randie schreef:Ik dacht eerst dat het verhaal door een jong iemand geschreven was, maar het blijkt door een volwassen
vrouw met kind & dochter te zijn. Ik denk dat je beter je paard er uit kan doen zoals ik het nu hoor, want
je gaat er al met tegenzin opzitten. Verder is het je eigen schuld dat je teugels stuk waren, je moet een
paard niet aan zn bit vastzetten. Neem dan een halster en een touw mee als er toch 2 extra mensen mee gaan..
verder komt het op mij over dat het allemaal "het paard" zijn schuld is imo is dit bijna nooit het geval. Een
paard wordt echt niet ineens vervelendCitaat:Ben ik het mee eens. Ik wilde hem ook buiten zetten. Maar daar hadden ze niks.
hou hem dan gewoon vast..! het is JOUW paard, dus JOUW verantwoordelijkheid anders kun je
beter zelf ook op de fiets gaan de volgende keer die kun je zo ergens parkeren.
ben ik nou echt de enige waarbij de haren omhoog gaan staan bij dit verhaal...?
Mee eens! En zoek eens goede basisbegeleiding! Basisbegeleiding hoeft helemaal neit duur te zijn, wellicht is er een rijvereniging/ponyclub in je buurt? Hier kun je voor niet al te veel geld les en ook verdere hulp krijgen. Want als ik je stukje zo lees mis je ook nogal wat omgangskennis (niet aanvallend bedoeld hoor!), maar een pony vastzetten aan de teugels aan een boom in een speeltuin is vragen om moeilijkheden. Dat is toch wel een stukje belangrijke basis.... En vergeet niet, een pony reageert heel sterk om je gemoedstoestand, dus als je er tierend en vloekend omheen loopt en op gaat zitten, vind ik het niet niet meer dan normaal dat je pony ook zo reageert.... (wat zou jezelf doen als je zelf zo behandeld wordt als jij tegen je pony doet?, vast ook niet positief!)