Ritje bij het Fjordenpaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:18

ookal is het 1 keer en zijn er geen andere zadels dan rijd je toch niet of op een ander paardje wat groter is en dus misschien een groter zadel heeft? ik zou er iig niet van kunnen genieten, en dt is niet om je te kwetsen om je gewicht maar gewoon even aan je paard denken, Ik vind het niet eerlijks als iemand lol heeft en je paard eronder lijd

Suuskipje

Re: Ritje bij het Fjordenpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 13:20

de paarden die groter waren waren allemaal al weg met de verhuur of staan al ergens in een winterweide.
Ik had oorspronkelijk ook om een ander paard gevraagd, die is een stuk groter, maar die liet zich niet vangen in het weiland. Vandaar deze oplossing.
Ik had 2 uur in de auto gezeten om daar een ritje te kunnen maken en dan ga ik niet, niet rijden.
Ik lette goed erop of mandy het nog naar haar zin had en dat was zo, heb haar geen enkele keer aan te hoeven sporen en ze ging op een gegeven moment zelfs nageeflijk en los lopen terwijl ik daar vrij weinig aan deed. ik weet echt wel hoe met paarden om te gaan en als mandy ook maar 1x had geprotesteerd dan was ik afgestapt en terug gelopen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:23

wat een flauw gedoe zeg!
ik ken de pony in kwestie en dat is echt geen pony die alles maar goed vind die laat het heus wel merken als ze iets niet kan/ergens last van heb!

Daarnaast is het nou niet een heel klein ponytje waar we over praten,de pony lijkt op de foto kleiner dan dat ze is.

ze zit niet op een shetlander hoor mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:23

ik zeg ook niet dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan...ik zeg alleen dat ik hier niet blij van word, en het kli nkt nogal ego van ik heb 2 uur in de auto gezeten dus rijd ik gewoon ongeacht wat dan ook..ik snap t wel maar het is eigk niet eerlijk..maargoed ik trek me verder terug uit t topic je wilt toch niks aanemen en gaat overal dwars tegen in :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:24

Ik heb een keer gereden bij het Fjordenpaard en heb daarbij ook doorgegeven wat er beter kon, jammer om te zien dat ze daar niks mee doen.
Zadels passen overduidelijk niet en ligt te ver naar voren, ruiter oogt te zwaar voor de pony, roken op een pony, die ook nog eens niet van jezelf is, vind ik een zwaar minpunt. Er zijn plekken zat om even van de pony af te stappen en dan even te roken.

Ik vind het echt zonde dat het Fjordenpaard de mogelijkheden die het heeft zo onbenut laat.. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:24

Moderatoropmerking:
Commentaar geven mag, maar doe dit wel respectvol en volgens de regels. Wanneer je rijtechnisch commentaar wil leveren op de foto's dan dient dit te voldoen aan de regels van RT-HAW. Dus opbouwend, respectvol en geen herhalingen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:23

Meis, jullie kunnen er niets aan doen dat die paarden zo behandelt worden.

En ook ik zou geen 2 uur in de auto rijden om dan maar af te druipen, vooral niet als je je erop verheugd hebt.

Dat de paarden er niet echt goed uit zien is niet jullie schuld!!

TS rookt niet, en word hiervoor wel aangevallen, waarom??? Spreek degene erop aan die wel rookt.

Te zwaar, vind ik ook reuze meevallen. Puur lekker stappen met zijn allen.

Wat vallen jullie de TS aan terwijl zij gewoon nergens aan kan doen!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:17

Fjordenpaard!
ben daar ook 2 keer op kamp geweest 1e keer Irene,(is ze er nog?)
2e keer Dolce,
rit op Renka echt een super fjordje!
was niet van plan om er heen te gaan, maar nu ik die IJslander hengsten zie.Oei :o
Doen ze daar wat mee behalve fokken?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:32

onley schreef:
Britt_Sisi schreef:

ik zou zeggen
ga je gang , ik hou je niet tegen ;)

eigenlijk zal het me een hol schelen ik heb medelijden met die pony's
en verder is het niet mijn verantwoording dus ik zal er ook verder niks mee doen of aan doen

zo een mensen hebben oogkleppen op en zien enkel centjes onder het motto boh het loopt toch wel lekker he ;(
maar hoe de paarden eraan toe zijn boeit ze geen flikker ;)
ik reeg me niet eraan op zolang mijn knol niet hoeft te leiden boeit het me dus geen hol

