuldige mensen :+

@ Durante, Ja ergens heb je ook wel gelijk.
dat was wel heeel erg jammer maar ondanks dat, gelukkig dat het leuk was :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:03

Leuke foto's Wendy!

Zo te horen maar goed dat ik er niet bij was, ik zou me ook helemaal kapot geërgerd hebben. >;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:05

Het merendeel van de mensen was goed bezig hoor, maar wij kwamen steeds dezelfde lui tegen en die waren niet zo van het rekening houden met elkaar.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:11

Imre schreef:
Het merendeel van de mensen was goed bezig hoor, maar wij kwamen steeds dezelfde lui tegen en die waren niet zo van het rekening houden met elkaar.

Ja dat is zo, er waren ook genoeg die wel op dat moment even het verstand op de goede plek hadden.
Dan heb ik er ook helemaal geen problemen mee en kan ik me paard prima in de hand houden.
maar op dat moment dat er zo'n grote groep aan komt en dan ook nog voorbij denderd raakt ze in paniek.
even als voor Imre was het niet altijd even fijn....

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:20

Wij hebben ook super genoten van de rit :D

Wij kwamen die grote groep idd ook tegen...onze paardjes vonden dat niet echt grappig :n veel kabaal hadden ze ook!
We hebben ze op een gegeven moment voor laten gaan zodat we rustig verder konden gaan.

Later werd er nog door 3 meisjes van achter op ons ingereden in galop wat ik ook niet grappig vond :( daar schrokken 2 paardjes van ons erg van.

Maar verder was het echt super en idd de meeste mensen heel sociaal! Goede organisatie ook!

Ben wen benieuwd naar de eindtijden! Kan je die ook ergens terug zien?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:35

buitenom de mensen die geen rekening met een ander gingen houden vond ik het echt een hele leuke rit.
idd wel jammer dat de route voor een deel dezelfde was als vorig jaar

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:39

Ik heb nu al zin in volgend jaar!!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 07:13

Leuke foto's Wendy ;)
M'n vriend en ik zijn niet op de foto gekomen zie ik(heb ook niemand zien staan met een camera :o )

Wow en moet je die marathonwagen zien,en zo zagen er wel meer wagens uit :P onder de blubsie haha :D
Komt zeker door dat ene modderpad, bij een klein bosje langs, daar zaten echt behoorlijke gaten in de grond, met water erin, wij konden er zo omheenrijden,maar de wagens moesten er wel doorheen, ik snap niet dat ze dat stuk niet even met zand gevuld hebben ,zodat 't voor de wagens wat makkelijker rijden was...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 07:17

We zaten er eerst aan te denken om na de rallypaper weer te paard naar huis te rijden(richting harkstede) dus m'n ouders aangegeven dat ze wel met de trailer naar huis konden,zonder paarden,maar na de rallypaper waren m'n haffie en ik wel moe, en hebben we m'n ouders maar weer gebelt of ze ons toch bij de prinsbernardhoeve op konen halen , en blij toe, want ik heb nu best last van spierpijn :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:57

Was voor mij de eerste keer. Het was wel leuk, maar de route was niet heel bijzonder, ik vond dat je weinig echt in het bos reed. Ook vond ik het jammer dat je als ruiter dezelfde route moet rijden als menners. Dus de mooie smalle ruiterpaden had je niet. Je had wel vaak dat je mensen in moest halen die even later jou weer in gingen halen.
We hebben op dat hele lange rechte stuk vanuit Annen richting Schipborg flink gegaloppeerd, teugels in 1 hand, verlichte zit en alles even los. Volgend jaar in het bos bij Diever, Gasselte of Appelscha? :P Dat bos is daar veel mooier.
Mijn paard was lekker braaf, maar ze vond die tunnels en viaducten wel wat spannend. Het klinkt allemaal zo hol als je eronderdoor rijdt. Gelukkig is ze wel verkeersmak, dus problemen leverde dit niet op, maar ze is dit dus ook niet gewend.
Er waren ook genoeg paarden die de menwagentjes niet fijn vonden. De mijne met opzadelen ook niet, en dat terwijl ze er zelf ook wel eens voorloopt :S :D
Maar met rijden waren de menwagentjes geaccepteerd.
8 km per uur is niet snel. We hebben echt veel gestapt, foto's gemaakt en waren toch nog iets te snel. Er waren er ook die een omweg namen en zo wat meer door konden rijden (de extra lus richting cafe de drentse Aa). Wij waren niet zo bekend hier, dus dat durfden we niet aan, we hebben nog wel ergens een heuvel meegepikt.
En ondanks deze rit had ik thuis nog de puf om nog even een paard te rijden. Ik heb gisteren dus zo'n 5.5 uur in het zadel gezeten.
Thuisgekomen had m'n paard zwarte benen, en die modder wilde er ook niet zomaar af. Dat mag dus slijten. :P

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:06

Menners een ander route laten rijden vind ik een goed plan, dan kunnen we als ruiters leuke bospaadjes nemen en zitten we elkaar niet zo in de weg. :j

