Bo 3 jaar op het strand, mooie steigerfoto's !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:52

vind het een erg ongezellige gebeuren zo, jammer. Ik heb ook een drie jarige en die gaat 3 a 4 keer per week mee een uurtje buiten rijden. soms loopt ze in de bak maar eigelijk vooral buiten recht uit. Ik denk dat een 3 jarige daar niet dood aan gaat en juist sterker word. Bak rijden is idd denk ik niet heel goed, maar lekker langs het strant lijkt me een super training. trek je niet te veel aan van iedereen, je moet doen wat jij denkt wat goed is.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:16

MiniMouse schreef:
Ollie23 schreef:
Mooie foto's idd. Ook de steigerfoto's. Het enige wat ik me afvraag is waarom je je paard op commando wilt laten steigeren op het moment dat je er op zit. Misschien heb je hier een duidelijke reden voor, maar ik begrijp het niet zo goed...

Om dit soort fotos te krijgen }:0 :Y) :D

Erg gave fotos hoor, heerlijk zo door het water!
Wat de TS verder uitvoert kwa belasting met het paard laat ik mij niet over uit :o

Dat is waar, dat bepaalt ieder voor zich. Het was alleen maar mijn intentie om uit te vinden waarom je een 3-jr op commando wilt laten steigeren. Ik zocht de achterliggende reden. Prima dat TS dat wil met haar paard. Ik zou alleen bang zijn dat het ook zou gebeuren op het moment dat je hem niet recht overeind wil hebben. Maar dat is mijn mening.
Verder TS vind ik dat je een heel knap paard hebt.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:50

Prachtige foto's,

vind het er ontspannend uitzien!

Ga morgen ook naar de zee! :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:53

wat een gave foto's!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:49

KiWiKo schreef:
Yeyo schreef:
Dat slaat al helemaal nergens op, punt 1 zie ik geen maanlicht, punt 2 kijk ik echt wel verder.
maar om nou meteen tekeer te gaan dat dat paard niet mag steigeren en te zeggen dat ze er niet trots op hoeft te zijn, dat vind ik echt volkomen belachelijk.

tuurlijk is het niet verstandig om het paard te laten steigeren, het is ook niet verstandig om door rood te fietsen.
ze zegt toch zelf dat ze het niet altijd doet?

pfffffffff al die ophef over een stomme (mooie) foto.

tuurlijk slaat het nergens op :D

ik zeg alleen dat ik geen steigeren wil bij een jonkie..........

en ik daar zeker niet trots op zou ziijn...........

geweldige foto's hoor absoluut............ bij mensen die nul comma niks van paarden en hun beleveingen begrijpen......

Kiwiko:

Wou even wachten om te reageren maar wil het nu toch doen.

Ik zelf wacht ook liever tot drie jaar en half of vier jaar om zadelmak te maken, afhankelijk van de bouw en het geestelijke gedeelte van het paard.
Ook met het steigeren zou ik wat gewacht hebben maar dat is haar keuze.

Maar los daarvan zie ik mooie ontspannen foto's van de Ts en haar paardje die samen genieten.
En het wil niet zeggen dat ze daarom niet weet met wat ze bezig is of dat ze niet goed zou zijn voor haar paardje,
ik denk wel dat ze een inspanning doet om hem te begrijpen en in zijn belevingen te kruipen :j

En een triestige zaak... wel neen, een bloeiende zaak ;)

Ts: je paard is je enigste en beste leermeester die je hebt, luister naar hem en je zal ver geraken!

Berdien

Re: Bo 3 jaar op het strand, mooie steigerfoto's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:06

Moderatoropmerking:
Ondanks dat je je twijfels kan hebben bij het wel of niet steigeren onder het zadel van een 3-jarige, wil ik jullie toch verzoeken om het netjes en respectvol te houden hier. Je mening hierover geven mag, maar ga niet op de persoon spelen en blijf respect houden voor elkaars mening. Alvast bedankt :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:20

Leuke fot's, mooi dier ook..

steiger foto's hou ik ver m,n mond over :)
enne leuke hoofdstel heb ik ook ;)

Q_vdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:21

Wauw, wat een prachtige foto's!
En superpaard, echt een knapperd.:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:57

@muiske...............

ik heb menig paard het steigeren af moeten leren, daarom is in mijn ogen het steigeren aanleren niet in het basispaket "wat moet een paard kunnen" meegenomen.

dat is de reden waarom ik niet blij ben met steigerfoto's......... het heeft voor mij geen toegevoegde waarde, slechts waarde vermindering........

want ik wil geen steigerend paard :)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:35

KiWiKo schreef:
@muiske...............

ik heb menig paard het steigeren af moeten leren, daarom is in mijn ogen het steigeren aanleren niet in het basispaket "wat moet een paard kunnen" meegenomen.

dat is de reden waarom ik niet blij ben met steigerfoto's......... het heeft voor mij geen toegevoegde waarde, slechts waarde vermindering........

want ik wil geen steigerend paard :)

Dat is dan jouw mening ;)

Waarom zou iemand anders dat niet mogen aanleren,
we leven in een vrije wereld.

Ik vind het een prachtig gevoel dat je telkens dingen samen kunt opbouwen met je paard.
Als je paard zou steigeren uit protest zit je met een probleem zo ook als hij misbruik van maakt.
Veel mensen durven deze uitdaging niet aan, snap niet waarom... als de communicatie juist zit dan maakt hij geen misbruik :+
En ik vind het veel meer dan een vd trukje maar eerder een samenwerking tussen mens en paard.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:07

Het zijn mooie foto's maar idd een paard wat amper twee maanden in het bezit is en dan dergelijke kunsten mee uithalen, gaat zonder meer problemen geven in de toekomst.

Als dat paard direct voor springen wordt gebruikt zal hij bij een weigering niet zomaar staken maar..... juist.

En voor het werk dat TS hem nu al laat doen, is ie veels en veels te jong.

En een paard enkel en alleen steigeren leren voor een paar mooie foto's :n niet mijn ding :n

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:10

Wouww!
Mooi hoor!
:~

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:14

leuk hoor! :D
zou ook graag een keer met mijn ponie naar het strand willen :D
mooie foto's !

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:41

Wat een mooi paard heb je!
en echt leuk die foto's met je kind er bij op, en dat hij dan een 'voetje' geeft hihi
jullie zijn een goed team! :D