Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:58

Sannnn schreef:
Haha toevallig had ik dat zaterdag. Ik reed linksom.. Een ander iemand rechtsom. Die bleef zo stug doorrijden dat ik dacht.. Huh? Heb ik het nou fout.
Ben toen toch maar aan de kant gegaan.. Later, na 4 keer, had ik er ook geen zin meer in. Was bezig met middengalop op de lange zijde. Ging deze keer niet aan de kant. Kreeg ik nog grote mond of ik niet wist wie ze waren. Ehm.. Nee. Toen ik de vrachtwagen later zag wist ik het wel haha. :+
Naja, ik kreeg later wel voorrang op links!

Vind het belachelijk dat ze denken voorang te hebben als ze "bekend" zijn, want ik vind dat gewoon gevaarlijk.
Daarbij zou het handiger zijn om na de 1ste of 2e keer even te zeggen dat jij voorrang had en dat volgende x wel verwacht te krijgen. Gewoon doorrijden is imo ook gevaarlijk en zoveel moeite is het toch niet om je mond open te doen?

benangelique

Re: Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:01

gelukkig zie je ook een tegentendens van de recreanten. zij doen zo'n 1x per maand (of minder) mee aan een wedstrijd en genieten van ieder moment.
deze mensen wensen elkaar wel succes, maken er een dagje uit van en feliciteren iemand met een goede proef.

zo kan het dus ook!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:20

Ik ga als alles meezit zo'n 2x per maand op wedstrijd. Vaak kom ik dan ruiters tegen die erg veel afgunst hebben.
Ik moet zeggen, dat ik in het begin ook echt voor iedereen aan de kant ging wanneer ik aan het losrijden was. Maar iedereen echt iedereen rijd gewoon door! Kijkt niet om zich heen. Zo heb ik een keertje gewoon weg lomp door de rijbaan heen gereden. Een paard van 1,75 lopen ze echt niet zomaar omver, dus daar schrokken ze wel van. Heb daarna ook geen last meer gehad van niet uitkijkende ruiters.
Natuurlijk moet het niet zo zijn, dat het zo zou moeten. Maar goed ik wil ook lekker losrijden.

Wat ik wel fijn vind zijn die ruiters die lekker tegen je aan komen buurten, terwijl je ze in de verste wegen niet kent. Je kunt elkaar succes wensen, en kijken wat ze presteren. Zo'n ruiters geven een leuke sfeer aan de wedstrijden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:35

magic_lover schreef:
Urielle schreef:
Ja, linksom of rechtsom is nog steeds een item, soms rijdt iedereen zo vastberaden door dat ik zelf ga twijfelen :o

Haha ja.
Maar meestal heb je al wel oogcontact... en toch blijven ze doorrijden, nou dan ga ik de 1e paar keer wel aan de kant, maar als dat telkens zo gaat, dan blijf ik op een gegeven moment ook gewoon stug doorrijden (als ik linksom rijd dan he :+), en dan ineens kunnen ze op het aller laatste moment wel aan de kant gaan.. *zucht* :roll:

Dat durf ik niet hahaha :D Zat vorige keer met mijn D-pony in een hoekje geperst om ons even uit de brand te helpen. Ik blij dat het zo'n braaf hengstje is en dat ie zo'n handig formaatje heeft!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:32

de bakregels is denk ik inderdaad het grootste probleem bij dressuur.. Als iedereen zich daar aan hield waren er een stuk minder problemen verwacht ik.

