Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Re: Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:26

He Kel,

ik vind het fantastisch wat je al bereikt hebt met je lastige merrie :j
Ik ken het helaas maar al te goed en Wienna en ik zijn nog niet zo ver :)

Ik vind het goed dat je ook deze foto's laat zien op bokt!!

Toppers zijn jullie, heel veel succes in het Z!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:29

Ook in het rijden komt vaak na regen zonneschijn en zo te zien zit je nu even in iets minder zonnig weer.
Met altijd alleen maar fijn rijden kom je niet verder en ondanks dat het beeld nu niet fijn is begrijp ik je plan van aanpak wel.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 08:41

unamie schreef:
Dit paard heeft imo een flink spierprobleem
Vooral de voorhand is dramatisch
Paard kan niet vanuit de schouder naar voren bewegen
Ziet er daardoor opgekropt uit, en paard kijkt ook niet blij
Vind het geen happy-athlete!
ws is het paard ooit eens gevallen/uitgegleden/vastgelegen in de box etc.
Voordat je verder traint kun je beter eerst de spierproblemen op laten lossen
Dat is ook veel eerlijker voor het paard, en het laat zich dan ook veel fijner rijden :j

Denk dat dat wel meevalt, aangezien dit paard een keer in de maand gemasseerd wordt door een ´collega´ van je.

Maar goed, ik denk dat ik het nu maar laat rusten, aangezien alles wel gezegd is.
Toch bedankt iedereen, voor het delen van het commentaar...

Ik train vrolijk verder, want ik weet dat ik uiteindelijk geen dierenbeul ben, best een rondje kan sturen en goede instructie heb. Deze foto´s plaatsen was dan ook een misser en geloof me:
Het gebeurd niet meer!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:49

Heee Kel, je doet het hartstikke goed joh! Je hebt zelf je punten aangegeven, lijkt me helder.

Ik zie iig een betrokken amazone, met respect voor het paard.

Succes!!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:56

TS, volgens mij wil niemand je voor dierenbeul uitmaken. Je hoeft je heus niet zo persoonlijk aangevallen te voelen!

Mensen gaan in hun commentaar uit (inclusief mijzelf) van een soort ideaal plaatje. En dat is iets waar ik zelf ook alleen maar van droom, zo ziet het er bij mij zelf ook niet uit, maar dat neemt niet weg dat het wel mijn streven is.

Ik denk dat alle mensen hier het beste met je voor hebben, en met je paard! Het is reuze fijn dat je vooruit bent gegaan! Alleen daar kunnen wij weinig van zeggen.
Ik zou zeggen bekijk het commentaar kritisch, eventueel met je instructrice, en weeg af waar je je wel en niet in herkent en waar je wel en niet wat mee kan. Volgens mij is het namelijk enkel bedoelt als tips voor verbetering.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:21

Hahaha Bonechi, als je echt alle commentaar (van mij bedoel ik dan) doorgenomen hebt, dan kan je zien dat ik heel sportief reageer en dat ik me nergens persoonlijk aangevallen voel (tot op zekere hoogte, want natuurlijk blijft het niet leuk om zoveel kritiek te incasseren)

Wat ik hierboven zeg is ook alleen maar bij wijze van spreken...

Het is nl wel even slikken als er gezegd wordt dat ik op zoek 'moet' naar een nieuwe trainer en dat mijn paard geen happy atlete is. Terwijl dat nu juist hetgeen is waar ik met heel veel zorg voor gekozen heb, een keer per maand een spierbehandeling en goede training
Ik snap dat mensen het op hun manier goed bedoelen. Ik bedoel het op mijn manier ook goed, snap je...

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:21

En morris, je onderschrift is HEEL erg toepasselijk voor me.

We zijn er nog niet, maar we zijn onderweg!
:D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:24

Allereerst, wat een prachtige combinatie! *Kwijl*

Dan ten tweede, TS, ik vind dat je echt super reageert op al het commentaar wat gegeven wordt en kan me zeker voorstellen dat je je aangevallen voelt. Onthou dat dit bokt is, de helft van degene die hier reageren nooit zo lekker kunnen rondsturen als jij dat kan.

Allerlaatst, je paard ziet er echt super uit, en als jij lekker hebt gereden en trots bent, dan is dát toch hetgene waar het om gaat? Succes met je debuut! :D

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:47

Janski schreef:
Zwieke daar bedoel ik mee dat de TS er ook voor had kunnen kiezen om een aantal foto's er niet neer te zetten en er nog 3 foto's van het uitstappen bij had kunnen doen en nog een van "der mooie hoofje"

Dan had je een heel ander beeld gehad.. en ik denk (weet) dar er mensen zijn die alleen de mooie momenten laten zien en dus dan alleen oooh en aahhhh als reactie krijgen. De TS geeft een open beeld van een stuk trainning met het paard.

