Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:27

Ik ben blij dat hij daar weg is. Verwen hem lekker tot maandag met allerlei lekkers en maak een wijze keuze. Dat heeft hij nu wel verdient.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:27

Het filmpje was minder erg dan ik had verwacht na het lezen van het vorige topic.
Ik hoop voor je dat het maandag meevalt, maar ik vrees dat je toch afscheid zult moeten gaan nemen. Het diertje lijkt in het filmpje duidelijk pijn te hebben en dan is het verre van eerlijk om er verder mee te lopen slepen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg jammer vind dat je hem niet meteen goed hebt laten onderzoeken, grote kans dat dit beestje nu nog voor niks loopt te leiden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:31

Ik ben eigenlijk wel blij voor de pony dat hij in ieder geval bij die handelaar weg is. En ik denk dat er maandag een wijs besluit wordt genomen. Dacht dat je dat eigenlijk zelf al had genomen?
Ik heb al mijn vrienden voor komend jaar veel liefde, geluk, gezondheid en WIJSHEID toegewenst. Dat doe ik jou nu ook.

Mar77

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:33

Ik denk dat alleen een d.a een goed advies kan geven ipv iedereen hier op bokt.
Meningen geven kan iedereen hier, voorstanders en tegenstanders......
Die pony staat nu beter op zijn plaats dan waar hij vandaan komt.
Wacht gewoon even af tot maandag voordat jullie de ts voor van alles uit maken........

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:34

Als eerste wil ik zeggen,dat het een beestje een schatje is!
Ontzettend erg dat het al zoveel heeft meegemaakt in dat korte leventje(zo te horen is hij niet erg vriendelijk behandeld).
Maar desondanks lijkt het mij nog steeds,dat het niet anders kan...of hij moet pijn hebben.
Voor het diertje,en gezien zn karaktertje,zou ik ook hopen dat hij nog te redden is....maar vrees het ergste.
Ook begrijp ik niet goed waarom de insteek van TS toch nu aan het veranderen is.
Voorheen was het verhaal dat ze niet echt zat te wachten op een shetje erbij,daarbij de financiele middelen niet had,en het beestje was er zo slecht aan toe,dat hij vrijwel zeker direct zou worden ingeslapen.
Nu plots kan hij wel blijven tot aan zn dood(wanneer dat ook is?).
Ook begrijp ik niet waarom Zoetjes aanbod niet met beidde handen word aangenomen!
Die is bereid de financiele kosten op zich te nemen,zodat het diertje niet voor niets die lange trailerrit gemaakt heeft.
Mag toch aannemen dat het iedereen wel duidelijk is,dat als er nog een kansje is voor die kleine,dat dat met veel pijn,moeite en vooral hoge kosten gepaard zal gaan?
Kosten die TS volgens eigen zeggen niet kan opbrengen(dat was in elk geval het verhaal?!).
Het diertje laten rondhobbelen zolang hij geen pijn "lijkt" te hebben,lijkt me niet handig.
Inslapen of behandeling met de bijkomende hoge kosten,lijkt me de enige manier om te zorgen dat het dierwaardig blijft.
Zoetje kan die kans bieden,en snap niet dat TS die kans niet met beidde handen aangrijpt!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:35

Mar77: TS had gezegd het diertje gelijk door te rijden naar een kliniek en daar gelijk de beslissing te maken. Nu heeft ze er toch voor gekozen om hem mee te nemen naar huis (voor zover ik begreep een end rijden) en pas na het weekend een DA te laten komen. Wat nou als dit diertje ontzettende pijn heeft? Dan laat zij hem een weekend extra met pijn staan.

Natuurlijk weten we dit nog niet, maar we weten ook niet of hij geen pijn heeft.

Het is jammer dat TS het ene zegt, maar vervolgens het andere doet. En hopelijk wordt Puck hier niet de dupe van...

Mar77

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

Die pony loopt al 8 maanden zo, dan maken die paar dagen ook niets meer uit...........
Overleg met dierenartsen zijn er wel geweest,m en volgens mij is er in overleg besloten dat dit tot maandag kan wachten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

Calanddra schreef:
Het is jammer dat TS het ene zegt, maar vervolgens het andere doet. En hopelijk wordt Puck hier niet de dupe van...

Pony IS hier al de dupe van....hij moet nog een paar dagen door met pijn....en nog is het afwachten of TS hem uiteindelijk laat gaan....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:39

Je kan het ook zo zien: het diertje loopt al 8 maanden met pijn, waarom dit verlengen?

De dierenartsen hebben hem nog niet gezien, enkel over gehoord en foto's gezien. En de meesten gaven het advies inslapen :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:41

Calanddra schreef:
Je kan het ook zo zien: het diertje loopt al 8 maanden met pijn, waarom dit verlengen?

De dierenartsen hebben hem nog niet gezien, enkel over gehoord en foto's gezien. En de meesten gaven het advies inslapen :)

Zo is inderdaad het verhaal.
Lijkt mij dat je niet het risico neemt dat hij met pijn loopt,en direct een dierenarts laat komen om daar zeker van te zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:42

Mar77 schreef:
Die pony loopt al 8 maanden zo, dan maken die paar dagen ook niets meer uit...........
Overleg met dierenartsen zijn er wel geweest,m en volgens mij is er in overleg besloten dat dit tot maandag kan wachten

En vervolgens maken een paar maanden dokteren ook niet uit en zo blijf je aan de gang.

