30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elientje_89

Re: 30 en 31 Januari: Limburgse Kampioenschappen 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:54

Misschien smorgens niet inderdaad maar ben er verder hele dag want moeten in L2 en Z1 dus word lang dagje.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:55

Natuurlijk zou ik in jouw plaats ook doen, maar Power mag toch niet mee komend weekend (helaas), dus heeft die vandaag rust, anders wordt het wel heel erg laat voordat we weer thuis zijn.

Achja het M2 is natuurlijk ook op zaterdag, nee dan zullen we elkaar idd niet treffen. En wat nou als je dan prijs hebt met Zen?

@Elientje, Saskia & ik starten in ieder geval ook L2 :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:07

Zen moet om 10.42 ongeveer. Dus ga er vanuit dat we dan toch wel om 12 - 1 uur daar weg kunnen (l2 begint om half 1). Dan ben ik rond half 2 -2 uur thuis en ik wil dan direct omladen en weer gaan. Ik ben om 16.36 aan de beurt.

Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat met Ali ga doen, of die gewoon binnen blijft of dat ik hem toch even die frisse lucht gun. Vaak issie dan wel wat relaxer.

Maar rennen wordt het zo wie zo, maar heb nu wel alles ruim geschat ook ivm het weer :=.

Maar prijs met Zen zie ik nog niet gebeuren, met Ali trouwens ook niet :+. Wie zien het wel, mijn doel is top 10 en een goede proef :j.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:10

Correctie het L2 begint om half 12 (11.30). Maar je hebt idd wel ruim de tijd om Ali te gaan halen, hoelang rijdt je erover om van Grathem naar Beek te komen?

Tsja, ik zou doen wat je normaal ook doet voor een wedstrijd, daar doet hij het toch prima mee :-) Enne niet zo negatief joh, je hebt er het hele seizoen goed bijgereden (zelfs met voor je gevoel mindere proeven), je hebt het zeker verdiend om er nu ook bij te kunnen zitten als je een nette proef rijdt!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:14

Ik denk dat je toch blijer moet zijn nu met de hokjes. Die ligt echt een stuk van de ring af. Zeker 5 meter. De tafels lagen gewoon vlak langs de ring en zijn voor vele paarden nieuw.

Langsgaan is meestal inderdaad tot 22:00 en is gewoon gratis.

Zijn er reserves ingezet? Dan toch zoveel uitvallers. Jammer! Kring Noord hebben die geen lijsten gekregen? Want volgens mij heeft die site een heel lang geen update meer gehad.

Ik zal tegen kwart voor 1 moeten. Mooi startnummer 13! :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:16

Ow, heb ik zo scheel gekeken :+. Dan haal ik het gemakkelijk :j. De ring is rond 11 uur afgelopen (als het strak loopt), dus dan een half uurtje en dan is al alles bekend. Dan kunnen we alweer naar huis. We rijden 45 minuten, met slecht weer een uurtje.

Normaal zou ik hem buiten zetten, maar voor een LK wil ik hem toch wel op en top strak in het pak hebben :+. Even kijken wat het weer is smorgens en anders blijft hij maar even lekker binnen met de shet met lekker wat hooi.

Nee, maar ik ken mezelf. Stel veel te hoge verwachtingen van mezelf en Ali/Zen. twee grote concurrenten hebben zich afgemeld bij Zen, dan wordt de verwachting alleen maar hoger *slik*. Ik hoop gewoon een goede proef neer te zetten en wat het dan wordt, so be it :j.

Ik heb wel al zin om over te gaan naar de L2, kijken hoe Zen dat oppakt.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:20

Daar heb je gelijk in Saskia dat de tafeltjes vaak nieuw zijn en ik denk dat vooral het bewegen of praten door de jury eng kan zijn. Ik heb het zelf nog nooit eerder gehad eigenlijk.

Hoe kom jij erbij dat er zoveel reservers zijn ingezet? Startnummer 13 heb ik ook al heel vaak gehad op kampioenschappen, wie weet brengt het je geluk.