en zadels worden maar zo ver mogelijk naar voren gelegd op de schoft omdat ze denken dathet zo hoort
en als ik eerlijk mag vind ik de persoon op die bonte eigenlijk te zwaar en die jongen te groot enz enz

maar goed ik wil hier niks verzieken
ik heb me al uitgekotst :D

dit vind ik echt een raar bericht
eers heb je wat over het zadel en daarna kan het je niets meer schelen, zeg dan niets...
je ken de paarden niet en de mensen niet dus eigenlijk kan je wel dingen zeggen maar op foto's is het altijd anders als in het echt ;)
commentaar op haar gewicht? dat slaat ook nergens op want mandy is een stevige pony en kan dat best hebben.

Ik vind het erg laag van jullie dat jullie allemaal het zelfde blijven herhalen en dat jullie ook nog eens het fjordenpaard af zitten te kraken zonder dat jullie er geweest zijn (sommige dan)
en als je er zo erg mee zit moet je er zelf maar heen gaan / bellen om het te veranderen.

die mensen daar zijn hardstikke goed voor hun paarden en weten ook echt wel wat ze doen, ik heb daar nog nooit een paard gezien die kreupel liep of wat dan ook
behalve een die in het weiland had lopen stoeien.
ze zorgen echt wel goed voor die paarden.

en over dat roken, kan de ts niets aan doen, die rookt niet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:49

Viteske schreef:
Fjordenpaard!
ben daar ook 2 keer op kamp geweest 1e keer Irene,(is ze er nog?)
2e keer Dolce,
rit op Renka echt een super fjordje!
was niet van plan om er heen te gaan, maar nu ik die IJslander hengsten zie.Oei :o
Doen ze daar wat mee behalve fokken?

Irene is samen met o.a. spluk en kinky verkocht om in een film te gaan spelen ofzo :+ stond op de oude site van iris :)
Dolce is ook verkocht en renka helaas ook, maar renka staat nog wel in de buurt :)

Die ijslander worden alleen gebruikt om mee te fokken dacht ik :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:03

Hmm tja, leuke paardjes en de halsters met bitten eraan lijkt mij ook een handige oplossing zo. Alleen ligt het zadel van de bonte pony veeeel te ver naar voren, de ruiter zit zowat op haar nek!
En roken op een paard, en dan helemaal 1 van een ander, vind ik simpelweg niet kunnen... :n

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:11

@cp112
het zeuren over het roken en de zadels is vaak genoeg herhaald.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:17

Heb het maar een enkele keer gelezen, verder is zo'n beetje dit hele topic slowchat wat volgens mij niet is toegstaan.
Maargoed, ik heb ook niet ergens gelezen dat er normaal op gereageerd word over het roken oid dus dan denk ik, wanneer het maar vaak genoeg gezegd wordt, misschien drinkt er dan eens iets door.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:19

Ik lees toevallig net dit topic en gaat dit over het Fjordenpaard bij het plaatsje Een in Drenthe? (Erica ligt er ook in de buurt geloof ik)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:19

hoe moet ik reageren op het roken dan?
ik was niet degene die rookte en degene die wel rookte zit niet op bokt :\

En we hebben een mod opmerking gehad mbt de slowchat, vandaar dat die ook gestopt is. bovendien is er ook een mod opmerking geplaatst mbt in herhaling vallen ;)

@ natascha, ja dit gaat over het fjordenpaard in een :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:24

Ahh daar ben ik vroeger (ahum) 17 jaar geleden 3 jaar achtereen op ponykamp geweest, ik vond het daar helemaal VET, GAAF en Superrrrrrr.. :j +:)+
het was de mooiste tijd van mijn puberleven!!!
Als ze nog kampen hielden voor vrouwen van 30+ dan ging ik zooo nog een keer!!!