Ik herinner me nog een keer dat een meisje met een paard reed ( lees kameel) hoofd helemaal in de wolken. Nou prima niet mijn probleem maar wel dat hij oncontroleerbaar hard rond galoppeerde. Ik had voorang maar haar paard kwam zo hard op die van mij afgesjeest dat die van mij in de ankers ging en wilde draaien. Paard gerust gesteld en doorgereden. 2 rondjes verder gebeurde weer precies hetzelfde. En toen was IK diegene die een scheldpartij over zich heen kreeg. "mijn paard was een valse knol want hij draaide zijn kont naar hun paard, wilde slaan etc" Toen werd ik dus ook link even de bak regels uitgelegd, en als mijn paard had willen slaan dat ie dat allang had gedaan en ik hem groot gelijk had gegeven...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:05

met dressuur merk ik het niet zo, meestal hartstikke gezellig eigenlijk.
zeker als je veel bekenden tegenkomt! :j mar ik word heus wel eens omver gereden hoor.... is wel minder nu ik op een grote D zit inplaats van mijn A pony'tje.
als je op zo'n grotere zit heb je toch iets meer te vertellen vind ik.

Laatst had ik het wel met springen man! was een oefenspringwedstrijd.(met A pony)
we waren aan het inspringen in de inrijhal komt er zo'n gast binnen met een knoepert van een paard!
(ik zit laag, 75 cm) dus met allemaal A tot D pony's. gaat hij tegen ons brullen dat wij aan de kant moeten >;) (en nee niet 1 x meerdere keren) op een gegeven moment zei iemand er wat van vond ik echt niet kunnen deed net of de bak van hem was....

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:33

Ik heb er niet veel last van :) Hier in de buurt ken je veel mensen op de wedstrijden en hangt er altijd een erg gezellige sfeer moet ik zeggen!
Wel moet ik zeggen dat er veel mensen de bakregels nog eens goed door mogen lezen, zoals dat de linkerhand de hoefslag krijgt, tenzij diegene in stap zit...
Maar verder altijd netjes "sorry" wanneer je een bijna-botsing hebt :+ en "Succes" wanneer je de ring in gaat e.d.! :D

Afgelopen weekeind was ik in de omgeving van Eindhoven op wedstrijd, en daar vond ik de sfeer meteen weer een stuk anders :o... Veel te gespannen naar mijn mening en de ruiters waren ook echt niet zo vriendelijk als hier in de omgeving van Den Bosch :n

Moet overginds wel zeggen; hier in de omgeving zijn er natuurlijk ook wel mensen die er wat van kunnen hoor. Maar die negeer ik dan lekker :D Hou niet zo van die min of meer arrogante ruiters :o

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:58

Daarom ga ik graag naar haflingerwedstrijden
dat is vaak wel ver rijden
dus gaan we met het hele gezin en maken er een gezellige dag van
lekker wat eten in de kantine, met mensen die je vaker tegen komt even een praatje maken
tuurlijk zitten er wel eens mensen tussen dat ik denk okee :o
degene voor mij feliciteer ik altijd met een goede proef en degene na mij wens ik succes
meestal krijg je daar leuke reactie's op en maak je later nog een praatje met ze
en soms krijg je geen antwoord en kijken ze minachtend aan
nou ja dan niet dan rij ik glimlachend verder die mensen weten niet beter

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:55

Dat feliciteren van degene voor mij heb ik HEEEL erg snel afgeleerd. Heb verschillende keren verschillende wedstrijden de reactie 'Bemoei je er niet mee' of 'Hou toch je kop' teruggekregen. En dat warene echt geen vreselijke proeven.

Zal ik dan wel net de rotte appels ertussen hebben gehad...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:01

Tijdens het inrijden, vooral op dressuurwedstrijden ben ik erg geconcentreerd, en hoef ik dan ook niet gestoord te worden, en heb ik het liefst de bak voor mij alleen. Maar ik blijf, al zeg ik het zelf altijd vriendelijk naar mensen die mij in de weg rijden, of hinderen, helaas krijg je niet altijd respectvolle reacties terug.

Succes wens ik altijd degene na mijn proef, als ik hem/haar tegenkom op weg naar de uitgang.

