Ik heb er genoeg van

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:18

randie schreef:
Ik dacht eerst dat het verhaal door een jong iemand geschreven was, maar het blijkt door een volwassen
vrouw met kind & dochter te zijn. Ik denk dat je beter je paard er uit kan doen zoals ik het nu hoor, want
je gaat er al met tegenzin opzitten. Verder is het je eigen schuld dat je teugels stuk waren, je moet een
paard niet aan zn bit vastzetten. Neem dan een halster en een touw mee als er toch 2 extra mensen mee gaan..
verder komt het op mij over dat het allemaal "het paard" zijn schuld is imo is dit bijna nooit het geval. Een
paard wordt echt niet ineens vervelend ;)

Citaat:
Ben ik het mee eens. Ik wilde hem ook buiten zetten. Maar daar hadden ze niks.

hou hem dan gewoon vast..! het is JOUW paard, dus JOUW verantwoordelijkheid anders kun je
beter zelf ook op de fiets gaan de volgende keer die kun je zo ergens parkeren.

ben ik nou echt de enige waarbij de haren omhoog gaan staan bij dit verhaal...?

Mee eens! En zoek eens goede basisbegeleiding! Basisbegeleiding hoeft helemaal neit duur te zijn, wellicht is er een rijvereniging/ponyclub in je buurt? Hier kun je voor niet al te veel geld les en ook verdere hulp krijgen. Want als ik je stukje zo lees mis je ook nogal wat omgangskennis (niet aanvallend bedoeld hoor!), maar een pony vastzetten aan de teugels aan een boom in een speeltuin is vragen om moeilijkheden. Dat is toch wel een stukje belangrijke basis.... En vergeet niet, een pony reageert heel sterk om je gemoedstoestand, dus als je er tierend en vloekend omheen loopt en op gaat zitten, vind ik het niet niet meer dan normaal dat je pony ook zo reageert.... (wat zou jezelf doen als je zelf zo behandeld wordt als jij tegen je pony doet?, vast ook niet positief!)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:27

Denk net als vele andere hier vraag ik me het volgende af:
- Wat doe je met je paard in een speeltuin?. Je hebt daar niets te zoeken.

- welke persoon zet zijn paard tegenwoordig nog ergens vast wat geen paarden omgeving is
We leven niet meer in western tijd waar het normaal is. Mensen weten niet wat ze moeten doen als ze een paard tegenkomen. Dit geeft gevaarlijk sitauties. JIJ bent verantwoordelijk als er wat gebeurt. Dus vastbinden aan een boom schijnbaar ook nog uit zicht is gewoon DOM.

- De redenen die je noemt zijn voor mij de redenen om geen buitenritten meer te maken. Niet om mijn eigen paard maar om de mensen er omheen. Ze weten niet hoe te handelen en ik heb geen zin om mijn nek tew breken (ik woon ook in de randstad dus nog drukker).
Als dan ook nog eens je paard onhandelbaar is en je weet dat wat doe je dan op de weg??.

Je hebt je gezin en ik zal dus nooit het risico opzoeken.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:36

ik zou haast denken dat je je les nog steeds niet geleerd hebt wbt de vorige keer.
zit dit met grote verbazing te lezen.
Misschien een optie om schriktraining te volgen met je paard?
En je paard idd niet mee nemen naar een speeltuin. Het had zowel zelf gewond kunnen raken of andere kindern kunnen vewonden.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:40

Mienky_23 schreef:
ik zou haast denken dat je je les nog steeds niet geleerd hebt wbt de vorige keer.
zit dit met grote verbazing te lezen.
Misschien een optie om schriktraining te volgen met je paard?
En je paard idd niet mee nemen naar een speeltuin. Het had zowel zelf gewond kunnen raken of andere kindern kunnen vewonden.

Is dus niet de eerste keer begrijp ik?

