Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:10

Hé, never give up hope! :(:)
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en wil het echt op je hart drukken, vergeet jezelf niet!
:(:)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:21

Bedankt meiden, ik ga nu m'n bed in, ben kapot. Morgen hopen op een goede dag.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:24

Doe maar lekker. :)
Ik bid voor jullie!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:38

heel veel sterkte, hoop dat je paard snel hersteld!!!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:14

Ik heb net je topic gelezen..meisje toch, wat een ellende zeg!!
En hoe naar moet je paard zich wel niet voelen, dat is zo killing om te moeten zien he..

Die fotoos, arm dier!!

Ik ga vandaag meteen naar mijn ouders, wij hebben dan 2 buitenboxen, loopstallen van gemaakt, maar tussen zitten wel tralies, die moeten dr uit nu!!!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:27

jeetje meis onwijs veel sterkte! spierbevangen is meestal niet heel ernstig als je er snel bij bent mijn paardje heeft het ook gehad na een week of 2 was dit over als advies gekregen lekker warm inpakken. en mocht je bang zijn voor koliek geef wat lijnzaadolie door het voer of zemelen dat wil ook nog wel eens helpen hoop echt dat je paardje het haald. helaas is dit ook 1 van de redenen dat wij geen tralies hebben maar gewoon wanden en enkelt bij de voerbakken en ruif een stuk tralies waar ze met geen mogelijkheid tussen kunnen komen omdat dat helemaal tegen de deur aanzit. ik ga zeker meelezen

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:28

Bah, ik lees dit topic met afgrijzen
Wat vreselijk voor jou en je paard om dit mee te maken.
Ik wil jou heeeel veel sterkte wensen.
Ik duim voor jullie

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:08

wat een verschrikkelijke kerst heb jij gehad.
Wat heb ik met je beestje te doen als ik die foto's van hem zie. Heel veel sterkte!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:15

Wat zal je geschrokken zijn! Mijn paard heeft jaren geleden ook vastgelegen met zijn achterhoef in de tralies. Ik wil je graag 1 tip meegeven. Laat je paard, zodra hij weer een beetje in orde is, helemaal nakijken. In eerste instantie leek het allemaal mee te vallen bij mijn paard maar pas maanden later kwamen we er achter dat hij zich helemaal scheef had getrokken. Ik raad je zeker aan om hem dan helemaal door bijvoorbeeld een holistisch dierenarts of een goede osteopaat door te laten lichten.

Heel veel sterkte met je arme paardje..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:18

Wat zullen jij en je paard geschrokken zijn zeg !!
Hoop dat alles weer goed komt. Heel veel sterkte met je paardje

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:15

Diaantjev schreef:
Wat zal je geschrokken zijn! Mijn paard heeft jaren geleden ook vastgelegen met zijn achterhoef in de tralies. Ik wil je graag 1 tip meegeven. Laat je paard, zodra hij weer een beetje in orde is, helemaal nakijken. In eerste instantie leek het allemaal mee te vallen bij mijn paard maar pas maanden later kwamen we er achter dat hij zich helemaal scheef had getrokken. Ik raad je zeker aan om hem dan helemaal door bijvoorbeeld een holistisch dierenarts of een goede osteopaat door te laten lichten.

inderdaad vraag de kliniek van laarakker naar je paard te kijken,dat dier dat hier op stal staat heeft in mei in de tralies gehangen,zijn bekken was compleet scheef[logisch] hij loopt nu weer helemaal goed.
schrik ook niet als er straks hele stukken huid van je paard afvallen! je paard heeft onder zijn vacht ws allemaal doorligwonden en het vel sterft daar allemaal af waardoor hij straks grote kale plekken of wonden krijgt.
ik wil je veel sterkte toewensen want dit soort ongelukken heeft nogal een lange nasleep.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:13

Hoe was het vandaag met je paardje?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:27

Hij wordt inderdaad helemaal nagekeken zodra dat kan. En voor wonden enz. ben ik inderdaad al gewaarschuwd Knollentuin, bedankt voor de tip. ;)

De koorts is gelukkig afgezakt en z'n oog hersteld goed. Hij plast al wat lichter en eet en drinkt nog goed. Het gaat alleen erg slecht met zijn achterbenen, zijn ene been ontlast ie volledig waardoor het andere been helemaal op is, hij zakt er constant doorheen. Vandaag is hij twee keer uit stal geweest met moeite, was erg akelig om te zien. Was steeds bang dat hij er helemaal door zou zaken.
Hopelijk knappen zijn spieren aankomende dagen wat op en wordt de zwelling van zijn been minder, dan kan hij weer een beetje normaal staan en kunnen er foto's gemaakt worden.

