Fijn dat je zelf blij bent met de foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Ik wilde net gaan typen dat ik het zo fijn voor je vindt dat je paard na de behandelingen weer zo goed aan het lopen is, maar nu lees ik je laatste berichtje...
he wat rot zeg, hopen maar dat het een tijdelijke terugval is...
Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze fotoshoot alles op z'n netst wilde hebben en dat je voor 1 keertje met S&T wilde rijden voor het plaatje, omdat het 'in 't echt' misschien wel nooit gaat gebeuren...
en net wat je zegt, deze foto's heb je nu in ieder geval en ik geloof vast niet dat je paard extreem geleden heeft door die ene keer zo rijden voor de foto's...![]()
Mocht je ermee door willen oefenen zal je dat vast wel onder goede begeleiding doen neem ik aan...![]()
In ieder geval heel veel sterkte met je paard, hopelijk zit er snel weer wat verbetering in en is het een kleine terugval door het koudere en vochtige weer...
flugeltje schreef:Nou vandaag weer even een terugval en hij liep weer niet rad. 21 okt. komt Arthur weer een foto maken en dan gaat er waarschijnlijk toch een definitief besluit komen.
Ben ik toch heeeeeel blij dat ik deze foto's heb...
Nouvel schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze fotoshoot alles op z'n netst wilde hebben en dat je voor 1 keertje met S&T wilde rijden voor het plaatje, omdat het 'in 't echt' misschien wel nooit gaat gebeuren...
flugeltje schreef:het probleem is dat hij 2 maanden geleden al behandeld is en al het mogelijke voor artrose is toegepast.
Dus ben nu toch echt niet zo positief meer.
JoviBan schreef:Nouvel schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze fotoshoot alles op z'n netst wilde hebben en dat je voor 1 keertje met S&T wilde rijden voor het plaatje, omdat het 'in 't echt' misschien wel nooit gaat gebeuren...
Dit begrijp ik niet. Wat is er 'mooi' aan S&T?
Het gaat toch om het paard, hoe het paard loopt en hoe ruiter en paard samenwerken? Toch niet om de hoeveelheid ijzer in z'n mond? Jùist niet, zou ik zeggen. Laat dan plaatjes zien zònder dat ijzerwerk, dáar kun je dan tenminste trots op zijn.
geerke schreef:flugeltje schreef:Nou vandaag weer even een terugval en hij liep weer niet rad. 21 okt. komt Arthur weer een foto maken en dan gaat er waarschijnlijk toch een definitief besluit komen.
Ben ik toch heeeeeel blij dat ik deze foto's heb...
dit verbaast mij niets....beweging is goed bij artrose,maar om nu de halve dressuurmatige truukendoos open te trekken is wat anders....
als je je paard wilt sparen ga dan gewoon stukken rechtuit rijden en helemaal niet in een zware bak....recreatief.
het is en prachtigpaard en je zit er netjes op....en je gezicht staat gewoon geconcentreert ....daar is niets mis mee hoor!
Sterkte met je paard!
ponyparadijs schreef:Flugeltje naast de regulaire wegen zijn er nog andere wegen die bewandel zouden kunnen worden om verbetering te kunnen krijgen. Natuurlijk is niks zeker. Maar ik geloof nooit dat je ALLE mogelijkheden al geprobeerd hebt.
Niet dat ik zeg dat je dat MOET doen. Maar ik geef je misschien nog een mogelijkheid.
Verder zoals al gezegd RUST-ROEST bij artrose dus hou hem aan de gang. En let op de bodem. In sommige gevallen is het niet zo zeer dat de oefeningen te zwaar zijn dan wel dat de bodem te zwaar is!
C_Capture schreef:Jeetje, waarom blijft iedereen maar herhalen, herhalen en nog eens herhalen, ik denk dat flugeltje nu wel weet dat de S&T niet goed zat en zij geeft meerdere keren aan dat het bit niet goed zat en dat zij er nog mee moet leren rijden.
Iedereen heeft een eigen smaak met wat mooi is en dat zal gelukkig ook blijven.
Misschien is dit ook een leermoment voor de fotograaf, want die zou eventueel kunnen aangeven dat het bit niet goed zit of dat de ruiter ook wel mag lachen, maar ik las dat kylie aan gaf geen verstand van S&T te hebben. Tip: bespreek het een en ander met de ruiter alvorens deze gaat rijden, en verdiep je in de juiste houding van de ruiter, want een moment opname van een correct houding van de ruiter, maakt het plaatje compleet. portret foto's zijn mooi.![]()
@ flugeltje: jij heb een pracht paard en ik hoop dat jij nog zolang mogelijk van hem kan genieten en de portet foto's zijn erg mooi met de S&T.
Ik hoop dat de DA nog iets voor Sylverster kan betekenen.
JoviBan schreef:Nouvel schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze fotoshoot alles op z'n netst wilde hebben en dat je voor 1 keertje met S&T wilde rijden voor het plaatje, omdat het 'in 't echt' misschien wel nooit gaat gebeuren...
Dit begrijp ik niet. Wat is er 'mooi' aan S&T?
Het gaat toch om het paard, hoe het paard loopt en hoe ruiter en paard samenwerken? Toch niet om de hoeveelheid ijzer in z'n mond? Jùist niet, zou ik zeggen. Laat dan plaatjes zien zònder dat ijzerwerk, dáar kun je dan tenminste trots op zijn.
geerke schreef:is het paard geen type paard om recreatief mee te rijden?
verwar je het niet met het feit dat jij misschien geen type bent om alleen maar recreatief te rijden?
En wie beweert dat als je recreatief rijdt een paard op de voorhand loopt?
Dat ligt nog altijd aan de manier van rijden van de ruiter.
Het is geen trap na geven...jammer dat je het zo ziet...ik zou het zonde vinden als er weer en paard ingeslapen word straks omdat hij niet aan het 'wedstrijdbeeld' voldoet.
Maar ik heb het niet over je s&t...toch?
Ik vind het doodzonde als dit prachtige paard aan de kant word gezet....daar gaat het mij om...
Citaat:Ik heb mijn paard nu 7 jaar, waarvan we al 5 jaar aan het tobben zijn... Ergens moet je een grens trekken..
Ik merk dat mijn paard pijn heb en ik geloof niet dat er middelen bestaan die deze pijn volledig wegnemen.
Ik kijk naar mijn paard, wat het beste voor hem is en ik wil niet dat hij pijn heeft !!
We wachten mijn DA af, tot die tijd lekker relaxed aan en dan zien we wel wat het wordt.