@nathalie, begrijpelijk hoor dat je wil dat hij er strak uitziet, ik heb er nog over nagedacht om Zidane nog een keer te scheren, maar omdat ik dat wel erg sneu vind met die koude dagen nu, heb ik er vanaf gezien, verwacht tot niet bij de eerste 3 te eindigen ;-)

Je kunt idd niet meer als je best doen, niet kijken naar de rest, maar gewoon zelf de proef van je leven rijden. Als de rest dan beter is, so be it. Kan me voorstellen dat je nu wel zin krijgt om over te stappen naar het L2, ook al zin in het Z1?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:23

Z1 vind ik toch wel wat pittiger :+. Van Zen weet ik dat hij het kan, met Ali moet ik dat eerst eens gaan voelen zo'n Z-ring.

Ik weet dat in mijn ring 2 mensen erbij staan de op de reservelijst stonden, van de andere ringen weet ik dat niet. Bij Ali is volgens mij niets veranderd.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:25

Nee sorry had het fout. Dacht dat Nathalie bedoelde van het L2, maar ze bedoelde van haar eigen ring! :) Sorry!
Startnummer 13 heeft mij veel geluk gegeven. Outdoor Kampioenschappen had ik ook startnummer 13 en Ravi liep haar beste proef ooit, kreeg een megascore en werden 1e van de ring. Dus geef mij maar fijn startnummer 13 :+

Zen kan het L2 makkelijk aan! Die stijgende lijn die jullie nu te pakken hebben. WAUW! :j

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:28

@Nathalie, denk dat je het zelf ook weer even aan moet gaan voelen (jij hebt toch al eens Z gereden of niet?) in het Z, maar als je kijkt hoe makkelijk het je in het M2 nu af gaat, in zo'n grote ring heb je ook wel weer net wat meer ruimte. Bovendien laten we eerlijk zijn, rijdt er ook genoeg prut rond in het Z (en ik wil niet zeggen dat ik daar afentoe niet bij hoor).

Volgens mij ben ik de enige reserve die in het L2 is ingezet :-) Dus dat valt toch best nog wel mee, en diegene is alleen maar uitgevallen, omdat het paard in het Z1 al meeloopt. Ik hoop echt voor je dat je net zoveel geluk hebt als buiten, of eigenlijk nog meer, want toen had je in de finale last van de luidsprekers toch.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:39

Ja klopt. Bij iedereen wachten ze totdat ze afgelopen zijn, behalve toen in mijn proef. Plus er was nog muziek aan de andere kant. Ik had toen gewoon heel veel pech. Ik hoop ook dat ik weer zo'n wereldproef kan neerzetten. :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:53

In de M2 rijden nu ook nog veel ruiters die er gewoon nog niet aan toe zijn. We gaan het gewoon eens proberen in Maasbree, dan ga ik definitief over naar de L2/Z1 en dan zien we wel hoe het gaat :j.

Een "wereldproef" krijg ik nog lang niet gereden :+, ben blij als ik een foutloze proef neer kan zetten :j.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:57

Ik denk dat je zo'n wereld proef ook eens in de zoveel tijd meemaakt, misschien wel 1 keer. Ravi heeft toen nog nooit zo goed gelopen. We kregen toen ok 227 punten :=

Wanneer is Maasbree Nathalie :) ?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:59

@Saskia, dat was toen heel erg pech hebben idd. 227 punten is ook wel een wereldscore zeg! Maasbree is altijd de openingswedstrijd van het buitenseizoen.

@Nathalie, klopt maar ik wil jou niet meer rekenen onder de ruiters die er niet aan toe zijn ;-) En vergeet niet dat je met een foutloze proef al een heel eind komt!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:02

Mee eens, ik reken Nathalie ook niet meer als iemand die er niet aan toe is. Heb alleen maar respect dat ze zo'n stijgende lijn te pakken heeft gekregen.

Ja? Misschien kom ik dan foto's maken!
Ga veel als fotograaf staan op outdoorconcoursen, ik start dan toch weinig tot niet.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:03

hûh waarom start je weinig tot niet?

overigens wel leuk hoor als je komt fotograferen *D ik heb binnenkort als het goed is een Royal Dance-meeting, daar wilde ik je ook voor vragen, maar dat hoor je tzt nog wel :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:05

Ik denk inderdaad ook dat je in de hogere klasses met een foutloze proef al heel ver komt :j. Spectaculair rijden is vaak ook gewoon niet te doen in zo'n kleine ring. Ali kan zich dan snel te groot maken en dan krijgt ik de oefeningen niet zo mooi afgewerkt. In de Z1 heb ik hopelijk wat meer ruimte om te corrigeren.

maasbree is 11 april dus ik heb nog wat tijd om voor te bereiden. Heb ook nog in februari Heibloem, maar dat is meer een afsluitende wedstrijd voor mij.