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:49

Mijn paard is heel goed behandeld door G.v.d.Marel -homeopathisch dierenarts (www.simicur.nl) Zijn spiergel werkt heel goed en diep zonder te branden en hij heeft ook diverse tincturen. Hij komt ook aan huis en gezien zijn rekening rijdt zijn auto op water oid. Zeer aan te bevelen.
Zo te lezen heb je nog een lange weg te gaan en kun je nog voor allerlei onprettige verrassingen komen. Ik wens je heel veel sterkte!!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:15

Fijn dat hij wat minder koorts heeft en dat zijn oog ook wat beter is. :) Wel balen dat het zo slecht gaat met zijn benen... :(:)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:46

knollentuin schreef:
Diaantjev schreef:

inderdaad vraag de kliniek van laarakker naar je paard te kijken,dat dier dat hier op stal staat heeft in mei in de tralies gehangen,zijn bekken was compleet scheef[logisch] hij loopt nu weer helemaal goed.
schrik ook niet als er straks hele stukken huid van je paard afvallen! je paard heeft onder zijn vacht ws allemaal doorligwonden en het vel sterft daar allemaal af waardoor hij straks grote kale plekken of wonden krijgt.
ik wil je veel sterkte toewensen want dit soort ongelukken heeft nogal een lange nasleep.

Ik kan je de kliniek van laarakker ook aanraden, ze bekijken dan je complete paard incl ingewanden. Die zullen er met al die medicatie ook niet beter op gaan werken. Nou hopelijk gaat hij wel snel weer goed op 4 benen staan!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:52

Mijn hemel, dit is een kerst die je gauw moet wegstoppen en vergeten. Ik hoop op een goed herstel voor jouw paardje en dat hij gauw weer op eigen benen kan staan.
Beterschap en sterkte.

Chavhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:46

Hallo Anna,
Het is mijn paard dat nu zich met Knollentuin bevindt. In Juni toen hij bij een andere stal stond is hij vast gekomen te liggen in zijn stal met zijn links achter hoef vast tussen de tralies.
Hij is +/- 6 uur later zo gevonden.. Wij moesten de stal uit elkaar halen om hem vrij te maken. Hij had een oog zoals een ei, omdat hij had zo lang erop gelegen, en druk wonden langs zijn hele zijkant. Zijn huid waarop hij had gelegen begon te vellen en dan de wond op zijn links achterhoef g ook ontploffen
Alles bij elkaar heeft het heeft 6 maand geduurt om hem weer goed te krijgen – hij heeft wel littekens die zullen nooit veerdwijnen, denk ik, maar hij is nu weer gezond en hersteld en ik kan hem weer rijden.
Alsjeblief niet stoppen om te hopen op een goede herstel, en ik heb medelijden met je over hoe het nu voelt.
Ik zet hieronder wat links van Horse and Hound forum (gebaseerde in Engeland waar je beelden van de vooruitgang van mijn paard kan zien – ze hebben fotos over 3 maanden herstel periodes.

Grote knuffels voor je pijnvol paard en veel sterkte voor jou!

http://www.horseandhound.co.uk/forums/s ... ost4559397

http://www.horseandhound.co.uk/forums/s ... ost4589870

http://www.horseandhound.co.uk/forums/s ... ost4633779

http://www.horseandhound.co.uk/forums/s ... ost4651046

http://www.horseandhound.co.uk/forums/s ... ost4656524

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:53

Wow bij dat paardje in het forum zag het er ernstig uit :oo

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:03

Hej Ts. Ik weet niet of het al gezegd geweest is (zit niet vaak meer op de pc door 'de blok' dus lees niet altijd alle reacties door). Maar kan je zijn andere achterbeen niet helpen? Ik las in het begin een reactie van iemand wiens paard ongeveer hetzelfde meemaakte en zei dat ze het andere been ondersteund hadden met...? iets waardoor het been toch meer steun had en het net iets langer vol kan houden. Want nu wordt dat been erg belast en moet je zorgen dat hij hier niets aan over houdt..