Ik denk dat je dan voor je uberhaubt aan schriktraining kan beginnen, echt snel goede structurele begeleiding moet zoeken voor er ernstige ongelukken gebeuren! Heb je wel ervaring met paarden?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:50

Sorry maar sluit me ook bij m'n voorgangers aan... heel veel paardenkennis of -begrip haal ik niet uit je verhaal... begin daar eens mee zou ik zeggen voor je de rest van de wereld de schuld geeft.
Durf eens objectief naar je eigen verhaal te kijken en lees wat wij lezen --> Paard is fout, mensen van de speeltuin cq restaurant zijn fout, lesgevers aan huis zijn fout...

:?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:24

Prisca schreef:

- welke persoon zet zijn paard tegenwoordig nog ergens vast wat geen paarden omgeving is
We leven niet meer in western tijd waar het normaal is. Mensen weten niet wat ze moeten doen als ze een paard tegenkomen. Dit geeft gevaarlijk sitauties. JIJ bent verantwoordelijk als er wat gebeurt. Dus vastbinden aan een boom schijnbaar ook nog uit zicht is gewoon DOM.

- De redenen die je noemt zijn voor mij de redenen om geen buitenritten meer te maken. Niet om mijn eigen paard maar om de mensen er omheen. Ze weten niet hoe te handelen en ik heb geen zin om mijn nek tew breken (ik woon ook in de randstad dus nog drukker).
Als dan ook nog eens je paard onhandelbaar is en je weet dat wat doe je dan op de weg??.

Sorry, kan het nog negatiever en neerbuigender? Je hebt het wel tegen een volwassen EN verstandige vrouw EN zeer verantwoordelijke goede moeder.
Tuurlijk neem ik geen onnodige risico's. Ben geen onnozelaar. Ik leef verdorie mijn hele leven al tussen de dieren, heb zelfs de MAS gedaan met 1 jaar paardenverzorging.
Ik ken zat bokkers dat als het ze niet bevalt gewoon ff snel hun paard verkopen en HOPPA weer een nieuwe. Ik hou tenminste van mn diertje!
EN dan maar te zwijgen over mensen die hun paard in stallen opsluiten.
Je moet lezen, het paard kwam niet IN de speeltuin te staan. Het 1e speeltoestel was minimaal 50 meter verder. Hier zitten ze niet zo hutje mutje als in de Randstad.
Die pokke paardenwagens zorgde voor gebonk, daar schrok hij van, dat had hij evengoed gedaan als ik er naast stond en dan was hij ook gaan lopen! Als een paard schrikt is er geen houden aan, of je nu 16, 30, 60, verstand of geen verstand hebt. Een paard is een vluchtdier, bang is bang.
Hij stond er super braaf! Zelfs 2 kindjes hebben hem geaaid. Ik heb er zelfs 1 op gezet.
Ik vind dat je meer moet zaniken tegen die onverantwoorde automobilisten, die pokke Hollandse toeristen die ondanks dat ik gebaar dat ze rustig moeten rijden langs me heen sjeesen met 80 km/u terwijl ik merk dat mijn paard zenuwachtig is.
AH wordt zo boos van bokkers die oordelen zonder erbij te zijn geweest! :(
Lees mijn onderschrift, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Je kan ook ipv kritiek raad geven, daar ooit aan gedacht?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:26

Linda2B schreef:
Sorry maar sluit me ook bij m'n voorgangers aan... heel veel paardenkennis of -begrip haal ik niet uit je verhaal... begin daar eens mee zou ik zeggen voor je de rest van de wereld de schuld geeft.
Durf eens objectief naar je eigen verhaal te kijken en lees wat wij lezen --> Paard is fout, mensen van de speeltuin cq restaurant zijn fout, lesgevers aan huis zijn fout...

:?

