Uckfield traint haar karate kick

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:12

KiWiKo schreef:
Ik snap dat Patty afhankelijk is met betrekking van onderzoeken............ maar er is niemand die haar dwong om op zo een manier die "wissels" te springen...... dat doet ze echt zelf........

en mijn mening blijft, dat als een paard het zo duidelijk aangeeft het niet aan te kunnen dat je dan na wissel 2 stopt om je te concentreren op andere dingen......

Ben ik met je eens...tuurlijk. Maar dat zal waarschijnlijk ook te maken hebben met een stukje ervaring. :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:07

Dit paard heeft een flinke dosis spier en wervelproblemen en vooral ook pijn
en is absoluut geen happy-athlete
Als je alleen naar de rugbespiering kijkt weet je dat het zijn rug niet kan gebruiken
Paard loopt rechtsachter en linksvoor onregelmatig
Gaat als een plank door de bocht en ook erg scheef
Naar mijn idee heeft dit paard problemen in de rug en billen waardoor het paard het bekken niet kan kantelen en moeilijk kan ondertreden
veel wissels springen heeft totaal geen nut het is ook niet eerlijk t.o. het dier!
Aan wissels begin je pas als het paard goed bevestigd is in de basis en daar is (nog) geen sprake van
Paard word behandeld maar door wie?
Ik zie dagelijks "behandelde" paarden die van voor tot achter vastzitten
Rug problemen komen vaak ook voort uit slecht passende ( "maat") zadels!

mistiquem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:27

Hoi Patty,

Ik weet niet hoe je er nu voor staat, de laatste reactie is alweer even geleden, nou aj vorige week. Toen had ik dit forum ook al gezien, maar er niet op gereageerd. Omdat ik hoop dat je er wat aan zult hebben doe ik dat toch.

Zie nl. best wat dingen terug van mijn eigen paard, dezelfde ogen, maar ook een puntkont (weinig bespiering dus boven op zijn kont), een platte niet echt ontwikkelde hals die hij helemaal strak houdt, ook bij/achter zijn kaken. Eigenlijk houdt ie zijn hele bovenlijn strak. Hij buigt zijn achterbenen niet, galopeert scheef, met bijna strakke benen en hij gebruikt zijn rug niet. Op de foto’s zie je de spier onder aan zijn hals (helemaal aangespannen). Hier zie je ook al aan dat het paard zich spant, al zijn spieren heeft ie op spanning staan, dat werkt in heel zijn lijf door.

Mijn paard bokte eigenlijk nooit, geen gekkigheid, alleen 1 ding, ineens opzij springen en dan rodeo-en. Dit was gewoon zoeken van hem, want hij reageerde al op een tegenligger en dan vooral op fjorden of haflingers omdat die er anders uit zien en dan vooral ’s winters als het frisser werd. Een buitenbak was voor mij niet weggelegd zeg maar. Mijn paard wordt nu behandeld door iemand van Happy-Athlete en hij kan al veel makkelijker lopen, ruimer, rechter (want hij liep ook altijd scheef op de rechte lijn). En voor dit recht richten heb ik niets hoeven doen, dat is echt door het masseren gekomen. Zijn schouder waar hij altijd over naar buiten liep, stond verder voren dan de andere en hij was aan die kant ook veel minder bespierd. Zijn schouder staat nu bijna gelijk met de andere en de bespiering is ook al gelijker. Kon trouwens ook zijn staart niet optillen want dan spande hij die juist tegen zijn billen. En zo zijn er nog wel meer dingen op te noemen. Achteraf allemaal tekenen van pijn. Of eigenlijk wist ik ook wel dat er iets fout zat, maar wist niet dat dit zo opgelost kon worden, dat het in zijn spieren zat. Hij heeft nl. meerdere dingen gehad en heb echt wat afgetobt met hem, dierenartsen afgelopen, maar nooit iets gehoord over spieren. Hopelijk gaan ze daar toch wat meer over nadenken. Tegenwoordig is een osteopaat gelukkig al een geaccepteerd begrip, er kan iets niet goed zitten met de wervels o.i.d. (Heeft ie ook gehad, hij kon ineens zijn hoofd in de lucht gooien. Na behandeling van rugwervels was dit ineens over.) Maar spieren wordt mijn inziens toch nog niet aan gedacht, de impact hiervan is volgens mij bij velen echt niet duidelijk.
Veel mensen zullen waarschijnlijk ook chronische klachten hebben, dat ze ergens niet zo goed mee vooruit kunnen en hier dus rekening mee houden. Een paard kan dit alleen laten merken op een andere manier. Pas als het paard het te moeilijk krijgt gaat ie zulke protesten geven, daar ben ik van overtuigt. Daarvoor zal ie nog zijn best doen om gewoon door te lopen. Die van mij is eigenlijk best een brave, maar hij kan of misschien moet ik zeggen kon ook flink gek doen. Ik dacht dat dit bij hem hoorde.

NIET DUS.

Niet zo in ieder geval. Niet als je gewoon aan het rijden bent, dan zou hij dat niet moeten en hoeven doen. Het is echt een protest en het lijkt mij zeer de moeite waard om je paard te laten checken/behandelen door iemand van Happy-Athlete. Weet zeker dat ie daar van opknapt.

Succes in ieder geval, wat je ook zult doen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:50

mistiquem schreef:
Maar spieren wordt mijn inziens toch nog niet aan gedacht, de impact hiervan is volgens mij bij velen echt niet duidelijk.

Wat een herkenbaar en prachtig geschreven verhaal
Ik maak dit zo vaak mee
meestal met de reactie had ik dit maar eerder geweten...

Air

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:04

Ik zie dat er al weer een nieuw topic is...

Ik zou eerst gewoon niet meer op dit paard stappen voordat dingen gecontroleerd zijn.

Hoe zou je het zelf vinden als je overal spanning in je lichaam hebt zitten maar er worden wel oefeningen van je verwacht?

Brrrrr krijg er echt de kriebels van :\

Ayasha
Blogger

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:34

Even in haar andere topic kijken..... :) Daar ziet het er nog niet uit zoals het moet zijn maar wel al beter.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:23

Heb niet alles gelezen.

Ziet er niet slecht uit filmpje enkel protest in de wissel. Waarschijnlijk nog niet sterk genoeg. Kan ook best ergens last van hebben maarrrr volgens mij is springen dan ook niet echt lekker en op de sprong gaat ze met de oren naar voren af.
Paard is zo te zien ook groot en lang en staat wat als een springer (afstamming is? of staat dat in de inleiding zal zo kijken).

Ik zou zo doorgaan maar niet elke dag wissels rijden. Als de rug verder oke is zou je de wissels leuker kunnen maken door ze over een balkje te rijden, vindt paard ook leuk ;)

Succes

En ik wou nog even reageren op mensen die zeggen dat je niet te vaak een wissel (of andere oefening) mag doen achter elkaar, aan de ene kant absoluut mee eens! Herhaling is de sleutel, maar moet niet tot verveling leiden.
Aan de andere kant is het wel zo (denk aan je eigen fitness of turnen of zwemmen) dat je iets spierweefsel 'stuk' moet maken om de spier te laten groeien, wat dus spierpijn veroorzaakt. Als je de spagaat nog niet kan zul je elke keer wat meer van jezelf moeten vragen om leniger te worden. Als een paard dus niet lenig of sterk genoeg is zal je wel de oefening steeds iets meer op moeten voeren. Rekening houdende met de maximale capaciteit van zon paardje natuurlijk!