Lang leve mijn cap...!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Re: Lang leve mijn cap...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:32

Ben wel nieuwschierig naar een foto nu !
Fijn dat het (uiteindelijke naar omstandigheden nog) vrij goed afgelopen is!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:33

Net als de rest ook sensatie zoeker naar de foto's. ;) :D

Heb een merrie die 200%betrouwbaar is,helemaal top die knol!
Schrikt ze? Dan doet ze 1 pas opzij en das alles.
Zonder cap erop? Hmm wel verleidelijk als je om je uiterlijk wil denken maar ik rij altijd met cap dus ook op haar.

Vorige maand struikelde ze tijdens het galoperen in de bak,helemaal niet crossen ofzo,niks geks puur basis galop met 1misstapje.
Paard over de kop *thank God,helemaal niks*
ik werd gelanceerd,kwam op hoofd en schouder terecht,gevolg schouder zwaar gekneusd en flinke hoofdpijn en dat op m'n aller makste knol.....

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:37

Woooow, heftig hoor! Hoe gaat het nu met je? En met je knie?
Ik ben ook erg benieuwd naar een foto! :+

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:46

Zo, lang leve de cap idd! Gelukkig maar dat je je cap ophad :oo.
Kan sowieso niet begrijpen waarom zoveel mensen zonder cap rijden, heb er zelf niet echt last van? Kleine moeite toch, zo'n ding op je hoofd? En het gaat tenminste om je eigen bescherming.

MSophie, bedoel je nou te zeggen dat als een paard schrikt, en jij erafvalt zonder cap en bijvoorbeeld verlamd raakt, dit je eigen schuld is? Want dan had je je paard maar onder controle moeten houden? Een paard kan altijd schrikken, en jij kan er altijd afvallen, of het nou tijdens het stilstaan is, of tijdens een sprintje.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar een foto! :D

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:09

Mijn cap is na een normale val (dus niet erger als anders, gewoon bokbokbok ernaast) ook doormidden gebroken. Ik stapte zoiezo nooit zonder cap op mijn paard, maar daarna wist ik weer waarom.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:15

Jeetje zeg.. vind dat je het nog heel relaxed verteld!

Dergelijke ongelukken zijn de reden dat ik gestopt ben met rijden, ben misschien echt een bangerd, maar ik vind paardrijden niet leuk genoeg (mis het nu ook totaal niet) om zulke risico's te nemen: inderdaad, het blijven dieren, en ik kan ze op de 1 of andere manier gewoon niet voldoende vertrouwen. Dus voor mij was het beter om er maar gewoon mee te stoppen. Ik kon mijn paard hierdoor ook niet goed begeleiden: hij wilde nog wel eens koppig zijn maar dan durfde ik maar tot op zekere hoogte door te zetten, want zodra hij in de achteruit ging of in protest ging wilde ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf. (mietje :o )
Ben een jaar geleden ook volledig met de grote paarden (+1.20 zeg maar) gestopt aangezien ik nav. een paard in de wei zetten in het ziekenhuis ben beland en voor hetzelfde geld had ik hier nu niet meer zitten typen. Dus nee, ik houd het bij de mini's. :+

Maar goed, ik ben dus ook 100% vóór een cap, en loop altijd maar hoofdschuddend door als ik een meiske zonder cap zie rijden. Heeft toch geen zin als je er wat van zegt 'ja maar ik rijd zo goed en mijn paard doet toch niks...' oke prima, jouw keus.

Mitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:20

tjonge heftig...
gaat het goed met jezelf?
inderdaad lang leve de cap...
Inderdaad kleine kinderen of volwassenen zonder cap.... :n
ben zoals alle anderen ook benieuwd naar foto's.

EWs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:48

Dav schreef:
Net als de rest ook sensatie zoeker naar de foto's. ;) :D

Heb een merrie die 200%betrouwbaar is,helemaal top die knol!
Schrikt ze? Dan doet ze 1 pas opzij en das alles.
Zonder cap erop? Hmm wel verleidelijk als je om je uiterlijk wil denken maar ik rij altijd met cap dus ook op haar.

Vorige maand struikelde ze tijdens het galoperen in de bak,helemaal niet crossen ofzo,niks geks puur basis galop met 1misstapje.
Paard over de kop *thank God,helemaal niks*
ik werd gelanceerd,kwam op hoofd en schouder terecht,gevolg schouder zwaar gekneusd en flinke hoofdpijn en dat op m'n aller makste knol.....

Dit is ook bij mij gebeurd, enkele weken geleden, tijdens het losrijden op jumping
Ik reed op een meisje haar enorm groot, maar lief paard.
Paard struikelt in galop en valt, ik kom op m'n hoofd en nek terecht..
Mijn cap was helemaal verbrijzeld

Het excuus "mijn paard is braaf, dus ik doe geen cap op" is dus zo een onzin !

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:45

Moderatoropmerking:
Meerdere onliners en offtopic reacties zijn verwijderd. Graag ontopic verder in dit topic.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:51

Wat een verhalen. Nou rijd ik altijd wel met cap, heb hem na deze verhalen nóg liever op.

Nou rijd ik ook altijd op een ontzettend braaf paard, al iets ouder en strammer dus kan eerder struikelen. Ben alweer bijna twee jaar geleden met hem onderuit gegaan, ik was toen wel erg braaf dat ik mijn cap op had hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:53

Ondertussen alweer even geleden, TS, heb je nog foto's?
Wel naar zeg, maar super dat je idd cap op had!