Ik blijf me nog steeds verbazen dat er mensen zijn die het filmpj hebben gezien en zeggen dat het meevalt of niet zien dat dit diertje bij elke pas pijn lijdt.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:43

geef dat ding een dosis pijnstillers en kijk dan naar het verschil. dan weet je het pas 100% zeker.......
alleen moet je dan wel wat te vergelijken hebben..

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:44

ThePast03 schreef:
Mar77 schreef:

En vervolgens maken een paar maanden dokteren ook niet uit en zo blijf je aan de gang.

Ik blijf me nog steeds verbazen dat er mensen zijn die het filmpj hebben gezien en zeggen dat het meevalt of niet zien dat dit diertje bij elke pas pijn lijdt.

Pijn is onvermijdelijk lijkt me....zijn benen,rug,achterhand heeft het zwaar te verduren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:47

nou ik je verhaal en het filmje gezien heb,, heb ik het gevoel dat er hoop is!
ik duim voor jullie..

XXX

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:47

Moderatoropmerking:
Het plan om dit topic zomaar op slot te zetten is er helemaal niet.
Graag een ontopic discussie, geen ordinaire scheldpartijen graag. Zaken die per PB afgehandeld kunnen worden graag per PB.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:48

Nee hoor, ik doel niet op een slotje in dit topic. Ik doel erop dat iedereen die als een blinde kip achter TS aanholt en de eerst paar pagina's alleen maar positief doet over wat de TS doet, eindelijk gaat zien wat er met dit diertje is. Paard is niet te helpen. Punt. Paard heeft pijn. Punt. Iedere dag dat het dier nog leeft is een lijdensweg. Punt.
Dat je dit niet koud op je dak gaat zitten snap ik. Ik heb ook liever een levend veulen in de wei staan dan een dood veulen. Maar durf je verantwoording te nemen....

En dat betwijfel ik bij de TS.
Maar hey, mensen kunnen je verrassen.
En ik sta open voor de uitkomst, en laat me graag verrassen. Ik heb de tijd. De pony niet. En dat je boktplezier erdoor vergald wordt, daar kan ik nu echt niet wakker van liggen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:51

Van mij hoeft het ook niet op slot, maar uit een filmpje van 1.25 minuten waarop de pony, die staat te grazen, 16 passen loopt, word al uitgemaakt dat ie vreselijke pijnen lijd....
En waaraan zie je dat dan.......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:54

Dwerggroei valt niet te behandelen, het is gewoon een aangeboren erfelijk gebrek.

Vinden mensen dit ook nog om toe te juichen?:
Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:56

Bah. Dat noem ik nu dus absoluut geen waardig bestaan. Ik vind het trouwens belachelijk dat er zulke dingen op de markt komen. Misschien zijn ze in sommige gevallen (kan ik me bijna niet voorstellen) wel diervriendelijk. Maar ik vind dit een vreselijk gezicht. Diertje heeft totaal geen beweginsvrijheid..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:57

Komt het er zo bij te staan als er aan al het gebrek in het lichaam gewerkt word?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:59

suusiejj schreef:
Komt het er zo bij te staan als er aan al het gebrek in het lichaam gewerkt word?

Nee, het 'plan' van de topicstarter is om te kijken of het diertje een waardig bestaan kan hebben. Zo niet, word hij ingeslapen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:00

Debbie schreef:
Maar daarom wil ik dit topic graag 'leuk' in de gaten kunnen blijven houden en ben ik benieuwd wat de dierenarts zal antwoorden.

Dan is het maar net welke dierenarts je treft. Niet iedere dierenarts is bekend met dwerggroei en buiten dat om zijn er helaas altijd wel dierenartsen te vinden die er bij hopenloze gevallen toch (lettelijk) brood in zien om een behandeling te starten.

Nogmaals, ik snap niet dat er mensen zijn die een dierenarts nodig hebben om te kunnen zien dat deze pony bij elke stap pijn lijdt.
Kijken die naar een ander filmpje dan dat ik doe?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:02

ThePast03, TS heeft toch aangegeven dat als het diertje veel/een operatie nodig heeft, ze dat niet betalen kan, en er niet aan begint. Ook vanwege het lange revalideren etc. Dus ik denk niet dat de beste dierenarts hier iets mee kan. Maar ik hoop op een goed einde, voor haar, maar vooral voor de pony.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:05

Inney schreef:
ThePast03, TS heeft toch aangegeven dat als het diertje veel/een operatie nodig heeft, ze dat niet betalen kan, en er niet aan begint. Ook vanwege het lange revalideren etc. Dus ik denk niet dat de beste dierenarts hier iets mee kan. Maar ik hoop op een goed einde, voor haar, maar vooral voor de pony.

Maar er zijn al meerdere die aan hebben gegeven dat zij het wel kunnen betalen mocht het nodig zijn :) waarom mag Puck deze kans dan niet krijgen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:05

Inney schreef:
[*olduser*], TS heeft toch aangegeven dat als het diertje veel/een operatie nodig heeft, ze dat niet betalen kan, en er niet aan begint. Ook vanwege het lange revalideren etc. Dus ik denk niet dat de beste dierenarts hier iets mee kan. Maar ik hoop op een goed einde, voor haar, maar vooral voor de pony.

TS heeft in haar vorige topic ook aangegeven dat ze op de dag dat ze de pony zou halen er gelijk en dierenarts bij zou halen die hem in zou laten slapen. TS verandert elke keer weer van mening.

Operaties, revalidatie etc geeft alleen maar tijdelijk uitstel en in die periode zal de pony door nog veel meer pijn en ongemak moeten.
Dat is niet in het belang van de pony.