4-jarige dame met 8-jarige hengst zwaar aan de training!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:32

Onverantwoord zo'n jong kind alleen te paard.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:33

Leonoor schreef:
Ze rijdt echt maar 1 keer in de 2-3 weken voor een minuut of 10 (en dan is het daarna drama om ze eraf te krijgen :+ )

Dat kan ik me heel goed voorstellen :D

Ik vind het super om te zien.
Zo'n ukkie wat totaal nog geen angst kent op zo'n groot paard. En dan dat paard, zo voorzichtig.
Echt super.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:35

Ik ben benieuwd naar zijn manen nadat je die dubbele! rij vlechten eruit hebt gehaald. Moet prachtig zijn.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:39

Ik vind het er ook geweldig uitzien maar toen ik de foto's zag kreeg ik ook een soort van angst gevoel van jeetje hij zou maar is aan de kletter gaan. Ook al weet je zelf natuurlijk het best hoe je paard is en vertrouw je hem voor de volle 100%, het kan altijd he. Het blijft nou eenmaal ook een dier. Als je het paard gewoon vast zou houden dan zie ik er niet zoveel kwaad in, maar gaat hij nu dan kun je nooit meer zo snel bij hem komen. ;)

Knap dat ze durft trouwens :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:46

Wooow wat een super plaatjes!

Echt als ik later kinderen heb hoop ik dat ze net zoveel van paarden houden als jou kleine Joosje! Ze geniet er duidelijk van!
En ook dat paard, heerlijk om naar te kijken zo voorzichtig en toch zo groot...

Laat ze nog maar lekker even zo genieten en gewoon niet luisteren naar het gezeur van andere mensen, jij kent je paard het beste!
(eerlijk dacht ik eerst ook zo das onverantwoord, maar toen legde je het uit en dacht ik oh dan kan het best!, daar ben ik heel eerlijk in!)

edit: vraagt zichzelf af hoe je frummeltje in godsnaam dat paard in draf heeft gekregen?! Der voetjes komen niet eens onder het zweetblad uit zowat! :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:48

aaah Joos doet het supergoed!

en mensen die dit "onverantwoordelijk"vinden;

Baggio is werkelijk de liefste en braafste hengst die je kan tegenkomen.
had de eer in april een buitenrit met hem te mogen rijden, en ik als angsthaas heb er zelfs een crossprong mee gesprongen terwijl ik het hele paard niet ken en bang voor springen ben.

of ze nou 4 of 7 zijn, paard groot of klein zijn, er is altijd een risico omdat het levende dieren zijn.
onverantwoordelijk is het dus niet, er is begeleiding, en Joos heeft een cap op haar hoofd en voeten netjes in de beugels.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:50

Wat een schattig gezicht !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:52

Heerlijk hoor! Dat is even genieten zeker!

Mijn zoontje van 3 gaat ook wel mee naar de paarden. Mijn tinker en mijn merrie vinden hem helemaal leuk, komen naar het hek en al, mijn zoontje geeft een aai en gaat dan liever naar de geitjes :D Ach wie weet over een jaar of wat.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:20

Leonoor schreef:
Je hoeft het ook niet te snappen, want het is jouw dochter en paard niet. En je kan het ook niet snappen, totdat je mijn paard (en dochter) leert kennen.

Maar in 1 ding vergis je je gigantisch. Geloof mij maar dat ik áltijd alert ben als het aankomt op mijn dochter.

Polly, jammer dat je je bericht gewijzigd/verwijderd hebt.

Dat heb ik gedaan omdat ik bedacht dat hetgeen ik schreef toch tegen dovemans oren gezegd was. En dus zinloos.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:22

Haha, agut wat schattig zeg :+:! :D

Ziet er echt super stoer uit!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 22:32

Veerle90 schreef:
edit: vraagt zichzelf af hoe je frummeltje in godsnaam dat paard in draf heeft gekregen?! Der voetjes komen niet eens onder het zweetblad uit zowat! :+

Moeders stond er op korte afstand bij en zei: "Draf" en na 4 passen weer "Stap". Frummeltje hoeft dus feitelijk weinig zelf te doen.

polly2 schreef:
Dat heb ik gedaan omdat ik bedacht dat hetgeen ik schreef toch tegen dovemans oren gezegd was. En dus zinloos.

Logisch, heb je ook helemaal correct :j

cruesli

Re: 4-jarige dame met 8-jarige hengst zwaar aan de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:36

Wat ontzettend lief! En wat stoer van je dochter!