Enne trek je niet teveel meer aan over dat gezeik over dat roken enz..
Als je er niet meer op reageert gaat het vanzelf wel over..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:44

cp112 schreef:
Heb het maar een enkele keer gelezen, verder is zo'n beetje dit hele topic slowchat wat volgens mij niet is toegstaan.
Maargoed, ik heb ook niet ergens gelezen dat er normaal op gereageerd word over het roken oid dus dan denk ik, wanneer het maar vaak genoeg gezegd wordt, misschien drinkt er dan eens iets door.

de ts is niet diegene die rookt, als je het topic had doorgelezen had je èn gelezen dat het al 100 keer gezegt is èn dat het niet de ts is die rookt.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:18

@natacha44 er is el ranch de verano das 17+ komen ook veel volwassenen. Voor de rest ook ik kom jaarlijk 2 of 3 keer hier bij het fjordenpaard. Paarden zijn gelukkig, lopen altijd met de oortjes naar voren. Ze zijn nooit ziek. Zelden kreupel. Hun zorgen ook echt wel dat je op je paard past.
Nogmaals Suus hele leuke fotos, en trek je niks aan van dat gezeur.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:09

Suuskipje schreef:
Ik lette goed erop of mandy het nog naar haar zin had en dat was zo, heb haar geen enkele keer aan te hoeven sporen en ze ging op een gegeven moment zelfs nageeflijk en los lopen terwijl ik daar vrij weinig aan deed.

Niet omdat ik je "te dik" vind of iets, maar de aanmoediging had ze wel nodig. Je zit op de filmpjes nl non-stop "toe maar, ed" te roepen, dat betekend toch dat ze naar jou zin iig niet hard genoeg ging. Althans, zo vat ik een dergelijke aanmoediging op als hij zo vaak word gebruikt...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 13:37

Nou dat valt ook wel mee :+
Ik roep zelfs op ene filmpje dat ze gewoon mag gaan draven :Y)

Mandy was wat onzeker bij de bochten en ze is vrij schrikachtig, vandaar dat ik haar iets aanmoedigde zodat ze wat zekerder van zichzelf werd :)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:41

ok, was ook niet negatief bedoeld, maar vooral in dat eerste filmpje viel het mij op...
En even over het "te dik"-verhaal, daar ben ik het ook niet mee eens en ik vind je ook niet te dik, dus je hoeft je door mij niet aangevallen te voelen (voel je je ook niet hoop ik).

Het zijn leuke pony's, typische manegepony's en daar is niets mis mee en niks slechts aan. Pony hebben een mooi vachtje en zien er goed uit. Ik ken het fjordenpaard niet, maar heb al wel vaker gezien dat mensen nogal allergisch kunnen reageren als ze die naam spotten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:42

Ik denk niet dat ze op een ponykamp voor alle paarden een duur Kieffer-zadel kunnen kopen. :Y)
Een uurtje buitenrijden met een zadel dat niet perfect ligt.. goh wat een heisa wordt daar over gemaakt zeg.
Als het paard nou kreupel was of onder de wonden zat... Djeezz. :o

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:58

Ahh Marije en Fifa :+:
Ik ben dit jaar naar de ranch die er naast ligt geweest en marije en Fifa liepen die week ook mee.
Ik zelf zat de hele week toen op de fjord Snippie.
En het was echt een hele leuke week :D
En even over de zadels
Ja de gewone zadels zijn wat oud maar er word door Henk echt heel erg goed gekeken of het zadel wel past!
Ik zelf reed de hele week met een heel erg mooi western zadel.
Henk is toen bijna 20 minuten bezig geweest om een goed zadel te vinden voor snip.
Er word dus echt wel op gelet dat de zadels goed passen.
Vind het heel erg leuk om Marije en Fifa weer eens te zien.
Dus heel erg bedankt dat je die foto's heb geplaatst :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:11

asjeblieft :D
Snippie :+:
Dat kan kloppen dat ze moeite moesten doen voor een zadel want snip is heel wat kilo's aangekomen :+

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:33

Suuskipje schreef:
asjeblieft :D
Snippie :+:
Dat kan kloppen dat ze moeite moesten doen voor een zadel want snip is heel wat kilo's aangekomen :+

Plus het fijt dat ik erg klein ben en de fenders dus heel erg kort moesten.
en dat kon niet bij alle zadels :=

En voor die mensen die voor de zoveelste keer over de zadels en hoeven beginnen:
Hou nou alstjeblieft eens op met dat gezeur over die zadels.
Ja ze zijn oud nou en.
Henk en Jose doen echt alles voor hun paarden.
Die beestjes hebben daar echt een topleven.
Ze staan de hele dag buiten en hoeven maar een paar weken per jaar echt te werken.
En dat de hoeven van de paarden niet goed zijn is ook onzin.
Ze hebben volgensmij nu ongeveer 400 paarden en van die 400 zijn er maar 3 of 4 in een heel jaar kreupel.
Dus met die hoeven zit het echt wel goed.

Ik hoop echt dat het gezeur daar over nu eens ophoud!