zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 08:48

Ja. Dat is geloof ik ook iets van vroeger ja.. Zie ik ook altijd in vroegere films. :j

Vorig jaar was er een man telkis bij een haf,
en die stond dat paardje telkis te slaan. Om niks.
Hij moest vierkant staan de hele tijd, en die dingen.. Echt stom! Nou, ik hou echt totaal niet van haffie's en ik wou 'm gewoon uit medelijden kopen. Arm beest, stond te trillen en te doen. En leek zo lief. Die ogen straalden echt liefde uit, en dan doet zo'n mens zo iets verschrikkelijk bij 'm. Jemig.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:37

MizzMontana schreef:
nee gekheid, is toch n beetje op het oog op de pony markt, maarja, voor zulke prijzen...

?? Zulke prijzen?
Dus een paard waar je normaal iets van 2000,00 voor zou betalen gaat daat voor de helft weg zeg maar?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:25

wereld schreef:
MizzMontana schreef:
nee gekheid, is toch n beetje op het oog op de pony markt, maarja, voor zulke prijzen...

?? Zulke prijzen?
Dus een paard waar je normaal iets van 2000,00 voor zou betalen gaat daat voor de helft weg zeg maar?

In de ochtend betaal je voor een goed paard de normale prijsjes, aan het eind van de dag blijven handelaren met paarden en pony's zitten en daar vragen ze vaak dan veel minder voor.... :+ En natuurlijk is er een kans dat die paarden er niet voor niks nog staan, maar dat ze wat mankeren, maar dat hoeft niet altijd, zitten ook gewoon leuke en goede paarden tussen :)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:33

robynn leuke avater!
vanmorgen was er in barneveld paardenmarkt ben even wezen kijken
stond een leuke fries supermak 5 jaar merrie
onder t zadel en voor de kar gereden 1800
shet veulens zwart bonte merrie 375
tuiger drachtig zwart 2000
andere paarden weet ik niet vond het zwaar tegen vallen
het weer was er niet naar en de crisis slaat toe he krijg je dat

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:45

vriend van me kocht aan het eind van de dag eens een shet hengstje voor 50 euro, niks mis mee, die loopt nu als waak pony bij hem op het erf

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:48

MiSz_SaNdY schreef:
robynn leuke avater!
vanmorgen was er in barneveld paardenmarkt ben even wezen kijken
stond een leuke fries supermak 5 jaar merrie
onder t zadel en voor de kar gereden 1800
shet veulens zwart bonte merrie 375
tuiger drachtig zwart 2000
andere paarden weet ik niet vond het zwaar tegen vallen
het weer was er niet naar en de crisis slaat toe he krijg je dat

Dank je :D

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:50

Ook ik ben aanwezig met mn zus!

5 jaar geleden had een vriendin daar 2 springgefokte KWPN veulens gekocht voor 500 per stuk, 2 hengstjes..
Beestjes lopen nu allebei L springen met de punten voor het M en wat een techniek haha! :=

edit: ik bedoel wat een techniek niet sarcastisch.. die beesten hebben een vermogen niet normaal!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:59

Lin: Das dan wel een leuke aankoop geweest! :j :j

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:01

Ik denk dat ik ook ga. Het valt precies in de vakantie dus dat komt mooi uit! :D
Ben alleen bang dat ik met een klein hoopje shet thuis komt, maar dat zien we dan wel :+

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:09

Ja inderdaad ja.. maar dat is ook gewoon goed geluk hebben!

Wij gaan ook kijken met de intensie niks te kopen.. maar mn zus kennende komt ze wel met een zielig hoopje pony of paard naar huis haha :9

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:36

Even een vraag voor de mensen onder 18 of in ieder geval thuiswonenden:
De meeste gaan met de intentie van ik koop toch niets naar de markts om te kijken. Maar stel er staat daar een zielig hoopje pony die eigenlijk wel gezond is afgezien van wat mager, wormen en nodig een hoefsmid nodig hebben. Nemen jullie zoiets mee ookal weet je dat je van je ouders geen pony mag?
Of even een kortere vraag: Wie heeft er weleens een paard/pony meegenomen zonder ouders in te lichten en hoe reageerden deze achteraf?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:39

Miriam: Zit jij in zo'n situatie dan? :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:40

Orlando_ schreef:

Ik zou graag een klein ponytje willen voor het mennen. Alleen mijn ouders zijn het daar niet mee eens. Maar als ik een klein hummeltje zie staan voor 50 euro is het wat mij betreft gelijk in mn zak stoppen. Ik vrees alleen voor de reactie van mijn ouders :Y)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:42

Miriam91 schreef:
Orlando_ schreef:

Ik zou graag een klein ponytje willen voor het mennen. Alleen mijn ouders zijn het daar niet mee eens. Maar als ik een klein hummeltje zie staan voor 50 euro is het wat mij betreft gelijk in mn zak stoppen. Ik vrees alleen voor de reactie van mijn ouders :Y)

