halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:51

[OPG] > [VVDD]

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:11

Heel erg veel sterkte.
Vind het paard trouwens niet meteen vals oid, er zijn zoveel paarden die bijten (ookal is het slecht), en deze pakte het gewoon verkeerd vast (om het zo even te stellen).

Heel erg vervelend, sterkte met je duim....... :\ :(:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:16

Veel sterkte :(:)

lizaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:21

Zo hè, heftig verhaal!

Meid, ik wens je heel erg veel sterkte! :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:33

Wat is dit nou?

Ik schrik hier echt een beetje van :oo

Ik hoop dat het verder allenmaal goed gaat met je! en als je iets krijt wil ofzo, mag je me altijd pb'en ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:09

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het allemaal goed komt :(:) . Soms weet je ook niet waarom een paard in een keer zo gemeen reageert. Toen ik 9 jaar geleden mijn paard kreeg wist iemand me te vertellen dat hij vals was en flink gebeten had. Ik kon het niet geloven totdat ik het slachtoffer later zelf sprak. Hij stond toen nog op een andere stal, vloog zomaar over de deur en greep haar vol in haar rug. Ik schrok van het litteken dat er bijna 2 jaar later nog zat. En waarom...niemand weet het. De vrouw liep gewoon langs en er was geen aanleiding. Hij heeft het trouwens nooit meer gedaan....Heel vreemd.

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:00

wat ongeloofelijk rot!
hoe heeft hij je vinger te pakken gekregen?
dacht hij dat het een snoepje was of was het puur agressie?
als er iets gebeurd is het bijna altijd gek genoeg niet met je eigen paard of doet iemandt anders iets stoms waarvan je zelf de dupe bent!
wens je heel veel sterkte !
ik zou er persoonlijk worsten van draaien !
:(:)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:27

He gadver, wat zal dat een pijn doen.
Ik hoop dat er nog wat van je vinger te maken is, wens je in ieder geval vast veel sterkte.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:42

Jongejonge wat een verhaal zeg!
Dat verwacht je toch niet wanneer je een paard rustig denkt te aaien.

Heel veel sterkte en beterschap! :)

rosamuskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:44

Laura wat vervelend voor je zeg
Gatver wordt er gewoon raar van op mijn maag.
Wij wensen jou heel veel sterkte en hopen dat het allemaal snel een beetje beter gaat.
Als we iets kunnen betekenen voor Alves laat het maar weten.

lief_heksje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:24

wat erg voor je meis :(:) hoop dat ze je in het LUMC goed kunnen helpen en kunnen zorgen dat dit de rest van je leven zo min mogelijk beinvloed. zal voor je duimen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:33

Ik weet hoe verschrikkelijk veel pijn het doet, vroeger, toen ik een jaar of 9 was,
heeft mijn broer (perongeluk) mijn duim ook eraf geknipt :n (héél verhaal :+)
Ik weet nog dat mijn topje nog net aan mijn nagel bleef hangen, en alles bloeden natuurlijk...
Heb er nog een lelijk litteken van, maar ben hartstikke blij, het had ook mijn hele hand kunnen zijn.. :=
Hopelijk komt alles goed, enne.. sterkte ! :(:)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:29

@Rox

De dokter wilde alleen zien hoe het eruit zag vandaag.
Ik heb zelf het verband eraf gehaald (vertrouwde alleen mezelf), het zat helemaal vast gebloed.
De dokter keek 1 seconden en belde meteen met een chirurg, morgenochtend om 9 uur kan ik daarheen...

Morgen haal ik het verband er ook zelf af, gaat hopelijk makkelijker als vandaag.
De chirurg mag er dan naar kijken, maar wanneer hij van plan is om eraan te gaan zitten moet ik echt een algehele verdoving in me duim hebben! Ik heb dit ook duidelijk met de dokter afgesproken en die heeft het me beloofd en besproken met de chirurg.

Het belangrijkste is dat dit zsm leefbaar gaat worden!
Ik hoop snel weer voor mijn paardje te kunnen zorgen.
Mis Alves nu al ;( en wil dat hij niet van slag raakt van andere dingen of nieuwe manieren...
Ik ken hem en hij weet precies wat ik wil en bedoel.

