Zadeldieven omgeving Arnhem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:39

ze zijn weer bezig. Vannacht is er bij mij op stal in doorwerth toe geslagen. 21 kasten open gebroken en 10 zadels weg.

jameyskatje

Re: Zadeldieven omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:43

damn.. balen zeg!

ik ga over een paar weekjes naar arnhem verhuizen met mijn pony....

gelukkig heb ik een kunststofzadel, die laten ze waarschijnlijk hangen..

en liever mijn spullen dan mijn paard! als ze daar maar vanaf blijven!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:58

Berendje schreef:
ze zijn weer bezig. Vannacht is er bij mij op stal in doorwerth toe geslagen. 21 kasten open gebroken en 10 zadels weg.

Waren de honden niet wakker,of net als in Wolfheze "vage" bekenden?

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:10

ze zijn in de beneden stallen geweest. Waarschijnlijk via het bos denk ik want dan horen de honden ze niet. Die van mij zijn er gelukkig nog naar daar liggen de honden ook.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:51

Gister zijn ze in en blauwe Lupo wezen polsen op het terrein met 4 inzittenden, ze reden heeeeel langzaam.
Waarschijnlijk Poolse mannen.

Ik kom net van stal, heb een buitenstal met buitenkast en mijn kast was ook opengebroken.
alles hing er nog in maar ze hebben wel gekeken wat voor merk het was.
Gelukkig heb ik een oude rossner zonder zichtbaar merk en met gemaakte zitting, dus hebben ze alles laten hangen!
Er waren allerlei zadels gestolen, van Rossner Sydney tot oude Kieffers, JC, Anatomica zadels, een duur Bob Marschall western zadel die gloednieuw was...van alles!

Ik ben me een hoedje geschrokken en vind het een heel naar gevoel, helemaal omdat ik een buitenstal heb.

De honden lagen in de bovenstallen, dat moeten ze hebben geweten denk ik.
Onze stal ligt in een bosrijk gebied dus ze konden via het bos makkelijk bij de stallen komen en ook weer snel uit de voeten komen.
Ook dit keer is het gebeurd met een kruiwagen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:05

Jesus wat zuur allemaal :n het liefste zou ik mijn zadel gewoon naar huis willen nemen dan ben ik wat zekerder van de zaak maar eerst maar eens een oude toddebak aanschaffen want op de fiets ga ik dat dus niet doen nie ;)

Echt een smerig handeltje en dat het allemaal meteen naar het buitenland gaat. De boel goed verzekeren is het beste denk niet dat je meer kan doen behalve hopen dat je zadel niet meegenomen wordt :n

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:11

Bij ons op stal zijn een aantal mensen ook heeeel blij dat ze hun zadel elke dag mee naar huis nemen, want ook die kasten zijn opengebroken.
Voor mij is dat ook geen doen.

Niet alle buitenkasten waren opengebroken gelukkig..

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:16

ja het is echt oliebol. Ben er ook van geschrokken. En vind het ook een naar idee dat er vreemde op stal hebben gelopen vannacht. Mijn zadel gaat ook mee naar huis. Ze komen vast nog over een tijdje terug als alle gestolen zadels weer vervangen zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:42

ik vind het zo verschrikkelijk zwak wat die bende doet!!
sommige mensen werken maanden/jaren voor een gloednieuw meestal duur zadel & die mensen jatten hem in een keer weg. :n
die zouden ze snel mogen vinden van mij, ik woon in de buurt van arnhem & ik hoop niet dat ze bij ons op stal komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:51

zo ie je maar hoe belangrijk het is om je spullen goed achter slot en grendel te hebben.
Stond eerst op 2 stallen waar je je zadel in een gemeentschappelijke ruimte moest hangen maar dat vind ik toch niks . Als ik volgende keer weer een paardje koop koop ik ook gelijk een goed dik slot voor op het kluisje

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:13

JAAAAAAH verdorie mn westernzadel ook gestolen!! mn barefootjes zijn blijven hangen... Gelukkig heb ik mn zadel verzekerd uit angst dat ze ook nog wel eens bij ons zullen komen en ja hoor het moment was daar vannacht.... Ik hoop dat ik alles terugkrijg, vervelender voor de mensen die geen verzekering hebben en wat naar idee dat er mensen in de nacht op onze stal rondlopen!!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:16

Gvd... daar gaan we weer!! Balen Bonnieknol. Ik hoop dat zij Elst overslaan, gelukkig ziet het er bij ons niet echt als een pensionstal uit.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:16

Bij ons ook niet Astridelise, we liggen verscholen in het bos, geen borden oid, niks duid op een pensionstalling..

