Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Jouw reactie hierop is dan ook weer ietwat "lichtelijk naief" met .......je paard beter opvoeden en wandelen met een halster de normaalste zaak van de wereld is?
Paarden zijn nog altijd vluchtdieren en kúnnen bij een echte schrikreactie het rit aannemen en geen 10 mensen die ze dan nog tegenhouden.
Nu heb je ook wel supermakke paarden er tussen zitten, maar toch....
Het blijft gewoon hartsikke link, vooral in zo'n druk gebied met veel verkeer bij ons in de bollenstreek (is niet echt 'paardvriendelijk' onze omgeving)
Dat 'levensgevaarlijke' heb ik trouwens zélf s ondervonden tijdens een wandelingtje met mijn paard.
En ik kan je dit vertellen....... Daar knap je niet van op!
Wees er gewoon voorzichtig mee Hyppolyte
Rachel!
Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden, je moet er toch niet aan denken...
Al een beetje vd schrik bekomen?
, niks naïefs aan. Als jij je paard inderdaad goed opgevoed hebt, dan zoekt ie bij stress naar veiligheid bij jou. Dus als jij niet zonder halster met je paard buiten kunt lopen, dan lijkt het mij beter om daar eens mee te gaan oefenen op een erf waar ie geen kwaad kan.
maar die zal er ook wel meteen van geleerd hebben, gelukkig is niemand de dupe geworden van deze actie en is alles uiteindelijk goed afgelopen..