Paard is fout: Nee, paard is geschrokken. Het is een vluchtdier, ik neem hem niks kwalijk. Had evengoed kunnen gebeuren als je hem vasthoudt.
mensen van de speeltuin zijn fout: Nee ontzettend onvriendelijk, niemand wil afgesnauwd worden toch?
Lesgevers aan huis zijn fout: Heb ik nooit gezegd, waar haal je dat vandaan? Er komt er deze maand 1 aan huis hoor! De meeste zijn wel belachelijk duur. Dat is wel een feit.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:35

Iedereen blijft maar zeggen dat ik mijn paard mee IN de speeltuin wou nemen :n
Het is daar een recreatiegebied. Er lopen 2 paardrijroutes. Aan de overkant van het restaurant is een parkeerplaats waar paardentrailers/vrachtwagens parkeren.
Cisco stond 15 meter bij de weg vandaan, bij de ingang van de speeltuin in een doodlopende straat.
De speeltuin is zo groot dat ik durf te wedden dat hij groter is dan jullie wei.
Je moet eerst een pad in lopen van 50 meter een heuvel op voordat je speeltoestellen ziet.
Cisco stond achter de bomen, niemand in de weg, voor niemand een gevaar.
Degene die kritiek hebben mogen wel eens mee komen kijken, dan mag je pas oordelen.
Ik heb in totaal 10 minuten weggeweest en ben 2x gaan kijken. Ik heb enkel de speeltuin even overgelopen omdat ik nieuwsgierig was. Niet om met mijn dochter daar te spelen.
Hij is gewoon geschrokken en dat kan overal gebeuren. Gewoon domme pech, een kwestie van op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Jammer maar helaas.
Dan nog vind ik dat de mensen van het restaurant onaardig waren. Ze had gewoon kunnen zeggen dat 20 meter verder een paardenpaal was voorzien bij een ander tentje.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Alles wat je zegt op bokt wordt zo afgezeken. Jammer. Het is ook moeilijk uit te leggen de hele situatie als je er niet bij bent geweest. Maar geloof mij maar, dit had iedereen kunnen overkomen.
Hij liep gewoon weg en 10 meter verder kon ik hem gewoon pakken. Hij rende nog geen eens! Dus mijn paard heeft zeker wel vertrouwen in mij, anders had ik hem wel met 10 man moeten vangen 2 km verderop!
Ik ben in de stromende regen terug gereden in draf met een halve teugel gemaakt met een touwtje. Dat was link, maar ik weet heel goed wat ik kan met hem en wat ik niet kan met hem.
Hij heeft al vaker bij een restaurant vast gestaan, dus zo'n rare actie was dit niet.
Ik had gewoon niet gerekend op een paar bonkende paardenvrachtwagens. Het was er zo uitgestorven. Maar gezien het feit dat het daarna met bakken uit de hemel kwam snap ik dat wel.
Bovendien moest heel Belgie gaan stemmen.
Verder ga ik de wijste zijn en hier niet meer lezen.
Geen zin meer in :n

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:54

sorry, maar als je je beginpost leest staat sommige dingen toch wat anders ;)
Zoezi schreef:
Na een half uurtje liepen we terug

;)
en als je geen kritiek maar raad wilt: er zijn trainingen/workshops (bijvoorbeeld cursus Schrik en Obstakeltraining van t' Balingehof) waarin je kunt leren hoe je een schrikkend paard kunt leren bij je te blijven, of ie nou bang is of niet; Vluchtdier okee, achrikken mág, maar ze hoeven niet altijd op hol te gaan om alles!

Zoezi schreef:
Ik loop een stukje de weg op, maar ik zag ze nog niet, dus ik omdraaien. Cisco weigerde, hij begon zelfs achteruit te lopen. Daarna zelfs te stijgeren. :( Gvd dacht ik bij mezelf, houd het dan nooit op?
Dus wij over het militair domein heen, 10 verschillende onnozele dingen waar hij bang van was! Omdraaien, stijgeren, opeens er vandoor draven enz. enz. Manlief en kind waren er bij, dus ik hem me ingehouden. Vorige keer kreeg ik hier mensen over me heen over het zweep gebruik, nou zonder was een pretje hoor!

als je met zoveel "frustratie" aan het buitenrijden bent (en het kennelijk al vaker gebeurt?), moet je n.m.m. éérst zorgen dat je les/hulp zoekt, of iemand meenemen met ervaring (ik zeg niet dat je dat nog niet gedaan hebt, t'is een optie, met rustige paarden-begeleiding lopen ook schrikkers beter door)

en qua hulp/begeleiding: ik zou zeggen kies voor een trainingsstal oid "met naam", t'is misschien duurder dan "zomaar iemand" maar je wilt dat het resultaat goed is en blíjft, niet dat je er met een koopje af bent :+
succes!