Ik heb ook zo'n cap verhaal:
Ging crossen, kwam niet uit in de dubbel en pony en ik sloegen over de kop, door 2e hindernis heen.
Cap zat scheur in, als ik die niet had opgehad... wil het niet eens weten verder.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:58

Ik ben ook benieuwd hoe je cap eruit heeft gezien. ;)

Klikte dit topic btw aan omdat Göhlenkamp dichtbij mij is. ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:08

Pff schrikken zeg, hoe gaat het nu met je knie? Ik hoop dat dit soort verhalen mensen aanspoort om toch een cap op te doen, het is zo belangrijk..

Zonder cap zou ik al een keer hersenletsel opgelopen hebben, en zonder brommerhelm was ik waarschijnlijk dood geweest.. Je ziet mij dan ook niet zonder cap rijden.. stap soms wel eens uit zonder cap, maar prettig voel ik me dan echt niet.. Puur omdat ik zelf ongelukken mee heb gemaakt waarbij het niet goed af is gelopen en dat blijft door je hoofd spoken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:26

Fijn dat zo is afgelopen! Ik heb laatst ook mijn lesje weer geleerd. Ik rijd al jaren buiten.. Zonder cap. Sprongetjes, crosjes, zonder zadel, nooit fout gegaan en eerlijk is eerlijk, ik denk altijd mij gebeurd niets, ik val er niet zomaar vanazitBenen die situaties wel voor. Wat vaak ok wel klopt.. Totdat pas geleden in een rustig sukkeldrafje mijn pony zich verstapte en ze viel.. Boven op mij op een hard zandpad.. Het enige wat ik tijdens de val dacht was..oliebol geen cap op! Ik heb echt alles gekneusd: enkel, knie, bekken, ribben en schouder omdat ik zo gefocust was op mijn hoofd... Ik had geluk dit keer! Okok wijze les eindelijk geleerd, ik ga altijd met cap! (vond een cap in de winter wel handig tegen de kou, zie nu wel tegen de zomer op..iemand tips anti-zweet????.
Hij moet gewoon op, al is het alleen maar omdat ik me kapot schaamde toen mijn kinderen vroegen uit bezorgdheid of ik mijn cap op had... Leugentje om bestwil geworden, want natuurlijk leer ik mijn kids dat ze wel een cap op moeten...hoe slecht toch.

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:34

sorry maar geloof er niet in dat er nog een foto gaat komen,
dit komt erg ongeloofwaardig over TS !

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:55

Ja Dit topic is al heel erg lang geleden geopend..
elke x denk ik dat er toch eindelijk een foto is gekomen
maar die is er nog steeds niet!
...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:31

pfoe ja ook altijd cap op! paar jaar geleden met t braafste paard van de manege op buitenrit geweest, en in galop voelde ik ineens die voorbenen de grond niet meer raken.. met paard en al onderuit met mn koppie vlak naast een boomstronk. cap is niet altijd even flatteus maar liever dat dan flatteus in een rolstoel oid..

wel balen dat er idd geen foto komt, ben ook heel nieuwsgierig!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:42

Hallo mensen!

Aangezien mijn camera een tijd bij een vriend van me was (uitgeleend voor een vakantie) en de kwaliteit van mijn mobiel echt bagger was, had ik nog geen foto's!

Ik kijk nu net in het topic, moet eerlijk zeggen dat ik er even niet aan gedacht had, maar heb nu net een foto gemaakt en ga hem nu uploaden!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:46

MSophie schreef:
Enige wat ik erop kan zeggen is dat jij je paard niet meer onder controle had, dat vind ik veel slimmer (erger)
ik rij echter altijd zonder cap..

Mens, kind...Dat kan gebeuren...Ik durf erop te wedden dat NIEMAND Rano op dat moment terug had gekregen.

Desalniettemin geef ik natuurlijk mijzelf de schuld en niet het paard....En ik ben gewoon blij dat ik een cap op had, that's al.

Ik ben blij dat ik er zo goed vanaf ben gekomen dat ik er van kon leren...Ik hoop voor jou dat je nooit in die situatie komt...

Aan de andere kant...Je bent toch zeker ook wel eens van een paard afgevallen...Ik denk dat iedere ruiter wel eens het moment tegenkomt dat hij/zij op een paard zit waar de stoppen door zijn geslagen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:47

JACKY_LOVER schreef:
sorry maar geloof er niet in dat er nog een foto gaat komen,
dit komt erg ongeloofwaardig over TS !

Sorry! Zie de verklaring hieronder, ik ben bezig met uploaden.

Jammer dat Bokt meteen zeikt over de ongeloofwaardigheid....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:47

Ben benieuwd..
Ik rijd ook zonder cap .
En ja heb het al meegemaakt dat ik met paard over de kop ben gegaan zonder cap. :) Ben er al meerdere malen afgevallen zonder cap.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:48

kaatje77 schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe je cap eruit heeft gezien. ;)

Klikte dit topic btw aan omdat Göhlenkamp dichtbij mij is. ;)

Inderdaad :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:50

heeey paas die foto dan :P ik ben echt benieuwd :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:51

jeetje dat is wel even schrikken.
ik draag ook altijd een cap .. en idd lang leven de cap :D

zou ook graag een foto willen zien hoe jou cap is toegetakeld.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:52

nu inmiddels geen last meer vn een dikke knie, volledig hersteld?