en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:24

Dan is er een grote kans op spier en zenuwbeschadigingen. Een paardenbeen zit vrij los, omdat ze geen sleutelbeen hebben. Eigenlijk moet je altijd een band op de broekspier leggen, die kan veel kracht hebben.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:25

Ik lees je net je email met de link van dit topic erbij en ik schrok me echt kapot!!
Hoop echt dat ie er weer goed bovenop komt, hij is ook nog zo jong, maar wel een echte bikkel.
Meid heel veel sterkte en ik hoor wel weer van je.
Ik duim voor je!

Zal dit topic ook even in de gaten houden ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:26

MaaikeMo schreef:
Pfff.. wat een ellende zeg!
Hopen dat t goed komt met je paardje :)
Maar t is een vechter, dat is wel duidelijk :)

PS. Je mag paarden eigenlijk nooit aan de voorbenen het water uittrekken :)

als het puntje bij paaltje komt dan trek ik een paard aan alleen zn halster met de auto de sloot uit........

die wervels regelen we later wel weer

dier was op, die kon niet meer.............

muppetmayo

Re: en toen dacht je paard dat hij kon zwemmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:28

We konden idd niet anders. Hij moest eruit, en snel!
Liever die benen ff minder dan mn beessie dood in de sloot.. Klinkt misschien hard hoor, maar zo denk ik wel.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:29

tuurlijk je hebt groot gelijk ;)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:32

Tuurlijk, geef je ook groot gelijk, de situaties kunnen ook niet altijd gelijk met de 'regeltjes' :)
Maar dacht het meer als tip te geven voor mocht er weer een soortgelijke situatie ontstaan :) en als het dan wel mogelijk zou zijn om brandslang achter de billen door te krijgen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:33

hihi dat zei ik ook tegen de brandweermannen die ongelovelijk goed hun werk deden hoor.........

effe een lijntje achter de bips :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:46

Bij ons staan de paarden op het land omringt door sloten, een heel enkel keer gebeurt het weleens dat een paard te water gaat, maar meestal komen ze zelf het water uit en anders is de tractor zo ter plaatse, gaat altijd goed eigenlijk.
Stroom langs de slootkant is echt geen garantie hoor.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:49

Het is gewoon pure toeval dat er nu nog 1 ging. Hij lag ook in een andere sloot, stond in een ander land...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:52

spatter schreef:
[naam] ooit gehoord van een drinkbak? >;)
of wat dacht je van een weidepomp?

het is allemaal zo simpel , dit soort dingen hoeven niet meer te gebeuren
het is pure laxheid dat paarden maar uit de sloot moeten drinken
in de mensport staat nog een heel artikel hoe gevaarlijk dat water kan zijn in verband met bemesting van percelen wat ook in het water terecht kan komen
dan hebben we het ook nog niet over sloten waarvan het water nauwlijks stroomt en met warm weer ook ziektes kan bevatten

Jahoor ik heb wel gehoord van een drinkbak of een weidepomp. :+ Maar er staan zóveel paarden op weilanden die uit een sloot drinken. En een aantal vallen in het water, dat is een ongeluk. Het zou niet moeten gebeuren maar je kan niet alles voor zijn. Een paard kan net zo goed door een draad rennen de sloot in, hoevaak gebeurt dat wel niet? Ik heb vaak genoeg een paard door een draad zien gaan. Dan moet je voor elke sloot een stevig hek gaan zetten, dat doen staleigenaren echt niet zo snel..

En een waterbak? Mijn verzorgpony had er een, dronk toch mooi uit de sloot hoor. :D

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:54

Jeetje, wat een verhaal!! Dan komt mijn paardje er elke keer nog goed vanaf. Dinsdag kwam ik aan mij hat land, stond ze helemaal te trillen en zat onder de modder en eendenkroos. Ze had dus wéér in de sloot gelegen. Bij ons is de slootkant iets minder hoog, dus ze is er elke keer(de 4de keer al) zelf weer uitgeklommen.Maar toch blijft het schrikken!!! Sterkte dr mee en ik ga zeker voor hem duimen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:55