Anoeska

Re: Ik heb er genoeg van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:59

Ik krijg het idee dat je best een opvliegend karakter hebt. Als er hier op bokt een post langs komt die je niet zint, zit je meteen in de hoogste boom. Mensen die je even op een manier aanspreken die je niet aanstaat krijgen meteen de volle laag.

Zou het zo kunnen zijn dat je ook zo 'groot' reageert als je paard iets doet waar je niet op zit te wachten? Daar kan je paard nog extra van slag van raken.

Geen paard is hetzelfde, de eerste keer dat ik met mijn paard naar buiten ging, wilde ze ergens niet langs. Ik wilde haar even bijtikken met de zweep om haar door te laten lopen. Totale paniek! Dat werkt bij haar dus niet. Heb nu geleerd dat als ik gewoon even afwacht, zij alles even bekijkt, diep ademhaalt en weer doorgaat.

Ik zeg niet dat het bij jouw paard ook zo is, maar wel dat je voor ieder paard de juiste modus moet zien te vinden.

Misschien moet je even een stapje terug doen. Uitstapjes over militaire terreinen en naar speeltuintjes zijn voor een paard dat al wat onrustig buiten is misschien niet zo verstandig. Beter kan je ritjes maken waarvan je weet dat het goed gaat, al zijn het maar rondjes van een kwartiertje. Elk rondje dat echt lekker gaat is er eentje waarop je kan gaan uitbouwen. Je moet alleen niet teveel in een keer willen.

Veel succes!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:23

Moderatoropmerking:
Zo, ook goeiemorgen! Wat dachen jullie: we maken er een topic van met persoonlijke aanvallen? Ik heb een post verwijderd die nogal heftig was en wil zulke dingen hier niet meer zien. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar het is niet de bedoeling dat men persoonlijk wordt in de post. Graag rekening mee houden!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:43

hm ik snap je frustratie wel, je wil lekker buiten rijden en je paard even ergens vast zetten en dat blijkt niet zo makkelik te gaan als je gehoopt had, maar ga de schuld niet bij allerlei andere mensen leggen...
"pokke hollandse toeristen" "eigenaren van het speeltuintje"
en zo heb k een heleboel meer voorbij zien komen :o

daarbij veranderd je verhaal nog al eens, in de beginpost geef je al aan dat je paard niet 1 van de makkelijkste is...dat is balen maar met hulp kun je daar wel doorheen komen.

hetwas een dag die niet zo verliep als je gehoopt had helaas...
succes met de lessen en ik hoop dat je nog geniet van je paardje, leg de verantwoordelijkheid bij jezelf en niemand anders...

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:53

Misschien rare vraag hoor... Wat als hij niet 10 meter verder was gelopen, maar door t lint zou zijn gegaan (aangezien jullie problemen) en een kind ondersteboven zou hebben gelopen (met alle eventuele verwondingen)? Je vertrouwd hem zelf al niet als ik het goed begrijp, maar je neemt hem wel mee naar een plek waar veel kinderen en mensen rondlopen? En dan erbij mocht dit gebeuren, verzekering betaalt alle kostten niet denk ik....

Dit is niet aanvallend bedoelt, maar wil je de gevolgen ook laten zien. je paard alleen achterlaten aan een boom, achter andere bomen uit het zicht lijkt me zowiezo niet zo verstandig. Je dochter even laten wachtten? Prima, leren ze van, gebeurt hier ook weleens dat ik even ergens anders mee bezig ben en dat ze moeten wachten tot ik wel tijd heb en anders tijd maken dus paard op stal laten en alleen met dochterlief naar de speeltuin en daarna gaan rijden.

Ik hoop dat je hier goede hulp bij krijgt. Succes!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:10

Volgens mij vraagt de TS om hulp, niet om afgekraakt te worden. Het feit dat ze om hulp vraagt getuigt van inzicht in dat er wat fout is, daar hoeft ze niet meer op gewezen te worden, dat weet ze zelf ook wel.