Verder zijn de SGW wedstrijden de allerleukste, gezelligste mensen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:23

Ik ga binnenkort ook SGW starten :j daar lijkt mij de mentaliteit ook leuker :j
Afgelopen dagen heb ik me ook weer erg lopen ergeren. Bij het inrijden bij de m2 ging er opeens een 'personal trainer' in de bak staan, die les ging geven aan een deelneemster (lekker op tijd trouwens..). Die vent had een zweep in de hand, gewoon rechtop. Moet je net mijn pony hebben, die ging die man spontaan aanvallen := wist even niet wat ik meemaakte.. Later is er wel wat van gezegd, door meerdere mensen werd ie de baan uitgebonjourd. Uiteraard was voor mij toen al het leed geschied, pony over de touren, compleet in de stress, dag dag mooie ontspannen proef :evaw: Meisje reed overigens iedereen in de weg, iedereen moest maar voor haar stoppen. Nee, niet netjes :n

Mijn proef werd beoordeeld met 166, helemaal juist, veel te veel spanning. Meisje met personal trainer behaalde 158 :D daar was ik persoonlijk dan wel weer wat blijer mee }> . En ik was niet de enige...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:58

Je hebt hélemaal gelijk! Op dressuurconcour word je altijd zo aan gekeken of je van mars komt, als je hoi zegt of vraagt hoe het is gegaan.
Met het volgende paard ga ik SGW startten wat sowieso veel leuker en gezelliger is!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:58

[quote="Roxxiejj"]Ik ga binnenkort ook SGW starten :j daar lijkt mij de mentaliteit ook leuker :j
quote]
Ik kan je vertellen, de mentaliteit is veel leuker :D

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:10

Ik heb een hekel aan mensen die niet weten wat "rijbaanregels"
zijn, of liever gezegd ze niet willen naleven. Vaak op de kleinere wedstrijdjes vind ik het leuker als de grotere bv selectiewedstrijden, daar leggen de meeste de druk te hoog. Ik had laatst een opmerking van een meisje dat ik uit moest kijken omdat mijn paard zijn tong eruit deed dat het niet opgenomen werd en op "youtube" zou worden gezet (doelend op Patrick Kittel) Ja, dan denk ik op mijn beurt ga lekker rijden ipv bemoeien met andere. Waar ik me ook groen aan erger is het losstappen en stilstaan op de hoefslag, en als je dan vriendelijk er wat van zegt een grote mond krijgt, grrr.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:16

maradhja schreef:
Wat ik wel fijn vind zijn die ruiters die lekker tegen je aan komen buurten, terwijl je ze in de verste wegen niet kent. Je kunt elkaar succes wensen, en kijken wat ze presteren. Zo'n ruiters geven een leuke sfeer aan de wedstrijden!

Daar ben ik het echt mee eens mensen, die idd gewoon zijn en ook nog omzich heen kijken op wedstrijd.
En na afloop nog lekker wat mee kan drinken, en je feliciteren (of andersom) dat zijn toch de
wat kleinere wedstrijden die een gezellige sfeer hebben.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:16

Ja precies. Zo irritand! Vaak is het ook zo, dat ze vinden dat jan en alle man wel aan de kant gaat...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:17

Udo2001 schreef:
maradhja schreef:

Daar ben ik het echt mee eens mensen, die idd gewoon zijn en ook nog omzich heen kijken op wedstrijd.
En na afloop nog lekker wat mee kan drinken, en je feliciteren (of andersom) dat zijn toch de
wat kleinere wedstrijden die een gezellige sfeer hebben.