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:20

ah vervelend Bonnieknol, gelukkig was het verzekerd!
elias zadel zullen ze wel niet jatten denk ik :+

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:54

Jeetje zeg, het is eerder een uitzondering op de regel als je zadel niet gestolen is..
Als je er over na gaat denken, dan wordt er voor een vermogen gestolen. Je zou toch zeggen dat er dan toch meer onderzoek naar gedaan zou mogen worden door de politie. Als ik het zo lees lijkt het net alsof het steeds dezelfde zijn naar aanleiding van de werkwijze.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:17

wat erg voor iedereen die zijn zadel kwijt is.

Ik vind het nu toch ook wel wat spannend worden, ondanks dat de stal waar ik sta beter beveiligd is dan deze, komt het toch akelig dichtbij.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:20

BarbaLala schreef:
Bij ons ook niet Astridelise, we liggen verscholen in het bos, geen borden oid, niks duid op een pensionstalling..

Dus die hoop kan ik laten varen!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:22

pff... weer lekker dichtbij....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:23

klootzakken... alleen het idee al dat er mensen bij daar rondlopen

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:27

Joki schreef:
wat erg voor iedereen die zijn zadel kwijt is.

Ik vind het nu toch ook wel wat spannend worden, ondanks dat de stal waar ik sta beter beveiligd is dan deze, komt het toch akelig dichtbij.

Als ze wilen komen ze overal binnen. Zei de politie ook al tegen ons. Dus goed blijven opletten. Ze schijnen in een blauwe Fiat Stillo met een pools kenteken rond te rijden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:33

dat snap ik ook berendje, maar ik hoop toch dat ze een 'makkelijker' doelwit kiezen. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze eens even rustig worden opgesloten in een bij voorkeur poolse gevangenis, maar als dat er niet in zit, volstaat een makkelijker doelwit ook.

Mijn gloednieuwe springzadel heb ik wegens plaats gebrek altijd thuis, maar ook mijn dressuurzadel wil ik echt niet kwijt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:35

Heeft eigenlijk geen van de overvallen stallen iets herkenbaars op camera of hebben alle tot nu toe overvallen stallen geen camerasysteem?

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:41

Ja echt klote! 1 van mijn zadels is ook gejat! Mijn paardje staat in een buitenstal, het idee dat die lui gewoon voor haar stal hebben gestaan... :( Kasten zijn gewoon open gerukt. Gekke is dat ze mijn JC vz zadel mee hebben genomen en mijn Rossner dressuur hebben laten hangen... Wel gelukkig hoor, want anders was ik 2 zadels kwijt geweest!!!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:49

PFF dit is toch niet te geloven.
Ik vind het ook erg raar dat de politie geen onderzoek doet.
Je hoort dat ze telkens op dezelfde methode te werk gaan.
Zouden ze niet een keertje bij pensionstallen in de buurt waar ze nog niet zijn geweest op de wacht kunnen staan?
Hangen er ook nergends camara's?
Ik vind het echt belachelijk ik denk dat er meer dan een half miljoen gejat is en een eens een onderzoek belachelijk!
Ik zou helemaal gek worden bij het idee dat er iemand in mjn kast zou lopen rondsnuffelen of bij mijn paard(Geen eigen paard maar wel verzorgpaard)
Sterkte voor iedereen

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 01:04

Wie zegt dat de politie geen onderzoek doet?? dat is toch echt een aanname hoor.. Als het zo makkelijk was geweest om ze te pakken was dat allang gebeurd..

Sterkte voor alle mensen die hun zadel kwijt zijn! :(:)