Dat we dan even een onderhals zien en wat spanning sja .. so what? Dat weet ze allang geloof ik :)

Geen probleem hoor, ik vroeg het me alleen maar af :) Nou ik vind dat de TS op de goede weg is hoor, zoals ik hoor wil ze ook enkel alleen het beste voor haar knolletje en zo moet dat he! Gewoon blijven doorgaan en leren, dat is de boodschap :j

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:02

Het commentaar en de tips die gegeven worden zijn m.i. wel opbouwend, maar wil nu toch even een nuance aangeven.

Heel veel reacties gaan over 'ontspannen' en 'over de rug'. Op een bepaald moment, als dit bevestigd is, moet je ook weer vooruit. Dan wil je het paard meer aan elkaar, meer in oprichting. En in het meest perfecte geval lukt dat zonder verlies van ruggebruik, en zonder spanning. Alleen.....dat is een utopie. Vooral bij paarden die graag lang met de neus naar beneden en groooot lopen, is het stukje 'aan elkaar' erg moeilijk. En daar gaan ze dan ook uit proberen te lopen, door strak te worden, of de onderhals eruit te drukken.
Het is een balans die gezocht moet worden, stukjes oprichten, en weer uitschuiven, totdat er tijdens de oprichting de spanning afvloeit en het paard met schwung je meeneemt.
Het feit dat dat nog niet van deze foto's te zien is, wil niet zeggen dat TS hier nog niet aan toe is of mee bezig kan. Zoals ik al eerder zie, je moet een stapje vooruit, en dat gaat niet altijd makkelijk.

Bovendien zie ik in de reacties van TS een gezonde zelfkritiek.

@Unamie: Dat jij dit zomaar van een paar fotoootjes kunt zeggen, zonder het paard ook maar een pas irl hebben zien lopen, dat zegt voor mij al genoeg. 'Happy athletes'....alsof paarden altijd zin hebben om met de oortjes erop te lopen, en blij uit hun smoeltje te kijken....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:10

ik vindt het er helemaal niet slecht uitzien :n
er zijn wel wat dingen die mischien beter zouden moeten, maar wie heeft dat niet?
geen 1 ruiter rijdt perfect, en geen 1 paard loopt perfect.

succes met je z1 debuut :)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:13

Hey wat leuk om jullie weer eens te zien. Blijf het een knappe merrie vinden, en je stang en trens hoofdstel staat haar super knap! Wat voor een is dat?

Dat je paard geen happy athlete zou zijn, en je op zoek moet gaan naar nieuwe instructie is onzin. Het paard ziet er fantastisch uit, glimt je tegemoet, verkeerd in goede conditie en ziet er in geen enkele manier uit alsof het niet happy zou zijn. Dus dat commentaar zou ik direct laten varen, je moet je er niet teveel van aantrekken ;)

Inderdaad heb ik ook het idee zoals vele voor mij, dat ze wat ronder mag worden in haar hals en hierdoor ook wat fijner over de rug wordt. Als je haar in de oprichting rijdt, mag ze net iets meer door de kaak komen zodat het niet lijkt alsof ze net een klein beetje tegen de teugel aan komt.
Verder nogmaals een fijn dier! Verder lijkt jullie Z debuut niet ver uit het zicht. En iedereen heeft dingen waar aan gewerkt moet worden, niks mis mee ;) Komt vast goed! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:25

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:01

Kel, wat leuk weer foto's te zien van Willie! Willie ziet er super uit zeg, wat een spierbonk is het geworden!
Jij weet zelf ontzettend goed welke punten te verbeteren zijn, maar met je instructie komt dit allemaal zeker in orde!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:40

unamie schreef:
Dat is ook veel eerlijker voor het paard, en het laat zich dan ook veel fijner rijden :j

@ unamie: Heb jij dit verhaal ergens onder he copy-paste knop klaar staan ofzo? Elke keer als ik een post van jou lees bij HAW / ITP dan staat er naganoeg hetzelfde. Altijd hetzelfde riedeltje over vallen, vastliggen en spierproblemen. :Z

@ TS: Ik heb eerder ook iets gepost over dat ik het nog niet erg ontspannen vind, maar wil daar nog wel even aan toevoegen dat niemand voor een 10 rijdt. Alles is leren en ontwikkelen. Ik denk ook dat de meeste posts goed bedoelt zijn. Ik ben benieuwd naar foto's over een maand of wat (als je daar dan nog zin in hebt ;) )

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:14

Pff, ik vind het belachelijk dat er 5 pagina's lang bijna alleen maar over het oprichten en ontspannen lopen gaat. Net alsof 1 pagina al niet genoeg is.