Tuurlijk zijn er dingen fout gegaan, en zal de TS daar invloed op hebben gehad. Maar door die fouten te benadrukken help je haar niet, wel zou je eventuele oplossingen kunnen aandragen.

Ik zou verder, naast de al gegeven adviezen, niet weten wat je meer kan doen. Alleen zelf rustig blijven, tenslotte ben jij de leider voor het paard, als jij bang/boos/gefrustreerd bent draag je dat over op je paard.

Succes verder met het oplossen van dit probleem, ik hoop dat je goede hulp vind.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:22

een speeltuin en niet eens plek om je paard vast te binden? Belachelijk zeg!! Ik was laatst bij de bioscoop en wat denk je: ook niks! Waardeloos! Zelfs bij het winkelcentrum hier hebben ze dat niet! Ik kan verdorie nergens te paard naartoe hier! Bij de mac Donalds zag ik ook al geen mogelijkheid, net als bij het tankstation en het vliegveld.
Ik denk dat ik hem ook maar verkoop want privélessen heb ik ook geen zin in.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:38

chevax schreef:
Zo, ook goeiemorgen! Wat dachen jullie: we maken er een topic van met persoonlijke aanvallen? Ik heb een post verwijderd die nogal heftig was en wil zulke dingen hier niet meer zien. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar het is niet de bedoeling dat men persoonlijk wordt in de post. Graag rekening mee houden!

Dus als iets te dichtbij komt is het gelijk een persoonlijke aanval? Hoe kun je nou een gezonde discussie krijgen als je om de brij heen moet draaien omdat anders een TS gesteund door een mod zich beroept op 'geen persoonlijke aanvallen'. Ik zie nergens staan: "[naam TS] wat ben je toch een stom mens". Men probeert hier duidelijk te maken wat voor scheve situatie de TS beschrijft in haar beginpost. Dit kan niet anders dan door de vinger op de zere wonde te leggen. Jammer dat dit niet mag als de TS er niet mee om kan gaan...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:02

Hey linda, kwam toevallig je post hier tegen. Begrijp hoe gefrustreerd je je voelt omdat niet alles loopt zoals het moet. Het doet me denken aan de beginperiode met casandra... Zoals ik eerder al gezegd heb, parelli heeft me hier een enorme uitkomst in geboden. Ik heb het rijden zelf even op een laag pitje gezet en eerst gewerkt aan de basis, en nu die goed zit kan ik weer volop genieten van buitenritjes en m'n paard... En dat terwijl ik 2 jaar geleden echt dacht om der te verkopen. Je hebt het level 1 pakket: neem dat erbij, zet je voor de tv, bekijk je dvd's en DOE er iets mee! Je hebt dat geld toch niet voor niets eraan uitgegeven? Kop op, steek er wat tijd in en ik ben er héél zeker van dat het wel goed komt! Wat jij moet leren is relaxen ipv je op te winden wanneer iets niet lukt. Zeg in plaats van: ohnee, Oh boy, how intresting, Wat kan ik doen zodat ik mijn paard meer gerust kan stellen.

En de schuld bij anderen leggen omdat ze teveel lawaai maken of voorbij sjeezen, dat helpt je alleen maar nog meer gefrustreerd te raken. Een paard is nu eenmaal een vluchtdier, en nee je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij schrikt en je kan andere mensen niet dwingen rekening met jou te houden op de baan... Helaas hebben we nogal een egocentrische maarschappij... Aan jou de taak om je paard hier op een deftige manier op voor te bereiden en te zorgen dat in zulke situaties hij weet dat hij op jou kan rekenen ipv op zijn doos te krijgen....

Het heeft me 3 jaar gekost om van casandra een braaf paard te maken... Maar ik kan je zeggen: het was al die moeite en geld meer dan waard!

