En dan wordt je gebeld........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:46

Zo, dat is wel heel erg schrikken !!
Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 01:15

Citaat:
Jouw reactie hierop is dan ook weer ietwat "lichtelijk naief" met .......je paard beter opvoeden en wandelen met een halster de normaalste zaak van de wereld is?

Paarden zijn nog altijd vluchtdieren en kúnnen bij een echte schrikreactie het rit aannemen en geen 10 mensen die ze dan nog tegenhouden.
Nu heb je ook wel supermakke paarden er tussen zitten, maar toch....
Het blijft gewoon hartsikke link, vooral in zo'n druk gebied met veel verkeer bij ons in de bollenstreek (is niet echt 'paardvriendelijk' onze omgeving)
Dat 'levensgevaarlijke' heb ik trouwens zélf s ondervonden tijdens een wandelingtje met mijn paard.
En ik kan je dit vertellen....... Daar knap je niet van op!
Wees er gewoon voorzichtig mee Hyppolyte

Rachel!
Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden, je moet er toch niet aan denken...
Al een beetje vd schrik bekomen?

Ik vind wandelen met een halster inderdaad de normaalste zaak van de wereld ja :j, niks naïefs aan. Als jij je paard inderdaad goed opgevoed hebt, dan zoekt ie bij stress naar veiligheid bij jou. Dus als jij niet zonder halster met je paard buiten kunt lopen, dan lijkt het mij beter om daar eens mee te gaan oefenen op een erf waar ie geen kwaad kan.

Een paard kan altijd een schrikreactie krijgen, maar dan heb je ook niets aan een hoofdstel, bovendien zit je dan nog met extra risico's, namelijk het bit en de teugels, als ze erop komen te staan (en die kans is in paniek vrij groot), dan trekken ze hun bek nog kapot ook, wat nog meer stress oplevert. Als ze op een halstertouw gaan staan dan is de gesp het zwakke punt, dus dat zal breken. Dan loopt het paard wel los, maar dan is de kans dat ie kalmeert veel groter en kunnen ze zichzelf tenminste geen schade berokkenen.
Met een touwhalster heb je het meest te vertellen, bij paarden die niet makkelijk zijn gebruik ik dan ook een touwhalster.

Ik ben altijd voorzichtig, maar ik doe aan risicobeperking en oefen ook op bepaalde situaties zodat ik weet hoe mijn paard reageert en zodat mijn paard leert dat ze op mij kan vertrouwen.

Waar een gemiddeld paard over de zeik gaat als het voorbeen achter een touw vastzit terwijl ze vast staan en gaat hangen en trekken in flipt, daar wacht mijn paard op mij, omdat ze weet dat ik haar uit die situatie zal halen. En ja voordat ik haar kreeg flipte ze ook, maar nu niet meer.

@TS vervelend dat je verzorgster zo met je paard om is gegaan, het blijft toch altijd een gok om je paard aan een ander toe te vertrouwen. Gelukkig heeft je paard er niets aan over gehouden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:40

:oo TS :(:) gelukkig is het goed afgelopen!

Ik snap dat je niet meer doorgaat met je verzorgster :j Maar ik denk ook dat zij een wijze les heeft geleerd,
helaas ten koste van jouw paard, maar ze zal er zeker van geleerd hebben :j

Succes verder

Snippergroen

Re: En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:00

Zo hee wat een verhaal! Niet erg verstandig van je verzorgster :n maar die zal er ook wel meteen van geleerd hebben, gelukkig is niemand de dupe geworden van deze actie en is alles uiteindelijk goed afgelopen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:04

Jeetje, dat is even schrikken!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:22

het is wel schrikken.
gelukkig is het goed afgelopen voor jullie allemaal.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:11

Jeetje wat een verhaal zeg, wat een schrik!!
Gelukkig is het met je paard goed afgelopen!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:21

Wat een verhaal

Nou een lekkere verzorger dus...
Tegenwoordig kun je ook bijna niemand meer vertrouwen
hoe oud is de ''ex'' verzorger om het maar even netjes tezeggen;)?

ijn da thet met tinka goed gaat

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 10:05

jaartje of 15/16

Met think is gelukkig alles goed, wordt het verzorgstertje wel steeds meer zat, zit nu al een week op haar verslag te wachten, gister zou ze het dan echt sturen, nu nog niks op de mail.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 10:16

Net even jouw topic doorgelezen, mijn hemel wat een griezelverhaal. Ik kan mij heel goed indenken dat je deze verzorgster er niet meer bij wil hebben. Ik zou geen rust meer hebben met haar. Ik hoop dat je een lieve en betrouwbaar iemand vind voor jullie beide. Blij dat het goed is afgelopen.