Heb nooit in zo'n situatie gezeten maar zou het zelf niet doen iig :o

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:08

Robynn schreef:
In de ochtend betaal je voor een goed paard de normale prijsjes, aan het eind van de dag blijven handelaren met paarden en pony's zitten en daar vragen ze vaak dan veel minder voor.... :+ En natuurlijk is er een kans dat die paarden er niet voor niks nog staan, maar dat ze wat mankeren, maar dat hoeft niet altijd, zitten ook gewoon leuke en goede paarden tussen :)

Oke duidelijk!! Nou we zullen zien..
Ik denk dat als er een appaloosa shetje staat ik verkocht ben... :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:09

Miriam91 schreef:
De meeste gaan met de intentie van ik koop toch niets naar de markts om te kijken. Maar stel er staat daar een zielig hoopje pony die eigenlijk wel gezond is afgezien van wat mager, wormen en nodig een hoefsmid nodig hebben. Nemen jullie zoiets mee ookal weet je dat je van je ouders geen pony mag?
Of even een kortere vraag: Wie heeft er weleens een paard/pony meegenomen zonder ouders in te lichten en hoe reageerden deze achteraf?

Ja dat snap ik ook niet.. Als ik dat had gedaan als ik nog thuis woonde was het niet best geweest denk ik, en terecht...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:16

wereld schreef:
Ja dat snap ik ook niet.. Als ik dat had gedaan als ik nog thuis woonde was het niet best geweest denk ik, en terecht...

Orlando_ schreef:
Heb nooit in zo'n situatie gezeten maar zou het zelf niet doen iig

Ja dat vind ik ook. Ik zou het erg graag willen maar vind het ook weer erg oneerlijk tegenover mijn ouders. Maar een vriendin van mij heeft het wel een keer gedaan. Die moest het ponytje opknappen en daarna alsnog weer verkopen. Vind ikook meer dan logisch, je ouders zeggen niet voor niets nee

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:13

Waarschijnlijk ga ik met een vriendin naar zuid-laren. Vandaag zijn wij ook in Barneveld geweesd op de paardenmarkt. Stond een geweldige Ardenner hengst jaarling... En een Welsch merrieveulen waar ik ook weg van was. Maar toch weer netjes in kunnen houden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:26

Ik zou ook wel willen gaan, ik hoop echt dat ik dan vrij ben. Ik kan toch niets mee naar huis nemen want ik heb geen trailer haha

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 00:55

Nee, zonder trailen heen gaan is idd veuliger.....
Maarja, als je dan wel een super paardje tegenkomt baal je wel..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 01:03

Zeg mensen;

Laten we dan wel allemaal de kinderwagens thuis??

Want dat is mijn grootste ergerpunt, moeders met heel kleine kinderen en wandelwagens die gewoon vlak achter en tussen de paarden door lopen, levensgevaarlijk.
Met een klein kind kom je niet op de markt, alleen op de braderie/kermis.

En wbt de paarden; er staat genoeg leuks hoor, je moet er alleen wel vroeg bij zijn, dan krijg je ze voor de leukste prijzen. Als je aankomt tegen 7 uur zie je vaak al weer pony's richting trailer gaan. Sommige mensen bieden ze nog wel opnieuw aan maar dan betaal je een stuk meer. Later op de ochtend gaan ze weg voor kleine prijsjes maar dat zijn vaak maar matige paarden of dieren waar wat aan makeert (check bij shetten vooral het gebit).
Een aantal jaren geleden heb ik er een leuke volbloed merrie gekocht, zonder papieren, loopt nu M springen, L sgw en B dressuur bij de pony's en ook nog L sgw bij de paarden.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 06:48

Ik ga met mijn pony naar de camping, en we gaan natuurlijk ook naar de markt,
maar we hebben alleen een 2paards trailer, dus zo'n lege plek naast mijn pony is wel gevaarlijk als je naar de markt gaat .. :+

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 06:51

Miriam91 schreef:

Nee, dat zou ik nooit doen. Gaat ook een beetje moeilijk want mn ouders gaan mee... (ik ben 15)
Dus als ik een pony wil moet ik echt wel toestemming hebben. Toevallig mag ik er een veulen bijkopen én
hebben we de trailer mee.. maar volgens mn moeder is het een beetje moeilijk in de winter.. er zijn maar
2 stallen waar ik nu sta en dan wordt het een heel gedoe met een stal bij bouwen blablabla.

Dus misschien volgend jaar als het wat beter is geregeld op stal :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:44

en wat is vroeg? wil ook wel graag een paard erbij hebben maar ja het liefst niet te duur he :) valt het op 20 oktober trouwens??

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:47

als je echt wat wilt hebben van de markt, zou ik er tegen 5 uur zijn..