En als je iets doet, sta er dan 100% achter!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:35

Zoezi schreef:
Prisca schreef:

Sorry, kan het nog negatiever en neerbuigender? Je hebt het wel tegen een volwassen EN verstandige vrouw EN zeer verantwoordelijke goede moeder.
Tuurlijk neem ik geen onnodige risico's. Ben geen onnozelaar. Ik leef verdorie mijn hele leven al tussen de dieren, heb zelfs de MAS gedaan met 1 jaar paardenverzorging.
Ik ken zat bokkers dat als het ze niet bevalt gewoon ff snel hun paard verkopen en HOPPA weer een nieuwe. Ik hou tenminste van mn diertje!
EN dan maar te zwijgen over mensen die hun paard in stallen opsluiten.
Je moet lezen, het paard kwam niet IN de speeltuin te staan. Het 1e speeltoestel was minimaal 50 meter verder. Hier zitten ze niet zo hutje mutje als in de Randstad.
Die pokke paardenwagens zorgde voor gebonk, daar schrok hij van, dat had hij evengoed gedaan als ik er naast stond en dan was hij ook gaan lopen! Als een paard schrikt is er geen houden aan, of je nu 16, 30, 60, verstand of geen verstand hebt. Een paard is een vluchtdier, bang is bang.
Hij stond er super braaf! Zelfs 2 kindjes hebben hem geaaid. Ik heb er zelfs 1 op gezet.
Ik vind dat je meer moet zaniken tegen die onverantwoorde automobilisten, die pokke Hollandse toeristen die ondanks dat ik gebaar dat ze rustig moeten rijden langs me heen sjeesen met 80 km/u terwijl ik merk dat mijn paard zenuwachtig is.
AH wordt zo boos van bokkers die oordelen zonder erbij te zijn geweest! :(
Lees mijn onderschrift, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Je kan ook ipv kritiek raad geven, daar ooit aan gedacht?

Maar, geldt je onderschrift niet voor jezelf dan?

Verder zet Prisca terecvht vraagtekens bij je handelswijze. Zie je zelf écht niet dat je enorm onverantwoordelijk bezig bent geweest?

Groetjes,

een pokke Hollander

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:58

tuffi schreef:
chevax schreef:

Ik zie nergens staan: "[naam TS] wat ben je toch een stom mens". Men probeert hier duidelijk te maken wat voor scheve situatie de TS beschrijft in haar beginpost. Dit kan niet anders dan door de vinger op de zere wonde te leggen. Jammer dat dit niet mag als de TS er niet mee om kan gaan...

Dat klopt dat je dat niet meer ziet staan, want zulke posts heb ik namelijk weggehaald en vandaar het verzoek om het niet persoonlijk te laten worden.
Gezien de wending die deze discussie neemt, hier even een slotje voor overleg.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:06

Moderatoropmerking:
Na overleg binnen het team is besloten dit topic te heropenen, maar wel met het verzoek aan alle partijen om op een nette manier te discussiëren.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:21

Wat een negatief beladen bericht zeg.
Paarden mogen niet eens in een speeltuin staan...daar kun je een boete voor krijgen.
Buiten dat, kan het gevaarlijk zijn voor de kinderen die daar spelen.
Ik vind het zelfs onverantwoord dat je je paard aan de teugels aan een boom bindt en hem daarna zelf nog alleen laat staan ook, zonder dat je hem en/of de kinderen in de gaten kunt houden.
De speeltuin met naam en al op dit forum zetten getuigt natuurlijk ook niet van al te veel respect... terwijl zij in mijn ogen wel reeel waren door jou weg te sturen.
Als je je nou voortaan aan de geldende regeltjes houdt zou je een veel leukere dag hebben gehad, want in mijn ogen heb je het grotendeels zelf veroorzaakt door je aparte kijk op de buiten wereld.
Niemand heeft het op jouw gemunt hoor, jij heb dat op hen.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:34

Jeej zeg...

Ik dacht dat dit een grapje was dit hele verhaal....
Wat doe je in godsnaam met je paard bij een speeltuin....,en ik vindt het niet meer als logisch dat dat niet toegstaan wordt!!