Ts, vind dat je je paard knap rondstuurt, en op deze manier leren jullie weer allebei van elkaar, en daar gaat het om :j Zolang je maar vooruit gaat, toch? En die oprichting komt wel goed, zolang je lekker door blijft trainen, zoiets heeft ook tijd nodig. :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:56

Prachtig paardje!

Vind alleen wel dat ze wat ronder mag worden in de hals.
Voelt ze ook wat strak in de aanleuning?
Heb het idee dat ze niet helemaal lekker los wil laten in de kaak/achter de oren.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:08

Anoeska schreef:
unamie schreef:

@ unamie: Heb jij dit verhaal ergens onder he copy-paste knop klaar staan ofzo? Elke keer als ik een post van jou lees bij HAW / ITP dan staat er naganoeg hetzelfde. Altijd hetzelfde riedeltje over vallen, vastliggen en spierproblemen. :Z

en misschien heeft unamie wel gelijk, want ik hoor te vaak dat stijfheid en problemen met het lijf wel even rijtechnisch opgelost moeten worden, dat een paard aan het einde van het uur rijden eindelijk eens knap gaat lopen, een paard hoort gewoon soepel te zijn in zijn hele lijf, altijd, dat was even offtopic ;) en generaliserend ;)
fijn dat de ts wel met regelmaat haar paard laat behandelen +:)+ en over de foto's is al genoeg gezegd.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:17

jeetje wat een reacties allemaal :D

ik vind je paard een mooi paard en jullie zijn een leuke combi,

maar ik vind het geheel niet mooi. Het zegt mij al meer dan genoeg als ik hoor dat je paard eens in de maand gemasseert wordt ? als een paard netjes over de rug gereden wordt is dit helemaal niet nodig, tenzij er iets chronisch aanwezig is qua wervels ofzo, maar dan is het paard niet geschikt voor de sport.

Ik ga mee met de vele reacties, probeer meer ruimte van voor te geven en doe de stang eruit. Probeer eerst de basis voor elkaar te krijgen, want je paard loopt nog steeds op de voorhand.

Als je dit kan verbeteren zie ik zeker wel een goede toekomst voor jullie! suces nog!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:19

Viennanova schreef:
@Unamie: Dat jij dit zomaar van een paar fotoootjes kunt zeggen, zonder het paard ook maar een pas irl hebben zien lopen, dat zegt voor mij al genoeg. 'Happy athletes'....alsof paarden altijd zin hebben om met de oortjes erop te lopen, en blij uit hun smoeltje te kijken....

Dat jij dit niét ziet zegt imo meer over jou kennis van spieren
Spierspanning en problemen zijn uitstekend waar te nemen van een foto :j
Het (voor) been kan dan bv minder ver naar voren dan de hoek van de schouder
Dan knikt het voorbeen door (naar hol) en er komt ook spanning op de pezen
Een peesblesure heb je dan ook zomaar..
Vind dat gewoon zonde van dit paard!

Mijn paarden kijken trouwens altijd blij , ze hebben geen enkele reden om anders te kijken 8-)

@Anoeska
Geen copyknop maar dat zou iid wel handig zijn :P

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:28

Toen ik de eerste foto zag dat ik wat een gaaf beest. Maar ik vind het geen fijn beeld. Maar zoals je zelf al zegt er wordt aan gewerkt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:31

Wat een gaaf paard heb je :~
Knap hoe je al het commentaar opneemt, want je krijgt aardig wat over je heen.
Je bent goed bezig zo te horen, veel succes met je debuut in de Z :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:01

ik vind het er een beetje stark en gespannen uitzien,hij mag wat ronder in de hals vind ik ook..
je houding is wel erg netjes!

toch vindt ik het wel een leuke Z combiantie!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:18

Ik vind alle reacties van iedereen heel leerzaam en wil jullie hier dan ook voor bedanken!

Ik wil alleen wel even terug komen op Roos.
Dit paard wordt eens per maand gemasseerd omdat IK vind dat ze dat verdient. Er wordt mee getraind alsof het een sportpaard is (dat probeer ik er ook van te maken) dus dan verdient ze ook sportmassage. Dus dat dat jou genoeg zegt vind ik knap.. Dan ben ik nl heel benieuwd wat jou dit zegt. Ik rij nl gewoon goed over de rug los en werk haar ook altijd over de rug uit :j

Denk je dat voetballers, tennisers, eigenlijk alle topsporters niet elke dag gemasseerd worden (of iig frequent)?

Vvalar: mijn S&T is van Schumacher :j

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:24

Jeetje zeg ik denk dat ze na 1 pagina met hetzelfde commentaar wel weet wat jullie bedoelen. Ze heeft trouwens ook haar mening eral over gegeven.

Je hebt echt een knappe merrie! Werken aan t front en de tips,dan komt vanzelf meer bespiering, en als ik het zo lees, zie ik dat je wel weet waar je hebt het over hebt.
Succes met je Z debuut !