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 11:25

germie schreef:
Was voor mij de eerste keer. Het was wel leuk, maar de route was niet heel bijzonder, ik vond dat je weinig echt in het bos reed. Ook vond ik het jammer dat je als ruiter dezelfde route moet rijden als menners. Dus de mooie smalle ruiterpaden had je niet. Je had wel vaak dat je mensen in moest halen die even later jou weer in gingen halen.
We hebben op dat hele lange rechte stuk vanuit Annen richting Schipborg flink gegaloppeerd, teugels in 1 hand, verlichte zit en alles even los. Volgend jaar in het bos bij Diever, Gasselte of Appelscha? :P Dat bos is daar veel mooier.
Mijn paard was lekker braaf, maar ze vond die tunnels en viaducten wel wat spannend. Het klinkt allemaal zo hol als je eronderdoor rijdt. Gelukkig is ze wel verkeersmak, dus problemen leverde dit niet op, maar ze is dit dus ook niet gewend.
Er waren ook genoeg paarden die de menwagentjes niet fijn vonden. De mijne met opzadelen ook niet, en dat terwijl ze er zelf ook wel eens voorloopt :S :D
8 km per uur is niet snel. We hebben echt veel gestapt, foto's gemaakt en waren toch nog iets te snel. Er waren er ook die een omweg namen en zo wat meer door konden rijden (de extra lus richting cafe de drentse Aa). Wij waren niet zo bekend hier, dus dat durfden we niet aan, we hebben nog wel ergens een heuvel meegepikt.
En ondanks deze rit had ik thuis nog de puf om nog even een paard te rijden. Ik heb gisteren dus zo'n 5.5 uur in het zadel gezeten.
Thuisgekomen had m'n paard zwarte benen, en die modder wilde er ook niet zomaar af. Dat mag dus slijten. :P

volgende keer wel even trakteren hè als je ons weer inhaalt :+

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:38

Ik vond het echt een heerlijke rit! Echt geluk met het weer ook! Ook mijn paardie was ontzettend blij, hoewel ze de laatste km steeds wilde stilstaan, omdat ze het echt zat was, haha! Ik heb wel een beetje een stijf lijf nu..

Afbeelding
Mijn paardie en ik lopen rechts, heerlijk ontspannen

Afbeelding
Ons groepje! ik/wij lopen nu links!

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:00

super leukk!! hoop dat jullie allemaal genoten hebben van de prachtige natuur, waar van ik elke dag van mag genieten!!
als het goed is zijn jullie allemaal langs mijn stal gereden in schipborg :D hebben jullie een haflinger gezien??

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:04

Mariekyy schreef:
super leukk!! hoop dat jullie allemaal genoten hebben van de prachtige natuur, waar van ik elke dag van mag genieten!!
als het goed is zijn jullie allemaal langs mijn stal gereden in schipborg :D hebben jullie een haflinger gezien??

Hahah ik heb genoeg haflingers gezien :Y)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:08

NienSCHaap schreef:
Mariekyy schreef:

haha ja dat snap ik :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:12

Mariekyy schreef:
NienSCHaap schreef:

haha ja dat snap ik :P

Veder heb ik het denk ik niet gezien, heb er ook niet echt opgelet.
wat er in de omgeving stond ik weet wel dat er na de pauze stop.
als je dan weer veder reed over de weg door het door,
dat daar een koe lag en die van mijn paard wel erg spannend :o
al moet ik toe geven dat ze alles redelijk spannend vond,
want zoiets was voor haar de eerste keer. vond dat ze het super goed deed.
ondanks dat ze af en toe in paniek raakte...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:15

Die van mij vond het ook spannend met zoveel paarden om zich heen. Hij heeft zich er dapper doorheen geslagen en nergens van geschrokken, al had hij op de terugweg wel aardig veel praatjes.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:55

lorelei schreef:
germie schreef:

volgende keer wel even trakteren hè als je ons weer inhaalt :+

Ja inderdaad, hahaha :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:15

Fijn dat het zo leuk was allemaal! Erg leuke foto's! :D

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:46

Ik heb een fijne rit gereden, reed mee in de grote groep. Idd jammer dat er weinig rekening gehouden werd.. Een groot deel van de groep was het hier ook absoluut niet mee eens, maar als er een paard gaat gaan ze allemaal. Ik snap jullie irritaties, heb mezelf ook geirriteerd :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:19

Viet schreef:
Ik heb een fijne rit gereden, reed mee in de grote groep. Idd jammer dat er weinig rekening gehouden werd.. Een groot deel van de groep was het hier ook absoluut niet mee eens, maar als er een paard gaat gaan ze allemaal. Ik snap jullie irritaties, heb mezelf ook geirriteerd :)

Nee nou ja was gewoon vervelend, me paard was nog al paniek maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.
lorelei en ik reden achter een groepje van 4 paarden aan.
& echt op het laatste moment viel 1 van die meiden van paard en paard ging er zo vandoor,
gelukkig een akker op waar die nogal weg zakte, en zich toen bedacht.
daardoor konde ze hem gelukkig weer pakken, maar hij schrok van een menner die in wou halen (dravend)
;)

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:19

Ahhh dat waren al die sporen door een akker, we vroegen ons al af wat daar nou gebeurd kon zijn! ;)

Wij hebben heerlijk gereden, startten als laatsten en kwamen ook als laatsten weer aan. Laatste stuk achter het 4-span belgen aangereden.
Heerlijke rustige rit en totaal geen last gehad van inhalers! :P

Wel van een grote groep menners/rijders idd, die maar vonden dat zij alle recht hadden om in volle draf door te gaan. Dit was vlak voor de pauzestop!
Ach ja...zulke mensen heb je er jammergenoeg altijd tussen zitten!

Ik vond de rit verder niet heel bijzonder eigenlijk, veel asfalt en woonwijken en ik vond het absurd dat er op sommige zeer drukke wegen geen posten stonden om te begeleiden!

Maar verder heerlijk genoten, paardje kwam dansend weer terug en ik geen spierpijn oid!