@Rosa
Bedankt, weet nog niet hoelang dit gaat duren |(
Echt een probleem...

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:34

Jeetje wat ontzettend schrikken moet dat zijn geweest!! :(:)
Veel sterkte ermee..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:36

oei

ik hoop voor je dat het goedkomt, ik ben vorig jaar geopereerd nadat een bord mn pezen had doorgesneden. je ziet/voelt alleen het litteken en heb er verder geen last van.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:44

Zo, je duim, dat is nogal wat! Hopelijk kan er iets gedaan worden, en probeer op de chirurg te vertrouwen. Ik ken een meisje wiens oor er half af is gebeten door een paard (was een mishandeld paard wat helaas het vertrouwen in de mens kwijt was. Ook nogal een verhaal) en voor haar hebben ze echt veel kunnen doen.

Leuk he, paarden ;) Af en toe zou je ze willen schieten.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:20

BinkieDusty schreef:
TS heel veel sterkte.. Wat erg voor je !!

@ MarcR: Ik lees nergens dat het met opvoeding te maken heeft? Ik heb 3 paarden, alle 3 even lief, maar van hun bijt er ook wel eens 1. Dit heeft niks met opvoeding te maken, maar met het feit dat het een dier is. Niet netjes van je om zulke dingen nu meteen al vast te stellen als we nog nergens vanaf weten van hoe of wat

Dus vindt jij het normaal dat een paard bijt naar mensen ???????? Ik vind dat niet normaal.
Dit is voor mij een bewijs dat er iets mis is met de opvoeding van dat paard, dat het denkt dat het hoger in de rangorde staat dan mensen en je ziet wat dan de gevolgen kunnen zijn.
Onze 4 jarige, dominante merrie denkt er nog niet aan om naar mensen te bijten zij weet goed dat mensen boven haar staan in de rangorde en de meeste paarden onder haar, waar ze wel naar bijt als ze niet luisteren of de rangorde in vraag stellen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:31

heel veel sterkte om 9 uur straks
ik hoop dat ze zeggen hier is nog wat aan te doen
STERKTE!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:36

Jémig! :oo Wow wat heftig TS!!! Heel veel sterkte! Ik hoop dat de chirurg vandaag wat voor je kan betekenen...wow! Heel veel sterkte!
Enne...je bent wel een bikkel hoor! Zélf t verband eraf halen!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:40

Ik duim voor je, dat de chirurg iets voor je kan betekenen!
Succes!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:04

Jee dat is heftig, heel veel sterkte! :(:)
Snap alleen echt niet waarom ze je met zo'n verwonding naar huis laten gaan, infectiegevaar lijkt me nogal.. groot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:07

Ik hoop ook dat de chirurg positief nieuws voor je heeft. Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:13

Alves schreef:
Het belangrijkste is dat dit zsm leefbaar gaat worden!
Ik hoop snel weer voor mijn paardje te kunnen zorgen.
Mis Alves nu al ;( en wil dat hij niet van slag raakt van andere dingen of nieuwe manieren...
Ik ken hem en hij weet precies wat ik wil en bedoel.

Oh meisje, ik weet zooo goed hoe je je voelt, :(:) heb hetzelfde meegemaakt 2 jaar geleden, alleen dan niet mn duim maar mn pink. Paard had me ook te pakken bij mn hand en liet ook niet los, ze heeft mn hele middenhandsbeentje en het gewricht van mn pink door midden gebeten, alles verbrijzeld, halve hand open door de tanden, 2 operaties gehad en mn leven lang last van mn hand. Momenteel functioneer ik gewoon weer 'normaal' met een wat stijve hand maar het is werkbaar.

Waar ik vooral mee zat is de 'waarom?' vraag, ik begreep er niks van dat dat paard mij zomaar greep, ik zat al 30 jaar in de paarden en nog nooit zoiets meegemaakt, ik kan ze ook aardig 'lezen' omdat ik ook trailerladen doe en ik snapte er echt hélemaal niks van. Ik had er echt slapeloze nachten van omdat ik dr reactie niet begreep.
Ik heb het uiteindelijk laten zoeken door Machteld van Dierendonck en een hele goede verklaring gekregen. Het was in ieder geval niet mijn schuld en ik had dit nooit aan kunnen zien komen.