Nu heb ik zelf geen kinderen, misschien dat ik daarom niet begrijp waarom sommige mensen dit onverantwoord en gevaarlijk vinden? Iedereen hier is toch begonnen met paardrijden vroeger? En er vast ook wel eens afgekukeld? En of je nou van een shet of van een paard afkukeld, je moet toch een beetje geluk hebben met hoe je neerkomt. En wat denk je van die kleintjes leren fietsen? Daar kunnen ze ook flink van vallen, en in het verkeer ook nog eens hartstikke gevaarlijk! Dus dan maar je kindjes niet meer leren fietsen? Beetje overtrokken he.. Kindje heeft keurig een cappie op haar koppie, moeders weet wat ze doet, kent het paard (en tuurlijk kan het dier schrikken, maar het kind kan morgen ook van de trap afkukelen, risico's zijn er overal inhet leven!)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:54

Leo! Wat een super gave foto's van kleine Joos op Baggio! Fantastisch! ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:07

Wat super schattig dit zeg! :D

Hou toch op met je verdedigen, nergens voor nodig, ik zou er niet eens op reageren. Wanneer deze foto's van jou dochter op een shetje gemaakt zouden zijn zou je de opmerkingen ineens niet krijgen terwijl jou mooie hengst en een shetje toch beiden dieren zijn en om wat voor reden dan ook zouden kunnen schrikken..
Jij kent je paard en je dochter het beste en als jij het volste vertrouwen in je mooie paardje en je dochter hebt dan is dat toch jou goed recht?! :D
Ik vind het er super uit zien, zo kan ze lekker al een beetje de "feeling" krijgen voordat ze het "echt" gaat leren op een leuk ponietje :j

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:13

wat lief !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:21

aha zoiets dacht ik al, maar dacht vraag het even :) Blijft er na de 4e keer naar kijken toch nog bij zwijmelen O:)

Tinkietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:29

aaahh wat lief! echt leuk dat baggio ook zo relaxt is met dr
weet je wij hadden dat gezeur toen ook met die foto van chuck met al die kinderen op de kar dat het "onverantwoord" was... yeah right. ik vind t prachtig zo!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:40

TS, wat een geweldige foto's van je dochter en je mooie paard.
Jij weet het beste wat wel en niet kan, daar ga ik zeket niet over oordelen.

De foto's zijn heerlijk, je ziet ze beide genieten en jij vanachter de camera ook!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:44

Ronduit prachtig! En tsja, wat is verantwoordelijkheid, als je er naast staat etc, laat maar l*llen, jij vindt het prachtig, zij vind het prachtig, hij vind het prachtig, prima toch?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:45

Ik vind het een prachtig gezicht, aanstaande topcombinatie *D en ik ga er helemaal vanuit dat TS heel goed wist hoe of wat kom op zeg, omdat deze groot en hengst is moet er ineens potentieel gevaar zijn? zet dat meisje maar op een shet-ruin want das minder gevaarlijk? kom op zeg wat een onzin, als een shet aan de haal gaat is het ook onbegonnen werk en zelfs een longeerlijn haalt niets meer uit dan ;)

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:51

Tsssss....... hoe onverantwoord!
Hier nog zo één: http://i191.photobucket.com/albums/z305 ... -07016.jpg
Zonder cap, eng veulen erbij en ook nog een valse hond.... 't is toch onbegrijpelijk dat dat kind niet uit huis geplaatst is hè :n :D

Leonoor schreef:
Over een paar jaar begint ze gewoon waar wij allen zijn begonnen, op de manege, op een pony.
Mijn ouders deden niet aan maneges hoor, wij werden gewoon op een evil-Shet gezet en als je bleef zitten was het goed. Hun schuld dus dat ik nog steeds niet kan rijden :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:30

Haha geweldigggg!!!! :D Wat een ontzettend leuke combinatie om te zien!! Wat een stel samen... :#

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:35

weetergeen schreef:
Onverantwoordelijk, het zijn en blijven dieren en kunnen altijd een keer schrikken.

_O-

Kom zeg! Tegenwoordig kunnen we onze kont niet meer keren of 't is 'gevaarlijk' :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:38

Je kunt beter op een paard zitten dan dat je fiets als klein kindje dan ben je helemaal de banketstaaf, je zit zo onder een of andere auto (ook als niet klein kindje!)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:50

Wat een leuke foto's, zo'n klein meisje op zo'n groot paard.
Als ik mijn tinkermerrie laat dekken, dan overweeg ik Baggio zeker, vooral nu ik zie dat ie zo braaf is.