Zeker, dat maakt het leuk. Maar op de kleine wedstrijden ook vaak genoeg arogante blikken gekregen of bijna botsing omdat ik volgends mevrouw in de weg stapte, want zij kreeg nog even les! Nou sorry les doe je thuis en niet op concour als je gaat inrijden.. ( ze kreeg ook echt les weet je niet even helpen oid)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:29

superwoman schreef:
Sannnn schreef:
Haha toevallig had ik dat zaterdag. Ik reed linksom.. Een ander iemand rechtsom. Die bleef zo stug doorrijden dat ik dacht.. Huh? Heb ik het nou fout.
Ben toen toch maar aan de kant gegaan.. Later, na 4 keer, had ik er ook geen zin meer in. Was bezig met middengalop op de lange zijde. Ging deze keer niet aan de kant. Kreeg ik nog grote mond of ik niet wist wie ze waren. Ehm.. Nee. Toen ik de vrachtwagen later zag wist ik het wel haha. :+
Naja, ik kreeg later wel voorrang op links!

Vind het belachelijk dat ze denken voorang te hebben als ze "bekend" zijn, want ik vind dat gewoon gevaarlijk.
Daarbij zou het handiger zijn om na de 1ste of 2e keer even te zeggen dat jij voorrang had en dat volgende x wel verwacht te krijgen. Gewoon doorrijden is imo ook gevaarlijk en zoveel moeite is het toch niet om je mond open te doen?

Ja klopt. Daar heb je wel gelijk in..
Al vraag ik me af of het nut gehad zou hebben om mijn mond open te doen, of ze dan wel aan de kant zouden gaan. Maar kan het iig proberen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:32

Wie waren het dan Superwoman? Ook als je bekend bent moet je aan de kant gaan dat is gewoon zo, alleen of ze het doen is ten 2de..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:33

Selectiewedstrijden pak ik om onder andere die reden ook niet mee. Toevallig afgelopen week een selectiewedstrijd bijgewoond, wat een attitudes komen er weer langs zeg :n
Gelukkig zijn hier op de meeste wedstrijden wel een leuke sfeer. Meesten praten wel met elkaar, maar blijven altijd rare tussen zitten..

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:41

Als (sommige, niet allemaal) dressuurmutsen zo ongelofelijk lopen te stressen en te katten, lach ik ze letterlijk vol in hun gezicht uit... :D

Heb het laatst gehad, ik ben een springruiter(bruin tuig, GPA-tje op etc.) en reed een van mn eerste B dressuurwedstrijdjes, nooooouuu dat vonden de dames niet zo leuk en eentje vroeg zelfs aan mij wat ik hier deed! |( Toen zei ik met m'n grote mond: Winnen? :D Dat vond ze niet zo leuk, mevrouw begon helemaal te schelden enzo, haha! En raad eens wie 2x de B had gewonnen........... IK!!! Ze was snel weg na de prijsuitreiking.. :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:44

HA! Daar zou ik het voor doen :D

Ik heb het juist andersom. Bij het springen vragen ze altijd wat ik daar doe :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:46

Ik ben het er mee eens!!

Ik start tussen de paarden met mijn pony, altijd wel iemand die meent dat ze dan minder aardig hoeven te doen. Aan mij hebben ze een slechte dan }> ,want daar kan ik dus echt niet tegen!

Ik start bij bepaalde stallen al niet meer, omdat ik zeker weet dat daar zon sfeer hangt!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:27

Ja dat heb ik ook ja. Sommige stallen/verenigingen hebben dit bij voorbaat al. Daar ga ik ook niet heen nee. Gelukkig zijn de meesten wel leuk :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:19

Ja idd! Gister was ik weer mee op concours, dressuur wel is waar. Maar met degene waar ik mee was, die is eventing ruiter. Dus wij komen daaro aanmelden bla bla bla. Vraagt ie zo, zijn er nog wat uitgevallen? Ja 3 voor je zijn uitgevallen en 1tje die wou later zodat ze langer los kon rijden, oh oke dus met andere woorden je bent 4 plekken op geschoven. Ah prima! dan gaan we nu rustig zadelen ;) . Komen 2 dressuur mutsen, Jemig ja dr zijn er nu 4 voor ons uitgevallen dus hebben we nog maar 20minuten los rijd werk schandalig. Ik vond dat echt grappig _O-