Ik heb de eigenaar aansprakelijk gesteld omdat ik ook mijn jonge paard in wilde gaan rijden en dat dus van de ene op de andere dag voorlopig niet meer kon. Ik had er op dat moment 2 waar ik dus niet voor kon zorgen. Mn jonge paard is uiteindelijk door een professional ingereden en die kosten zijn betaald door de verzekering. De oudere is door stalgenoten verzorgd.

Je hoeft nog niet gelijk de eigenaar aansprakelijk te stellen, je hebt daar ongeveer een jaar de tijd voor dus doe rustig aan. Maar doe het wél, ik ben zo'n 175 keer bij de fysio geweest (twee jaar lang) en kreeg niet alles van mijn eigen verzekering, ook de reiskosten niet, ik moest een poos met de taxi naar de fysio want met 1 hand mag je geen auto rijden, die kosten zijn ook vergoed. Hou dus alles bij wat je aan kosten hebt de komende tijd, schrijf al je ziekenhuisbezoeken op en noteer km's. Je kunt nu nog niet weten wat er allemaal nog gaat komen dus stel m wel gewoon aansprakelijk van te voren, dan is het maar vast bekend bij zijn verzekering, mochten er nog kosten komen dan ben je maar vast bekend.... :o Beter vooraf geregeld dan achteraf spijt. Laat hun maar uitzoeken of je er al dan niet schuld aan had, daar zijn ze voor.

Verder wens ik je heel veel beterschap en vraag een goede pijnstiller aan je arts, ik kreeg zelfs Tramadol vanwege de botpijn.
Je leert je vrij snel aanpassen aan allerlei stomme dagelijkse dingen, je zult wel moeten maar leuk is anders. Vanuit het ziekenhuis kreeg ik speciale handfysio en ergotherapie en dan krijg je ook heel veel tips en trucs om te functioneren, vraag er dan ook om.

Wat het verband etc betreft, ik heb ook alles zelf gedaan in het ziekenhuis, behalve opereren :D , zelfs de hechtingen er uit gehaald! Niemand kwam aan mijn hand anders kregen ze een dreun met de andere }> het doet zo'n zeer dat je het beter zelf kunt doen want je voelt nl precies hoeveel je kan hebben, maar je moet wel opletten dat je eindverantwoording wel daar laat waar hij ligt, bij de doktoren/verpleegkundigen, ze moeten er dus wel 'aan zitten' om je beter te kunnen maken.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 11:41

Net bij de chirurg geweest en ik kon doorlopen naar de plastisch chirurg.
Het ziet er erg mooi uit (nou ja mooi?), maar geen infectie enzo.
Hij heeft foto's gemaakt hoe het er nu uitziet, en ik had foto's van hoe het eruit zag toen het net was gebeurd.

We gaan de komende tijd eerst de natuur zijn beloop laten gaan. Zaterdag ga ik zelf het verband vervangen en maandag ga ik weer terug voor controle en nieuw verband. Ook denkt de dokter dat ik met de tijd mijn duim weer kan bewegen, naar zijn idee is de buigspier er nog :)

Wat een lieve zusters en dokters, ik was bijna niet meer bang en ze hebben me heel goed geholpen!

@Cissy
Jeetje wat een verhaal!
Je beschrijft precies hoe ik me voel...
Ga nu met me moeder naar me paard, om op zijn minst een appeltje te brengen, ik mis hem zo |(
We gaan ook achter het telnmr. van de eigenaar van het paard aan, ik heb nog steeds niets gehoord.

@MarcR
Ik ben het zelf ook niet gewend dat een paard zomaar bijt en begrijp wat je bedoeld.
Zit je aan een merrie haar veulen, of doe je een paard pijn ofzo, ok...? Is hij bang en mishandeld, daar kan je ook nog inkomen...
Nu is mijn moeder bang dat mijn paard haar bijt, maar ik zei dat ik zeker wist dat hij haar geen pijn zal doen.
Toch zie je maar weer dat je nog meer op je hoede moet zijn en geen risico's moet nemen.
Ik ben niet echt bang nu, maar ik hou mezelf voorlopig alleen in de buurt van mijn eigen paard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:44

Pfff...op zich dus geen negatief bericht!? Veel sterkte ermee meid!