Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sodeletuut schreef:Symptoombestrijding.. Dat kan het probleem dan toch nooit oplossen?
sammy: Haha
Inderdaad een behoorlijk gedoe! Dankjewel!!
siskeh schreef:Sodeletuut schreef:Symptoombestrijding.. Dat kan het probleem dan toch nooit oplossen?
sammy: Haha
Inderdaad een behoorlijk gedoe! Dankjewel!!
volgens mij kan symtoombestrijding zeker wel problemen oplossen...
of je lost het gevolg op, dus heb je er niet meer last van.
mmm even wat voorbeeldjes bedenken...
als je een been breekt stop je hem in het gips(voor mensen dan) in principe is dat ook symtoombestrijden.
maar je hoeft verder ook niets op te lossen(meestal)
hetzelfde geld voor de meeste antibiotica kuren ook...
het dood de "kleine beestjes" in je lijf, en vervolgens ben je verlost van ze, maar je hebt de oorzaak waarom je die kleine beestjes hebt gekregen niet aangepakt.
in vele gevallen hoef je dan ook niets meer te behandelen, maar als dat niet meer werkt, dan wordt het tijd voor een onderzoek naar de oorzaak.
en ik denk trouwens dat ik nog wel heel wat voorbeelden van symptoombehandeling kan noemen die ook zinvol zijn.
siskeh schreef:hetzelfde geld voor de meeste antibiotica kuren ook...
het dood de "kleine beestjes" in je lijf, en vervolgens ben je verlost van ze, maar je hebt de oorzaak waarom je die kleine beestjes hebt gekregen niet aangepakt.
in vele gevallen hoef je dan ook niets meer te behandelen, maar als dat niet meer werkt, dan wordt het tijd voor een onderzoek naar de oorzaak.
en ik denk trouwens dat ik nog wel heel wat voorbeelden van symptoombehandeling kan noemen die ook zinvol zijn.