Als je paard al zo vervelend is wat jij dus duidelijk maakt blijf dan in de bak en val hier niet andere mee lastig als het wel fout gaat kan het wel eens erger aflopen dan een gebroken teugel (zo ie zo wie bind zijn paard vast aan een boom onbeheerd)

** Denkend aan kleine kinderen die rondlopen of stieken weglopen bij mamma mamma die het niet in de gaten heeft is bijv. druk met kletsen en loopt zo zonder pardon onder zijn hoeven...**

Ik vindt dit met 2 wooren BELACHELIJK & ASSOCIAAL!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:49

Moderatoropmerking:
Dit is de laatste waarschuwing: jullie mogen het hartstikke oneens zijn met de TS, maar er hoeft echt niet in hoofdletters met termen als asociaal te worden gesmeten! Nog even voor alle duidelijkheid: mod-opmerkingen zijn opvallend genoeg en het is niet de bedoeling dat die worden genegeerd om vervolgens weer op dezelfde voet verder te gaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:53

Tja, ik ken bewuste plek daar heel goed.
Er komen veel mensen met paarden, maar ook veel toeristen, en nee...niet alleen maar "pokke hollanders" :+
Zijn ook gewoon genoeg "pokke belgen" en meestal een bende fietsers die gezellig naast elkaar blijft rijden, mag je dan met heel erg veel geduld achter blijven kruipen met 5 km per uur eerdat je thuis bent }>

Het is nu eenmaal een prachtig gebied waar ook veel toeristen op af komen, de mensen die hier uit de buurt komen weten dat.
Ik zie wel vaker paarden aangebonden staan bij het Parochiaal centrum, en bij taverne de Bron hebben ze een hele mooie paardenstalling, en vroeger was daar zelfs ook een zandbak en springtoestellen voor de kids....ga je daar toch heen :o
Oh ja, en een 20 meter van de speeltuin af is een plek waar je je paard kan stallen, aan de andere kant van het gebouw, daar staan ook geregeld paarden.

@TS: ik begrijp ergens je frustratie wel, maar ik vind wel de manier waarop je je ongenoegen uit niet in orde!

"De speeltuin met naam en al op dit forum zetten getuigt natuurlijk ook niet van al te veel respect... " hier ben ik het wel mee eens.

Iemand heeft hier eerder al opgemerkt dat het beter is om OF met je dochter naar de speeltuin te gaan OF met je paard op pad te gaan, en naar mijn persoonlijke mening is dat voor jou wellicht de beste oplossing, vooral als je op dit moment redelijk wat stress hebt als je buitenrijdt met je paard. Van hieruit klinkt het allemaal niet als een lolletje.
Goed idee ook hier hulp van een profi bij te halen, ik heb zo'n idee dat het alleen maar van kwaad tot erger zou kunnen gaan.
Dat lijkt me dan voor jou zowel als het paard echt niet meer prettig ...

"Wat doe je in godsnaam met je paard bij een speeltuin...." voor iemand die de situatie ter plaatse niet kent...hoe wil je daarover oordelen?
Er komen hier veel mensen met paarden in de buurt van die speeltuin, alleen die zetten hun paard dan vast aan de andere kant van het gebouw.

Mijn tip van de dag voor TS: ga daar enkel nog rijden als het regent...moet je zien hoe lekker rustig het dan is :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:56

het is misschien wat hard, mod, maar ik vind dat eigenlijk best gezegd mag worden dat wat de ts doet niet echt handig is. Vraag me alleen af of het echt over komt als 't zo voorzichtig gebracht wordt.
Je traint je paard of je gaat met je kinderen naar de speeltuin. Maar niet allebei. Je hoeft niet heel slim te zijn om dat te snappen. Natuurlijk kun je je paard trainen langs 'bijzondere' obstakels maar met een paard waarvan je weet dat ie nog heftig kan reageren, ga je niet zo te werk en laat 'm achteloos bij een speeltuin uit het zicht aangebonden staan. En dan achteraf ook nog een verontwaardig topic maken om te schelden op 'al die anderen' die daar allemaal schuldig aan zijn?! Dan kun je ook 'verontwaardigde' reacties verwachten. ;)