Ik blijf jouw reacties wel volgen als ik tijd heb!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 09:15

Chavhorse schreef:
Hallo Anna,
Het is mijn paard dat nu zich met Knollentuin bevindt. In Juni toen hij bij een andere stal stond is hij vast gekomen te liggen in zijn stal met zijn links achter hoef vast tussen de tralies.
Hij is +/- 6 uur later zo gevonden.. Wij moesten de stal uit elkaar halen om hem vrij te maken. Hij had een oog zoals een ei, omdat hij had zo lang erop gelegen, en druk wonden langs zijn hele zijkant. Zijn huid waarop hij had gelegen begon te vellen en dan de wond op zijn links achterhoef g ook ontploffen
Alles bij elkaar heeft het heeft 6 maand geduurt om hem weer goed te krijgen – hij heeft wel littekens die zullen nooit veerdwijnen, denk ik, maar hij is nu weer gezond en hersteld en ik kan hem weer rijden.
Alsjeblief niet stoppen om te hopen op een goede herstel, en ik heb medelijden met je over hoe het nu voelt.
Ik zet hieronder wat links van Horse and Hound forum (gebaseerde in Engeland waar je beelden van de vooruitgang van mijn paard kan zien – ze hebben fotos over 3 maanden herstel periodes.

Dus jij bent de eigenaresse van Vardi! Toch? We hebben het al vaak over jullie gehad. Ik ben gister medicijnen wezen halen bij Sandra met Wendy.
We vergelijken steeds alles met Vardi en Wendy vertelde dat hij er in het begin nog erger aan toe was, dus er is zeker nog hoop! Ik heb nu niet zoveel tijd om te reageren, maar leuk dat je even een berichtje achterliet!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 09:16

Mallodie schreef:
Hej Ts. Ik weet niet of het al gezegd geweest is (zit niet vaak meer op de pc door 'de blok' dus lees niet altijd alle reacties door). Maar kan je zijn andere achterbeen niet helpen? Ik las in het begin een reactie van iemand wiens paard ongeveer hetzelfde meemaakte en zei dat ze het andere been ondersteund hadden met...? iets waardoor het been toch meer steun had en het net iets langer vol kan houden. Want nu wordt dat been erg belast en moet je zorgen dat hij hier niets aan over houdt..

Ik blijf jouw reacties wel volgen als ik tijd heb!

Dat hebben we inderdaad overwogen, om zijn andere been te bandageren. Maar aangezien zijn doorbloeding al niet erg goed is, is dat ook weer een risico. Het is zo lastig om goed te doen nu.
Maar bedankt voor te tip nogmaals. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:17

_Anna schreef:
Chavhorse schreef:
Hallo Anna,

Dus jij bent de eigenaresse van Vardi! Toch? We hebben het al vaak over jullie gehad. Ik ben gister medicijnen wezen halen bij Sandra met Wendy.
We vergelijken steeds alles met Vardi en Wendy vertelde dat hij er in het begin nog erger aan toe was, dus er is zeker nog hoop! Ik heb nu niet zoveel tijd om te reageren, maar leuk dat je even een berichtje achterliet!

Wat is de wereld toch klein he? :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:23

jeetje TS wat een afschuwelijk verhaal, om je paard zo te moeten vinden en zien ondergaan! ik hoop dat hij snel weeropknapt.

Ons paard zat eens met de tak van zijn achterijzer achter een tralie die voor de raampjes zaten. Normaal had ik al op bed gelegen, maar ik was eens thuis van mijn werk, en mijn ouders waren op vakantie, dus ik pastte op de boel, om 12 uur toch nog even kijken. Ja hoor, daar lag meneer, volkomen rustig toch wel op zijn rug, waarschijnlijk al even, hij was zweterig, dus ik heb met veel moeite zijn ijzer los kunnen wrikken, en me uit de voeten gemaakt, en toen stond hij weer op, de dag er na was hij stijf, maar het had ook heel anders gekund!

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:54

ik wens je heel veel sterkte, paarden zijn soms veel sterker dan dat we denken!!!
Probeer positief te blijven, ook al is het zo verdomd moeilijk