Misschien ben ik ook wel te kritisch om een 'wereldproef' te kunnen rijden. Ik ben nooit tevreden :+.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:06

Nou, ik train lekker thuis door wbt het M1. Ik zal misschien nog 2 keer L2 starten en daarna blijf ik thuis. We zullen misschien einde van het outdoorseizoen M1-proefje pakken. Indoor gaan we voor de kampioenschappen en selecties meerijden.

Ik zal je even pben!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:11

Kom ook nog even om het hoekje kijken. Pff ben toch stiekem beetje stikjaloers op jullie paardenverhalen nu, maar nog even geduld hebben..

Maasbree is inderdaad vroeg meen ik? Denk dat Arensgenhout mijn eerste outdoor gaat worden.. En hoop beeb ook eens een keer mee te nemen :#

Ben jij eigenlijk van plan om Z2 en M1 te starten Stephanie?

Vind het echt super hoe je de laatste tijd je jongens aan het lopen hebt Nath, volgens mij zijn jullie er ook echt aan toe om verder te gaan, een nieuwe uitdaging te hebben. Dat is toch ook het leuke van het hele rijden :)

Start je dan ook de selecties van de zomer niet Sas? Waarom rij je de L2 niet gewoon uit en ondertussen lekker trainen voor de M1?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:13

Ik ben ook blij dat ik nog even in de L1/M2 ben gebleven, ze zijn nu een stuk meer bevestigd en doen het gemakkelijker. De oefeningen zijn nu ook echt bevestigd.

Wat leuk van Beeb :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:16

Haha ja ik roep nog maar niets te hard, heb er nog nooit op gezeten, wie weet wordt het straks een gigantisch fiasco :+ :') Maar hoop en verwacht van niet :)

Ja dat is precies de reden waarom ik ook nog eerst even M2 wil starten, gewoon voor net die laatste bevestiging die er einde afgelopen seizoen nog echt niet was..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:17

Ik rij misschien 2 of 3 wedstrijden nog in het L2 Nathalie maar daarna blijf ik toch lekker thuis trainen. En daarna zien we wel weer verder. We moeten kijken hoe onze trainingen verlopen en daarop moeten we ons aanpassen. Wel spannend van Beeb! :D :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:23

@Saskia, ik kan het aan de ene kant begrijpen dat je haar thuis wilt houden, maar aan de andere kant als je nog zoveel wp mag rijden kun je nog goed een seizoen in de selecties/kampioenschap voor het L2 mee rijden toch? En haar ondertussen verder klaarstomen voor het M1.

@Rachelle, super spannend als je beeb ook mee gaat nemen. Of ik overga? Tsja moeilijk te zeggen op dit moment om eerlijk te zijn, ik ga er eerst nog eens overleggen met mijn instructrice. Ik ben er zelf nog niet helemaal van overtuigd. Al vind ik persoonlijk dat de M1 proeven net wat lekkerder lopen. En het Z2, geen idee, dat heb ik bij de paarden nog nooit gereden.

Ik wilde vorige winter ook graag na een seizoen in het M2 blijven plakken, helaas hadden we toen al 28 wp :+ dus hebben we maar 2 seizoen Z1 gereden. Met Zidane heb ik er ook bewust voor gekozen om 2 seizoen L1 te rijden, dat had hij echt nodig.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:25

We zullen zien, misschien dat we dat toch doen. Voor mij zit er in ieder geval geen druk achter om persee over te gaan naar het M1. :)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:26

Zen had dat ook nodig, die pakt het zo gemakkelijk op nu. Een jaar geleden kon hij alleen maar heel hard galopperen en was hij na 20 minuten helemaal op, hij is toch wel erg veranderd. Sommige hebben die tijd gewoon nodig, van de B naar de L1 stelt nog niet zoveel voor, maar hoe hoger je komt hoe moeilijker en meer tijd je soms nodig hebt.