Kim to the rescue? Met snot en kwiel enal? Superwijf ben je ook he! (Had je wel willen zien, met blubuitrusting aan... hihihi.. ik heb een vrij levendige fantasie maar dat lukt me niet)

Balen dat ie nou toch longontsteking heeft, ik dacht ergens ook een grappig topic te treffen maar dit is niet grappig meer.. Hoop dat de meds aan zullen slaan en je niet naar de kliniek hoeft!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:56

Breghje als je goed kijkt op de foto's van Daims al uit de sloot zie je dr staan achter mij ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:58

muppetmayo schreef:
Breghje als je goed kijkt op de foto's van Daims al uit de sloot zie je dr staan achter mij ;)

*SJeest terug*

Charming Kimmes, veeeery Charming!!!! :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:16

muppetmayo schreef:
We konden idd niet anders. Hij moest eruit, en snel!
Liever die benen ff minder dan mn beessie dood in de sloot.. Klinkt misschien hard hoor, maar zo denk ik wel.

Geheel met je eens. Maar moet Maaike ook gelijk geven. Bij ons worden de paarden aan het halster en een band om de nek aan een lang touw vast gezet aan de trekken en met kartollen enzo, en met mankracht uit de sloot gevist. Nooit aan de benen om de kans op beschadigen zo klein mogelijk te houden. De trekker is er voor dat het paard niet terug glijdt de sloot in.
Maar als je paard er al zo lang in heeft gelegen, geven ze vaak de moed op en dan moet je wel om hem er zo vlug mogelijk uit krijgen.

Wel balen dat hij nu longonsteking erbij heeft. Hoop dat de koorst zakt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:41

jeetje zeg hoop dat je snel beter nieuws heb over hem sterkte mm

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:52

Freya schreef:
Geheel met je eens. Maar moet Maaike ook gelijk geven. Bij ons worden de paarden aan het halster en een band om de nek aan een lang touw vast gezet aan de trekken en met kartollen enzo, en met mankracht uit de sloot gevist. Nooit aan de benen om de kans op beschadigen zo klein mogelijk te houden. De trekker is er voor dat het paard niet terug glijdt de sloot in.
Maar als je paard er al zo lang in heeft gelegen, geven ze vaak de moed op en dan moet je wel om hem er zo vlug mogelijk uit krijgen.

Ach ja.. Hij moest er met spoed uit. Hij was hiervoor al onregelmatig op zn achterbenen... 4 benen kreupel is ook rad toch :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:58

muppetmayo schreef:
Freya schreef:

Ach ja.. Hij moest er met spoed uit. Hij was hiervoor al onregelmatig op zn achterbenen... 4 benen kreupel is ook rad toch :+

Uh
daar heb je feitelijk gelijk in :D

net zoals die bodybuilders die allemaal wegrenden bij de dopingcontrole.
'maar als ze allemaal doping gebruiken is de strijd toch weer eerlijk?'

sorry, ff offtopic.

Hopelijk komt het goed met je haffie en hoeft ie niet naar de kliniek!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:59

Jeetje, nou ik hoop voor je dat het over een paar weken met een sisser afloopt, en dat het achteraf allemaal
meevalt. En wellicht hierover kan lachen......Sterkte

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:37

Ik duim echt dat je haffie er weer bovenop komt en dat hij ook niet naar de kliniek hoeft (want dat betekent dat het morgen weer wat beter met 'm gaat). Dat zwemdiploma moet 'ie daarna maar gewoon laten zitten :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:26

hmmm gezien de foto's denk ik eerder dat het om een training modderworstelen ging dan diplomazwemmen :Y)

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:58

Jeetje dat is schrikken!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 19:26

Abeltje77 schreef:
hmmm gezien de foto's denk ik eerder dat het om een training modderworstelen ging dan diplomazwemmen :Y)

Je zou het haast wel zeggen he :+ Hij had beter een ander slootje uit kunnen kiezen. Ach, een fries voor een avond is ook leuk :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:30

Ik heb alleen de alleereerste pagina gelezen, de rest niet.

Heel goed dat de dierenarts is geweest, super.

Nou nu ga ik snel weer verder lezen in deze topic.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:33

Jeetjemineetje, ik hoop voor jullie dat het goed gaat komen! Ik duim voor jullie! :)